Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täällä Juliaa syytetään ja dissataan siitä, että hän halusi lopettaa suhteenalun. Minusta on erittäin ymmärrettävää, että lapseton kaupunkilaisnainen ei halua itselleen miestä, jolla on kaksi lasta eripuolilla Suomea kahdelle eri naiselle.
Tässä tehdään kuitenkin ohjelmaa, mielestäni sitä ei voi täysin sivuuttaa. Onko reilua, että viikon jälkeen yksi ei vain kestä vaan hänellä on oikeus irtisanoutua ohjelmasta?
Ei kai tämä ohjelmakaan mikään vankila ole?
Ei. Mutta sopimuksista on pidettävä kiinni. Varsinkin, kun on itse ohjelmaan väen väkisin tuppautunut ja kyse on vain muutamasta viikosta.
Höps. Mikään sopimus ei pakota pysymään tilanteessa, joka on henkisesti väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minulla on melko leveät hartiat. Julialla ei ole. Mutta vaikka minulla onkin, niin minulle ei koskaan kukaan ole sanonut niistä sanallakaan mitään. Jos sanoisi, niin en siitä loukkaantuisi, mutta pitäisin sanojaa moukkamaisena ja typeränä kun laukoo ääneen asioita, joita nyt vain ei sanota toiselle ellei halua olla ilkeä. Ja hyvät fiilikset katoaisi tätä ihmistä kohtaan siinä samalla.
On myös miehiä, joilla on varsin kapeat hartiat. Jos nainen menee sanomaan tällaiselle miehelle, että onpas sinulla naiselliset ja kapeat hartiat, niin ilahtuuko se mies? Arvostaako se tätä naista?
Julialla on kummalliset pullohartiat.
Minua kummastuttivat jo alun alkaen ne omituiset, keilamaiset muhkureidet. Jotka oikein korostuivat, kun tarkoituksella oli pukenut päälleen supertiuk
Vai pullojen lisäksi keilatkin. Olet ilkeä ja paha ihminen. Mene pois tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihastunut ja rakastunut johonkuhun, joka juuri sanoo sinulle että ei halua mitään suhdetta kanssasi. Niin mitä järkeä on pyytää tämä mökille kaverina? Eikö rakastunut ja juuri jätetyksi tullut ole yleensä sen verran surullinen, että ei haluaisi mitään kahden kesken mökkireissua jättäjän kanssa? Sehän olisi ihan kidutusta. Joltain kaveripohjalta siinä mökille sitten jättäjän kanssa.
Arttu elättelee vielä toiveita ja takertuu toiseen. Ymmärrän sikälikin, et onhan tuossa vielä sopimuskautta jäljellä.
Liian herkkiä ei enää tähän sarjaan kannata ottaa. Kun "Näytätpä upealta brunettina" vaihtuu toisen mielessä päinvastaiseen, narsistiseen kiusaamiseen :(
Eihän Arttu mitään takerru, vaan elää siinä uskomuksessa, että kaikki mukaan hakeutuneet ja ennen kaikkea valitut on tosissaan valmiita yrittämään. Julia itse vielä erityisesti korosti miten toivoo hänelle valitun puolisonsakin olevan valmis sitoutumaan, ja juuri sellaisen hän sai. Ei vaan Julialle kelvannut, kun odotti jotain mitä olisi voinut muille oikein pääpalkintona esitellä.
Sori, mutta onhan Arttu aika takiainen. Vai kuinka selität sen alttarilla rakastumisen ja sielunkumppanuuden jossa ollaan silti täysin sokeita sille että se toinen ihminen haluaa susta tosissaan eroon?
Vierailija kirjoitti:
Julia pisti homman poikki välittömästi saatuaan kuulla Artun osallistuneen Maajussi-ohjelmaan. Kaikki loppu on selittelyä ja sepittelyä.
Vai olisko syy kuitenkin se, että Arttu oli tuohon ohjelmaan osallistuessaan hyvin epärehellinen??
Maajussi Stiinan EHDOTON vaatimus oli, ettei sulhasehdokkaalla saa olla LASTA. Mutta mitä tekee Arttu. Kirjoittaa Stiinalle ja pääsee ja jatkoon ja kertoo vasta päivää ennen treffejä, että hänellä on LAPSI!
Huijari suorastaan.
Ottaisitko itse puoliskoksesi miehen joka huijaa noin tärkeässä asiassa? No jos sulle kelpaa niin siitä vaan Artulle kirjoittamaan.
Aika monelle tuo kuitenkin on ehdoton nou nou. Voiko tuollaiseen ihmiseen luottaa? No ei voi.
Ja muutenkin sivuutat nyt sen, että Artulla on myös jo kaksi lasta eri naisten kanssa. Eikä ole ollenkaan varmaa, että Arttu haluaa lapsen vielä kolmannen naisen kanssa.( Jos siis vaikka Julia olisi halunnut oman lapsen. )
Noiden syiden rinnalla se, että on osallistunut maajusseihin on pikkuvika.
Suurin syy jättää tuollainen mies ainakin itselle olisi tuo epärehellisyys. Ja toisena tulisi nuo kaksi lasta eri naisille. Kyllä tuossa on vaikea alkaa parisuhdetta rakentamaan.
Jos Heidille olikin kynnyskysymys se, että Oskari oli osallistunut napakymppiin ja unohtanut kertoa tämän Heidille ja Heidi kuuli sen muilta niin tämä ei nyt ole syy Julian kohdalla. Turha edes yrittää väittää :D
Nuo muut syyt on paljon pahempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Elisa osaa muusta puhuakaan, kun siitä läheisyyden puutteesta? Aika yksitoikkoista on, kun koko suhde perustuu pelkkään läheisyytteen ja muusta ei sitten puhuta ollenkaan.
Aikaisemmilla kausilla on myös ollut muutamia, jotka ei ole muusta höpisseet, kuin siitä läheisyydestä ja sen puutteesta.
Ihan kuin parisuhteessa ei tarvittaisi myös sitä henkistä yhteyttä ja kun se on kunnossa, voi olla sitä läheisyyttäkin.
Tuollainen painostaminen vain lisää vastapuolen ahdistusta, eikä juttu sitten ainakaan johda enää yhtään mihinkään.
Ei nyt, eikä niillä aikaisemmillakaan kausilla.
Itse tykkään paljon läheisyydestä, halaamisista, sylikkäin istumisista, kaikesta sellaisesta pussailusta ja hipsuttelusta. Mutta ainakin minun mielestä tämä läheisyys on sillä ta
Onko joku KERTAAKAAN nähnyt Elisan mitenkään osoittavan Matille mitään pienintäkään läheisyyttä? Istunut vieressä, nojannut olkapäähän? Hymyillyt ja puhuessaan koskenut Matin käsivartta nopeasti? Pörröttänyt hiuksia vitsaillessaan? Noinhan se läheisyys usein puolivahingossa alkaa. Kokeillaan, lähennytään.
Elisa ei ole tehnyt muuta kuin tylyttänyt, suuttunut, ollut vihainen, hyökännyt, vaatinut ja ollut ilkeä. Mitä nääkin kaikki ai sitt sä valitat taas, taidat valittaa aika paljon oikein ovat? Kukahan se tuossa suhteessa valittaa KOKO AJAN?!
Veikkaan että Elisa on toiminnan naisena sitäkin yrittänyt, koska kommentoi että Matti väistää kosketusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täällä Juliaa syytetään ja dissataan siitä, että hän halusi lopettaa suhteenalun. Minusta on erittäin ymmärrettävää, että lapseton kaupunkilaisnainen ei halua itselleen miestä, jolla on kaksi lasta eripuolilla Suomea kahdelle eri naiselle.
Tässä tehdään kuitenkin ohjelmaa, mielestäni sitä ei voi täysin sivuuttaa. Onko reilua, että viikon jälkeen yksi ei vain kestä vaan hänellä on oikeus irtisanoutua ohjelmasta?
On reilua ja oikein, että jos ohjelma on antanut hänelle elämäntilanteen kannalta noin pahasti epäsopivan puolison, niin hän häipyy viikon jälkeen. Tuotanto saa nyt mennä ihan itseensä tässä kun parittivat Julialle Artun. Eikä Julia mitään palkkaa saa osallistumisesta. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta ilma
Juuri tämä, että mitä hittoa tuotanto ajatteli, teki jo peruslähtökohdiltaan täysin paskamaisen tempun.
Joonas ja Iida veivät ohjelman tasolle, jossa ihmisillä leikitään. Yhtä surkea paritus on Janne ja Katri, jossa kaksi täysin päinvastaista ihmistä laitetaan selviytymään keskenään ja vielä uusperhekuvion keskelle.
Asiantuntijat eivät ole huomioineet lasten etua millään tavalla, joku heistä myös sanoi jotenkin kivana asiana, että Arttu on nyt joutunut asumaan Imatralla lapsensa vuoksi mutta kaipaa länsirannikolle. Miten lapsellista ja kamalaa ajatella että osallistuja saa syyn jättää lapsensa Imatralle, kun mepä järjestimme hänelle morsiamen länsirannikolta.
"
Jep. Mitä omaa nuoruuttani muistelen (setämiesvaroitus kaikille nuoremmille) niin treffeillä hyvin usein ihan tarkoituksella mentiin hyvinkin nopeasti lähekkäin, koskettiin ja jopa pussattiin. Siinä sitten aika hyvin näki että onko sitä kemiaa eikä sitä otettu niin vakavasti puolin eikä toisin. Usein ei kolahtanut ja sitten se myönnettiin. Mutta välillä kolahti ja lujaa ja sitten siitä se suhdekin lähti yleensä aika nopeaa tahtia eteenpäin ilman kauheita pohtimisia ja vaikeiluja.
Mentiinko silloin välillä eteenpäin liiankin nopeasti ja tehtiin virheitä? Ihan varmasti. Mutta syntyikö silloin niitä hyviäkin suhteita helpommin? No aivan taatusti."
Niin, ja se mitä oikestaan tapahtui oli se, että syntyi se parisuhde, joka kesti pitkään. Nämä nykyiset tunarit eivät saa suhteita kestämään edes viikkoja.
Kovasti on maailma muuttunut ja tässä tapauksessa vain ja ainoastaan huonompaan suuntaan.
Kiitos luojalle että sain elää oman nuoruuteni ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on epätoivoisesti yritetty pyhittää Elisan ja Julian törkeät käytökset vetoamalla naiden muka traumataustoihin. Miksi ette käsitä totuutta, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat perusluonteeltaan ilkeitä ja häijyjä ? Heihin kuuluvat nimenomaan Elisa ja Julia. Oikeita sadisteja.
😂
Minä en ikimaailmassa alkaisi suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia kahden eri naisen kanssa. Se vain olisi niin suuri turn off että liian hapokasta, ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että se Elisan terapeutti-kaveri Päivi antaa Elisalle aika suoria neuvoja sellaisiin henkisiin ongelmatilanteisiin ja parisuhteisiin liittyviin Elisan käyttäytymismalleihin. Ainakin siinä jossain puhelussa.
Päivi yrittää, kehoitti Elisaa olla antamatta periksi, mutta ei auta neuvot.
Eli neuvoi Elisaa jatkamaan Matin painostusta. Kurjaa. Olisi vaan käskenyt Elisaa juoksemaan.
No ei, vaan neuvoi ettei pidä antaa pakokauhun ja halun poltella sillat taas vallata, vaan taistella sitä tunnetta vastaan.
Selailin juuri jaksoa 9. Elisa on ihminen, jota en kestäisi viittä minuuttiakaan. Hänellä ei tunnu olevan minkäänlaista kykyä itsereflektioon. Toivottavasti katsoo kaikki jaksot ja näkee itsensä uusin silmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytä niitä terapeutteja, jotka valitsivat parit. Tätä kautta kuvaa hyvin se, että kirjoitin ajatuksissani ensin uhrit eikä parit.
Mitä he voi tehdä, jos toinen valehtelee niin suoraan kuin Julia ihan televisiossa näytetyn mukaankin on tehnyt? Esittää olevansa valmis sitoutumaan, mikä on puolisossakin hänelle tärkeintä, mutta lopulta luovuttaa jo lähestulkoon ennen tapaamista. Täällä syytetään Arttua typeräksi kun jaksaa edes yrittää, vaikka Julia on - kameralle - haukkunut hänet ilkeästi selän takana, mutta selvää on, ettei asiantuntijat ja tuotantokaan Julian ilmaisuista ymmärtänyt millainen luovuttaja hän todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikimaailmassa alkaisi suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia kahden eri naisen kanssa. Se vain olisi niin suuri turn off että liian hapokasta, ei pysty.
Juttu on se, että tuollaiseen kuvioon ei kannata lähteä vaikka olisi kuinka ihana mies (tosin ihanat miehet eivät joudu tuollaisiin tilanteisiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu on se, että tuollaiseen kuvioon ei kannata lähteä vaikka olisi kuinka ihana mies (tosin ihanat miehet eivät joudu tuollaisiin tilanteisiin).
Niinpä. Juuri tämä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minulla on melko leveät hartiat. Julialla ei ole. Mutta vaikka minulla onkin, niin minulle ei koskaan kukaan ole sanonut niistä sanallakaan mitään. Jos sanoisi, niin en siitä loukkaantuisi, mutta pitäisin sanojaa moukkamaisena ja typeränä kun laukoo ääneen asioita, joita nyt vain ei sanota toiselle ellei halua olla ilkeä. Ja hyvät fiilikset katoaisi tätä ihmistä kohtaan siinä samalla.
On myös miehiä, joilla on varsin kapeat hartiat. Jos nainen menee sanomaan tällaiselle miehelle, että onpas sinulla naiselliset ja kapeat hartiat, niin ilahtuuko se mies? Arvostaako se tätä naista?
Minulle naisena on sanottu miehen toimesta "Sinulla on hirveän leveät hartiat". En loukkaantunut, tiesin asian olevan totta. Harrastan lajia jossa tarvitaan vahvaa yläkroppaa. Sen vuoksi minulla on leveät hartiat. Ei siitä voi loukkaantua mielestäni, jos joku toinen sanoo totuuden ääneen. En häpeä leveää yläkroppaani, se on osa minua, sanoi joku sen ääneen tai ei. Miehen tehtäväksi jää joko hyväksyä näky tai kääntyä muualle.
"annetaan repiä toinen hajalle"
voi hyvänen aika. Ei kai tässä oikeasti kukaan nyt hajoa? Pientä liioittelua nyt.
Jos ei pysty katsomaan hommaa kuin pari päivää, niin eiköhän siitäkin jäisi ikävä fiilis, kenties ikuista jossitteluakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... Lähtökohta vaikutti olevan se, että Matti oli ihan positiivisin mielin Elisan suhteen vielä alttarilla ja hetki siitä eteenpäin. Hyvin äkkiä homma lakoi murentua kun Elisa ei tykännyt ensin Matin hiuksista eikä hääkuvassakaan itse halunnut läheisyyttä.
Koko juttu oli aika äkkiä taputeltu ja Elisa itse siihen osallinen.
Olisi kiva tietää kuinka hän katsoo tätä ohjelmaa ja omaa osuuttaan tilanteisiin näin jälkikäteen. Katsojana on ollut koko ohjelman historian vaikeimpia hetkiä katsoa tuota hänen vuorovaikuttamistapaansa.
No ei se nyt siitä hiuskommentista tai hääkuvasta vielä pilalle mennyt. Hiuskommenttihan tuli, kun joku asiantuntija kysyi jotain ja siihen Elisa vastasi puolihuumorilla hiuksista. Tyhmää, mutta ei nyt niin paha, kaikki nauroivat. Ja fiksuna Matti tuskin vielä otti nokkiinsa hääkuvista. Sanoi, että huumori toimii.
Kyllä se oli se melontaretki (melo kunnolla tai saat mennä rantaan ym.), nuotiohetken yllätyshyökkäyksenä tullut kokonaisvaltainen tylytys ja haukkuminen (taidat valittaa aina, et ole tainnut selvittää menneitä suhteitasi, puhutaan NYT) ja kaikki sen jälkeen.
Elisa tarvitsisi ihan hirvittävän paljon hyväksyvää rakkautta, ison halin. Sääli, että itse karkottaa jokaisella solullaan ja sanallaan mahdollisuuden siihen. Eikä varmasti ole ensimmäinen kerta. Jos hän jättäisi pois tuon ylenpalttisen ja jatkuvan, terävän kriittisyyden kaikkea ja kaikkia kohtaan, jatkuvan vaatimisen, unohtaisi välillä itsensä ja egonsa ja olisi vain, kokisi enemmän kuin pakkomielteisesti koko ajan analysoisi ja ajattelisi, niin voisi olla mahdollisuutta kasvaa ja muuttua.
Kyllä minua käy sääliksi Elisa. Hänessä on jotain äärettömän surullista hyökkäävyydessään. Loppumaton yksinäisyyden ja erilaisuuden tunne, rakkaudettomuus.
Mä luulen myös että Elisalla on joku trauma-tausta. Sen verran voimakas on tuo hänen reaktionsa "joka soluu huutaa että pakene ja polta kaikki sillat ettei sinua satuteta". Hän on varmaan niitä ihmisiä jotka pitävät nopeaa ja terävää kieltä ja tietynlaista tunteettomutta haarniskana suojelemassa. Matti vahingossa lienee osunut paikkaan joka triggeröi ja laukaisi ison reaktion. Elisa voi myös kuvitella olevansa sinut asioiden kanssa, mutta selvästi ei sitä ole, ja toivottavasti tajuaa asian itsekin kun katsoo ohjelmaa.
Surullista sinällään koska lempeä Matti olisi voinut olla toisissa olosuhteissa juuri se mitä Elisa tarvitsee, mutta Matti taitaa olla vähän liian kiltti osatakseen navigoida Elisan kanssa. Ja nythän Elisa on jo käytöksellään ajanut Matin pois, kenties juuri siksi että silloin ei joudu olemaan haavoittuva toisen kanssa. Jos on haavoittuva, niin voi saada siipeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä monta kertaa miten tuossa Elisan reaktiossa on jotain tuttua. Olen ollut monta kertaa oman toistopakkoni takia suhteessa miehen kanssa, joka käyttäytyy kuin Arttu potenssiin 4, mutta sen sijaan, että olisin lähtenyt ensimmäisestä varoitusmerkistä, on pitänyt jäädä sitten tappelemaan Elisan tavoin, että saa lapsuudentrauman ulos systeemistä. Pääsee ikäänkuin vapautumaan aina uudelleen kun tappelee ja raivoamaan sitä omaa elämää tuhoavaa ihmistä vastaan. Sitten sen jättää tai tulee itse jätetyksi kun ei suostu kynnysmatoksi. Eli ymmärrän Elisaa, että voi olla tosi vahvasti oma historia syynä riitelylle, ja tavallaan vaikka toinen olisi tosi kauhea ihminen ja psykopaatti tai narsistikin, ei ole ok käyttää sitä nyrkkeilysäkkinä omiin juttuihin. Tietty jos toinen on vielä ihan normi tyyppi, niin pitäisi jotenkin tajuta, koska se on se oma mielen näyttämö siinä ja koska oikea ihmin
"Tuota noin. Mikä Matissa nyt oikein sinusta on sellaista, että naisen pitäisi juoksujalkaa paeta Mattia? Minusta Matti vaikuttaa hyväsydämiseltä ja kiltiltä ihmiseltä."
Niin siis sitä koitin sanoa, että ei siinä Matissa ole mikään vikana. Että jotkut joilla on toi tarve tapella kaikissa suhteissa sitä jotain väärintekijähahmoa kohtaan löytää parikseen oikeastikin väärin toimivan ihmisen jota vastaan nyrkkeillä, mutta vaikka tuossa tilanteessa ei Matti ole kaikesta päätellen mitenkään ansainnut sitä Elisan raivoa. Ja siis oletin hänelle traumataustan, koska hän itse selitti että aiemmassa suhteessa oli läheisyys loppunut. Että se tai joku siihen liittyvä on sitten ollut kova pala. Mutta enhän minä tiedä, olen vain tavallinen katsoja joka spekuloi ja projisoi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa on kova, matti pehmeä, ei toimi.
Arttu ja Julia olivat virhevalinta tälle kaudelle, heidän varsinaisia riitoja ei ole edes näytetty kameralle ja loppu onkin sana sanaa vastaan spekulointia ja jäiset välit.
Iina on feminiinen, herkkä ja suloinen. Mikolla on hyvä jämäkkä puhetyyli ja hän ilmaisee itseään verbaalisesti hyvin. Tasapainoinen pari.
Katri ja Janne tulevat toimeen ystävinä, mutta seksuaalinen kipinä puuttuu.
Eihän Arttu tai Julia ole edes riidelleet, vaan Julia on jäänyt märehtimään Artun jokaista lausetta miettien, että mistä kaikesta kuulemastaan hän saakaan kehitettyä itselleen aihetta loukkaantua.
En usko että Julia tahallaan on halunnut loukkaantua, mutta traumataustansa vuoksi loukkaant
Sanot että "ei kukaan nainen tykkää", miten sinä voit puhua kaikkien naisten puolesta? Aika moni täälläkin on sanonut, että tuollainen ei loukkaisi.
Hienoa jos siis selitätte meille, jotka koemme eri tavalla, kiitos. En vaan voi ymmärtää tuollaista herkkähipiäisyyttä, en kerta kaikkiaan. Elääkö jotkut satuelämää, jossa odotetaan tiettyjä repliikkejä, koska ollaan jossain hurmausvaiheessa?
Mieluummin aitoa ja vaikka niitä sammakoita, sehän on vain oikeaa elämää.
Tuota noin. Mikä Matissa nyt oikein sinusta on sellaista, että naisen pitäisi juoksujalkaa paeta Mattia? Minusta Matti vaikuttaa hyväsydämiseltä ja kiltiltä ihmiseltä.