Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täällä Juliaa syytetään ja dissataan siitä, että hän halusi lopettaa suhteenalun. Minusta on erittäin ymmärrettävää, että lapseton kaupunkilaisnainen ei halua itselleen miestä, jolla on kaksi lasta eripuolilla Suomea kahdelle eri naiselle.
Tässä tehdään kuitenkin ohjelmaa, mielestäni sitä ei voi täysin sivuuttaa. Onko reilua, että viikon jälkeen yksi ei vain kestä vaan hänellä on oikeus irtisanoutua ohjelmasta?
On reilua ja joskus ihan paras ratkaisu. Joku ohjelman teko ei koskaan voi olla syy siihen, että ihmisen annetaan repiä toinen hajalle, kuten nyt on käymässä Elisan ja Matin kohdalla.
Julia ja Arttu ei olisi voinut onnistua, ihan liian erilaiset lähtökohdat. Turha meidän olisi ollut seurata heidän hiiri kissa leikkiä. Ihan hyvä, että lopettivat, ei tuosta kuitenkaan olisi tullut lasta eikä paskaa, kuten vanha sanonta kuuluu.
Olen nainen ja minulla on melko leveät hartiat. Julialla ei ole. Mutta vaikka minulla onkin, niin minulle ei koskaan kukaan ole sanonut niistä sanallakaan mitään. Jos sanoisi, niin en siitä loukkaantuisi, mutta pitäisin sanojaa moukkamaisena ja typeränä kun laukoo ääneen asioita, joita nyt vain ei sanota toiselle ellei halua olla ilkeä. Ja hyvät fiilikset katoaisi tätä ihmistä kohtaan siinä samalla.
On myös miehiä, joilla on varsin kapeat hartiat. Jos nainen menee sanomaan tällaiselle miehelle, että onpas sinulla naiselliset ja kapeat hartiat, niin ilahtuuko se mies? Arvostaako se tätä naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täällä Juliaa syytetään ja dissataan siitä, että hän halusi lopettaa suhteenalun. Minusta on erittäin ymmärrettävää, että lapseton kaupunkilaisnainen ei halua itselleen miestä, jolla on kaksi lasta eripuolilla Suomea kahdelle eri naiselle.
Tässä tehdään kuitenkin ohjelmaa, mielestäni sitä ei voi täysin sivuuttaa. Onko reilua, että viikon jälkeen yksi ei vain kestä vaan hänellä on oikeus irtisanoutua ohjelmasta?
Ei kai tämä ohjelmakaan mikään vankila ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että se Elisan terapeutti-kaveri Päivi antaa Elisalle aika suoria neuvoja sellaisiin henkisiin ongelmatilanteisiin ja parisuhteisiin liittyviin Elisan käyttäytymismalleihin. Ainakin siinä jossain puhelussa.
Kyllä. Ja sitten Elisa voi terapiatermein tylyttää Mattia siitä, että hän kyllä on työskennellyt itsensä kuntoon, toisin kuin Matti.
Tämä ei ole ystävälle varsinaisen hyvää mainosta.
Minusta Elisa toisaalta tajuaa ihan hyvin omat huonosti toimivat käyttäytymismallit, ainakin osan niistä. Hänhän sanoo, että hän huomaa että hänellä on sellainen pakokauhuolo, joka käskee häntä pakenemaan kovaa. Ja toteaa siinä, että näin hänelle on usein käynyt ja yleensä on paennut. Eli tajuaa kyllä tuon oman kuvions
Kyseessä on yleensä varhaislapsuudessa syntynyt persoonallisuushäiriö. Välttelevä kiintyminenkään ei ole noin paha.
Elisa on kuin pahantuulinen pikkulapsi, joka on turhautunut siihen, etteivät asiat tapahdu hänen haluamallaan tavalla. Jää kuitenkin siihen tilanteeseen itkupotkuraivarinsa kanssa, kun toivoo, että joku rauhoittaisi hänet ja ottaisi syliin. Mutta ei kuitenkaan täysin halua, koska silloin muodostuisi suhde.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minulla on melko leveät hartiat. Julialla ei ole. Mutta vaikka minulla onkin, niin minulle ei koskaan kukaan ole sanonut niistä sanallakaan mitään. Jos sanoisi, niin en siitä loukkaantuisi, mutta pitäisin sanojaa moukkamaisena ja typeränä kun laukoo ääneen asioita, joita nyt vain ei sanota toiselle ellei halua olla ilkeä. Ja hyvät fiilikset katoaisi tätä ihmistä kohtaan siinä samalla.
On myös miehiä, joilla on varsin kapeat hartiat. Jos nainen menee sanomaan tällaiselle miehelle, että onpas sinulla naiselliset ja kapeat hartiat, niin ilahtuuko se mies? Arvostaako se tätä naista?
Julialla on kummalliset pullohartiat.
Täällä on epätoivoisesti yritetty pyhittää Elisan ja Julian törkeät käytökset vetoamalla naiden muka traumataustoihin. Miksi ette käsitä totuutta, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat perusluonteeltaan ilkeitä ja häijyjä ? Heihin kuuluvat nimenomaan Elisa ja Julia. Oikeita sadisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulla kummallinen pullopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kysettäessä vastannut, että miehellä ei saisi olla lapsia. Toisella puolen maata asuminen on tässä ohjelmassa jo vakio.
Tiedätkö sinä tämän faktana?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on epätoivoisesti yritetty pyhittää Elisan ja Julian törkeät käytökset vetoamalla naiden muka traumataustoihin. Miksi ette käsitä totuutta, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat perusluonteeltaan ilkeitä ja häijyjä ? Heihin kuuluvat nimenomaan Elisa ja Julia. Oikeita sadisteja.
Lopeta nyt jo tuo haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta sopimuksista on pidettävä kiinni. Varsinkin, kun on itse ohjelmaan väen väkisin tuppautunut ja kyse on vain muutamasta viikosta.
Joidenkin kommentoijien tuntuu olevan hyvin vaikea nyt ymmärtää, että on aika eri asia, jos miehellä on lapsi/lapsia yhdestä edellisestä avo/avioliitosta kuin että jos miehellä on lapsia kahden eri naisen kanssa lyhyistä suhteista ja vielä eri puolilla Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä just. Että yrität kaikin tavoin vinkata että tämä ei nyt toimi ja toinen ei vaan usko, vaan kysyy että josko kavereina, mentäisiinkö mökille? "
Ymmärrän kyllä Arttuakin. Ei ole mitenkään yleistä että tässä ohjelmassa lyödään hanskat tiskiin käytännössä heti häämatkan jälkeen. Yleensä kyllä yritetään vielä ja katsotaan voidaanko olla edes kavereina yhdessä.
Tällaisen ohjelman perusoletus on kuitenkin se että yritetään sen koko ohjelman ajan.
Sitä mökille pyyntölausetta on jankattu alusta asti. Jos ei ton pahempaa ole kuultu, niin hyvä kun lopettavat. Jos ei synkkaa niin ei voi pakottaa...
Tämä. Loukkaantuu pelkästä pyynnöstä vierailla mökillä. Ajatelkaapa, jos pyytäjä olisi Katri ja kieltäytyjänä Janne, minkälainen Jannen haukkuminen siitä seuraisi. Mutta kun kieltäytyjä on Julia, joka on loukkaantunut ja uhriutunut aivan kaikesta ihan jo ennen tapaamista kuullusta ääniviestistä alkaen, niin se onkin vaan kutsujan vika. Kuinka joku kehtaakin taas loukata Juliaa edes kuvittelemalla, että hän suvaitsisi vierailla jossain Imatralla.
Mä taas ymmärrän Juliaa oikeinkin hyvin. On omakohtaista kokemusta kollegasta joka pari vuotta oli erikoisen inhottava minua kohtaan ja lopulta yllätti kutsumalla mökilleen. No arvaappa haluanko viettää viikonloppua tämän ihmisen kanssa? Ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on pullohartiat vaikka kuinka harmittaisi.
Mietin tässä monta kertaa miten tuossa Elisan reaktiossa on jotain tuttua. Olen ollut monta kertaa oman toistopakkoni takia suhteessa miehen kanssa, joka käyttäytyy kuin Arttu potenssiin 4, mutta sen sijaan, että olisin lähtenyt ensimmäisestä varoitusmerkistä, on pitänyt jäädä sitten tappelemaan Elisan tavoin, että saa lapsuudentrauman ulos systeemistä. Pääsee ikäänkuin vapautumaan aina uudelleen kun tappelee ja raivoamaan sitä omaa elämää tuhoavaa ihmistä vastaan. Sitten sen jättää tai tulee itse jätetyksi kun ei suostu kynnysmatoksi. Eli ymmärrän Elisaa, että voi olla tosi vahvasti oma historia syynä riitelylle, ja tavallaan vaikka toinen olisi tosi kauhea ihminen ja psykopaatti tai narsistikin, ei ole ok käyttää sitä nyrkkeilysäkkinä omiin juttuihin. Tietty jos toinen on vielä ihan normi tyyppi, niin pitäisi jotenkin tajuta, koska se on se oma mielen näyttämö siinä ja koska oikea ihminen.
Ja siksi mietin tota, että hänellä koko keho huutaa, että pakene, niin se on varmaan just oikea viesti, mut hän ei osaa kuunnella sitä, kun on niin vahva tarve toistaa sitä tappelemistä epäoikeudenmukaista hahmoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta sopimuksista on pidettävä kiinni. Varsinkin, kun on itse ohjelmaan väen väkisin tuppautunut ja kyse on vain muutamasta viikosta.
Mistä sopimuksista? Mitä nuo sinusta on sopineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kummastuttivat jo alun alkaen ne omituiset, keilamaiset muhkureidet. Jotka oikein korostuivat, kun tarkoituksella oli pukenut päälleen supertiukat legginsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on pullohartiat vaikka kuinka harmit
Oli pullohartiat tai ei, niin sitä vain ei sanota ääneen. On loukkaavaa kirjoitella tuollaista mitä sinä kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Ei Elisaa ja Juliaa voi niputtaa samaan lauseeseen edes. Elisan köytös on totaalisen sadistista, mutta Julia on vain sanonut itsensä irti ihmisestä, jonka kanssa ei halua olla. Tällä logiikalla kaikki eronneet, tai jättävät osapuolet, ovat sadisteja.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä monta kertaa miten tuossa Elisan reaktiossa on jotain tuttua. Olen ollut monta kertaa oman toistopakkoni takia suhteessa miehen kanssa, joka käyttäytyy kuin Arttu potenssiin 4, mutta sen sijaan, että olisin lähtenyt ensimmäisestä varoitusmerkistä, on pitänyt jäädä sitten tappelemaan Elisan tavoin, että saa lapsuudentrauman ulos systeemistä. Pääsee ikäänkuin vapautumaan aina uudelleen kun tappelee ja raivoamaan sitä omaa elämää tuhoavaa ihmistä vastaan. Sitten sen jättää tai tulee itse jätetyksi kun ei suostu kynnysmatoksi. Eli ymmärrän Elisaa, että voi olla tosi vahvasti oma historia syynä riitelylle, ja tavallaan vaikka toinen olisi tosi kauhea ihminen ja psykopaatti tai narsistikin, ei ole ok käyttää sitä nyrkkeilysäkkinä omiin juttuihin. Tietty jos toinen on vielä ihan normi tyyppi, niin pitäisi jotenkin tajuta, koska se on se oma mielen näyttämö siinä ja koska oikea ihminen.
Ja siksi mietin tota, että hän
Mikä oma historia Elisalla on ? Ei ole ainakaan ohjelnmassa tullut esille?
Julia pisti homman poikki välittömästi saatuaan kuulla Artun osallistuneen Maajussi-ohjelmaan. Kaikki loppu on selittelyä ja sepittelyä.