Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo tehdään varastomiehistä kovapalkkaisia. Osoittaa palstakirjoittajien käsityksen hyvästä palkasta.
Miesten mediaanitulo oli 3 709 euroa ja naisten 3 055 euroa.
Varastossa peruspalkka alle 2500 e.
Eikait mediaanitulot noin surkeat ole, minkä vuoden luku tuo on?? Muistakaan milloin oisin noin surkeaa palkkaa saanut, enkä ole koskaan tehnyt koulutustani vastaavaa työtä ja ihan virka-aikana teen töitä.
Vai onko tuo käteen jäävä osuus, siinä olis järkeä.
Huokaus. Joo, se varmaan.
Jep, se ois loogista.
Elisa ja Matti täysin väärät toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko kun Julia korjasi Artun sanomisia siinä puistonpenkkikohtauksessa.
Arttu: Mä en ehkä kuunnellut sua tarpeeksi.
Julia: Ei, kyllä sä kuuntelit mutta et ymmärtänyt.
Arttu: "Syvä huokaus"
Julia tekee hyvin tyypillisen virheen. Hänen mielipiteensä ja tulkintansa on aina oikea. Vaikka ihminen itse sanoo ettei kuunnellut, niin Julia tulee ja korjaa. Ei näin.
Tein saman huomion. Julian mielestä ehkä vain Julia voi olla oikeassa? Hän koko ajan syyttää Arttua jostakin. Ihan jatkuvasti. Todella raskasta kuultavaa. Vain hänen rajansa, tarpeensa ja mielipiteensä pitää huomioida. Kyllä se taitaa olla ihan Julia, joka ehkä vielä kuulee, mutta ei todellakaan ymmärrä. Saati, että näkisi yhtään, miten loukkaa itse toista itseensä keskittymisen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset käyttäytyy noin. Eli äkkiä irti. Ei enää kavereitakaan. Hyvin selkeä toimintamalli.
Miksi pitäisi olla kaveri jonkun tuntemattoman tyypin kanssa, joka asuu eri paikkakunnalla eikä kommunikaatiokaan suju eikä ole mitään yhteistä?
Miksi toisaalta pitäis katkaista KOKONAAN välit?
Minulla ainakaan ei ole aikaa eikä kapasiteettia olla yhteyksissä, jos en saa itse siitä mitään mielihyvää tai yhteenkuuluvuuden tunnetta. En ole mikään ystäväpalvelu.
Tämäpä se on just tänä päivänä se asenne. Vain minä itse. Viis ystävyyksistä. Jos ollaan tekemisissä, ollaan hyötymistarkoituksessa. Kiitos vastauksesta.
Mutta hehän eivät ole edes ystäviä vielä. Rupeisitko sinä kehittämään ystävyyttä ihmisen kanssa, jonka kanssa kommunikaatio ei ollenkaan pelaa edes alussa? Riippumatta siitä, mitä mieltä muut asiasta ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset käyttäytyy noin. Eli äkkiä irti. Ei enää kavereitakaan. Hyvin selkeä toimintamalli.
Miksi pitäisi olla kaveri jonkun tuntemattoman tyypin kanssa, joka asuu eri paikkakunnalla eikä kommunikaatiokaan suju eikä ole mitään yhteistä?
No koska niitä välejä ei missään vaiheessa ollut, tullut eikä ollut olemassa. Ei ole mitään ylläpidettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää itse: haluaisitteko viettää loppuelämänne ja perustaa perheen sellaisen kallun kanssa, jonka kanssa aina joutuu miettimään "eikun se oikeasti tarkoitti hyvää" ja pelkäämään muidenkin seurassa, mitä sammakkoja sieltä oikein tulee? Vai ihmisen, joka on oppinut alkeelliset käyttäytymistaidot ihan niin kuin kaikki muutkin?
Joo, Arttu on voinut tarkoittaa hyvää, mutta tuo olisi silti minulle niin iso turn-off että tekisin myös itse Juliat.
Tai toisin päin, millaista olisi olla henkilön kanssa, että aina joutuu hiljaisuuden tullen miettimään, että "ottikohan tuo nyt jonkin tänään sanomani loukkauksena, vaikka en tietääkseni ole sanonut mitään ikävää?"
Mielestäni oli asiantuntijalta tosi heikko esitys toissa jaksossa, kun otti yksipuolisen kuvauksen saadusta arvostelusta totena ja oikein kehui rajoista kiinni pitämistä. Eihän häne
Tässä oli iso ero siihen, miten asiantuntija kommentoi viimeisessä tv-jaksossa Matin ja Elisan tilannetta siten, että on vaarallista kantaa edellisten suhteiden luomia ennakkoasenteita ja huonoja kokemuksia uuteen suhteeseen ja peilata jotain uusia tilanteita yleistävästi niitä vasten, jolloin tilanteet alkavat näyttää pahemmalta kuin onkaan. Näin olisi pitänyt käsitellä asiaa myös Julian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Nyt ihan oikeasti! "Jos olisit hieman pidempi niin ylettäisit keittiön yläkaapeillekin helpommin".
Voi teitä nuoria naisia. En olisi tullut toimeen kenenkään miehen kanssa, jos en osaisi nauraa heidän humoristisille pikku piikeille vaikka juuri pituudesta.
No jep. Ei kaikki ole aina niin vakavaa. Nykyisin vaan taidetaan olla prinsessoja, ja vaaditaan miehiltä pokkuroivaa kohtelua, punainen matto eikä pienintäkään virhettä sallita?
Nyt luulette että me vanhemmat rouvat ollaan onnettomia kun ollaan jouduttu sietämään kaikenlaita, mut suuressa kuvassa se on pikemminkin päinvastoin. Ei, kukaan ei saa sikailla, eikä oikeasti huonoa kohtelua pidä sallia ja sietää, mutta jokaisesta sammakosta ei kannata vetää oikeuteen. Ei ole niin vak
En ole nuori nainen, vaan nuorena juuri siedin rumia "sammakoita" ulkonäöstäni ja nyt olen ymmärtänyt että ei tarvitse. Olen ymmärtänyt että olen sietänyt toiselta paljon sellaista mitä en ikinä itse sanoisi omalle kumppanille. Ja että olisi kannattanut vaan erota heti kun tällainen sammakkopuoli kumppanista paljastuu. Se indikoi paljon muutakin. Moni nainen nuorena sietää ja löytää itsekunnioituksensa ja rupeaa viihtymään itsensä kanssa vasta keski-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakaan ei ole aikaa eikä kapasiteettia olla yhteyksissä, jos en saa itse siitä mitään mielihyvää tai yhteenkuuluvuuden tunnetta. En ole mikään ystäväpalvelu.
Tämäpä se on just tänä päivänä se asenne. Vain minä itse. Viis ystävyyksistä. Jos ollaan tekemisissä, ollaan hyötymistarkoituk
Mutta hehän eivät ole edes ystäviä vielä. Rupeisitko sinä kehittämään ystävyyttä ihmisen kanssa, jonka kanssa kommunikaatio ei ollenkaan pelaa edes alussa? Riippumatta siitä, mitä mieltä muut asiasta ovat.
Tässä on vähän eri taustat kun heidät on tämmöseen ohjelmaan mätsätty. Ovathan he kokenut yhdessä jotain normaalista poikkeavaa jo. Sit Julia on artulle; sä olet ihan nobody. Melko tylyä ihan perus hyvillä käytöstavoillakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Julia mielestäni järkyttyi heti eniten siitä, että miehellä oli jo lapset. Sitten liinat kiinni ja goodbye. Vähän höpinää päälle, että ukko nimitteli rumaksi. Ciao!
Siltä vaikuttaa. Olisi vain poistunut tyylillä, ei toisen mainetta tuhoten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Matti ja Elisa on laitettu yhteen? Koska mukana on seksuaaliterapeutti niin luulisi, että seksimieltymyksistä on kysytty jo hakuvaiheessa. Elisa on tehnyt varsin selväksi, että hänelle kosketus ja seksi ovat tärkeitä ja kiintymys tulee sen fyysisen läheisyyden eli seksin kautta. Eli hän haluaa harrastaa aika nopeasti seksiä ja sitä kautta myös kiintyä. Ei halua seksitöntä suhdetta tai odottaa sitä läheisyyttä ja seksiä pitkään. Jos sanoittaa tämän telkkarissa niin varmasti kertonut myös hakuvaiheessa.
Matti taas sanoo päinvastoin, että hänelle henkinen yhteys on tärkeämpää eli vasta sitten seksiä. Eli täysin päin vastaista. Ei voi onnistua.
Aika merkittävän asian suhteen ei ole tosiaan kuunneltu pareja. On ihmisiä joille seksillä on vähemmän merkitystä ja niitä joille sillä on enemmän merkitystä. Tälläiset parit eivät sovi yhteen, ellei kyse ole vähintään avoimesta suhteesta. Helmpompaa on jopa rahan kans, jos toinen pihistelee ja toinen elää kädestä suuhun, niin yhteiselo voi olla järjesteltävissä, mutta kyllä sekin kompromisseja ja uhrauksia vaatii. Lapset on oikeastaan myös helpompi tapaus, sillä onhan noita parisuhteita, joissa toista kiinnostaa lapset enemmän kuil toista ja hoitovastuu jää sitten toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska niitä välejä ei missään vaiheessa ollut, tullut eikä ollut olemassa. Ei ole mitään ylläpidettävää.
Onhan näillä melko erikoinen yhteinen kokemus nyt taustallaan. Ei se syvempää tarvii olla, mutta muistakaa nyt edes käytöstavat.
""Arttu ja henkinen pääoma samassa lauseessa ei oikein toimi.
"Tehnyt pitkän uran samalla alalla" Mistä tiedät, tunnetko Artun? Ja varastoduunari ei ole kovin vaativa ura, ei vaadi mitään koulutusta.
"Varmasti myös rahallista" Näytti asuvan vanhan kerrostalon alimmassa kerroksessa pienessä asunnossa, missä ne rahat on?""
Onko sinulla jotain henkilökohtaista kaunaa Arttua kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Muuten tuolla Imatralla ei ole mitään suurta logistiikkakeskusta, missä varastossa töitä tehtäisiin iltaisin ja öisin. Kuljettajan tehtävä on enemmän kuin todennäköinen logistiikka-alan töistä
Ziisus.
Kyllä varastohommia löytyy muualtakin kuin isoista logiikkakeskuksista. Laita nyt valot päälle.
Siellä tuntuu olevan pimeää. Pitää olla varastotyöpaikka, jossa ollaan töissä iltaisin ja öisin. Sellaista nyt ei vaan ole Imatralla. Kun Arttu kertoo olevansa logistiikka-alalla, niin täällä on keksitty hänen olevan varastohommissa. Kuljettajatehtävissä on todennäköisempää. Sopii hyvin myös työskentelyyn iltaisin ja öisin.
Vierailija kirjoitti:
Varastohommien palkka on juurikin tuo 3k ja siihen yötyöstä lisät päälle. Mutta jos on logistiikka-alalla ja tekee nimenomaan ilta ja yötöitä, niin mieleen tulee rekkakuskin työ. Niinhän niitä rekkoja lähtee tien päälle nimenomaan iltaisin. Ja heillä on paremmat palkat. Yli suomalaisen miestenkin keskipalkkojen
Arttuko rekkakuski???LOL...ei varmasti ole.
Arttu on tosielämässä Matti-Esko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näillä melko erikoinen yhteinen kokemus nyt taustallaan. Ei se syvempää tarvii olla, mutta muistakaa nyt edes käytöstavat.
Käytöstavat eivät kyllä vaadi, että tuntemattoman kanssa pitäisi olla ystävä ja mennä hänen mökilleen. Sitä paitsi vaikea aloittaa edes ystävyyttä kun kilometrejä heidän välillään on satoja.
Julia on paniikissa kun ukolla lapset ympäri Suomen ja ukko ite jossain Venäjän rajalla. Siinä alkoi mimmin lenkkarit savuamaan. Mut typerää sen lähdön ympärille kehittää tuollanen kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten tuolla Imatralla ei ole mitään suurta logistiikkakeskusta, missä varastossa töitä tehtäisiin iltaisin ja öisin. Kuljettajan tehtävä on enemmän kuin todennäköinen logistiikka-alan töistä
Ziisus.
Kyllä varastohommia löytyy muualtakin kuin isoista logiikkakeskuksista. Laita nyt valot päälle.
Siellä tuntuu olevan pimeää. Pitää olla varastotyöpaikka, jossa ollaan töissä iltaisin ja öisin. Sellaista nyt ei vaan ole Imatralla. Kun Arttu kertoo olevansa logistiikka-alalla, niin täällä on keksitty hänen olevan varastohommissa. Kuljettajatehtävissä on todennäköisempää. Sopii hyvin myös työskentelyyn iltaisin ja öisin.
Ja kun on lapsetkin muissa formaateissa halunnut pimittää, niin tiedä vaikka tarkoittaa tuolla lehden jakajaa..
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä hauku Mattia, mietin vain miksi noin aikuismaisesti käyttäytyvä, todella miellyttävän oloinen hemmo kulkee vapaalla jalalla ja lähtee etsimään kumppania tällaisesta ohjelmasta. Kun nyt perinteisesti bändien miehillä on mistä valita. On varmaan ollut vastuullinen isä, mutta ehkä jonkinlainen varovaisuus siipien polttamisen jälkeen jäänyt? Sanoi jossain haastattelussa, että hankala uskoa, että hänelle voi tapahtua jotain näin hyvää. Tuota jäin miettimään.
Elisa on kuitenkin normi elämässä selviävä, arjessa vuorovaikutukseen kykenevä ihminen. Ei hänestäkään kannata monsteria tehdä, vaikka selvästi on hukassa tunteidensa kanssa.
Minultakin usein kysytään, että miten noin upea ja kiva nainen voi olla sinkku. Mä aina mietin, miten tökerö kysymys tuo onkaan. Kysyjä tuossa (luultavasti tiedostamattaan) luo toiselle olon, että hänessä on oltava jokin vika, joka pitäisi nyt paljastaa. Kun ei ole siis ilmeisesti miehille kelvannut? Sinkkuus itsessään on jokin vika?
Todellisuudessa, meillä upeilla sinkuilla on jo yksin niin hyvä ja täysi elämä, että kumppanin pitää olla tietysti samaa tasoa, että parisuhteeseen ryhtyminen toisi elämänlaatuun plussaa. Lähes kaikki miehet haluavat tavata minut uudelleen ekojen treffien jälkeen, joilla ollaan lähinnä puhuttu miehestä, hänen mielipiteistään, harrasteistaan ym. Tuntuu, että mies on kiinnostunut minusta ulkonäköni perusteella, mutta ei minusta ihmisenä.
Matilla varmaan sama vika. Naiset voivat kiinnostua sen vuoksi, että hän on esillä musiikkijuttujensa vuoksi tms. ulkoisista seikoista. Kyllä naisetkin osaavat olla pinnallisia. Sitähän se osaltaan Elisankin painostava käytös on, pinnallista tarvetta läheisyyteen, ilman että aidosti haluaa tutustua Mattiin. Elisahan on aikalailla määritellyt Matin omista näkökulmistaan käsin. Sama tunne tulee mullekin usein treffeillä. Ei tutustuta aidosti, pintaa syvemmältä.
Mut ihmiset on eläimiä ja miehet (vai koskiko tämä kumpaakin sukupuolta) valitsee usein äitinsä näköisen kumppanin. Edellisessäkin vakavassa suhteessani tämä päti hyvin. Oli jopa vähän hämmentävää huomata, että hänen äitinsähän on kuin 30 vuotta vanhempi versio minusta.
Ehkä tämä tulisi huomioida enskareissakin ja pyytää myös vanhempien valokuvat mukaan prosessiin.
Asiantuntijat eivät ota mitään vastuuta tällä kaudella. Ihan shaibaa.