Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22306)
"Kun on se tilanne, että maataan tragedian jälkeen, maataan tragedian jälkeen. Ei silloin lähdetä naimisiin. Sen aika on sitten, kun on noustu."
Niin, mutta kun se naimisiin meneminen taisi tässä olla se tragedia...
Itse en tajua miksi nuo viitsivät vetää draamaa esim. jo taputeltu Matti ja Elisa. Sopisivat keskenään että ollaan fiksusti ja sitten sanotaan heipat. Ihan naurettavaa tuo Elisan paasaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti minusta hassulta, kun asiantuntijakin sanoi Elisan ja Matin ongelman olevan eritahtisuudessa. Ja vaikka hekin sitä ilmeisesti hokevat, minusta se on vain siinä, että Elisan käytös ei houkuta koskettamaan. Toki asiantuntija ei tuossa kohtaa ollut nähnyt samaa kuin me, vaan ilmeisesti kuullut vain tuota heidän omaa näkemystään. Jos toinen tölvii ja töksäyttelee, ja sitten ilmoittaa, että kyllä minua muuten saa sitten koskea ihan kysymättä, harva koskisi. Sitten toinen syyllistää siitäkin ja kärttää perään anteeksiantoa omille loukkauksilleen. Todennäköisesti kuvitellen sen tarkoittavan, että sanomiset on käsitelty, eikä niihin ole enää oikeutta palata edes mielessään.
En halua sanoa Matin olevan liian kiltti, koska minusta hän suoriutuu todella hyvin tukalissa tilanteissa. Mutta Elisalle pitäisi sanoa, että nyt käyttäydyt huonosti. Loukkaat minua ja en kykene sen vuoksi sen en
Minusta tuntuu siltä että Matti pelkää Elisaa. Pelkää on ehkä vähän vahva termi, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan. Elisan huumori on nopeaa ja terävää, ehkä vähän liiankin ja hänen viestintänsä on voimakasta ja voi olla että Matti kokee jäävänsä alakynteen. Kuten tässä on nyt sitten nähty jo isommassakin määrin kun tilanne on eskaloitunut. Matti ehkä tarvitsisi tasaväkisemmän kumppanin joka ei dominoi noin vahvasti, joka osaisi edetä pehmeämmin.
Joo. Ja pelkää tai ei, ei kukaan tasapainoinen ihminen halua tuollaista stressitekijää elämäänsä, ihan oikeutetusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu silloin, kun toisella ei ole haluakaan edes yrittää ja hän vaan täysin toisen mielipiteistä ja tunteista välittämättä ajaa omaa etuaan. Voi kuvitella, kuinka Julia selkäsi takana kameroille valittaisi sinun yrittäneen hiljentää hänet ja määrätä mitä hän saa sanoa.
kylläpä eräällä on jäänyt kaunainen levy päälle, kun Julia teidät nyt petti kun sai tarpeekseen Artusta jo alkumetreillä. Olisi vaarallista, jos ihmiset pakotettaisiin viettämään aikaa yhdessä, jos välille on kehittymässä paha konflikti. Jotain rajaa, kyse ei kuitenkaan ole saippuasarjasta tai sirkuseläimistä vaan oikeista ihmisistä.
Minkälaista pahaa konfliktia ajattelit? Arttu on niin leppoisan oloinen etten pysty kuvittelemaan minkäänlaista riitaa...
Tämä ol
Viestisi on muistutus siitä, miksi on niin tärkeää, että ihmisten ei tarvitse pakolla viettää aikaa kahdestaan, esim. asua vieraan ihmisen kanssa kuvausten loppuun saakka. Toista voi vahingoittaa niin monella tavalla ja mahdollisuudet kasvavat jokaisena hetkenä jonka joutuu olemaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"J toi tuulilasinvaihtotaitonsa jo "alttarilla" esille. Miksi korosti juuri tuota ensimmäisessä puheenvuorossaan juhlassa."
No niinpä. Ja sitten itkettää, jos joku sanoo miehekkääksi ammatiksi? Eli haluaa mainostaa "miehekästä" ammattia, mutta pitäisi kohdella herkkänä neitosena?
--> terapiaan.
No jaa, nainen on voi olla reipas ja itsenäinen, mutta hän voi myös haluta tuntea itsensä naiselliseksi. Etenkin potentiaalisen puolison silmissä.
Olen itse miesvaltaisella alalla mutta en tykkäisi jos mieheni kommentoisi minua miesmäiseksi. Onneksi hän ei kyllä niin teekään. Ihmiset voivat myös olla töissä miesvaltaisilla aloilla ja silti olla herkkiä tai tunteellisia, ihan ne miehetkin. Muutenkin ajatus miesten ja naisten töistä voitaisiin jo unohtaa.
Niin en tiedä onko se sitten jo mennyttä aikaa, mutta jossain vaiheessa vähintään joka toinen naispuolinen kertoi ylpeänä olleensa lapsena "poikatyttö". Ja vielä aikuisenakin on ihan mielellään oltu "yksi jätkistä". Ennemmin olisi vähän noloa todeta aina olleensa oikein viimeisen päälle prinsessa hienohelma, oli biologinen sukupuoli sitten mitä tahansa.
No menee nyt ohi aiheen, mutta tuossa poikatytön ja prinsessa hienohelman välillä on aika paljon tilaa ja nuo stereotypiat ovat aina tuntuneet minusta kovin ahtailta. Kyllä minä kiipeilin puissa ja leikin samalla tavalla kuin pojatkin, mutta tykkäsin myös Barbeista ja oli kiva välillä laittaa nätti mekko päälle. Veikkaan että aika harva on puhtaasti jompaa kumpaa noista asioista. Ja sama toki miestenkin puolella. Parempi kun lopettaisiin se, että yritetään tunkea ihmisiä johonkin muottiin.
"Niin en tiedä onko se sitten jo mennyttä aikaa, mutta jossain vaiheessa vähintään joka toinen naispuolinen kertoi ylpeänä olleensa lapsena "poikatyttö". Ja vielä aikuisenakin on ihan mielellään oltu "yksi jätkistä"."
No sitten jos nainen itsekin kutsuu itseään miesmäiseksi niin varmaan mieskin voi häntä niin kutsua. Jos nainen ei sitä itse sano niin siihen asti kannattaa kuitenkin sitä välttää. Ihan kuten miestäkään ei kannata kutsua naismaiseksi jos mies ei itse itseään ensin niin kuvaa.
Kun Matti ja Elisa poistuvat häistä, Elisa sanoi odottavansa keskusteluja. Ja Matti totesi samoin. No, on ollut KESKUSTELUA.
Vierailija kirjoitti:
"Arttu nyt on varmasti ihan pihalla, mitä voi sanoa. Niin olisi jokainen. Julialla on selkeästi niin paljon omassa olemisessaan selvitettävää, että sanoo hänelle mitä vaan, se kääntyy hänen päässään negatiiviseksi. Johan ennen alttaria pohti, mitä muut ovat mieltä tatuoinneista, ammatista... Eli ei todellakaan ole sinut itsensä kanssa. Eikä kyllä tule ikinä löytämään kumppania, joka osaisi riittävästi pidättää hengitystä ja valikoida sopivia sanoja, sopivassa kohtaa ja vieläpä juuri sopivan määrän. Ensin oma nuppi kuntoon ja sen jälkeen vasta parisuhdetta rakentamaan."
Kiinnitin huomiota Julian puheisiin ennen häitä. Nämä kommentit pisti miettimään millainen ihminen hän oikein on:
"Tietyn ikäiset eivät tykkää tatuoinneista, joten stalkkaan salaa vieraiden ilmeitä ja katseita"
"Toivoin pidempää miestä ettei minulle tule kokokompleksia että olisin miehekkäämpi/harteikkaampi"
Hyvä havainto! Pidän entistä mahdollisempana, että Arttu ei tykitä arvosteluja omasta aloitteestaan, Julia on myös kahden kesken kysynyt jotain tyyliin "näyttääkö, että mulla on vahvat hartiat" ja Arttu on sitten myötäillyt joo joo, kun ehkä ekana tulisi sporttisen ihmisen kohdalla mieleen, että toista kiinnostaa huomaako, että salitreeni on tehonnut. Ja toisella kuitenkin murenee ego vastauksesta.
ja Arttu on sitten myötäillyt joo joo, kun ehkä ekana tulisi sporttisen ihmisen kohdalla mieleen, että toista kiinnostaa huomaako, että salitreeni on tehonnut
Mikä salitreeni. Julia ei ole mikään sporttinen ja huomasin muuten että sormetkin ovat turvoksissa kun se esitteli sitä ettei ole sormusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson ensimmäistä jaksoa.
Matti toivoo mukavaa naista. Lisäksi hän haluaa keskustelua ja läheisyyttä. Keskustelua on nyt sitten saanut...
Elisa kertoo elämänasenteensa olevan sellainen, että kaikelle voi nauraa ja huumorilla selviää vaikeistakin asioista.
No ei mitään uutta. Joka kaudella osallistujat ovat valehdelleet itsensä paremmaksi ihmiseksi. Monesti nämä "huumorihmiset" ovat olleet jäätävän tosikkoja. Viime kauden esittelyssä Jyrki heilutti kahvakuulaa ja koko sarjan ajan se makoili sohvalla.
Kyllähän Jyrki ja Jenni kävivät ulkokuntosalilla. Mikä miesvihaaja täällä kirjoittelee.
Mitä luultavimmin Jenni raahasi Jykän sinne.
Eipä se vakuutusmyyjä Jenni itsekään kertonut että vaatii jatkuvia ravintolaillallisia ja matkoja ja toivoo timantteja lahjaksi ostelevaa supporter-miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artussa on tosi iso red flag, että hän muovaa itsestään kuvaa pyyteettömänä, kilttinä ihmisenä. Hän tuo tätä esille oudoissa kohdissa, joten vaikuttaa manipulatiiviselta. Hääjaksossa kertoi, miten auttavainen hän on.
Laita Artun nimen kohdalle Julia.
Nyt on sinun aikasi kertoa mikä oli se Julian synti, joka on saanut sinut pois tolaltasi.
Antoiko hän pojallesi kenkää? Saitko sinä pakit? Menikö hän kertomaan kameroille mitä Arttu teki kameroiden ollessa poissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo Julian ongelmat ovat sellaisia, että niistä voi kasvaa ulos, kun vaan saa oikeanlaisen ihmissuhteen. Hän on joutunut mitä ilmeisimmin pärjäämään yli voimiensa yksin.
Olen ollut vähän samanlainen. 25 v sain hyviä ihmissuhteita ja kasvoin normaaliksi.
No tv-ohjelma ei liene ole hänelle silti oikea paikka tuohon "kasvattajan" etsimiseen.
Tämä ohjelma itse asiassa olisi voinut olla, kun omien huonojen valintojen jälkeen mukana on asiantuntijat, jotka on esitettyjen toiveiden mukaisesti purkineet löytämään juuri Julialle sopivan puolison. Mutta mitä tekee Julia? Suhtautuu kaikkeen negatiivisesti ja ennakkoluuloisesti sekä luovuttaa käytännössä ensi näkemältä. Siitäkin huolimatta, että on ennakkoon korostanut, miten tärkeää on, että hänelle valittu puolisokin on sitoutunut suhteeseen. Kaiken lisäksi manipuloi katsojat uskomaan, ettei itsessä ole mitään vikaa, vaan syy on täysin siinä toisessa. Kuten aina ennenkin, kuinka taas sattuikaan,,,
Vierailija kirjoitti:
ja Arttu on sitten myötäillyt joo joo, kun ehkä ekana tulisi sporttisen ihmisen kohdalla mieleen, että toista kiinnostaa huomaako, että salitreeni on tehonnut
Mikä salitreeni. Julia ei ole mikään sporttinen ja huomasin muuten että sormetkin ovat turvoksissa kun se esitteli sitä ettei ole sormusta.
Olen eri, mutta kyllä Julia ainakin itse kehui olevansa sporttinen/käyvänsä säännöllisesti salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artussa on tosi iso red flag, että hän muovaa itsestään kuvaa pyyteettömänä, kilttinä ihmisenä. Hän tuo tätä esille oudoissa kohdissa, joten vaikuttaa manipulatiiviselta. Hääjaksossa kertoi, miten auttavainen hän on.
Psykologin ilme ja kommentti oli kyllä paljonpuhuva, kun hän vastasi Artulle, että kyllä siinä on Julian mukaan ollut muutakin. Artun selitellessä, että hän taisi varmaan olla liian kiinnostunut ja nopeasti etenevä ja mitä kaikkea. Nopea eteneminen rakkauspommituksineenhan on todella tunnettu red flag, monen muun lisäksi. Ja sitä Arttu on aiemminkin tehnyt ainakin lisääntymispuuhissaan.
Ei kyllä ole kovin ammattimainen psykologi, mikäli ottaa toisen osapuolen kertoman asioista, joita ei ole itse ollut toteamassa silkkana neutraalina totuutena vain siksi, että tämä on nainen.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä luultavimmin Jenni raahasi Jykän sinne."
Epäilemättä. Käski varmaan myös maksamaan kaiken ja huomasi mainita lukuisat epäkohdat niissä väleissä, missä ei puhunut isille pikkutyttöäänellä?
Soo soo, tämä itseinen ja vahva vakuutusmyyjä ansaitsee kuun taivaalta, kun taas vakuutusmyyjänä toimiva Janne on saamaton vätys, jonka pitää tyytyä vaikka ladon oveen. Tämän pitäisi kaikille olla selvää.
"Hyvä havainto! Pidän entistä mahdollisempana, että Arttu ei tykitä arvosteluja omasta aloitteestaan, Julia on myös kahden kesken kysynyt jotain tyyliin "näyttääkö, että mulla on vahvat hartiat" ja Arttu on sitten myötäillyt joo joo, kun ehkä ekana tulisi sporttisen ihmisen kohdalla mieleen, että toista kiinnostaa huomaako, että salitreeni on tehonnut. Ja toisella kuitenkin murenee ego vastauksesta."
No näin. Tai vaikka meloessa Julia todennut jotakin tyyliin, että "näillä hartioilla jaksaa" ja toinen sitten todennut, että se on hyvä homma. Vähän samaa sarjaa kuin kuvasta: "näytät kauniilta tummatukkaisena". Ja toinenko sitten kuulee, että "sinulle ei sovi vaaleat hiukset"? Luultavasti samaan sarjaan tippuu kommentit tatuoinneista. Onko lypsetty vastausta pidätkö/etkö. Toinen on vastannut ehkä tyyliin, että eivät ne minua haittaa ja saahan ne vaatteilla piiloon jos itse kyllästyy.
Onneksi Arttu ei tainnut kehua kovinkaan paljon, miten hyvältä Julia näyttää mekossa. Koska se olisi varmaan kuultu niin, että näytät housuissa... No, niinpä. Miespolo.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee tietää sporttisen naisen määritelmä vuonna 2025: käyttää ihonmyötäisiä housuja. Aivan sama minkälainen katastrofi sinne sisään on tungettu, niin tuo tekee jo paljon.
Identiteetti viimeistellään tekemällä trendikkäitä smoothieita "treenin" jälkeen ja kuvaamalla ne someen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Arttu nyt on varmasti ihan pihalla, mitä voi sanoa. Niin olisi jokainen. Julialla on selkeästi niin paljon omassa olemisessaan selvitettävää, että sanoo hänelle mitä vaan, se kääntyy hänen päässään negatiiviseksi. Johan ennen alttaria pohti, mitä muut ovat mieltä tatuoinneista, ammatista... Eli ei todellakaan ole sinut itsensä kanssa. Eikä kyllä tule ikinä löytämään kumppania, joka osaisi riittävästi pidättää hengitystä ja valikoida sopivia sanoja, sopivassa kohtaa ja vieläpä juuri sopivan määrän. Ensin oma nuppi kuntoon ja sen jälkeen vasta parisuhdetta rakentamaan."
Kiinnitin huomiota Julian puheisiin ennen häitä. Nämä kommentit pisti miettimään millainen ihminen hän oikein on:
"Tietyn ikäiset eivät tykkää tatuoinneista, joten stalkkaan salaa vieraiden ilmeitä ja katseita"
"Toivoin pidempää miestä ettei minulle tule kokokompleksia
Hyvä havainto! Pidän entistä mahdollisempana, että Arttu ei tykitä arvosteluja omasta aloitteestaan, Julia on myös kahden kesken kysynyt jotain tyyliin "näyttääkö, että mulla on vahvat hartiat" ja Arttu on sitten myötäillyt joo joo, kun ehkä ekana tulisi sporttisen ihmisen kohdalla mieleen, että toista kiinnostaa huomaako, että salitreeni on tehonnut. Ja toisella kuitenkin murenee ego vastauksesta.
Niinpä. Artusta mielestäni näkee, että hän on pöhkön ihastunut, eikä lainkaan tajua mitä tässä tapahtui. On vaikeaa kuvitella, että hän ainakaan tahallaan olisi lähtenyt laukomaan mitään loukkaavaa. Ihan takki auki.
Julia puolestaan miettii jokaikisen asian siltä kannalta, että onko tässä nyt joku koira haudattuna ja ansa viritettynä. Että mitäköhän tuokin ajattelee. Samalla hän saattaa itse virittää ansoja muille, kun testaa toisia.
Ja vaatii, että kaikkia hänen elämänsä piirteitä tulee pitää täydellisinä. Muuten ei tule mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kyllä Julia ainakin itse kehui olevansa sporttinen/käyvänsä säännöllisesti salilla.
Moni käy. Ottamassa selfieitä.
Niin en tiedä onko se sitten jo mennyttä aikaa, mutta jossain vaiheessa vähintään joka toinen naispuolinen kertoi ylpeänä olleensa lapsena "poikatyttö". Ja vielä aikuisenakin on ihan mielellään oltu "yksi jätkistä". Ennemmin olisi vähän noloa todeta aina olleensa oikein viimeisen päälle prinsessa hienohelma, oli biologinen sukupuoli sitten mitä tahansa.