Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22306)
Arttu olisi voinut vitsailla, että hän on logistiikka-alalla, osaan roudata sun kamat Imatralle.
Jos "puoliso" olisi huumoria ymmärtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson ensimmäistä jaksoa.
Matti toivoo mukavaa naista. Lisäksi hän haluaa keskustelua ja läheisyyttä. Keskustelua on nyt sitten saanut...
Elisa kertoo elämänasenteensa olevan sellainen, että kaikelle voi nauraa ja huumorilla selviää vaikeistakin asioista.
No ei mitään uutta. Joka kaudella osallistujat ovat valehdelleet itsensä paremmaksi ihmiseksi. Monesti nämä "huumorihmiset" ovat olleet jäätävän tosikkoja. Viime kauden esittelyssä Jyrki heilutti kahvakuulaa ja koko sarjan ajan se makoili sohvalla.
Kyllähän Jyrki ja Jenni kävivät ulkokuntosalilla. Mikä miesvihaaja täällä kirjoittelee.
Eipä se vakuutusmyyjä Jenni itsekään kertonut että vaatii jatkuvia ravintolaillallisia ja matkoja ja toivoo timantteja lahjaksi ostelevaa supporter-miestä.
Noh, itse asiassa kertoi. Jenni sanoi halunneensa vähän vanhemman miehen, koska halusi ns. valmiin paketin eli juoksut juostuna, finanssit kunnossa. Hän sanoi myös että halusi perinteisen perhemallin jossa mies on perheenpää, hoitaa rahat jne ja nainen hoitaa kodin. Jenni sanoi myös maininneensa taloudellisen puolen monta kerta haastatteluissa ja korostaneensa että se on hänelle tärkeää.
Oletettavasti jos pinkka on kunnossa, pystyt viemään vaimon aina silloin tällöin ravintolaan. Eihän Jenni näitä jatkuvasti vaatinut, mutta ihan ulkomaillakin Jykä valitsi Mäkkärin ruokapaikaksi. Jos ei sitä ylimääräistä paria kymppiä ravintolaruokaan löydy, niin se pinkka ei ole kasassa. Ja joo, kyllä puolison kanssa voi olla kiva joskus matkalle lähteä. Jykä olisi voinut sanoa, että säästää sitä varten rahaa (näinhän monet tekee) mutta sen sijaan kuittasi heti että ei tuu onnistumaan hänen kanssaan. Siis ei edes halua yrittää. Sama se oli sen vihkisormuksen kanssa. Ei niitä joka päivä ostella, mutta olisi kiva jos edes haluttaisi yrittää.
Sehän se ongelma oli, Jykä oli ihan tyytyväinen omaan talouteensa ja tilanteeseensa eikä ollut halukas tekemään mitään parannuksia. Jenni taas ei ollut tyytyväinen Jykän tilanteeseen ja koska muutoksia ei tehty, tuli ero.
Muistan lukeneeni jostain ip-lehdestä, että hääkuvassa Elisasta oli kiusallista, kun Matin käsi oli hänen vyötäröllään.... Muistaako muut tällaista? Eipä ole ihme, ettei hirveästi tee mieli kosketella. Jos nyt kaiken jälkeen enää muutenkaan.
En ymmärrä oikein, miksi täälläkin on aika pitkälti uskottu Julian epämääräisiin vihjailuihin siitä, että Arttu on ollut todella ilkeä, töykeä ja poikkeuksellisen rasittava ihminen, vaikkei siitä ole näyttöä. Arttu vaikuttaa pikemminkin hieman yksinkertaiselta, todella vaikea uskoa, että olisi mikään "rikollisnero", joka osaa kätkeä todellisen luonteensa kameroilta. Pikemminkin uskon, että Julia on taas kerran näitä naisia, jotka eivät ole kyllin vakaita ohjelmaan. Ensinnä lupaillaan, että sitoudutaan ja pyritään rikkomaan omia kaavoja (esim. aiemmin on liian aikaisin luovuttanut, jos ei oo heti kaikki miellyttänyt), mutta käytännössä sitten ahdistutaan ja luovutetaan tosi helposti, jos ei vastassa olekaan unelmien prinssi. Ennemmin tässä käy kyllä sääliksi Arttua. Julia vaikuttaa todella laskelmoivalta ja kylmältä, ja myös se vastamelukuulokeshow (kun toisella on niin rasittavat jutut) oli kyllä oikeastaan aika ilkeää toimintaa. Arttu tuntuu väistäneen tässä luodin, enkä oikein usko että Juliaa miellyttävää puolisoa on olemassakaan, mikä varmaan on kyllä miesten onni, ettei kenenkään tarvitse moista kylmyyttä, töykeyttä ja ilkeilyä katsella.
Ihmettelen, onko sarjan aikajana taas jotenkin vääristynyt? Oliko niin,että Elisa oli sanonut siellä asiantuntijan luona, että on mennyt viikko, ja se on hänelle tosi pitkä aika ilman kosketusta tjspp?
Ja mitä tällä välin on jo ollut tapahtumia: häät, häitä seuraava päivä, sitten Mikko on jäänyt vielä töiden takia kotiin (kauaksi aikaa?), Elisa ollut ainakin yön tai useamman Tampereella, Elisa tullut Mikon kämppään ainakin yhdeksi yöksi, lähdetty häämatkalle jossa on oltu x yötä, retkeilty Nuuksiossa... Olikohan vielä muutakin? Onko tuo kaikki ehtinyt tapahtua näytetyn mukaisessa järjestyksessä, vai leikataanko tapahtumia ei-aikajärjestyksessä mukaan?
Eikö näistä kilpailijoista ole vieläkään julkaistu tulo ja varallisuus tietoja missään? Kiinnostaisi kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, onko sarjan aikajana taas jotenkin vääristynyt? Oliko niin,että Elisa oli sanonut siellä asiantuntijan luona, että on mennyt viikko, ja se on hänelle tosi pitkä aika ilman kosketusta tjspp?
Ja mitä tällä välin on jo ollut tapahtumia: häät, häitä seuraava päivä, sitten Mikko on jäänyt vielä töiden takia kotiin (kauaksi aikaa?), Elisa ollut ainakin yön tai useamman Tampereella, Elisa tullut Mikon kämppään ainakin yhdeksi yöksi, lähdetty häämatkalle jossa on oltu x yötä, retkeilty Nuuksiossa... Olikohan vielä muutakin? Onko tuo kaikki ehtinyt tapahtua näytetyn mukaisessa järjestyksessä, vai leikataanko tapahtumia ei-aikajärjestyksessä mukaan?
Miten Mikko liittyy Elisaan?
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että Mikko on tuota riivinrautaa kotiinsa päästänyt. Mikolla ja Iinallahan näyttää menevän ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Matista varmaan kyse. Jos muistan oikein niin aikajana on tämmöinen:
Häät, Matilla työkiireitä joten häämatkan aloitus lykkääntyi, tapaavat kerran Espooossa (yhden päivän reissu?), sitten häämatka jolla oltiin n. 3 päivää? Häämatkan alussa sanoivat avioliiton kestäneen jo melkein viikon, siitä saa jotain osviittaa.
Sitten molemmat palasivat koteihinsa nuolemaan haavojaan. (Normaalistihan muut parit aloittaisivat jotenkin yhdessä arkea jommankumman kotona.) Ja tapasivat sitten Nuuksiossa retkellä. Olisiko tuossa nyt suurin piirtein 2 viikkoa sitten mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Olen Artun puolella täysin.
Minusta Julia pahasti vääristeli Artun puheita ulkonäöstä. Inhottaa minua Julian tympeä ja epäystävllinen olemus.
En usko että Arttu oikeasti on edes sanonut Julian hiuksia vääränvärisiksi, tai olemusta miehekkäästi.
On vain sanonut että aiemman valokuvan tummatkin hiukset näyttää sopivan hyvin. Tai että luurankotatuointeja näkee enemmän miehillä kuin naisilla.
Minusta noissa puheissa ei oo minkäänlaista aihetta loukkaantumiseen edes nirpoanokalla.
- Kiinnitin huomioni tuohon -miehekkäästi- sana-valintaasi. Olet nähnyt kovasti vaivaa tuodaksesi palstalle oman monologisi. Esiinnyt jonain kaikkitietävänä ennustajaeukko-oletuksena, koska kirjoitus ei vaikuta miehekkäältä. On ilmeisesti mukava uskoa, että tietää menneiden asioiden kulun & niihin liittyvän kokemisen ja totuuden. Paremmin kuin paikalla samassa tilassa ollut henkilö itse, jonka itsetuntoa raukkisen oli tarkoitus murentaa. Mielestäni kuitenkin osuit oikeaan siinä suhteessa, ettei Arttu arvostellut Juliaa miehekkäästi, vaan erittäin raukkamaisesti.
Vaikka osoitat omaavasi melkoinen piikittelijä luonteen, jota nyt käytit Juliaa kohtaan. Tuskin tunnet edes, ellet sitten ole yksi niistä lapsuus- / kouluajan kiusaajista. En tunne minäkään, mutta silti sanon sulle ihan suoraan, ettei sulla ole minkäänlaisia valtuuksia & vaikutusvaltaa kieltää, ruman kohtelun kohdetta tuntea pahaa mieltä, olla kohtelusta loukkaantunut. 😠
Palstalla mainittu että joonas pesonen on entinen koulukiusaaja. Onko? Eikö usein homoja kiusata kouluissa vaikka he eivät kertoisi olevansa homoja.
Vierailija kirjoitti:
Näiden ohjelmien perusteella vaikuttaa että seksuaaliterapeuttien värväyskriteerinä on, että mitä kinkympi, sitä varmempi pesti. Ja onhan totta, että esim. Seta on vahvasti asemoitunut erilaisten marginaaliryhmien asian ajamiseen.
Miten tällainen ihminen osaa asettua sellaisen parin asemaan, jonka arvot, tarpeet ja halut liikkuvat enemmän "vaniljaosastolla" vähän mietityttää. Esim. joku tokaisu, että tarviiko edes tavoitteena olla pitkä suhde, monta lyhyttä voi olla parempikin, haraa ainakin itselläni heti jo vastakarvaan.
"Esim. joku tokaisu, että tarviiko edes tavoitteena olla pitkä suhde, monta lyhyttä voi olla parempikin, haraa ainakin itselläni heti jo vastakarvaan."
Tuohan on keskustelun aloitus. Jos on eri mieltä esitetyn väitteen kanssa (etenkin, kun kyse on terapiatilanteesta),niin voi ihan hyvin sanoa vaikka, että minun mielestäni on arvokasta tähdätä yhteen elämänpituiseen suhteeseen eikä moneen lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden ohjelmien perusteella vaikuttaa että seksuaaliterapeuttien värväyskriteerinä on, että mitä kinkympi, sitä varmempi pesti. Ja onhan totta, että esim. Seta on vahvasti asemoitunut erilaisten marginaaliryhmien asian ajamiseen.
Miten tällainen ihminen osaa asettua sellaisen parin asemaan, jonka arvot, tarpeet ja halut liikkuvat enemmän "vaniljaosastolla" vähän mietityttää. Esim. joku tokaisu, että tarviiko edes tavoitteena olla pitkä suhde, monta lyhyttä voi olla parempikin, haraa ainakin itselläni heti jo vastakarvaan.
"Esim. joku tokaisu, että tarviiko edes tavoitteena olla pitkä suhde, monta lyhyttä voi olla parempikin, haraa ainakin itselläni heti jo vastakarvaan."
Tuohan on keskustelun aloitus. Jos on eri mieltä esitetyn väitteen kanssa (etenkin, kun kyse on terapiatilanteesta),niin voi ihan hyvin sanoa vaikka, että minun mielestäni on
Ainakin ennen ohjelmaformaatin ajatus oli muodostaa pysyviä pareja eikä etsiä kesäheiloja, että sinänsä tuo mielipide ei kuulu tähän ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
"Niin en tiedä onko se sitten jo mennyttä aikaa, mutta jossain vaiheessa vähintään joka toinen naispuolinen kertoi ylpeänä olleensa lapsena "poikatyttö". Ja vielä aikuisenakin on ihan mielellään oltu "yksi jätkistä"."
No sitten jos nainen itsekin kutsuu itseään miesmäiseksi niin varmaan mieskin voi häntä niin kutsua. Jos nainen ei sitä itse sano niin siihen asti kannattaa kuitenkin sitä välttää. Ihan kuten miestäkään ei kannata kutsua naismaiseksi jos mies ei itse itseään ensin niin kuvaa.
Ei.
Toista ei voi haukkua. Esimerkiksi ylipainoinen tätini haukkuu aina itseään ja vitsailee painollaan, mutta ei missään nimessä ulkopuolinen saa sanoa samoja solvauksia. Esim: "nonni, nyt makkara menee takasin kuoreensa, kun puen nämä sukkahousut... 😉😉" Niin miettikää nyt mikä loukkaus se olisi jos minä siihen sitten jatkaisin samaan henkeen? Ei ikinä! Se on hänen psyykkinen defenssi vääntää asia leikiksi. Mutta jos minä vitsailen hänen painollaan, niin aiheutan lisätraumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Arttu nyt on varmasti ihan pihalla, mitä voi sanoa. Niin olisi jokainen. Julialla on selkeästi niin paljon omassa olemisessaan selvitettävää, että sanoo hänelle mitä vaan, se kääntyy hänen päässään negatiiviseksi. Johan ennen alttaria pohti, mitä muut ovat mieltä tatuoinneista, ammatista... Eli ei todellakaan ole sinut itsensä kanssa. Eikä kyllä tule ikinä löytämään kumppania, joka osaisi riittävästi pidättää hengitystä ja valikoida sopivia sanoja, sopivassa kohtaa ja vieläpä juuri sopivan määrän. Ensin oma nuppi kuntoon ja sen jälkeen vasta parisuhdetta rakentamaan."
Kiinnitin huomiota Julian puheisiin ennen häitä. Nämä kommentit pisti miettimään millainen ihminen hän oikein on:
"Tietyn ikäiset eivät tykkää tatuoinneista, joten stalkkaan salaa vieraiden ilmeitä ja katseita"
"Toivoin pidempää miestä ettei minulle tule kokokompleksia
Pidän entistä mahdollisempana, että Arttu ei tykitä arvosteluja omasta aloitteestaan, Julia on myös kahden kesken kysynyt jotain tyyliin "näyttääkö, että mulla on vahvat hartiat" ja Arttu on sitten myötäillyt joo joo, kun ehkä ekana tulisi sporttisen ihmisen kohdalla mieleen, että toista kiinnostaa huomaako, että salitreeni on tehonnut. Ja toisella kuitenkin murenee ego vastauksesta.
Ei voi tietää. Ihan turhaa spekulointia. Arttu vaikuttaa henkilöltä, joka sanoo mitä sylki suuhun tuo. Toivottavasti lapset hänellä ei ole tyttäriä, heidän on ikävä kuunnella mitään letkautuksia herkässä iässä.
Mitähän Elisa olisi vastannut Artulle? Varmaan olisi vetänyt raiveliin.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä havainto! Pidän entistä mahdollisempana, että Arttu ei tykitä arvosteluja omasta aloitteestaan, Julia on myös kahden kesken kysynyt jotain tyyliin "näyttääkö, että mulla on vahvat hartiat" ja Arttu on sitten myötäillyt joo joo, kun ehkä ekana tulisi sporttisen ihmisen kohdalla mieleen, että toista kiinnostaa huomaako, että salitreeni on tehonnut. Ja toisella kuitenkin murenee ego vastauksesta."
No näin. Tai vaikka meloessa Julia todennut jotakin tyyliin, että "näillä hartioilla jaksaa" ja toinen sitten todennut, että se on hyvä homma. Vähän samaa sarjaa kuin kuvasta: "näytät kauniilta tummatukkaisena". Ja toinenko sitten kuulee, että "sinulle ei sovi vaaleat hiukset"? Luultavasti samaan sarjaan tippuu kommentit tatuoinneista. Onko lypsetty vastausta pidätkö/etkö. Toinen on vastannut ehkä tyyliin, että eivät ne minua haittaa ja saahan ne vaatteilla piiloon jos itse kyllästyy.
Onneksi Arttu ei tainnut kehua kovinkaan paljon, miten hyvältä Julia näyttää mekossa. Koska se olisi varmaan kuultu niin, että näytät housuissa... No, niinpä. Miespolo.
Täällä ei tiedetä yhtään mitä on tapahtunut. Nämä ennustukset palstalla on outoja.
Minä saan kiinni tosta mitä Julia sanoi. Minulla oli sellainen miesystävä, joka sai jäätävän ihastuskohtauksen, kun näki noin 7 vuotta vanhan kuvan minusta. Se sävy oli, että paremmat hiukset, voi miten kaunis, mutisi jotain, että kunpa oltais jo tuollon tavattu. Henkilöllä siis adhd, niin annoin olla ja ei oltu kuitenkaan naimisiin menossa. Näitä "brunette olis paras" on tullut toiseltakin, jonka seurassa ei ollut mukavaa myöskään. Yhteiselon starttaaminen on todennäköisempää jos ei ihan jokaisesta ulkonäköasiasta sano. Tämä minun brunette -kommentaattori oli ihan kuin Arttu II. Haukkui jokaisen yksityiskohdan minulle 170cm / 59 naiselle. Onneksi pääsin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin en tiedä onko se sitten jo mennyttä aikaa, mutta jossain vaiheessa vähintään joka toinen naispuolinen kertoi ylpeänä olleensa lapsena "poikatyttö". Ja vielä aikuisenakin on ihan mielellään oltu "yksi jätkistä"."
No sitten jos nainen itsekin kutsuu itseään miesmäiseksi niin varmaan mieskin voi häntä niin kutsua. Jos nainen ei sitä itse sano niin siihen asti kannattaa kuitenkin sitä välttää. Ihan kuten miestäkään ei kannata kutsua naismaiseksi jos mies ei itse itseään ensin niin kuvaa.
Ei.
Toista ei voi haukkua. Esimerkiksi ylipainoinen tätini haukkuu aina itseään ja vitsailee painollaan, mutta ei missään nimessä ulkopuolinen saa sanoa samoja solvauksia. Esim: "nonni, nyt makkara menee takasin kuoreensa, kun puen nämä sukkahousut... 😉😉" Niin miettikää nyt mikä loukkaus se olisi jos minä siihen sitten jatkaisin samaan henkeen? Ei iki
Miksi haluaisitkaan vitsailla toisen läskeistä?
vitsi tuo janne sopisi persoonaltaan sisareni kanssa yhteen. samanlainen perusjäärä, joka ei voi tehdä yhtään mitään, mistä ei tykkää ja jolla on kummallinen käsitys, että toisen nälviminen on huumoria (lieneekö jannekin oppinut sen jostain usalaisesta sarjasta ja sieltä kopioinut tyylin itselleen, kun kokee, että se on itsevarman ihmisen merkki)
ei ole tajuttu sitä, että sosiaalisen kanssakäymisen idea ei ole se, että tehdään vain juttuja, joista itse tykkään, vaan ydin on siellä sosiaalisessa kanssakäymisessa, yhdessä olemisesta: tehdään välillä jotain, josta toinen tykkää - riippumatta siitä tykkääkö itse siitä tekemisestä vai ei. Tässä puhun pienistä arjen jutuista. Itse pelaan joskus mieheni kanssa pleikkaa, vaikken yhtään tykkää koko konseptista, mutta miehestäni on kiva pelata yhdessä, joten miksen sitten sitä tekisi. Ja mieheni lähtee minun kanssani aika ajoin metsäretkelle vaikkei tykkää yhtään joutua hyttysten ravinnoksi. Ollaan sitten etsitty miehelle kunnon hyttyskarkottimet metsään mukaan. Ollaan tässä vuosien varrrella molemmat opittu tykkäämään enemmän näistä aktiviteeteista. Minullakin on joskus jopa hauskaa pleikkaa pelatessa ja mieheni on parikin kertaa jo sanonut, että oli kiva metsäreissu ja ollaan keskustelujen kautta löydetty molemmista aktivisteeteista juttuja, joista ei-tykkääjä tykkää ja keskitytään niihin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesosen instassa lukee kuvauksena, että vapaa-ajalla hän harrastaa heteromiehiä ja työkseen hän homostelee.
Mikä tyyppi hän oikein on? Ja kuinka kauan on toiminut seksuaaliterapeuttina?
Ottakaa nyt hemmetti edes selvää, mistä vedätte johtopäätöksiä. Muistaakseni hän on jo vuosia ollut mukana jossain urheiluporukassa, ja oli jo aikaisemmin kertonut omasta suuntautumisesta. Muistaakseni kaikki muut ovat hetkuja. Eikös olekin upeeta, harrastaa voi kaikki kimpassa, oli yksityiselämässä rakkain kummalta puolelta tahansa. Vautsi, Pesosella on vahva itsetunto, upeeta sarkasmia, ja monet sait lankeamaan kauhistelun katalaan kuoppaan. 😉
Onko Pesonen itse vastannut tähän? 😄
En tiedä, mutten kuitenkaan usko, että hän olisi edes lukenut. Miksi kysyt, oletatko, että asiantuntijat käyvät täällä lukemassa? Tai siten, miten tulkitsen nauruemojisi, käväissyt itse palstailemassa :) Tuotannon puolelta voisi käydäkin, mutta silti on vaikea vahvasti olettaa. IP-lehdet joskus toistavat palstan kirjoituksia omissa ETA-ohjelman jutuissaan. Kirjoittamani viesti, tuli tehtyä siltä pohjalta, minkä näin 1-jaksossa Pesonen esittäytytyi ja kertoi ammattiinsa liittyvistä asioistaan. Vaikka olen hetero-mimmi niin mulla on snadi-likasta saakka ollut tarve puolustaa itseäni, ja heitä joiden niskaan heitetään asiatonta, vääristeltyä tai ilkeilevää lokaa. En kuvittele olevani "täydellinen", olen itsekin kirjoittanut -aihe vapaa- palstalle myös katumustakin herättäneitä viestejä. Mun täti kuvaili mun olleen lapsena puoliani pitävä ja mikäli joku kohteli mua epäoikeudenmukaisesti, pidin huolen, että asia tuli oikaistuksi. Mutta ne mun / vastapelurin (veljeni) itkut on jo vahvasti menneisyyttä. Ehkä minussa on sitä sisua ainakin jonkin verran vielä tallella. Fyysistä koskemattomuutta arvostan, en käy kiinni kehenkään, mutta ääntä lähtee & veitsenterävä kieleni taitaa viiltää, mikäli tarvetta ilmenee. Kaikkea hyvää kysyjälle, olet sitten homo tai hetero, ole ylpeästi oma itsesi. 🙆
Miksi nämä vähemmistöt AINA puhuu itsestään näin??? Mustat myös keksii itselleen rumia nimiä. Homostelu kuulostaa sairaalta vanhan ajan vessoissa juoksemiselta piilottelulta.