Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (5837)

Vierailija
5821/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka tyyppi oli huippu niin jos sitä kemiaa ja ihastumista ei synny niin eihän sille mitään voi. Hullua kotisohvilta arvostella että miksi tolle ei hyvä mies/nainen kelpaa. Menisitkö itse naimisiin ihmisen kanssa jota kohtaan sulla ei ole mitään tunteita?!

Mutta ehkä jossain vaiheessa kannattaa lopettaa aina vaan paremman ja paremman etsiminen. Sitten kun löytää tosi kiva henkilön , jonka kanssa viihtyy ja joka täyttää kriteerit, niin kannattaa edes yrittää panostaa siihen suhteeseen.

Vierailija
5822/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhäisherännäisenä tajusin vasta nyt, että Matti on vegaani ja Elisa lihaani.  Olen itse pesco-ovo-vegetaristi, enkä haluaisi elää samassa taloudessa henkilön kanssa, joka kokkailee uunipaisteja ja grillailee pihvejä. Kaupassakin minun on ohitettava lihatiski ja grillipaistopiste nopeasti, kun kuvottaa.

Ja pitäisikö minun tottua tällaiseen löyhkään? Mielestäni ei.

En halua tottua muihinkaan ylenpalttisiin nega-tuoksuihin, kuten hajusteiden lotraamiseen, tupakoinnista puhumattakaan.

En tietysti voi tietää, tajusiko Mattikin arvoristiriidan jälkijunassa. Että tämän takia hänen ei tee (alitajuisesti) mieli lähentyä Elisaa.  Myönnän, että kahvikerman käyttö saattoi olla pieni varoitusmerkki, mutta olisin itsekin voinut ohittaa sen. Koska saatan itsekin ottaa juustomaistiaisen tms. 

Tiedän, että lihaanit ja sekaanit kimmastuvat viestistämi, mutta näin asia on. Ei voi mitään. Pitkässä liitossa

No minusta tuollainen ehdottomuus on taas asia, mikä pitää itse tajuta tuoda hakuvaiheessa ilmi. Minä olen kasvissyöjä (kuten kai Mattikin), mutta esim. työhöni saattaa joskus sisältyä liharuoan valmistusta. En siis saa mitään oksennusreaktioita, enkä yöki muutenkaan. Voisin ajatella ryhtyväni parisuhteeseen lihaa syövän ihmisen kanssa. Toki en sellaisen ehdottoman öyhöttäjän, jolla on pupun kanssa diili. Mutta hän varmaan yökkisi minun ruokavaliolleni niin, ettei puolestaan pystyisi katsomaan. Mutta siis joku kasvisruoastakin pitävä asiallinen tyyppi olisi minulle ihan ok. Tai vaikka kalaa syövä, vaikken itse ole voinut sietää sitä koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5823/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhäisherännäisenä tajusin vasta nyt, että Matti on vegaani ja Elisa lihaani.  Olen itse pesco-ovo-vegetaristi, enkä haluaisi elää samassa taloudessa henkilön kanssa, joka kokkailee uunipaisteja ja grillailee pihvejä. Kaupassakin minun on ohitettava lihatiski ja grillipaistopiste nopeasti, kun kuvottaa.

En halua tottua muihinkaan ylenpalttisiin nega-tuoksuihin, kuten hajusteiden lotraamiseen, tupakoinnista puhumattakaan.

En tietysti voi tietää, tajusiko Mattikin arvoristiriidan jälkijunassa. Että tämän takia hänen ei tee (alitajuisesti) mieli lähentyä Elisaa.  Myönnän, että kahvikerman käyttö saattoi olla pieni varoitusmerkki, mutta olisin itsekin voinut ohittaa sen. Koska saatan itsekin ottaa juustomaistiaisen tms. 

Tiedän, että lihaanit ja sekaanit kimmastuvat viestistämi, mutta

Minäkään en syö punaista lihaa enkä kanaa ihan vain tehotuotannon takia, mutta saatan joskus huonolla omalla tunnolla tehdä jollekin vieraalle joka syö  meillä niin vaikka jotakin broileripastaa, kun en jaksa miettiä, että kelpaako vaikka soijarouhemakaronilaatikko/lasagne. 

Mies on sekasyöjä, mutta koska ei viitsi valmistaa itse ruokaa, syö jupisematta sitä mitä minä eteen kannan.  Mies itsekin saa kyllä kokata liharuokia jos haluaa, mutta harvoin viitsii. Ja kun ei ole mikään kokki-ihminen niin ei kai osaa sitä lihaa oikein valmistaa, kun ei se sitten yleensä ollutkaan hyvää :D

Täytyy ihan kehua itseäni, mutta teen kyllä hyvää kasvisruokaa. 

Vierailija
5824/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että lihaanit ja sekaanit kimmastuvat viestistämi, mutta

Se on kyllä kumma, että kun vegaaneja on vain 2% väestöstä niin harvoin niitä eteen tulee,(itsekään en tunne yhtään) mutta ihmisten mielestä kaikki kasvissyöjät on vegaaneja, vaikka nämä käsitteen on aika kaukana toisistaan. 

Sain yhdessä työpaikassa reilu 30v miehen pois raiteiltaan, kun hänelle selvisi muutamien kuukausien päästä, etten syö lihaa.  Olin ihan pirusta seuraava :D. Jos minulla oli töissä vaikka kasvissosekeittoa niin hän katsoi sitä inhoten. Kerran sitten sanoin hänelle, että sinua taitaa tämä minun ruoka oksettaa, niin hän siihen kakisteli, että ei kun katoin vaan, ettei siinä ole mitään purtavaa. 

No harvoin missään SOSEKEITOSSA on mitään purtavaa, koska se on sosekeittoa. Muutenkin hän väänsi aina joitain ivallisia vegaani juttuja ja korosti miten paljon hän taas söi lihaa kotonaan jne. 

Vierailija
5825/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti ja Elisa halasivat "yhteenmuuttojaksossa" ja olivat ihan lähekkäin häämatkakuvissa, joten on liioittelua väittää, että Matti ei kosketa lainkaan. Hän ei vain tee Elisan mieleisiä asioita Elisan mieleisessä tahdissa ja sehän ei moiselle drama queenille näytä sopivan. Surullista, miten aikuisen naisen itsetunto voi olla noin helposti särkyvä ja se kipu sitten purkautuu "suorastaan vihana" kuten Elisa itse asian ilmaisi.

Hääkuvissa olivat lähekkäin, mutta Elisasta se ei tuntunut hyvältä tai luontevalta. Ainakin näin sanoi. Myöhemmin sanoi, että varmaan he molemmat ovat sellaisia, että eivät heti ole koskettelemassa vaan haluavat tutustua rauhassa, tai jotain sinne päin. Nyt sitten kuitenkin kai haluaisikin läheisyyttä ym. 

Vierailija
5826/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Länsimaat degeneroituvat kovaa vauhtia. Ainoa mikä nostaa päätään on yksilönvapaus. Naureskelin aiemmin Venäjän touhuja kun siellä tuli kaikenmaailman ..omop.opagandalait ja muut voimaan mutta ei naurata enää."

No Venäjällä menee vielä heikommin. Väestö vähenee, miehistä iso osa juoppoja, mummoja maaseutu täynnä ja keskieläke noin 200 euroa.

Venäjä pärjää aina jotenkin. Se on rikas maa luonnonvaroiltaan ja ihmiset sitkeitä. Suomi on täynnä valittajia ja muutosvastarintaa. Meille käy kuin Kreikalle eli etuudet poistetaan kun ei ole varaa maksaa niitä. Suomi on karmeassa lamassa. Kuvaavaa on että lama-sana on tabu. Eihän sitä ole käytetty enää 90-luvun laman jälkeen.

Nyt on väärä ketju tuolle valitukselle. 

Vierailija
5827/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee kiviä naamaan, mutta näen jotain samaa Tuulassa ja Juliassa, puhetyylistä alkaen. Tosin olen satapros Julian tiimissä tällä kaudella, että siinä mielessä en vertaile heitä suhteessa valittuun puolisoonsa vaan ihan ihmisyksilöinä. Oliko Julia ihan syntyjään Turusta tai siltä seudulta?

Tuulassa ja Juliassa ei ole mitään samaa, mutta Tuula sai kyllä ihan kamalan puolison. Ei semmosta sitruunaa moni olis huolinut. Jo alttarilla seisoi kädet tiukasti nyrkissä ja morsoan yritti roikkua käsivarressa. Tuula oli kyllä harvinaisen pitkäpinnainen ja ystävällinen.

Ei se tee ihmisistä samantyylisiä/ samanlaisia, että he asuvat samassa kaupungissa. Tuo on yhtä tyhmää, kuin väittää, että kaikki krapu ihmiset on samanlaisia. Varsinkin, kun ihmiset paljon muuttaa ja itsekin olen ollut turkulainen, vaikka olekin Keski-Suomesta syntyisin. 

Vierailija
5828/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee kiviä naamaan, mutta näen jotain samaa Tuulassa ja Juliassa, puhetyylistä alkaen. Tosin olen satapros Julian tiimissä tällä kaudella, että siinä mielessä en vertaile heitä suhteessa valittuun puolisoonsa vaan ihan ihmisyksilöinä. Oliko Julia ihan syntyjään Turusta tai siltä seudulta?

Samaa on mielestäni aika vähän, tai toki tieto siitä mitä on tullut hakemaan ja mitä ei huoli yhdistää heitä. Näin pitää ollakin kolmekymppisellä naisella.

Jos on niin hyvin itsensä ja oman tyyppinsä tunteva, ja se tyyppi on hyvin tarkka koska ei kolmeen kymppiin mennessä ole mitään löytänyt, niin kuinka hyvin ohjelman formaatti sopii sellaiselle? Kun kolmessa päivässä tietää, että sitä ei ole tarjolla mitä on 30 vuotta hakenut, niin onko joku 5-6 viikkoa kestävä ohjelmaformaatti oikea hälle?

30v ei ole hakenut puolisoa 30 vuotta. 

Ja jos toinen alkaa heti painostaa seksiin ja on kuin sitruunan syönyt koko ajan ja kätisee joka asiasta ja vinkuu kun ei saa heti seksiä(vaikka luultavasti lähti sitä hakemaan), niin asia lienee selvä aika vähässä ajassa. Tai jos toinen arvostelee ulkonäköäsi ja antaa sinulle vinkkejä miten sen muutat paremmaksi niin onhan se aika nou nou.

Mutta jospa annetaan sen Miikan ja Tuulan jo jäädä unholaan, niin kamalaa katseltavaa oli, ei halua muistella. 

Keskitytään vaan tämän kauden pareihin. 

Vierailija
5829/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka tyyppi oli huippu niin jos sitä kemiaa ja ihastumista ei synny niin eihän sille mitään voi. Hullua kotisohvilta arvostella että miksi tolle ei hyvä mies/nainen kelpaa. Menisitkö itse naimisiin ihmisen kanssa jota kohtaan sulla ei ole mitään tunteita?!

Mutta ehkä jossain vaiheessa kannattaa lopettaa aina vaan paremman ja paremman etsiminen. Sitten kun löytää tosi kiva henkilön , jonka kanssa viihtyy ja joka täyttää kriteerit, niin kannattaa edes yrittää panostaa siihen suhteeseen.

Vaikka sinusta joku on kiva, niin ei kaikkien muiden mielestä. Olemme erilaisia ja jokainen muodostaa oman mielipiteensä 

Vierailija
5830/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa kuuluu olla mielestäni varsinkin alussa onnea, iloa, hehkua, innostumista, yhteisistä hetkistä nauttimista olivatpa ne sitten mitä tahansa, toinen saa hyvälle mielelle jo pelkällä läsnäolollaan. Jannen ja Katrin suhteesta taitaa puuttua nuo kaikki, joten miksi jatkaa pidemmälle?! En syyllistä ketään, koska kemiaa joko on tai ei, siihen ei pysty juurikaan järkeilemällä vaikuttamaan. Mutta toki surullista, jos heti suhteen alussa toisesta aistii ettei mikään minussa kiinnosta... Asiantuntijat ovat taas kerran menneet metsään valinnoissaan.

Vierailija
5831/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaisin enemmän viestejä mammojen ruokavalioista, kun keskustelun aiheesta täällä ei kuitenkaan viestejä löydä.

Vierailija
5832/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Tuula sai kyllä ihan kamalan puolison. Ei semmosta sitruunaa moni olis huolinut. Jo alttarilla seisoi kädet tiukasti nyrkissä ja morsoan yritti roikkua käsivarressa

Olikos tää Miika se puoliso. Ukko odotti että saa pi..mppua hetikohta ja alkoi murjottaa "läheisyyden " puutteesta. Ihme tolvana muutenkin.

Vierailija
5833/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta Tuula sai kyllä ihan kamalan puolison. Ei semmosta sitruunaa moni olis huolinut. Jo alttarilla seisoi kädet tiukasti nyrkissä ja morsoan yritti roikkua käsivarressa

Olikos tää Miika se puoliso. Ukko odotti että saa pi..mppua hetikohta ja alkoi murjottaa "läheisyyden " puutteesta. Ihme tolvana muutenkin.

Sillä naamalla ja habituksella saa olla suht " leväperäinen" nainen että antaa ukolle.

Vierailija
5834/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia tunnisti kiusaajan ja Tuula toimi kuin kiusaaja. 

Vierailija
5835/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kaipaisin enemmän viestejä mammojen ruokavalioista, kun keskustelun aiheesta täällä ei kuitenkaan viestejä löydä.

No minä olen laktovegetaristi. Onpa hienoa nähdä että meitä lihattomia on täällä enemmänkin. Eiköhän huomenna taas saada muutakin keskusteltavaa.

Vierailija
5836/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia tunnisti kiusaajan ja Tuula toimi kuin kiusaaja. 

Taitaa toimia edelleenkin, alkoi tulla sellaista settiä tänne. 

Vierailija
5837/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, "tämän päivän" jaksossa siis suhteensa lopettaa Arttu ja Julia. Matti ja Elisa on vaikeuksissa. Kumpi näistä pareista sitten kuitenkin tulee sinne leirille, kun vaan yksi pari on poissa 🤔 En nää mikä järki kummankaan on tulla kun selvästi suhde on ohi

Vierailija
5838/5837 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi yönä taas uusi jakso Katsomossa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä