Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22307)
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... Lähtökohta vaikutti olevan se, että Matti oli ihan positiivisin mielin Elisan suhteen vielä alttarilla ja hetki siitä eteenpäin. Hyvin äkkiä homma lakoi murentua kun Elisa ei tykännyt ensin Matin hiuksista eikä hääkuvassakaan itse halunnut läheisyyttä.
Koko juttu oli aika äkkiä taputeltu ja Elisa itse siihen osallinen.
Olisi kiva tietää kuinka hän katsoo tätä ohjelmaa ja omaa osuuttaan tilanteisiin näin jälkikäteen. Katsojana on ollut koko ohjelman historian vaikeimpia hetkiä katsoa tuota hänen vuorovaikuttamistapaansa.
No ei se nyt siitä hiuskommentista tai hääkuvasta vielä pilalle mennyt. Hiuskommenttihan tuli, kun joku asiantuntija kysyi jotain ja siihen Elisa vastasi puolihuumorilla hiuksista. Tyhmää, mutta ei nyt niin paha, kaikki nauroivat. Ja fiksuna Matti tuskin vielä otti nokkiinsa hääkuvista. Sanoi, että huumori toimii.
Kyllä se oli se melontaretki (melo kunnolla tai saat mennä rantaan ym.), nuotiohetken yllätyshyökkäyksenä tullut kokonaisvaltainen tylytys ja haukkuminen (taidat valittaa aina, et ole tainnut selvittää menneitä suhteitasi, puhutaan NYT) ja kaikki sen jälkeen.
Elisa tarvitsisi ihan hirvittävän paljon hyväksyvää rakkautta, ison halin. Sääli, että itse karkottaa jokaisella solullaan ja sanallaan mahdollisuuden siihen. Eikä varmasti ole ensimmäinen kerta. Jos hän jättäisi pois tuon ylenpalttisen ja jatkuvan, terävän kriittisyyden kaikkea ja kaikkia kohtaan, jatkuvan vaatimisen, unohtaisi välillä itsensä ja egonsa ja olisi vain, kokisi enemmän kuin pakkomielteisesti koko ajan analysoisi ja ajattelisi, niin voisi olla mahdollisuutta kasvaa ja muuttua.
Kyllä minua käy sääliksi Elisa. Hänessä on jotain äärettömän surullista hyökkäävyydessään. Loppumaton yksinäisyyden ja erilaisuuden tunne, rakkaudettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... Lähtökohta vaikutti olevan se, että Matti oli ihan positiivisin mielin Elisan suhteen vielä alttarilla ja hetki siitä eteenpäin. Hyvin äkkiä homma lakoi murentua kun Elisa ei tykännyt ensin Matin hiuksista eikä hääkuvassakaan itse halunnut läheisyyttä.
Olisi kiva tietää kuinka hän katsoo tätä ohjelmaa ja omaa osuuttaan tilanteisiin näin jälkikäteen. Katsojana on ollut koko ohjelman historian vaikeimpia hetkiä katsoa tuota hänen vuorovaikuttamistapaansa.
No ei se nyt siitä hiuskommentista tai hääkuvasta vielä pilalle mennyt. Hiuskommenttihan tuli, kun joku asiantuntija kysyi jotain ja siihen Elisa vastasi puolihuumorilla hiuksista. Tyhmää, mutta ei nyt niin paha, kaikki nauroivat. Ja fiksuna Matti tuskin vielä otti nokkiinsa hääkuvista. Sanoi, että huumori toimii.
Ja mitä onkaan sanottu silloin, kun kameramiehet ei ole olleet paikalla. Jokaisena yhdessä vietettynä yönä jne.
Vierailija kirjoitti:
Julian pitäisi alkaa ilmaisemaan itseään suoremmin. Minunkin naisena on joskus hankala ymmärtää vihjeitä ja sivulauseiden vinkkejä sekä lukea rivien välistä. Se on kuulijalle raskasta, kun pitää koko ajan miettiä, että mitähän tuo oikeasti nyt sanomisillaan tarkoittaa.
Lisäksi ymmärtää, että vaikka hän itse niin toimiikin, niin muilla ei ole jatkuvasti piikitteleviä ja suorastaan loukkaukseksi tarkoitettuja piilomerkityksiä puheissaan.
Elisa on kova, matti pehmeä, ei toimi.
Arttu ja Julia olivat virhevalinta tälle kaudelle, heidän varsinaisia riitoja ei ole edes näytetty kameralle ja loppu onkin sana sanaa vastaan spekulointia ja jäiset välit.
Iina on feminiinen, herkkä ja suloinen. Mikolla on hyvä jämäkkä puhetyyli ja hän ilmaisee itseään verbaalisesti hyvin. Tasapainoinen pari.
Katri ja Janne tulevat toimeen ystävinä, mutta seksuaalinen kipinä puuttuu.
Näyttää siltä, että se Elisan terapeutti-kaveri Päivi antaa Elisalle aika suoria neuvoja sellaisiin henkisiin ongelmatilanteisiin ja parisuhteisiin liittyviin Elisan käyttäytymismalleihin. Ainakin siinä jossain puhelussa.
Vaikka Arttu ja Julia olisi molemmat Suomen ystävällisimpiä ja normaaleimpia ihmisiä, niin silti heillä ei toimisi. Koska Arttu ei suostu muuttamaan Imatraltalta minnekään, Julia taas ei halua muuttaa Imatralle. Ja pitkäaikainen etäsuhde Turku-Imatra ei vain toimi.
Pelkään tuota Päiviä. Päivi tuntuu hallitsevan ja alistavan Elisaa. Päiviin verrattuna Elisakin on hillitty ja konservatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
"Voidaan keksiä kyllä miehille oma termi tähän. Ja niinhän se kieli kehittyy, että sukupuolittuneisuus liukenee pois. Kyllähän miehet naisia paremmin ansaitsevat esim. vosu-nimityksen. Kun oikein leveillään itsensä jakamisella."
Mies vosu on helppoheikki tai gigolo
Pukki se on. Gigolo sisältää sen, että nainen(kin) nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei toki se nyt siinä heti pilalle mennyt, mutta kyllä se suhteen kehittymisen kannalta tuhoisa dynamiikka tuli selväksi jo siinä. Tilannehan toki paheni vaan pahenemistaan jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Mattia mutta sitten siinä saunakohtauksessa hän kyllä vakuutti että yhteyden muodostus oli alkamassa. Eli joko taas tuossa tapahtui jotain sellaista mitä meille ei näytetty tai sitten Matin omat fiilikset vaihtelevat.
Luulen että oli vain kohtelias kameralle. Homma oli taputeltu jo tuolla "hupi"retkellä metsässä.
Mattihan oli saunakohtauksen alussa selvästi fiksuna miehenä vielä päättänyt yrittää. Hei kivaa, mennään Elisan lempipaikkaan, kaunis kesäpäivä, ehkä tää vielä tästä. Ollaan ja rentoudutaan. Kunnes totuus taas rävähtää silmille: Elisa naama väärällään, jatkaa järjetöntä syyttelyään ja jankkaa samoja asioita. Eli se siitä yhteydestä sitten, huomaa Matti-parka.
Kuvaavaa oli kun Matti sanoi iloisesti käyttäen sanontaa, että et valehdellut kun kehuit tämän saunan olevan hieno paikka niin Elisa sanoi vihaisena: minä en valehtele. En osaa valehdella. Vaikeaa siinä rupatella rennosti kun toinen tarttuu harmittomiin sanontoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt realismi kehiin.
Muistakaa, että KETÄÄN EI VOI RAKASTAA EHJÄKSI.
Jos Elisa joskus ihan itse ja omasta motivaatiosta alkaa vuosien työn itsensä kanssa, olisi toki hyvä, jos saisi tukea terveesti rakastavalta kumppanilta. Yksin ja omalla motivaatiolla se työ kuitenkin tehdään.
Lukekaa tuo ajatuksella kaikki, jotka taistelette rakkautenne puolesta suhteessa, josta tulee "ihan hyvä, kun ensin upotan tuon ihmisen rakkauden valtamereen".
Vierailija kirjoitti:
Elisa on kova, matti pehmeä, ei toimi.
Arttu ja Julia olivat virhevalinta tälle kaudelle, heidän varsinaisia riitoja ei ole edes näytetty kameralle ja loppu onkin sana sanaa vastaan spekulointia ja jäiset välit.
Iina on feminiinen, herkkä ja suloinen. Mikolla on hyvä jämäkkä puhetyyli ja hän ilmaisee itseään verbaalisesti hyvin. Tasapainoinen pari.
Katri ja Janne tulevat toimeen ystävinä, mutta seksuaalinen kipinä puuttuu.
Eihän Arttu tai Julia ole edes riidelleet, vaan Julia on jäänyt märehtimään Artun jokaista lausetta miettien, että mistä kaikesta kuulemastaan hän saakaan kehitettyä itselleen aihetta loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä pitäisi olla oikeus tietää tulevan kumppanin lapsista jo ENNEN naimisiinmenoa. Tuonne mennään hakemaan kumppania, ei uusperhettä."
Silloin pitää vastata kysymyksiin että ei missään nimessä halua kumppanilla olevan lapsia.
Täällähän ei aikaisemmin ole ollut näitä lapsia, kuin sillä Otolla niin varmaan sitä tuudittuu siihen, että ei ole jatkossakaan.
Ja ei ehkä osaa ajatella, että joku pienten lasten vanhempi lähtee tälläiseen mukaan, eikä ainakaan sitä, että jollakin on jo kaksi lasta eri ihmisen kanssa.
Matin lapset ei haittaa, koska he ovat jo niin isoja, mutta kyllä kaksi pikkulasta eri puolilla Suomea ja eri äidille on jo vähän paksua :(
Itekin kyllä jättäisin välistä tämmösen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että se Elisan terapeutti-kaveri Päivi antaa Elisalle aika suoria neuvoja sellaisiin henkisiin ongelmatilanteisiin ja parisuhteisiin liittyviin Elisan käyttäytymismalleihin. Ainakin siinä jossain puhelussa.
Kyllä. Ja sitten Elisa voi terapiatermein tylyttää Mattia siitä, että hän kyllä on työskennellyt itsensä kuntoon, toisin kuin Matti.
Tämä ei ole ystävälle varsinaisen hyvää mainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Mattia mutta sitten siinä saunakohtauksessa hän kyllä vakuutti että yhteyden muodostus oli alkamassa. Eli joko taas tuossa tapahtui jotain sellaista mitä meille ei näytetty tai sitten Matin omat fiilikset vaihtelevat.
Luulen että oli vain kohtelias kameralle. Homma oli taputeltu jo tuolla "hupi"retkellä metsässä.
Mattihan oli saunakohtauksen alussa selvästi fiksuna miehenä vielä päättänyt yrittää. Hei kivaa, mennään Elisan lempipaikkaan, kaunis kesäpäivä, ehkä tää vielä tästä. Ollaan ja rentoudutaan. Kunnes totuus taas rävähtää silmille: Elisa naama väärällään, jatkaa järjetöntä syyttelyään ja jankkaa samoja asioita. Eli se siitä yhteydestä sitten, huomaa Matti-parka.
Kuvaavaa oli kun Matti sanoi iloisesti käyttäen sanontaa, että et valehdellut ku
Jep. Eihän Matti varmaan uskalla sanoa enää yhtään mitään Elisan seurassa, jos tuollaiseen ystävällisesti sanottuun kehuunkin saa vastineeksi erikoista tiuskimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihastunut ja rakastunut johonkuhun, joka juuri sanoo sinulle että ei halua mitään suhdetta kanssasi. Niin mitä järkeä on pyytää tämä mökille kaverina? Eikö rakastunut ja juuri jätetyksi tullut ole yleensä sen verran surullinen, että ei haluaisi mitään kahden kesken mökkireissua jättäjän kanssa? Sehän olisi ihan kidutusta. Joltain kaveripohjalta siinä mökille sitten jättäjän kanssa.
Arttu elättelee vielä toiveita ja takertuu toiseen. Ymmärrän sikälikin, et onhan tuossa vielä sopimuskautta jäljellä.
Liian herkkiä ei enää tähän sarjaan kannata ottaa. Kun "Näytätpä upealta brunettina" vaihtuu toisen mielessä päinvastaiseen, narsistiseen kiusaamiseen :(
Eihän Arttu mitään takerru, vaan elää siinä uskomuksessa, että kaikki mukaan hakeutuneet ja en
Kyllä sitä kutsutaan takertumiseksi, jos ei usko kun toinen sanoo että tämä oli nyt tässä.
Se on myös toisen rajojen ylittämistä ja kunnioituksen puutetta, ellei uskota mitä toinen sinulle sanoo. Toinen on varmasti hakeutunut ohjelmaan ihan yhtä tosissaan, mutta huomannut että hänelle on valittu ihminen, jonka kanssa mm. normaali kanssakäyminen ei onnistu yllämainituista syistä ja joka lisäksi loukkaa sinua tämän tästä. Pakit pitää hyväksyä.
Ihminen, joka ei usko puhetta, kunnioita pyyntöjä saati usko kun sanot, että suhdetta ei tule on omassa luokassaan kammottavuuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sitten Elisa voi terapiatermein tylyttää Mattia siitä, että hän kyllä on työskennellyt itsensä kuntoon, toisin kuin Matti.
Tämä ei ole ystävälle varsinaisen hyvää mainosta.
Minusta Elisa toisaalta tajuaa ihan hyvin omat huonosti toimivat käyttäytymismallit, ainakin osan niistä. Hänhän sanoo, että hän huomaa että hänellä on sellainen pakokauhuolo, joka käskee häntä pakenemaan kovaa. Ja toteaa siinä, että näin hänelle on usein käynyt ja yleensä on paennut. Eli tajuaa kyllä tuon oman kuvionsa. Siksi ihmettelen, että miksi Elisa niin kovin painottaa Matille, että hän itse on työskennellyt itsensä ehjäksi ja valmiiksi eikä mitään painolastia ole. Hän siis toisaalta tajuaa painolastinsa, mutta toisaalta väittää kivenkovaa että painolasteja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt siitä hiuskommentista tai hääkuvasta vielä pilalle mennyt. Hiuskommenttihan tuli, kun joku asiantuntija kysyi jotain ja siihen Elisa vastasi puolihuumorilla hiuksista. Tyhmää, mutta ei nyt niin paha, kaikki nauroivat. Ja fiksuna Matti tuskin vielä otti nokkii
No ei toki se nyt siinä heti pilalle mennyt, mutta kyllä se suhteen kehittymisen kannalta tuhoisa dynamiikka tuli selväksi jo siinä. Tilannehan toki paheni vaan pahenemistaan jatkossa.
Kyllä, se hääpäivän Elisan käytös oli toki selvästi varoitusmerkki (red flag). Kuka helvetti käyttäytyy noin kun otetaan hääkuvia? Pitikö irvistellä (hajuraon kera) vai mitä todella outoa Elisa vaati? Dominoi siinäkin koko tilannetta, määräsi miten hääkuvat otetaan. Ei mitään yhteistyötä tai kysymyksiä: haluaisitko sä tietynlaisia kuvia tai onko sulla toiveita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa oli kun Matti sanoi iloisesti käyttäen sanontaa, että et valehdellut kun kehuit tämän saunan olevan hieno paikka niin Elisa sanoi vihaisena: minä en valehtele. En osaa valehdella. Vaikeaa siinä rupatella rennosti kun toinen tarttuu harmittomiin sanontoihin.
Tässä juuri tulee esiin Elisan ja Julian samankaltaisuus. Kumpikin syyttää muita ymmärtämättömyydestä, muttei todellisuudessa itse ymmärrä muita. Lisäksi täysin tarkoitushakuisesti vääristelee toisten puheita omaksi edukseen. Erona se, että Elisa töksäyttää ajatuksensa suoraan ja Julia olisi vastaavasti Matin selän takana selittänyt, miten mahdotonta hänen on kuvitellakaan haluavansa tutustua Mattiin, kun tämä kutsuu häntä valehtelijaksi.
Onhan niitä. Vaikka testejä joissa ihminen laitetaan reagoimaan erilaisiin tilanteisiin, ihmisiin ja olemaan samalla vaikka paineen alla. Siinä on paljon vaikeampi olla jotain mitä ei ole.