Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun ulkomaille lentäessä pitäisi olla jokainen lääkepakkaus alkuperäispakkauksessaan

Vierailija
23.08.2025 |

Olisi paljon helpompi kun voisin laittaa lääkkeet valmiiksi dosettiin. Mulla on siis sellainen kapea dosetti missä vain yksi lokero per päivä eli otan lääkkeet aamulla. Ei veisi paljon tilaa tuollainen verrattuna, että pitää ottaa paketit mukaan. 

Jos laittaa tuollaiset dosetit ruumaa menevään laukkuun, niin tarkistaako sitä kukaan? Toki astmasuihkeet käsimatkatavaroihin koska ilman niitä en pärjää, siis jos menisi laukku hukkaan. Ehkä viikon kaksi pärjäisin ilman kilpirauhasen lääkitystä ja migreenin estolääkitystä. Särkylääkkeet olisi kyllä pakko ottaa käsimatkatavaroihin migreenin varalta.

Thyroxia mulla on kahta eri vahvuutta eli onko kaksi aika pientä lasipurkkia. Migreenin estolääke on liuskoissa ja jos ottaa vain 1-2 liuskaa niin paketin kasaan painamalla menee pienempään tilaan. Burana ja Panado on kuitenkin purkeissa eikä niitä saa pienemmäksi. Minipillerit on liuskassa ja paketti aika ohut. Silti nuo kaikki vie tilaa enemmän kuin sellainen kapea dosetti. 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla oli vaan liuskat. Kaverihan tutki ne mutta ei sanonut mitään. Lukeehan niissäkin mitä ne on.

Vierailija
2/69 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla oli vaan liuskat. Kaverihan tutki ne mutta ei sanonut mitään. Lukeehan niissäkin mitä ne on.

No oikeasti pitäisi olla alkuperäispakkauksissa ja vielä apteekista tulostetut tiedot näistä lääkkeistä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla dosetissa ja reseptit mukana.

Vierailija
4/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla alkuperäispakkauksissa eikä suomenkieliset reseptit riitä.

Vierailija
5/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut kumpiakaan, eikä siitä mitään ole sanottu. Lapsellista pelleilyähän tuo olisikin. Elätkö vieläkin eskarissa?

Vierailija
6/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeasti pitäisi olla alkuperäispakkauksissa ja vielä apteekista tulostetut tiedot näistä lääkkeistä.

Ap

Älä ole noin perkuleen sääntösuomalainen.  Odotat varmaan yöllä sateessa suojatien edessä odottamassa valon vaihtumista. 🤦🏻

Vierailija
7/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut kumpiakaan, eikä siitä mitään ole sanottu. Lapsellista pelleilyähän tuo olisikin. Elätkö vieläkin eskarissa?

Sähän tässä lapsellinen olet.

https://customerservice.finavia.fi/fi/support/solutions/articles/790001…-

Vierailija
8/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä ole noin perkuleen sääntösuomalainen.  Odotat varmaan yöllä sateessa suojatien edessä odottamassa valon vaihtumista. 🤦🏻

Vierailija
9/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet kannattaa kuljettaa käsimatkatavaroissa. Laukku saattaa kadota tai jäädä purkamatta koneesta.

Vierailija
10/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin turhauttaa kun on joku sadan tabletin pakkaus ja matka kestää kolme päivää. Iso paketti mukana ja yksi liuska sisällä. Apteekin englanninkielinen resepti on kyllä jotenkin outo, kun osa siitä on suomeksi, lukee esim. tabletti, kalvopäällysteinen. Eikö tuotakin saisi englanniksi?? Ihan hölmöltä näyttää ja tuollaisesta pitää vielä maksaa.

Vierailija
11/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on käsimatkatavaroissa dosetti lääkkeineen, niin voivatko ottaa sen pois?

Vierailija
12/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei koskaan ole ollut ja tehty satoja matkoja. Arabimaihin mennessä pitäö olla vaam tarkkana mitä lääkkeitä on mukana. Säännöt on erit kuin muualla. 

Vierailija
13/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin turhauttaa kun on joku sadan tabletin pakkaus ja matka kestää kolme päivää. Iso paketti mukana ja yksi liuska sisällä. Apteekin englanninkielinen resepti on kyllä jotenkin outo, kun osa siitä on suomeksi, lukee esim. tabletti, kalvopäällysteinen. Eikö tuotakin saisi englanniksi?? Ihan hölmöltä näyttää ja tuollaisesta pitää vielä maksaa.

Ei mun ainakaan tarvinnut mitään maksaa kun apteekissa tulostettiin useamman lääkkeet tiedot.

Vierailija
14/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kesäkuussa matkustin ja mulla oli 10x30 cm pussi täynnä lääkkeitä alkuperäispakkauksissaan 😄 Silti, vaikka otin mukaan vain tarvittavan määrän ja ne pahvipakkaukset litistin niin pieneksi kun sai.

Ennen paluulentoa jätin tyhjät pakkaukset hotellin roskikseen, joten takaisin tullessa oli vähän enemmän tilaa kassissa.

Normaalisti mullakin dosetti, mutta nyt ei mahdollista. En voi ottaa riskiä että lääkkeet jää kentälle ja minä lähden reissuun.

Vierailija
15/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos on käsimatkatavaroissa dosetti lääkkeineen, niin voivatko ottaa sen pois?

Kyllä ja ottavatkin, tottakai

Vierailija
16/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣

Virallinen kielenkääntäjä tarvitaan ja maistraatissa oikeaksi todistetut kopiot resepteistä.

Vierailija
17/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣

Virallinen kielenkääntäjä tarvitaan ja maistraatissa oikeaksi todistetut kopiot resepteistä.

Mikä sua vaivaa kun kerrotaan faktoja?

Vierailija
18/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun niitä lääkkeitä on vielä monta. Lyhyt työreissu käsimatkatavaroilla ja sitten ne turhat pakkaukset vievät suuren osan tilasta käsimatkatavaroissa. Pahvipakkaukset vielä voi litistää, mutta purkkeja ei voi tiivistää mitenkään ja niiden sisälle ei mahdu mitään muutakaan tavaraa. Todella ärsyttävää.

Vierailija
19/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja ottavatkin, tottakai

Ai niinkö. Mun äiti oli juuri ulkomailla ja oli käsimatkatavaroissa dosetti. Ei viety.

Vierailija
20/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vitsi?

En ole ikinä ottanut alkuperäispakkauksia mukaan, pelkkiä liuskia, ja koskaan ei ole kysytty mitään.

Reseptejäkään ei tietenkään ole ikinä mukana, eihän niitä nykyään edes ole kun ovat sähköisiä.