Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, onko sarjan aikajana taas jotenkin vääristynyt? Oliko niin,että Elisa oli sanonut siellä asiantuntijan luona, että on mennyt viikko, ja se on hänelle tosi pitkä aika ilman kosketusta tjspp?
Ja mitä tällä välin on jo ollut tapahtumia: häät, häitä seuraava päivä, sitten Mikko on jäänyt vielä töiden takia kotiin (kauaksi aikaa?), Elisa ollut ainakin yön tai useamman Tampereella, Elisa tullut Mikon kämppään ainakin yhdeksi yöksi, lähdetty häämatkalle jossa on oltu x yötä, retkeilty Nuuksiossa... Olikohan vielä muutakin? Onko tuo kaikki ehtinyt tapahtua näytetyn mukaisessa järjestyksessä, vai leikataanko tapahtumia ei-aikajärjestyksessä mukaan?
Miten Mikko liittyy Elisaan?
Varmaan käy polkemassa Elisan ilmoja pihalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin en tiedä onko se sitten jo mennyttä aikaa, mutta jossain vaiheessa vähintään joka toinen naispuolinen kertoi ylpeänä olleensa lapsena "poikatyttö". Ja vielä aikuisenakin on ihan mielellään oltu "yksi jätkistä"."
No sitten jos nainen itsekin kutsuu itseään miesmäiseksi niin varmaan mieskin voi häntä niin kutsua. Jos nainen ei sitä itse sano niin siihen asti kannattaa kuitenkin sitä välttää. Ihan kuten miestäkään ei kannata kutsua naismaiseksi jos mies ei itse itseään ensin niin kuvaa.
Ei.
Toista ei voi haukkua. Esimerkiksi ylipainoinen tätini haukkuu aina itseään ja vitsailee painollaan, mutta ei missään nimessä ulkopuolinen saa sanoa samoja solvauksia. Esim: "nonni, nyt makkara menee takasin kuoreensa, kun puen nämä sukkahousut... 😉😉" Niin miettikää nyt mikä loukkaus se olisi jos minä siihen sitten jatkaisin samaan henkeen? Ei iki
Joo näin se on. Mieheni haukkuu minulle aina välillä veljensä käytöstä, mutta minä en voi sanoa siihen mitään, koska jos menen sanomaan siihen jotakin, niin mies suuttuu ja loukkaantuu heti. Hän itse saa kyllä haukkua veljeään, mutta en tietenkään minä.
Tai jos joku haukkuu aviopuolisoaan typeräksi, niin ei siihen monesti voi mennä sanomaan, että, no onpas hän typerä , koska silloin tämä haukkuja kuitenkin pahoitta mielensä, koska , kyllä hänellä on oikeus haukkua puolisoaan, mutta ei sitten muilla.
Jos sulle uusi naisystävä sanoisi, että onpas mulla miehekkäät hartiat, niin kyllä jonkin näköisellä järjellä varustettu mies siihen sanoisi, että no , eikä ole, eikä sanoisi, että no kylläpäs onkin. Ja onhan tuo sun ammattikin aika miehekäs.
Tai vastaavasti, mies valittelisi juuri tapaamalleen naiselle, että voi kun mulla on naiselliset hartiat ja toinen siihen vastasi, että no niin kyllä onkin, niin eihän se oikein hyvältä kuulosta ja tutustuminen voisi jäädä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin en tiedä onko se sitten jo mennyttä aikaa, mutta jossain vaiheessa vähintään joka toinen naispuolinen kertoi ylpeänä olleensa lapsena "poikatyttö". Ja vielä aikuisenakin on ihan mielellään oltu "yksi jätkistä"."
No sitten jos nainen itsekin kutsuu itseään miesmäiseksi niin varmaan mieskin voi häntä niin kutsua. Jos nainen ei sitä itse sano niin siihen asti kannattaa kuitenkin sitä välttää. Ihan kuten miestäkään ei kannata kutsua naismaiseksi jos mies ei itse itseään ensin niin kuvaa.
Ei.
Toista ei voi haukkua. Esimerkiksi ylipainoinen tätini haukkuu aina itseään ja vitsailee painollaan, mutta ei missään nimessä ulkopuolinen saa sanoa samoja solvauksia. Esim: "nonni, nyt makkara menee takasin kuoreensa, kun puen nämä sukkahousut... 😉😉" Niin miettikää nyt mikä loukkaus se olisi jos
Miksi haluaisitkaan vitsailla toisen läskeistä?
??? Vastasin edelliselle, että toisille ei saa vitsailla. Hän sanoi, että toiselle saa kyllä vitsailla, esim isot hartiat, jos henkilö itse on jo vitsaillut itsellään.
Etkö lue mitä näissä lukee?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesosen instassa lukee kuvauksena, että vapaa-ajalla hän harrastaa heteromiehiä ja työkseen hän homostelee.
Mikä tyyppi hän oikein on? Ja kuinka kauan on toiminut seksuaaliterapeuttina?
Ottakaa nyt hemmetti edes selvää, mistä vedätte johtopäätöksiä. Muistaakseni hän on jo vuosia ollut mukana jossain urheiluporukassa, ja oli jo aikaisemmin kertonut omasta suuntautumisesta. Muistaakseni kaikki muut ovat hetkuja. Eikös olekin upeeta, harrastaa voi kaikki kimpassa, oli yksityiselämässä rakkain kummalta puolelta tahansa. Vautsi, Pesosella on vahva itsetunto, upeeta sarkasmia, ja monet sait lankeamaan kauhistelun katalaan kuoppaan. 😉
Onko Pesonen itse vastannut tähän? 😄
En tiedä, mutten kuitenkaan usko, että hän olisi edes lukenut. Miksi kysyt, oletatko, että asiantuntijat käyvät täällä lukemassa? Tai siten, miten tulkitsen nauruemojisi, käväissyt itse palstailemassa :) Tuotannon puolelta voisi käydäkin, mutta silti on vaikea vahvasti olettaa. IP-lehdet joskus toistavat palstan kirjoituksia omissa ETA-ohjelman jutuissaan. Kirjoittamani viesti, tuli tehtyä siltä pohjalta, minkä näin 1-jaksossa Pesonen esittäytytyi ja kertoi ammattiinsa liittyvistä asioistaan.
Vaikka olen hetero-mimmi niin mulla on snadi-likasta saakka ollut tarve puolustaa itseäni, ja heitä joiden niskaan heitetään asiatonta, vääristeltyä tai ilkeilevää lokaa. En kuvittele olevani "täydellinen", olen itsekin kirjoittanut -aihe vapaa- palstalle myös katumustakin herättäneitä viestejä. Mun täti kuvaili mun olleen lapsena puoliani pitävä ja mikäli joku kohteli mua epäoikeudenmukaisesti, pidin huolen, että asia tuli oikaistuksi. Mutta ne mun / vastapelurin (veljeni) itkut on jo vahvasti menneisyyttä. Ehkä minussa on sitä sisua ainakin jonkin verran vielä tallella. Fyysistä koskemattomuutta arvostan, en käy kiinni kehenkään, mutta ääntä lähtee & vei*sen*erävä kieleni taitaa viiltää, mikäli tarvetta ilmenee. Kaikkea hyvää kysyjälle, olet sitten homo tai hetero, ole ylpeästi oma itsesi. 🙆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"J toi tuulilasinvaihtotaitonsa jo "alttarilla" esille. Miksi korosti juuri tuota ensimmäisessä puheenvuorossaan juhlassa."
No niinpä. Ja sitten itkettää, jos joku sanoo miehekkääksi ammatiksi? Eli haluaa mainostaa "miehekästä" ammattia, mutta pitäisi kohdella herkkänä neitosena?
--> terapiaan.
Eiköhän ongelma ole se että harva heteronainen haluaa tulla nähdyksi miehekkäänä vaikka olisi miehekkäässä ammatissa. Pitää siis erottaa ammatin miehekkyys ja se nähdäänkö siinä miehekkäässä ammatissa toimiva nainen miehekkäänä.
Uskoisin että moni miehekkäässä ammatissa toimiva nainen nimenomaan haluaa korostaa sitä miten on olemassa tämä näkyvä ristiriita, naisellinen nainen miehekkäässä ammatissa.
Aivan. Sama kuin joku luulisi, että jos vaikka sairaanhoitaja mies jossain vihkivalassa tulisi maininneeksi, että voi sitten vaikka paikata appivanhemmille sattuvia haavereita, että tuo mies sitten haluaisi, että häntä pidetään sen takia naisellisena, kun hän työskentelee naisvaltaisella alalla.
Ja että se tuleva aviopuoliso sitten tulisi oikein kehumaan miten hän onkin naisellinen ja naisellisessa ammatissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesosen instassa lukee kuvauksena, että vapaa-ajalla hän harrastaa heteromiehiä ja työkseen hän homostelee.
Mikä tyyppi hän oikein on? Ja kuinka kauan on toiminut seksuaaliterapeuttina?
Ottakaa nyt hemmetti edes selvää, mistä vedätte johtopäätöksiä. Muistaakseni hän on jo vuosia ollut mukana jossain urheiluporukassa, ja oli jo aikaisemmin kertonut omasta suuntautumisesta. Muistaakseni kaikki muut ovat hetkuja. Eikös olekin upeeta, harrastaa voi kaikki kimpassa, oli yksityiselämässä rakkain kummalta puolelta tahansa. Vautsi, Pesosella on vahva itsetunto, upeeta sarkasmia, ja monet sait lankeamaan kauhistelun katalaan kuoppaan. 😉
Onko Pesonen itse vastannut tähän? 😄
<
mutta ääntä lähtee & veitsenterävä kieleni taitaa viiltää, mikäli tarvetta ilmenee. Kaikkea hyvää kysyjälle, olet sitten homo tai hetero, ole ylpeästi oma itsesi. 🙆
Joo kiitos samoin!
Siis Kaksipäärynää, sorry kirjoitusvihre.
Miltähän tuntuisi olla suhteessaperus av vastaajan kanssa? Jos miettii minkälaista jankkausta täällä välillä on yhdestä aiheesta, niin jos miettii, että kotona joku aihe jäisi junnaamaan samaan hartiakysymykseen vaikka päiviksi, niin lähtis aika äkkiä lusikat jakoon. 😃
Jatkakaa! Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Miltähän tuntuisi olla suhteessaperus av vastaajan kanssa? Jos miettii minkälaista jankkausta täällä välillä on yhdestä aiheesta, niin jos miettii, että kotona joku aihe jäisi junnaamaan samaan hartiakysymykseen vaikka päiviksi, niin lähtis aika äkkiä lusikat jakoon. 😃
Jatkakaa! Ohis.
Yhä enemmän olen sitä mieltä että Enskareille pitäisi tehdä oma AV-kommentointimahdollisuus. Temppareissa vuosikaudet ne katsojien kommentit sarjasta olivat parasta antia ja sitten tietysti se analyysisedän aftershow. Sarjaa voisi kehittää vaikkapa siihen suuntaan että palsta pääsee eetteriin livekommentoinnin ja jälkipuinnin kautta. Voidaan sitten tapella siitä että pitäisikö sinne kylpylään jaksaa lähteä ja saako toisen harteista puhua ja sekä tietysti suurimpana aiheena: koskea vaiko ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Toista ei voi haukkua. Esimerkiksi ylipainoinen tätini haukkuu aina itseään ja vitsailee painollaan, mutta ei missään nimessä ulkopuolinen saa sanoa samoja solvauksia. Esim: "nonni, nyt makkara menee takasin kuoreensa, kun puen nämä sukkahousut... 😉😉" Niin miettikää nyt mikä loukkaus se olisi jos
Miksi haluaisitkaan vitsailla toisen läskeistä?
Onhan ne kiva saada hyllymään, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"J toi tuulilasinvaihtotaitonsa jo "alttarilla" esille. Miksi korosti juuri tuota ensimmäisessä puheenvuorossaan juhlassa."
No niinpä. Ja sitten itkettää, jos joku sanoo miehekkääksi ammatiksi? Eli haluaa mainostaa "miehekästä" ammattia, mutta pitäisi kohdella herkkänä neitosena?
--> terapiaan.
No jaa, nainen on voi olla reipas ja itsenäinen, mutta hän voi myös haluta tuntea itsensä naiselliseksi. Etenkin potentiaalisen puolison silmissä.
Olen itse miesvaltaisella alalla mutta en tykkäisi jos mieheni kommentoisi minua miesmäiseksi. Onneksi hän ei kyllä niin teekään. Ihmiset voivat myös olla töissä miesvaltaisilla aloilla ja silti olla herkkiä tai tunteellisia, ihan ne miehetkin. Muutenkin ajatus miesten ja naisten töistä voitaisiin jo unohtaa.
Niin en tiedä onko se sitt
"onko se jo mennytta aikaa, mutta jossain vaiheessa koka toinen nainen kertoi olleensa poikatyttö"....
Tämä kertoo vain surullista kieltä siitä, mikä on tytön/naisen ja mikä on pojan/miehen arvostus tässä yhteiskunnassa. Tyttö on ollut parempi, jos hän on ollut poikamainen ja tehnyt poikein juttuja ja tyttöjen tekemiset on ollut vähäpätöisiä eikä niillä ole mitään arvoa. On ollut hienompaa olla poikatyttö, kuin tyttö, tyttöjen tekemisillä.
Nythän tuosta on vähän päästy, mutta kyllä vieläkin jotkut naisen on sitä mieltä, että he on parempia naisia jos ovat "yksi jätkistä" tai tulevat paremmin miesten kanssa toimeen, kun eivät välitä naisten "kotkotuksista" jotka nyt ei ole mitään miesten tekemisten/olemisen rinnalla. Nainen kun on niin huono ihminen joka suhteessa, jos häntä verrataan mieheen.
Mutta enpä usko, että nuokaan naiset olisi mielissään, jos nuo miehet sitten pitäisivät heitä miehekkäinä. Nythän he yleensä loistavat siellä miesten keskellä pitkine hiuksineen ja meikattuine naamoineen ja tekokynsineen.
Harva nainen varmaan haluaa olla miehekäs, vaikka haluaisikin sen arvostuksen ihmisenä, minkä mies monesti saa vain olemalla mies. Naisia taas helposti halveksitaan ja nimitellään jos he ovat naisellisia. Naiseutta ei arvosteta edelleenkään niin paljon, kuin miestä/miehekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artussa on tosi iso red flag, että hän muovaa itsestään kuvaa pyyteettömänä, kilttinä ihmisenä. Hän tuo tätä esille oudoissa kohdissa, joten vaikuttaa manipulatiiviselta. Hääjaksossa kertoi, miten auttavainen hän on.
Tai onkin oikeasti? Miksi omaa minuuttaan pitäisi peitellä vain siksi, että luonne on kiltti ja hyvä? Onko helpompi hyväksyä ihminen, joka kertoo, että "olen temperamenttinen", "tarvitsen aamulla kuusi tuntia omaa aikaa" tai vaikka "toisen puhe saa minut ahdistumaan"?
Se, että ihminen luo itsestään kuvaa auttajana nyt vaan on red flag.
Olen itsekin herkästi auttamassa muita ja isommin kuin keskivertoihminen, mutta se ei ole identiteettini enkä ikinä kuvailisi itseäni auttajaksi, vaikka muut voisivatkin kuvailla. Sehän ei kerro sinänsä ihmisestä itsestään mitään
Etkö juuri luonut kuvaa itsestäsi auttajana ja vielä isompana auttajana kuin keskiverto. Kuvaat itse itseäsi ei kukaan muu.
Red flag
Tänne on kyllä pesiytynyt joku hyvin ilkeä ihminen dissaamaan Juliaa aivan ihmeellisillä perusteilla. Miten joku keksiikin, että on ok antaa kenellekään vastaavia kommentteja mitä Arttu on laukonut? Näkihän sen nytkin reaktiosta, ei ollut ok. Kun lauotaan typeriä kommentteja mm. ulkonäöstä, ongelma on laukoja, ei se, joka poistuu paikalta.
Sama kommentoija dissaa vääriä ammatteja naisilla, tatuointeja jne. Miksi pidät oikeutettuna arvostella toisten ulkoisia ominaisuuksia tai ammattivalintoja? Joku vanhushan sinä olet ja jotain henkilökohtaista mukana, ei kukaan alle 60-v koe nykyään asiakseen niputtaa ihmisiä väärän sukupuolen ammatin tai tatuointien mukaan saatika tuo ajatuksiaan ilmi paremmuutta kokien. Ummehtunutta skeidaa 1950-luvulta ja käytöstapojen puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti minusta hassulta, kun asiantuntijakin sanoi Elisan ja Matin ongelman olevan eritahtisuudessa. Ja vaikka hekin sitä ilmeisesti hokevat, minusta se on vain siinä, että Elisan käytös ei houkuta koskettamaan. Toki asiantuntija ei tuossa kohtaa ollut nähnyt samaa kuin me, vaan ilmeisesti kuullut vain tuota heidän omaa näkemystään. Jos toinen tölvii ja töksäyttelee, ja sitten ilmoittaa, että kyllä minua muuten saa sitten koskea ihan kysymättä, harva koskisi. Sitten toinen syyllistää siitäkin ja kärttää perään anteeksiantoa omille loukkauksilleen. Todennäköisesti kuvitellen sen tarkoittavan, että sanomiset on käsitelty, eikä niihin ole enää oikeutta palata edes mielessään.
En halua sanoa Matin olevan liian kiltti, koska minusta hän suoriutuu todella hyvin tukalissa tilanteissa. Mutta Elisalle pitäisi sanoa, että nyt käyttäydyt huonosti. Loukkaat minua ja en kykene sen vuoksi sen en
MInusta tuntuu että matti ei koe jäävänsä alakynteen, mutta ymmärtää elisan käytöksen perusteella, että turha olisi sanoa mitään, koska elisa kuitenkin loukkaisi siitä mielensä. Ei halua aiheuttaa tarpeetonta ja turhaa vääntöä, joka johtuu elisan liiallisesta väärintulkinnasta. matin ego kestää sen, että elisa haluaa nähdä matin syynä kaikkiin ongelmiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti minusta hassulta, kun asiantuntijakin sanoi Elisan ja Matin ongelman olevan eritahtisuudessa. Ja vaikka hekin sitä ilmeisesti hokevat, minusta se on vain siinä, että Elisan käytös ei houkuta koskettamaan. Toki asiantuntija ei tuossa kohtaa ollut nähnyt samaa kuin me, vaan ilmeisesti kuullut vain tuota heidän omaa näkemystään. Jos toinen tölvii ja töksäyttelee, ja sitten ilmoittaa, että kyllä minua muuten saa sitten koskea ihan kysymättä, harva koskisi. Sitten toinen syyllistää siitäkin ja kärttää perään anteeksiantoa omille loukkauksilleen. Todennäköisesti kuvitellen sen tarkoittavan, että sanomiset on käsitelty, eikä niihin ole enää oikeutta palata edes mielessään.
En halua sanoa Matin olevan liian kiltti, koska minusta hän suoriutuu todella hyvin tukalissa tilanteissa. Mutta Elisalle pitäisi sanoa, että nyt käyttäydyt huo
Elisaa olisi jonkun pitänyt käskeä hölläämään jatkuvasta analysoinnista ja vertailusta ja antaa Matin tulla lähelle. Matti ei vain voi sitä tehdä, koska ELisan kehonkieli on koko ajan torjuvaa. "koko ajan" merkitsee tuossa nyt jo lähetettyjen jaksojen valossa, viimeksi katsoin jakson 6 ja siinäkin pongasin monta nonverbaalista torjuntaa ELisan kehonkielestä. Ei ihme, jos Matti kokee vaikeaksi lähestyä.
Matille olisi jonkun pitänyt sanoa, että "okei, edellisissa suhteissasi sinulle on tullut joku haava läheisyydestä, mutta ne edelliset suhteet eivät ole enää tässä hetkessä, päästä niistä irti ja ala harjoitaa läheisyyttä. Vaikka miten sinulle läheisyys tulee vasta henkisen yhteyden luomisen jälkeen, niin kokeile toista tapaa edes kerran"
Sen ei tarvitse olla yhtään vaikeampaa kuin vaikka elokuvaa katsoessa ottaa toisen kainaloon ja vaikka rapsuttelee selkää.
Tuotanto valitsee ns. vaikeita tapauksia, koska tämä on viihdeohjelma. Mutta tehkää tuotanto joskus niin, että otatte terveitä ihmisiä. Katsokaa, ties vaikka se voisi kasvattaa katsojalukuja. Nythän moni lopettaa katsomisen kesken, kun ei jaksa katsoa tappelua jne. ja emmää -elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lääkärillä ja professorilla voi olla ADHD ja myös tatuoimattomalla henkilöllä.
Tietysti voi, mutta ADHD:lla lähes poikkeuksetta on tatuointeja. Ei ADHD ole kaikille este kouluttautumiselle, vaikka monille voikin olla. ADHD on tarkkaavaisuushäiriö ja siitä voi joissain tapauksissa olla suurtakin etua opiskelussa ja työssäkin. Jotain haittaa siitä kuitenkin aina on jollain elämän alueella.
:D Nyt äkkiä tuo tieto adhd:eita diagnosoiville lääkäreille, niin helpottuu heidän työnsä! Ei muuta kuin kaikki näyttämään tatuoinnit ja siinä se :D
Täällä toinen adhd, jolla ei ole tatuointeja eikä lävistyksiäkään, jos ei kahta korvisreikää lasketa. En käytä myöskään päihteitä eikä minusta vieraat voisi mitenkään uskoa, että on adhd, jos dg:n kuulisivt. Eikä ole psyykkisiä sairauksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto valitsee ns. vaikeita tapauksia, koska tämä on viihdeohjelma. Mutta tehkää tuotanto joskus niin, että otatte terveitä ihmisiä. Katsokaa, ties vaikka se voisi kasvattaa katsojalukuja. Nythän moni lopettaa katsomisen kesken, kun ei jaksa katsoa tappelua jne. ja emmää -elämää.
Täällähän on kirjoiteltu 95 prosenttisesti noista riitelevistä pareista, ja heistä myös otsikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua sanoa Matin olevan liian kiltti, koska minusta hän suoriutuu todella hyvin tukalissa tilanteissa. Mutta
Matille olisi jonkun pitänyt sanoa, että "okei, edellisissa suhteissasi sinulle on tullut joku haava läheisyydestä, mutta ne edelliset suhteet eivät ole enää tässä hetkessä, päästä niistä irti ja ala harjoitaa läheisyyttä. Vaikka miten sinulle läheisyys tulee vasta henkisen yhteyden luomisen jälkeen, niin kokeile toista tapaa edes kerran"
Sen ei tarvitse olla yhtään vaikeampaa kuin vaikka elokuvaa katsoessa ottaa toisen kainaloon ja vaikka rapsuttelee selkää.
Joo ja sinulle se neuvo, että aloita joskus seksi sillain, että et ole vielä kostunut, vaikka miten se tulisi vasta henkisen yhteyden jälkeen, niin tee kerrankin eri tavalla. Kokeile toista tapaa edes kerran. Sama miehille, sinne vain vaikka et olisi henkisesti valmis, kokeile väkisin edes kerran.
En tiedä, mutten kuitenkaan usko, että hän olisi edes lukenut. Miksi kysyt, oletatko, että asiantuntijat käyvät täällä lukemassa? Tai siten, miten tulkitsen nauruemojisi, käväissyt itse palstailemassa :) Tuotannon puolelta voisi käydäkin, mutta silti on vaikea vahvasti olettaa. IP-lehdet joskus toistavat palstan kirjoituksia omissa ETA-ohjelman jutuissaan. Kirjoittamani viesti, tuli tehtyä siltä pohjalta, minkä näin 1-jaksossa Pesonen esittäytytyi ja kertoi ammattiinsa liittyvistä asioistaan. Vaikka olen hetero-mimmi niin mulla on snadi-likasta saakka ollut tarve puolustaa itseäni, ja heitä joiden niskaan heitetään asiatonta, vääristeltyä tai ilkeilevää lokaa. En kuvittele olevani "täydellinen", olen itsekin kirjoittanut -aihe vapaa- palstalle myös katumustakin herättäneitä viestejä. Mun täti kuvaili mun olleen lapsena puoliani pitävä ja mikäli joku kohteli mua epäoikeudenmukaisesti, pidin huolen, että asia tuli oikaistuksi. Mutta ne mun / vastapelurin (veljeni) itkut on jo vahvasti menneisyyttä. Ehkä minussa on sitä sisua ainakin jonkin verran vielä tallella. Fyysistä koskemattomuutta arvostan, en käy kiinni kehenkään, mutta ääntä lähtee & vei*sen*erävä kieleni taitaa viiltää, mikäli tarvetta ilmenee. Kaikkea hyvää kysyjälle, olet sitten homo tai hetero, ole ylpeästi oma itsesi. 🙆