Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22307)
"Sarjassa miesten osalta toistuu teema, jossa miesten on todella vaikea "olla" naisten kanssa. He eivät osaa tehdä itsestään kiinnostavia eivätkä osaa edistää suhdetta mihinkään suuntaan. He vaan ...no, ovat. Naiset eivät yllättäen kiinnostu tällaisista miehistä. Tällaisia tyyppejä ovat mielestäni lähes kaikki sarjan miehet."
Samaan kiinnittänyt huomiota (ja olen siis itsekin mies). Tämän näkee myös siinä miten moni nainen ihan erikseen hehkuttaa tälläkin kaudella miten nyt se mies huomioi minua ihan avaamalla oven tai tuomalla kaupasta jugurttia. Siis joku ihan triviaali pieni asia kerran viikossa on sitten osoitus siitä miten tämä mies sitten kuitenkin huomioi minut.
Ainakin itse olen tottunut siihen että jos haluan jonkun ihastuvan minuun niin kyllä siinä silloin yritetään vähän vielä eri tasolla olla huomioivia ja kuunnellaan herkällä korvalla sitä mitä se toinen toivoo. Ei tarvitse mitään ilotulituksia järjestää mutta kyllä sen koko normalin arjen pitäisi sisältää sen toisen ilahduttamista ja toiveiden huomioimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti tiivisti tilanteen todella osuvasti:
- Kun ajattelen Elisaa, mulla on sellanen fiilis, että meidän suhde on loksahtanut sellaseksi TYLYN ASIALLISEKSI KAVERISUHTEEKSI.
- En ole tuntenut itseäni rennoksi.
Ei ole vaikea arvata, kenestä tämä tyly asiallisuus johtuu
selvästi yksi asia heidän välillään on se, että Elisa tuntee tulleensa torjutuksi ja Matti on sitä mieltä että ei tullut. Ja tämä jo pelkästään aiheuttaa lisää ristiriitoja.
Ei kai Mattikaan voi väittää, etteikö olisi torjunut Elisan? Mikä ei kyllä yhtään ihmetytä. Keski-ikäinen nainen itkupotkuraivoten vaatimassa kosketuksia ja ihan suoranaista seksiä.
Ei ole Matti torjunut Elisaa tietääkseni. Onko Elisa yrittänyt olla lähellä ja Matti oikeasti torjunut? Porealtaassakin olivat vierekkäin ja Elisa pilasi senkin heti vittuilullaan.
Se, että ei ole ihan alussa vieraiden ihmisten välillä läheisyyttä ei ole torjumista vaan ihan normaalia. Joskus läheisyyttä on nopeasti, joskus ei.
Elisa on tehnyt ihan itse asiasta järjettömän suuren ongelman, eikä hän osaa ajatella mitään muuta, kun normaalissa suhteessa on paljon muitakin aspekteja ja sisältöä. Elisalla on joku pakkomielle ja toistopakko tuosta läheisyydestä, eli alkaa raivota, jos sitä ei saa, aivan arburdilla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, missä Ensitreffit alttarilla mielestäni onnistuu hyvin, on se, että se paljastaa ns. patetioita, jotka nykyaikaamme vaivaa.
Sarjassa miesten osalta toistuu teema, jossa miesten on todella vaikea "olla" naisten kanssa. He eivät osaa tehdä itsestään kiinnostavia eivätkä osaa edistää suhdetta mihinkään suuntaan. He vaan ...no, ovat. Naiset eivät yllättäen kiinnostu tällaisista miehistä. Tällaisia tyyppejä ovat mielestäni lähes kaikki sarjan miehet.
Naisissa taas on paljon ihmisiä, jotka vellovat tunteissaan ja loukkaantuvat aina kun siihen mahdollisuus tarjotaan. Heillä on täysin hukassa sellainen ajatus, että ketään ei oikeastaan tarvitse kiinnostaa heidän tunteensa ja maailma pyörii ihan hyvin ilman heidän draamailuansa. Tällaisia ovat Elisa ja ehkä hieman vähemmässä määrin myös Julia.
Nämä tässä sarjassa tasaisin välein esiintyvät "katastrofiparithan" tulevat juuri siitä kun kaksi omalla tavallaan hankalaa tai vähän tolloa ihmistä laitetaan yhteen. Jos vain toinen on vaikea niin siinä yleensä saadaan luovittua se ohjelman aika kunnialla loppuun ja voidaan olla ihan ystäviäkin. Mutta jos kumpikin on parisuhteen kannalta huono valinta niin sehän sitten näkyy kyllä ihan heti alusta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Mattia mutta sitten siinä saunakohtauksessa hän kyllä vakuutti että yhteyden muodostus oli alkamassa. Eli joko taas tuossa tapahtui jotain sellaista mitä meille ei näytetty tai sitten Matin omat fiilikset vaihtelevat.
Luulen että oli vain kohtelias kameralle. Homma oli taputeltu jo tuolla "hupi"retkellä metsässä.
Mattihan oli saunakohtauksen alussa selvästi fiksuna miehenä vielä päättänyt yrittää. Hei kivaa, mennään Elisan lempipaikkaan, kaunis kesäpäivä, ehkä tää vielä tästä. Ollaan ja rentoudutaan. Kunnes totuus taas rävähtää silmille: Elisa naama väärällään, jatkaa järjetöntä syyttelyään ja jankkaa samoja asioita. Eli se siitä yhteydestä sitten, huomaa Matti-parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihastunut ja rakastunut johonkuhun, joka juuri sanoo sinulle että ei halua mitään suhdetta kanssasi. Niin mitä järkeä on pyytää tämä mökille kaverina? Eikö rakastunut ja juuri jätetyksi tullut ole yleensä sen verran surullinen, että ei haluaisi mitään kahden kesken mökkireissua jättäjän kanssa? Sehän olisi ihan kidutusta. Joltain kaveripohjalta siinä mökille sitten jättäjän kanssa.
Arttu elättelee vielä toiveita ja takertuu toiseen. Ymmärrän sikälikin, et onhan tuossa vielä sopimuskautta jäljellä.
Liian herkkiä ei enää tähän sarjaan kannata ottaa. Kun "Näytätpä upealta brunettina" vaihtuu toisen mielessä päinvastaiseen, narsistiseen kiusaamiseen :(
Eihän Arttu mitään takerru, vaan elää siinä uskomuksessa, että kaikki mukaan hakeutuneet ja ennen kaikkea valitut on tosissaan valmiita yrittämään. Julia itse vielä erityisesti korosti miten toivoo hänelle valitun puolisonsakin olevan valmis sitoutumaan, ja juuri sellaisen hän sai. Ei vaan Julialle kelvannut, kun odotti jotain mitä olisi voinut muille oikein pääpalkintona esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Se, missä Ensitreffit alttarilla mielestäni onnistuu hyvin, on se, että se paljastaa ns. patetioita, jotka nykyaikaamme vaivaa.
Sarjassa miesten osalta toistuu teema, jossa miesten on todella vaikea "olla" naisten kanssa. He eivät osaa tehdä itsestään kiinnostavia eivätkä osaa edistää suhdetta mihinkään suuntaan. He vaan ...no, ovat. Naiset eivät yllättäen kiinnostu tällaisista miehistä. Tällaisia tyyppejä ovat mielestäni lähes kaikki sarjan miehet.
Naisissa taas on paljon ihmisiä, jotka vellovat tunteissaan ja loukkaantuvat aina kun siihen mahdollisuus tarjotaan. Heillä on täysin hukassa sellainen ajatus, että ketään ei oikeastaan tarvitse kiinnostaa heidän tunteensa ja maailma pyörii ihan hyvin ilman heidän draamailuansa. Tällaisia ovat Elisa ja ehkä hieman vähemmässä määrin myös Julia.
Olet väärässä. Empatia ja tunteet ovat todella merkittävässä osassa ihmissuhteita. Tässä tapauksessa vaan ollaan Matin tunteiden puolella. Elisa on hirviö, koska hän ei ota Matin tunteita huomioon. Ihan vaikka kaveritasolla tuollainen Elisan käytös on hirveää.
Voi voi... Lähtökohta vaikutti olevan se, että Matti oli ihan positiivisin mielin Elisan suhteen vielä alttarilla ja hetki siitä eteenpäin. Hyvin äkkiä homma lakoi murentua kun Elisa ei tykännyt ensin Matin hiuksista eikä hääkuvassakaan itse halunnut läheisyyttä.
Koko juttu oli aika äkkiä taputeltu ja Elisa itse siihen osallinen.
Olisi kiva tietää kuinka hän katsoo tätä ohjelmaa ja omaa osuuttaan tilanteisiin näin jälkikäteen. Katsojana on ollut koko ohjelman historian vaikeimpia hetkiä katsoa tuota hänen vuorovaikuttamistapaansa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Artulla muuta ilmettä kuin tuo imbesilli hymy koko ajan. Se ei näytä muuttuvan vaikka Julia sanoo mitä päin naamaa. Onko kaveri vähän yksinkertainen??
Eiköhän se ole jo tullut useammallekin jo selväksi :) Aika järkkyä, että niiden ohuiden, vähän vinoonkin venyvien huulten tuoman hymyn takana väijyy henkilö, joka on ehtinyt pilata jo kahden naisen kumppanin etsinnän reality ohjelmassa. Vaikeaa uskoa, ettei olisi mitään vialla, mikäli naiset jokaisessa reality ohjelmassa, mihin hän on osallistunut, jättää tämän tyypin, eikä jatkossa halua olla missään tekemisissä. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän jakson myötä ymmärtää kyllä Juliaa paremmin. Hän on ilmaissut olevansa ihan done koko hommaan ja Arttu vaan jankkaa jostain mökkireissusta. Pelottavaa, ei yhtään tajua siitä missä mennään.
Tämä just. Että yrität kaikin tavoin vinkata että tämä ei nyt toimi ja toinen ei vaan usko, vaan kysyy että josko kavereina, mentäisiinkö mökille? Se, ettet saa asiaa uppoamaan millään siihen toiseen ihmiseen vaikka sanoisit mitä, on tosi ahdistavaa. Samoin kuin tämmöinen salamarakastuminen alttarilla ennenkuin edes tunnet toisesta muuta kuin etunimen ja naaman.
Onhan tuollainen salamavihaaminenkin outoa, mihin Julia syyllistyy.
En ole nähnyt tippaakaan vihaa Juliassa Arttua kohtaan. Ei kyse ole mistään vihasta hyvänen aika sentään. Julia vain tuntee Artun itselleen täysin epäsopivaksi ja Arttu on tehnyt asioita, joita Julia ei hyväksy eikä halua elämäänsä. Joten ei halua olla tekemisissä Artun kanssa. Viha on sitten ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Elisa osaa muusta puhuakaan, kun siitä läheisyyden puutteesta? Aika yksitoikkoista on, kun koko suhde perustuu pelkkään läheisyytteen ja muusta ei sitten puhuta ollenkaan.
Aikaisemmilla kausilla on myös ollut muutamia, jotka ei ole muusta höpisseet, kuin siitä läheisyydestä ja sen puutteesta.
Ihan kuin parisuhteessa ei tarvittaisi myös sitä henkistä yhteyttä ja kun se on kunnossa, voi olla sitä läheisyyttäkin.
Tuollainen painostaminen vain lisää vastapuolen ahdistusta, eikä juttu sitten ainakaan johda enää yhtään mihinkään.
Ei nyt, eikä niillä aikaisemmillakaan kausilla.
Itse tykkään paljon läheisyydestä, halaamisista, sylikkäin istumisista, kaikesta sellaisesta pussailusta ja hipsuttelusta. Mutta ainakin minun mielestä tämä läheisyys on sillä tavalla herkkä aihe, että jos siitä paria lausetta
Niinpä.
Onko joku KERTAAKAAN nähnyt Elisan mitenkään osoittavan Matille mitään pienintäkään läheisyyttä? Istunut vieressä, nojannut olkapäähän? Hymyillyt ja puhuessaan koskenut Matin käsivartta nopeasti? Pörröttänyt hiuksia vitsaillessaan? Noinhan se läheisyys usein puolivahingossa alkaa. Kokeillaan, lähennytään.
Elisa ei ole tehnyt muuta kuin tylyttänyt, suuttunut, ollut vihainen, hyökännyt, vaatinut ja ollut ilkeä. Mitä nääkin kaikki ai sitt sä valitat taas, taidat valittaa aika paljon oikein ovat? Kukahan se tuossa suhteessa valittaa KOKO AJAN?!
Vierailija kirjoitti:
Elisa on kyllä hyvä esimerkki joistakin tämän päivän ihmisistä. Itsekäs, omaa napaansa tuijottava minäminäminä. Ei tarvitse ymmärtää tai ottaa toista huomioon, puhumattakaan että itsessään pitäisi haastaa tai korjata asioita. Se ajatus, että minä olen vain oikeassa, saan vaatia eikä mun tarvitse oppia tai tulla toista vastaan. Tai osata keskustella vaikeista aiheista loukkantumatta joka sanasta. Elisalla on itsellään pahoja ongelmia toisten kohtaamisessa ja aivan liian hyökkäävä. Ei sovellu parisuhteeseen, ennenkuin omat ongelmansa on ratkaistu. Lisäksi, kuka hän on arvioimaan Mattia tunteeko Matti itsensä ja onko valmis parisuhteeseen? Hänelle Matti on tuntematon ihminen. Törkeetä ja arvostelevaa puhetta kun tuntenut toisen vasta päiviä. Kyllä Matti aikuisena ihmisenä tuntee varmasti paremmin itsensä kuin kukaan muu.
Olipa hyvin ilmaistu! Elisa on jostain saanut päähänsä, että hän itse on valtavan kypsä ja kehittynyt ja että hänellä on kyky nähdä toisten ihmisten läpi paremmin kuin he itse näkevät itsensä. No ei ole. Elisan näkökulmaputki on kovin kapea, ja se jättää ulos kaikki ihmiset, jotka eivät ajattele ja toimi just niinkuin hän. Luokattoman törkeää mennä laukomaan puolisolle, että "sä et tunne itseäs" tai "sä et ole käsitellyt aiempia suhteitasi" kun itse on tuollainen hyökkäävä ongelmakimppu besserwisser. Onneksi Matti on kyennyt säilyttämään rauhallisuutensa ja tajuaa tilanteen toksisuuden.
"Olet väärässä. Empatia ja tunteet ovat todella merkittävässä osassa ihmissuhteita. Tässä tapauksessa vaan ollaan Matin tunteiden puolella. Elisa on hirviö, koska hän ei ota Matin tunteita huomioon. Ihan vaikka kaveritasolla tuollainen Elisan käytös on hirveää."
Ei, vaan olen oikeassa. Tiedätkö mistä sen tietää?
No siitä, että pariutuminen on nykyisin ihan hirveän vaikeaa. Siis todella vaikeaa. Ja osaksi se johtuu juuri noista seikoista mistä puhuin. Miehet eivät enää osaa olla suhteessa miehiä ja naiset ovat suureksi osaksi ihan pelkkiä draamalijoita.
Ennen parisuhteita muodostettiin jopa niin hölmöissä ohjelmissa kuin Napakymppi. Meillä on vaikka kuinka paljon ns. Napakymppi-lapsia.
Ihmiset olivat ennen erilaisia. Miehillä oli sentään jotan munaa ja naisetkin olivat suurimmaksi osaksi järjissään.
Tämä ei pääty hyvin.
"Olet väärässä. Empatia ja tunteet ovat todella merkittävässä osassa ihmissuhteita. "
Ovat mutta niiden tulemista esiin torpedoi tehokkaasti se jos toinen on ihan flegmaattinen eikä oikein vaikuta olevan mukana missään.
Nytkin tässä ohjelmassa on oikein kohokohta kun yksi mies osallistuu ihan multapussien hakuun ja kantamiseen. Sitä ennen hän on lähinnä möllöttänyt ja ollut huikeasti epämukavuusalueellaan kun on pitänyt ihan minuutti halata käskystä.
Vierailija kirjoitti:
"Älykkyystestien ja muiden palikkatestien sijaan pitäisi tutkia ja testata ihmisen persoonallisuutta, reagointityyliä, vuorovaikutustyyliä, kiintymyssuhdetyyliä, psyykkistä vakautta ja epävakautta ym."
Kyllä ja nimenomaan testata, ei vain kysellä ihmisen omaa käsitystä siitä millainen hän on. Melkein kaikilla miestä on jollain tavalla vääristynyt kuva siitä millaisia me oikeasti olemme.
Millä testeillä niitä testataan? Onko sellaisia joissa ei vaikuta oma käsitys itsestä ja omista toimintatavoista?
Julian pitäisi alkaa ilmaisemaan itseään suoremmin. Minunkin naisena on joskus hankala ymmärtää vihjeitä ja sivulauseiden vinkkejä sekä lukea rivien välistä. Se on kuulijalle raskasta, kun pitää koko ajan miettiä, että mitähän tuo oikeasti nyt sanomisillaan tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Elisa osaa muusta puhuakaan, kun siitä läheisyyden puutteesta? Aika yksitoikkoista on, kun koko suhde perustuu pelkkään läheisyytteen ja muusta ei sitten puhuta ollenkaan.
Aikaisemmilla kausilla on myös ollut muutamia, jotka ei ole muusta höpisseet, kuin siitä läheisyydestä ja sen puutteesta.
Ihan kuin parisuhteessa ei tarvittaisi myös sitä henkistä yhteyttä ja kun se on kunnossa, voi olla sitä läheisyyttäkin.
Tuollainen painostaminen vain lisää vastapuolen ahdistusta, eikä juttu sitten ainakaan johda enää yhtään mihinkään.
Ei nyt, eikä niillä aikaisemmillakaan kausilla.
Itse tykkään paljon läheisyydestä, halaamisista, sylikkäin istumisista, kaikesta sellaisesta pussailusta ja hipsuttelusta. Mutta ainakin minun mielestä tämä läheisyys on sillä ta
Tämä Elisa on kyllä harvinaisen hankalan tuntuinen tyyppi. Sen saunanjälkeisen rennon istuskelunkin onnistui jäädyttämään hetkessä jääkauden lukemiin.
Ensin moittii sulhoaan ja tämän habitusta käytännössä heti alttarilla ja sitten raivoaa läheisyyden puutteesta. Minä en ainakaan edes uskaltaisi koskea Elisaan pitkällä tikullakaan. Menisi varmasti väärin.
"Ihmiset olivat ennen erilaisia. Miehillä oli sentään jotan munaa ja naisetkin olivat suurimmaksi osaksi järjissään."
Jep. Mitä omaa nuoruuttani muistelen (setämiesvaroitus kaikille nuoremmille) niin treffeillä hyvin usein ihan tarkoituksella mentiin hyvinkin nopeasti lähekkäin, koskettiin ja jopa pussattiin. Siinä sitten aika hyvin näki että onko sitä kemiaa eikä sitä otettu niin vakavasti puolin eikä toisin. Usein ei kolahtanut ja sitten se myönnettiin. Mutta välillä kolahti ja lujaa ja sitten siitä se suhdekin lähti yleensä aika nopeaa tahtia eteenpäin ilman kauheita pohtimisia ja vaikeiluja.
Mentiinko silloin välillä eteenpäin liiankin nopeasti ja tehtiin virheitä? Ihan varmasti. Mutta syntyikö silloin niitä hyviäkin suhteita helpommin? No aivan taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihastunut ja rakastunut johonkuhun, joka juuri sanoo sinulle että ei halua mitään suhdetta kanssasi. Niin mitä järkeä on pyytää tämä mökille kaverina? Eikö rakastunut ja juuri jätetyksi tullut ole yleensä sen verran surullinen, että ei haluaisi mitään kahden kesken mökkireissua jättäjän kanssa? Sehän olisi ihan kidutusta. Joltain kaveripohjalta siinä mökille sitten jättäjän kanssa.
Arttu elättelee vielä toiveita ja takertuu toiseen. Ymmärrän sikälikin, et onhan tuossa vielä sopimuskautta jäljellä.
Liian herkkiä ei enää tähän sarjaan kannata ottaa. Kun "Näytätpä upealta brunettina" vaihtuu toisen mielessä päinvastaiseen, narsistiseen kiusaamiseen :(
Eihän Arttu mitään takerru, vaan elää siinä uskomuksessa, että kaikki mukaan hakeutuneet ja en
Kivasti aina näissä kommenteissa paljastuu teidän lohdutuspalkintojen kauna kun ei nyt saatu järjestettyä toivottomalle tapaukselle sitä sitoutujaa.
Vierailija kirjoitti:
Julian pitäisi alkaa ilmaisemaan itseään suoremmin. Minunkin naisena on joskus hankala ymmärtää vihjeitä ja sivulauseiden vinkkejä sekä lukea rivien välistä. Se on kuulijalle raskasta, kun pitää koko ajan miettiä, että mitähän tuo oikeasti nyt sanomisillaan tarkoittaa.
En ole katsonut jaksoja, joten en tiedä miten Julia on asiat sanonut. Mutta onhan se tietysti vähän eri sanoa, että minusta tuntuu, että meidän suhde ei oikein toimi minun kannalta. Ja että olen varma, että haluan erota. Molemmilla tavoilla sanottuna sanoja tarkoittaa, että haluan lähteä eri teille. Mutta eka tapa jättää puolisolle varaa kuvitella, että yritetään vielä.
Hyvä yhteenveto. Ihan kuin ei tajuaisi normaalin elämän lainalaisuuksia kun ylipäätään haki tähän ohjelmaan tai ei ole kiinnostunut miettimään asioita muiden kuin itsensä kannalta. Tämähän käy kyllä kommunikaatiostakin ilmi. Täydellinen epäonnistuminen oli ottaa tuo tähän, ei mitään vastuuta tuotannollakaan näemmä teoistaan.