Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6713)
...jatkan...
Elisa ja Matti: Jotain selvästi häämatkalla tapahtunut, koska Matti pelkää että luo Elisalle torjutun olon, mutta tunteet on mitä on. Elisa selkeästi kokee olevansa torjuttu. Ihmettelen että nää voi istua porealtaassakin, mutta olla koskematta.
Janne ja Katri: Janne ei halaillut, mutta teki lämpimiä leipiä. Katri toivoo vähän enemmän romantiikkaa kuin Janne antaa.
Julia ja Arttu: Julia tosiaan ei tykännyt ylisanoista ja harmistui siitä, että Arttu ei edelleenkään tajua. Eli mitä kovempaa Arttu tunkee lähelle, Julia pakittaa. Arttukin alkaa ymmärtää että tämä ei ole ehkä vuosisadan rakkaustarina. Julia kyllä yrittää ymmärtää, mutta Arttua taitaa nyt ketuttaa se, että Julia ei juttele.
Iina ja Mikko: näyttävät ihan tuoreelta parilta. Läheisyyttäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Janne tuntui odottavan Katria ihan hyvillä fiiliksillä ja iloisena, vaikka mietinkin että mitä "rempseä" näiden jamppojen puheessa tarkoittaa. Itse en miellä että rempseä olisi ihan puhtaan positiivinen termi. Sitähän monesti käytetään vähän isommista ja kovaäänisemmistä naisista.
Olen ihmetellyt ihan samaa. Useampikin on tainnut mainita, että on kiva rempseän oloinen nainen. Ehkä tarkoittavat sellaista rohkeaa, reipasta ja sosiaalista? Minulle rempseä taas tarkoittaa lähinnä äänekästä jyrää, joka selittää tökeryytensä ja käytöstapojen puutteensa suorapuheisuudella ja temperamenttisella luonteella.
Tekoälyn mielestä rempseä on myös rento, positiivinen ja iloinen. Itse en noiden ominaisuuksien perusteella kuvaisi ketään rempseäksi.
Part 3...
Elisa ja Matti: Matti puhuu tunteiden vuoristoradasta ja Elisa ei tiedä mitä se mahtaa olla. Eli Matti lienee pitänyt tunteet omana tietonaan. Elisaa alkaa tämä harmittamaan ja vaikka yritti pehmentää viestiään niin harmistus näkyi ja Matti taisi mennä lisää solmuun. Toki Elisa edelleen puhuu Matista kauniisti. Ensi jaksossa sitten ilmeisesti Elisa on jo vihainen ja Matti tuskissaan.
Janne ja Katri: Ei näyttänyt olevan hauskaa. Katrilla on pointti siinä että hän joustaa paljon ja hän odottaa Jannen kompensoivan, mitä Janne ei tee.
Arttu ja Julia: Kurjaa että Julia kokee ettei heillä ole huumoria. Arttu on nyt varpaillaan. Jännää että Arttu puhuu jopa silloinkin kun Julia laittaa vastamelukuulokkeet.
ETA-Pariskuntia, joiden *epäonnistumista* ihmettelen, ja joiden energiat kävi erittäin luonnollisesti yksiin:
Salla ja Lauri
Henni ja Miikka
Nuo oli ihan tehtyjä toisilleen. Ihme, että kun helppo ja vaivaton olla jonkun kanssa, aletaan kaivata säpinää, vaikka kyseessä on juuri se, että molemmat voi olla omana itsenään tulematta arvostelluksi.
Kauheeta katseltavaa. Se kissapariskunta vois jatkaakin, mutta ovatko hiukan sliipattuja, maybe. Todellisuudessa eivät jaksa jatkaa tuota hiukan esitetyltä tuntuvaa showta.
Ja eihän toisen ulkonäöstä puhuminen /kommentointi mikään Rikos sentään ole!
Tästä nyt on tehty kärpäsestä härkänen.
Mies hahmottaa voimakkaammin näöllä, nainen kuulolla.
Luulen että Artun tarkoitus oli sanoa Julialle mistä hän pitää Juliassa ja ehdotellen sanoa että hänen mielestään olet kaunis ja ihana, mutta en ymmärrä tatuointejasi.
Eihän siinä ole mitään loukkaavaa. Se vain miehen mielipide.
Jos naisella itsetunto kohdallaan, hän toteaa, no minä itse tykkään niistä ja ehkä kysyä, kuinka paljon ne miestä haittaavat.
Näin normaalissa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Sen verran pitää kyllä Elisaa kompata tässä, että itse huomaa omassa pitkässä parisuhteessa miten halaaminen tai kädestä kiinni pitäminen käynnistää hyvän kierteen. Ei ehkä olisi tuossa tilanteessa huono ajatus vetää kainaloon, ottaa kädestä, tai silittää poskea? Aivot on plastinen elin, kosketus vapauttaa endorfiinia ja oksitosiinia -ihastumista voi myös itsesuggestoida esim kosketuksen avulla.''
Toisaalta Elisa voisi itsekin miettiä, onko kireydessään, äkkivääryydessään ja tuomitsevuudessaan kovin helposti lähestyttävä, jos vertaa vaikka Iinaan. Ja toisaalta miksi Elisa ei itse tarttuisi Mattia kädestä tai kysyisi pääsisikö kainaloon?
Elisa mainitsi nuotiolla tapahtuneessa purkauksessaan (muistaakseni), että Matti väistää kosketusta. Siis Matille itselleen, ei kameroille yksinään.
Tuohan on todella hämmentävää käytöstä. Ei haluta ke
On minustakin vähän kummallista käytöstä. He ovat tunteet nyt noin viikon ja olleet monta päivää tiiviisti yhdessä. Luulisi että toisen koskettaminen ei siinä vaiheessa olisi enää iso juttu, varsinkin kun ei edes puhuta seksistä, vaan enemmänkin halauksista, hipsuttelusta. Ymmärrän että Elisa kokee tulleensa torjutuksi. Matti myös puhui tunteiden vuoristoradasta, mutta se ei ollut välittynyt Elisalle eikä kyllä kamerallekaan. Ehkä jos Matilla oli noin paljon erilaisia tunteita, hän olisi voinut paljastaa niitä Elisalle eikä esittää että kaikki on ok? Elisan näkökulmasta Matti sulkee hänet pois sekä henkisesti että fyysisesti ja toki se käy luonteelle. Matin pahaksi onneksi Elisa ei jaksa pitkiä aikoja odotella, eikä arastele kysymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vastamelukuulokkeet päähän näinä muutamina päivinä. Se kertoo kaiken kuulokkeiden käyttäjästä
No kertoo se jotain siitä toisestakin. Siis että hölinä jatkuu jopa silloin kun toisella on kuulokkeet - miksi ihmeessä? Ehkä Arttu tosiaan voisi olla välillä hiljaa? Itse olisin vaan sanonut että voitko olla vihdoinkin hiljaa tai mennä vaikka sinne metsään hölisemään. Metsäkylvyssäkin olisi pitänyt jutella.
Vierailija kirjoitti:
Aivan totta.. Hei haaste: te jotka selvästi olette seuranneet suurella mielenkiinnolla Julian tarinaa: Listatkaahan alle myönteisiä huomiota mitä hän on esittänyt Artusta tai oikeastaan kenestäkään muustakaan ihmisestä. Laitan ranskalaiset viivat valmiiksi:
-- On tosi innostunut
Olenko väärässä vai oliko joskus muinoin kamerat paljon tiiviimmin tässä ohjelmassa läsnä? Silloin kärjekkyyttä näkyi katsojallekin enemmän kun leikattavaa matskua oli paljon. Jotain on vähennetty tai sensuroitu, kun moniin asioihin on sittemmin viitattu niin ettei katsoja ole kaikesta tietoinen vaan just tätä pohdintaa että mitä mahtaa olla tapahtunut kameroiden ulkopuolella.
Kannatan todellakin laajempaa yksityisyyttä kaikin puolin. Mutta siihen liittyen just tuo että kaikkea emme voi tietää, koska emme vain näe ja koe kaikkea kuin osallistujat. Turha vetää mutkia suoriksi ja alkaa tuomita näitä tyyppejä vain sen pohjalta mitä näemme tv:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on Jannen kämpässä jäyhä ja jäinen tunnelma. Kun toinen tulee, niin ei edes halaa tätä. Katri tuossa joutuu aika paljon joustamaan kun lapset ja koirakin samassa boxissa. En tiedä ymmärtääkö Janne sitä koskaan miten haasteellisessa tilanteessa Katri nyt on. Itse en pystyis.
Eikös tällä Katrilla ollut itselläänkin koira. Eli mikä ongelma se sitten on hänelle. Lapsista oli jopa lähettänyt Jannelle viestin, että lasten aamutoimet meluina häiritsivät häntä. Kamerallekin valittaa hänen joutuvan niin paljon joustamaan. Eli ei sovi tämä nainen kenenkään miehen kanssa.
Jos niillä on makkari samassa tilassa missä keittiö ja kaikki... Siis mä ymmärsin niin että Katri yritti nukkua samaan aikaan kun lapset teki Jannen kanssa aamutoimia ja se häiritsi unta - Katrihan oli ollut kaksi päivää yövuorossa, joten saattoi väsyttää. Sinällään ei se Jannen ja lasten vika ole että kämppä on sellainen kuin on. Mutta ymmärrän myös sen että Katri olisi halunnut olla omassa mukavassa kodissa ja olisi halunnut mahdollisuuden harrastuksiinsa sen sijaan että roikkui Tampereella odottamassa Jannea töistä. Ehkä aikataulut harmittaa. Katrihan on myös sanonut tykkäävänsä läheisyydestä ja Janne ei tätä nyt tarjoillut. (ei tullut edes sitä halausta kun tavattiin)
Vierailija kirjoitti:
Ja eihän toisen ulkonäöstä puhuminen /kommentointi mikään Rikos sentään ole!
Tästä nyt on tehty kärpäsestä härkänen.
Mies hahmottaa voimakkaammin näöllä, nainen kuulolla.
Luulen että Artun tarkoitus oli sanoa Julialle mistä hän pitää Juliassa ja ehdotellen sanoa että hänen mielestään olet kaunis ja ihana, mutta en ymmärrä tatuointejasi.
Eihän siinä ole mitään loukkaavaa. Se vain miehen mielipide.
Jos naisella itsetunto kohdallaan, hän toteaa, no minä itse tykkään niistä ja ehkä kysyä, kuinka paljon ne miestä haittaavat.
Näin normaalissa parisuhteessa.
Eihän kukaan ole mitään rikosilmoitusta asiasta tehnytkään!
Oletko unohtanut, että tämä on ohjelma, jonka osallistujat eivät ole normaalissa parisuhteessa? Ja miksi kenenkään pitäisi muutaman päivän tutustumisen jälkeen päästä ylipäätään edes laukomaan tuollaista mielipidettä toisen tatuoinneista. Mistä tällainen tarve? Eivät ne ole mitään tarrakuvia, että jos toinen sanoo, ettei pidä niistä, niin voisi olla vain, että "okei, no mäpäs käyn saman tien tuolla kylppärissä pesemässä nämä pois. Kiitos, kun kerroit ja voin olla sinulle mieliksi".
Luulisi idiootimmankin tajuavan, että ne tatuoinnit nyt vaan ovat siinä piti tai ei. Tai ovat ainakin niin kauan, kunnes niiden kantaja itse päättää ruveta paljon aikaa ja vielä enemmän rahaa vievään poisto-operaatioon. Jos on nyt ihan pakko niistä epämiellyttävistä tatuoinneista jotain sanoa, niin voi kysyä toiselta niiden merkitystä tai tarinaa taustalla, että miksi on valinnut juuri sellaiset kuin ne ovat. Jotain vikaa on ihmisessä, jos on jonkinlainen sisäinen pakko sanoa puolituntemattomalle ihmiselle asiasta omia (negatiivisia) mielipiteitä ilman että kukaan on sellaista pyytänyt.
Artulla ei taida olla minkäänlaista tunneälyä
Toinen ihan kyrsiintyneenä luontoretkellä, ja hän "että varmaaan halus vaan nauttia luonnosta" mustakin tosi kivaa , toisella kuulosuojamet korvilla, hän vaan höpöttelee menemään hymy naamalla, joo hyvin juttu luistaa. Kritisoinut puolison ulkonäköä, mutta hän tarkoittikin vaan päinvastaista. Syvällinen yhteys löytynyt, sielun kumppanuus ja rakastunut, vaikka ees kaverillisia suhteita ei oo saavutettu... aika pihalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika tuo Matti on ihana! Mehän on tuossa tunteneet vasta noin viikon, niin mikä kiire on yhtään mihinkään. No, rouvalla on.
Tuo nainen on niin kiukkuisen ja vaativan oloinen, koko ajan tenttaamassa ja hapan (vähän samanoloinen kuin se Oton rouva aiemmilta kausilta). En ihmettele, että ei tee mieli kosketella.
Ottohan se hankala oli, ei Assi.
OMG näitäkin. Kuka muistaa miten Otto jankkasi, ettei Assi ymmärrä hänen herkkyyttään? Ts. Assi ei ollut 24/7 korvat höröllä Oton tarpeille. Ei puhettakaan siitä, että Assi itse olisi ehkä ansainnut jotain herkkyyttä Oton suunnalta.
Ihailin silloin Assin tyyneyttä Oton kohtuuttoman syyttelyn ristitulessa. Nainen oli aivan zen. 🧘🏼👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastamelukuulokkeet päähän näinä muutamina päivinä. Se kertoo kaiken kuulokkeiden käyttäjästä
No kertoo se jotain siitä toisestakin. Siis että hölinä jatkuu jopa silloin kun toisella on kuulokkeet - miksi ihmeessä? Ehkä Arttu tosiaan voisi olla välillä hiljaa? Itse olisin vaan sanonut että voitko olla vihdoinkin hiljaa tai mennä vaikka sinne metsään hölisemään. Metsäkylvyssäkin olisi pitänyt jutella.
Julia sanoi, ettei ole saanut VESSASSAKAAN käydä rauhassa 😶
Mikseiköhän Arttu ja Julia olleet yhdessä asiantuntijan/asiantuntijoiden luona kun päättivät lopettaa suhteen? Jotenkin jäi kyllä katsojalle ihan pimentoon koko "ero". Ollenkaan ei kuvattu heitä samaan aikaan juttelemassa asiantuntijoille. Mitään niin dramaattista ei varmaan kuitenkaan tapahtunut etteivätkö olisi voineet samaan aikaan istua sohvalla?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee mieleen, että oikea syy, miksi Julia jätti Artun, on se, että Artulla on kaksi pientä lasta (joku täällä AV:llä väitti, että lapset syntyneet vuosina 2018 ja 2021) eri naisille. Jos Artulla olisi vaikka 14- ja 9-vuotiaat lapset saman naisen kanssa, niin se olisi ok, mutta ei se, että on 3-4- ja 6-7-vuotiaat lapset tehty eri naisille.
Voit miettiä, että jos Julia olisi sun sisko, niin tuntuisiko sinun mielestäsi järkevältä Julian alkaa seurustella Artun kanssa?
Lapset olivat Julialle yllätys ja tottakai suuri elämänmuutos jos suhteesta olisi tullut jotain. Mutta hääjakson aikana ja muutenkin ei ne lapset tulleet siihen syyksi. Vaan Artun henkinen väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia sanoi, ettei ole saanut VESSASSAKAAN käydä rauhassa 😶
Varmaa oven takana hölötti katkonaisella puheella jotai
Jep, kuin myös siinä on iso ero onko kaksi lasta saman kumppanin kanssa saatuja ja ero tullut kun lapset on ala-asteella, vai onko lapset eri äideiltä/isiltä ja erot tullut molemmista suhteista kun lasta voi kutsua vielä vauvaksi tai taaperoksi.
En usko että Julia ei lämmennyt Artulle siksi että hänellä on lapsia. Vaan siksi että hänellä on pieniä lapsia JA useamman naisen kanssa JA vielä eri puolilla Suomea JA Arttu ei tietenkään voi muuttaa minnekään nykyiseltä paikkakunnaltaan JA se paikkakunta on aikas kaukana JA se on Imatra JA Arttu "vitsillä" määräili että Julian pitää muuttaa JA Arttu möläyttelee typeriä JA osoittaa että ei ole tyytyväinen Julian ulkonäköön JA hölöttää menemään eikä kuuntele itse Juliaa JA Arttu on ollut toisessakin deittiohjelmassa JA piilotteli siinä isyyttään JA... näitä syitä on aika monia ja kaikki tullut ilmi alle viikossa. Eli ei se Julia ihan pienestä ole luovuttanut.