Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22314)
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut ehkä hiukan huvittuneena, toisaalta kauhistuneena nyt jo kolmatta kautta ko ohjelmaa ja joka ikinen kerta on ensivaikutelma (siis muutaman jakson jälkeen) tietyistä henkilöistä pitänyt paikkansa. Siis heistä jotka olen luokitellut ihmisiksi joille tulee ns heti ongelmia kumppanin kanssa, eivätkä edes joko jatka ollenkaan tapailua, eivät edes yritä. Tuntuu että se jokin "vaikea persoona" tai joku ihmeellinen kriittisyys, puhetyyli tms paljastaa heti sen että tämän henkilön kanssa ei tule kenelläkään parisuhdetta. Vaikkakin ohjelmahan ei kerro henkilöistä kuin pintaraapaisun ja tuotantoyhtiä antaa heistä sen kuvan mikä myy, he haluavat draamaa jotta katsojat katsoo ja täällä kirjoitellaan tuhansia kommentteja. Mutta siitä huolimatta joku piirre, vaikka kehonkieli, katseet, puhetyyli yms paljastaa heti kuka on sellaienn persoona joka edes vie kunnialla tämän loppuun kuka iskee hanskat tiskiin heti tai viimeistään kun ohjelma loppuu.
Sama täällä. Olen katsonut kaikki kaudet ja aina on ensivaikutelma pitänyt. Siis sellaiset osallistujat joista heti alkumetreillä tulee ilmi jokin sellainen pieni pohjavire, siitä tietää heti että ongelmia on luvassa ja niin on aina ollut.
Tällä kaudella nähtiin kyllä riman alitus naispuolisen osallistujan käytöksen osalta. Aivan näin karmeaa toisen osapuolen dissaamista en ole nähnyt ikinä tässä ohjelmassa.
....ja koskaan ketään ei ole haukuttu näin paljoa täällä. Ei edes Tuulan Miikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut ehkä hiukan huvittuneena, toisaalta kauhistuneena nyt jo kolmatta kautta ko ohjelmaa ja joka ikinen kerta on ensivaikutelma (siis muutaman jakson jälkeen) tietyistä henkilöistä pitänyt paikkansa. Siis heistä jotka olen luokitellut ihmisiksi joille tulee ns heti ongelmia kumppanin kanssa, eivätkä edes joko jatka ollenkaan tapailua, eivät edes yritä. Tuntuu että se jokin "vaikea persoona" tai joku ihmeellinen kriittisyys, puhetyyli tms paljastaa heti sen että tämän henkilön kanssa ei tule kenelläkään parisuhdetta. Vaikkakin ohjelmahan ei kerro henkilöistä kuin pintaraapaisun ja tuotantoyhtiä antaa heistä sen kuvan mikä myy, he haluavat draamaa jotta katsojat katsoo ja täällä kirjoitellaan tuhansia kommentteja. Mutta siitä huolimatta joku piirre, vaikka kehonkieli, katseet, puhetyyli yms paljastaa heti kuka on sellaienn persoona joka edes vie kunnialla tämän loppuun kuka iskee hanskat tiskiin heti tai viimeistään kun ohjelma loppuu.
Näinpä, jo alusta alkaen
- Elisalla oli jo omalaatuiset ilmeet, aisti takakireyttä
- Janne on ollut leipääntyneen oloinen
- Juliasta aisti pienoista epävarmuutta ja kiusaaminen oli selkeästi edelleen arka ja kipeä aihe
- Mikosta näki, että on kulmikas tyyppi. Ja kun yli kolmekymppinen mies ei ole kokenut tai kyennyt kokemaan rakkautta itse valitsemissaan suhteissa ja tekee siitä numeron, niin herää kysymys, onko Mikko ylipäätään kokenut exiään kohtaan minkäänlaisia romanttisia ja lämpimiä tunteita, ja että onko tällaiselle tyypille kovin todennäköistä, että tunteita syntyisi kovin helposti järkiliittokokeilussa solmittuun suhteeseen ja että lämpenisi helposti uudelle kumppanille?
Vierailija kirjoitti:
....ja koskaan ketään ei ole haukuttu näin paljoa täällä. Ei edes Tuulan Miikkaa.
Aika kultaa muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kultaa muistot.
No en muista kautta, että Mtv3 olisi aiemmin joutunut puuttumaan kiusaamiseen.
"No en muista kautta, että Mtv3 olisi aiemmin joutunut puuttumaan kiusaamiseen."
Jos maikkarilla/enskareissa oltaisiin puututtu tiukemmin Elisan käytökseen (jonka joku voisi tulkita nähdyn perusteella kiusaamiseksi tai häirinnäksi), niin keskustelu täällä saattaisi olla vähän erilaista. Maikkarin touhu on hurskastelua, kun halusivat Matin kustannuksella repivää draamaa. Pitäisi olla ohjelmissakin nollatoleranssi epäasialliselle käytökselle.
Katson nyt tuota jatkon päättämisjaksoa.
Elisaa triggeröi siis silleen aidosti trauma tasolla, ei pelkästään ärsytä sininen väri. Hänellä on kaikki punaista ja ilmaisee vahvaa inhoa sinistä kohtaan.
Minulla tulee tunne, että myös Matti on lapsuustraumatisoitunut, koska noin hyviä taitoja ei yleensä ole tavallisissa oloissa kasvaneella.
Mikko ei halua Iinaa. Mutta hän yrittää järkeillä itsensä haluamaan. Hän alitajuisesti haluaisi poistua ja muuttuu jähmeämmäksi jakso jaksolta, kun järkeilee itsensä pysymään.
Eikä se ilotulitus synny itsestään, molemmat sen rakentaa. Iina olisi luultavasti pystynyt eloisampaankin menoon.
Joo, realisti kannattaa olla toiveissaan, mutta jos ei tunne mitään lämpöä puolisoa kohtaan, on menty toiseen ääripäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliklä torstaina tulee viimeinen jakso. Tai yöllä jo. Mitä veikkaatte kuinka kauan keskustelu vielä jatkuu kun tuntuu nytkin jo hyytyvän?
Tännehän kirjoittaa vain täydelliset rikkaat menestyneet huippumallit. Eivät ole koskaan yhtään virhettä elämässään tehneet. Kummasti ei vaan ole muuta tekemistä kuin haukkua vauva palstalla...
No ei vastaa kyllä yhtään kysymykseen tämä. Kuinka kyyninen pitää olla? Mielestäni täällä on ollut ihan teräviäkin huomioita välillä.
Suurin osa kommenteista on vihapuhetta ja itsensä ylistämistä. Mielisairasta kirjoittelua ihan sivuaiheista. Välissä muutamia hyviä kommentteja, jotka hukkuvat tuonne roskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun vaimo on tosi seksikäs vieläkin, isorintainen ja hoikka"
Ja entä jos vaimo oliskin lihonut tai rintasyöpä vienyt rinnat? Ei kelpais sulle vaimo enää vaan pistäisit ovesta kartanolle. Semmosta se on kun pelkkä ulkonäkö merkkaa eniten.
itse en uskaltaisi mennä yhteen ihmisen kanssa jolle isot rinnat ja hoikkuus olisi pääasia kumppanissa.
Joo en ole lihava, en ole koskaan ollut,
......tähän viittasin. En ymmärrä näitä.
Mulle kävi niin, että selvisin hengissä tilanteesta, jossa kolme ystävääni tapettiin. Jarkytyin ja sain posttraumaattisen stressireaktion ; lievän paniikkihäiriön. Sulhaseni, jonka kanssa olin ollut kihloissa kolme vuotta, jätti minut kylmästi sen takia.
Otan osaa Jos selvisit pelkällä PTSD:llä ja lievällä paniikkihäiriöllä (kuvastanee sitä tasoa, jolla hermostosi ylivirttyi), olet kyllä superselviytyjä 🦸 Ja pääsit eroon huonosta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
"No en muista kautta, että Mtv3 olisi aiemmin joutunut puuttumaan kiusaamiseen."
Jos maikkarilla/enskareissa oltaisiin puututtu tiukemmin Elisan käytökseen (jonka joku voisi tulkita nähdyn perusteella kiusaamiseksi tai häirinnäksi), niin keskustelu täällä saattaisi olla vähän erilaista. Maikkarin touhu on hurskastelua, kun halusivat Matin kustannuksella repivää draamaa. Pitäisi olla ohjelmissakin nollatoleranssi epäasialliselle käytökselle.
No minä olen vähän eri mieltä. On totta, että asiantuntijat ovat pelkkää rekvisiittaa, mutta palstan käytös meni tällä kertaa yli. Olen itsekin ollut vaikeissa ihmissuhteissa, missä ollut kiusaamista jne., mutta en silti haluaisi heidänkään päälle tuhansia ja taas tuhansia haukkuviestejä.
Tuskin haluaisi Mattikaan, ikipäivänä.
"Mikko ei halua Iinaa. Mutta hän yrittää järkeillä itsensä haluamaan. Hän alitajuisesti haluaisi poistua ja muuttuu jähmeämmäksi jakso jaksolta, kun järkeilee itsensä pysymään.
Eikä se ilotulitus synny itsestään, molemmat sen rakentaa. Iina olisi luultavasti pystynyt eloisampaankin menoon.
Joo, realisti kannattaa olla toiveissaan, mutta jos ei tunne mitään lämpöä puolisoa kohtaan, on menty toiseen ääripäähän. "
Mulle tuli mieleen, että pitääkö Mikko Iinaa vähän itsestäänselvyytenä. Onkohan Iina Mikon makuun liian miellyttämishaluinen ja liian innokas. Iinasta tulee vaikutelma, että kovasti haluaisi, että hänestä tykättäisiin.
Jos olisi kriittisempi/vaativampi nainen paritettu, niin olisiko sellainen laittanut Mikon henkisesti varpailleen ja laittanut siten lisää puhtia tähän.
Kovin eläväinen nainen tuskin jaksaisi katsella Mikon kivikasvomeininkiä, ja tosi eläväisellä nainen olisi varmaan miehiä muutenkin tyrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
"Mikko ei halua Iinaa. Mutta hän yrittää järkeillä itsensä haluamaan. Hän alitajuisesti haluaisi poistua ja muuttuu jähmeämmäksi jakso jaksolta, kun järkeilee itsensä pysymään.
Joo, realisti kannattaa olla toiveissaan, mutta jos ei tunne mitään lämpöä puolisoa kohtaan, on menty toiseen ääripäähän. "
Mulle tuli mieleen, että pitääkö Mikko Iinaa vähän itsestäänselvyytenä. Onkohan Iina Mikon makuun liian miellyttämishaluinen ja liian innokas. Iinasta tulee vaikutelma, että kovasti haluaisi, että hänestä tykättäisiin.
Jos olisi kriittisempi/vaativampi nainen paritettu, niin olisiko sellainen laittanut Mikon henkisesti varpailleen ja laittanut siten lisää puhtia tähän.
Kovin eläväinen nainen tuskin jaksaisi katsella Mikon kivikasvomeininkiä, ja tosi
Nyt täällä taas vain ekstroverttejä eläväisiä ihmisiä pidetään hyvinä ja haluttavina parisuhdemarkkinoilla. Suomalaisista suuri osa on introvetttejä ja heille löytyy hyvin kumppaneita. Monet miehet eivät edes pidä kovin eläväisistä naisista ja varsinkin kovin eläväisiä miehiä taas nykyään katsotaan usein, että onkohan tuo adhd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin eläväinen nainen tuskin
Nyt täällä taas vain ekstroverttejä eläväisiä ihmisiä pidetään hyvinä ja haluttavina parisuhdemarkkinoilla. Suomalaisista suuri osa on introvetttejä ja heille löytyy hyvin kumppaneita. Monet miehet eivät edes pidä kovin eläväisistä naisista ja varsinkin kovin eläväisiä miehiä taas nykyään katsotaan usein, että onkohan tuo adhd.
Täällä? Mikkohan se on alkanut antaa sellaista viestiä,että Iinan pitäisi olla jotenkin räiskyvämpi (tai joku pirskahteleva sana). Valitti myös, että alun huuma jäi myös kokonaan pois.
Eiköhän tämä keskustelu ala hiipumaan pian viimeisen jakson jälkeen.
Erikoista, että saanut edes jatkua. Aiemmilla kausilla mennyt lukkoon/poistettu epäasiallisen puheen takia. Nyt varmaan pahinta ollut ja saa vaan jatkua. Moni sanonut tehneensä ilmoituksen. Onko enää edes moderaattoreita vai tekoäly vain.
Iinan ja Mikon kuulumiset kiinnostaa, mitenhän heillä yhteiselo on jatkunut. Onkohan seuraavalle kaudelle paljon hakijoita
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä keskustelu ala hiipumaan pian viimeisen jakson jälkeen.
Erikoista, että saanut edes jatkua. Aiemmilla kausilla mennyt lukkoon/poistettu epäasiallisen puheen takia. Nyt varmaan pahinta ollut ja saa vaan jatkua. Moni sanonut tehneensä ilmoituksen. Onko enää edes moderaattoreita vai tekoäly vain.
Iinan ja Mikon kuulumiset kiinnostaa, mitenhän heillä yhteiselo on jatkunut. Onkohan seuraavalle kaudelle paljon hakijoita
Se ei riitä, että ilmoittaa epäasiallisen ketjun pelkästään liputtamalla. Palaite pitää antaa erikseen palaute -kaavakkeen kautta.
Kyllä täältä on taas vrk:n aikana poistettu paljon vakavaakin asiaa ja valikoitu moderaattoreille sopivia kommentteja. Tämä on moderaattoireitten sivusto.
Mikko haluaa kai naisen, joka on bubbly (kupliva), kuten useimmat engl.kokkausohjelman perusteella. Siis enemmän kuin Iina. Ja katsokaa, kuinka bubbly Mikko itse on. Erittäin synkän ja masentuneen oloinen. Revi siitä, Iina, kuplivuutta itseesi. Veikkaan, että Mikolle on erittäin vaikeaa jo ihan normaali you know.
Sitten vaateliaat miehet ihmettelevät, etteivät löydä naista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täältä on taas vrk:n aikana poistettu paljon vakavaakin asiaa ja valikoitu moderaattoreille sopivia kommentteja. Tämä on moderaattoireitten sivusto.
Mikko haluaa kai naisen, joka on bubbly (kupliva), kuten useimmat engl.kokkausohjelman perusteella. Siis enemmän kuin Iina. Ja katsokaa, kuinka bubbly Mikko itse on. Erittäin synkän ja masentuneen oloinen. Revi siitä, Iina, kuplivuutta itseesi. Veikkaan, että Mikolle on erittäin vaikeaa jo ihan normaali you know.
Sitten vaateliaat miehet ihmettelevät, etteivät löydä naista.
Jos Mikon ja Iinan suhde loppuisi, niin kummallekin löytyy hyvin muita kumppaneita. Kummastakin on tässä tullut positiivinen kuva. Joo Mikko on introvertti diplomi-insinööri ja heille myös löytyy naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas huomannut, että aina, kun olen ajatellut, että tuohon ei kumppani ole tyytyväinen, niin joka kerta tuon henkilön valittu on todellakin lyönyt hanskat tiskiin. Siis minäkään en voisi jäädä suhteeseen sen tyyppisen ihmisen kanssa. Joku niissä vaan on varotellut.
Ja sitten taas pitää muistaa, että televisio antaa ihmisestä yhden kuvan. Muistan Mikon opiskeluajoilta, ja oli silloin ainakin ihan erilainen persoona... juurikin räiskyvämpi ja energisempi, eli sikäli voin hyvin kuvitella tuon sanomansa todeksi.
Olisi mielenkiintoista kuulla osallistujilta, miten näkevät itsensä ohjelmassa. Aikaisempina vuosina muistan, että on paljon valitettu ohjelman antavan yksipuolisen kuvan. Ja tietysti, nopea välähdys ihmisestähän meille vain näytetään ja sekin "epänormaalissa" tilanteessa.
No ei vastaa kyllä yhtään kysymykseen tämä. Kuinka kyyninen pitää olla? Mielestäni täällä on ollut ihan teräviäkin huomioita välillä.