Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun ulkomaille lentäessä pitäisi olla jokainen lääkepakkaus alkuperäispakkauksessaan

Vierailija
23.08.2025 |

Olisi paljon helpompi kun voisin laittaa lääkkeet valmiiksi dosettiin. Mulla on siis sellainen kapea dosetti missä vain yksi lokero per päivä eli otan lääkkeet aamulla. Ei veisi paljon tilaa tuollainen verrattuna, että pitää ottaa paketit mukaan. 

Jos laittaa tuollaiset dosetit ruumaa menevään laukkuun, niin tarkistaako sitä kukaan? Toki astmasuihkeet käsimatkatavaroihin koska ilman niitä en pärjää, siis jos menisi laukku hukkaan. Ehkä viikon kaksi pärjäisin ilman kilpirauhasen lääkitystä ja migreenin estolääkitystä. Särkylääkkeet olisi kyllä pakko ottaa käsimatkatavaroihin migreenin varalta.

Thyroxia mulla on kahta eri vahvuutta eli onko kaksi aika pientä lasipurkkia. Migreenin estolääke on liuskoissa ja jos ottaa vain 1-2 liuskaa niin paketin kasaan painamalla menee pienempään tilaan. Burana ja Panado on kuitenkin purkeissa eikä niitä saa pienemmäksi. Minipillerit on liuskassa ja paketti aika ohut. Silti nuo kaikki vie tilaa enemmän kuin sellainen kapea dosetti. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT

Kun paluumuutin Suomeen vuosien jälkeen, toin kapsäkissä "muutaman" lääkepakkauksen.  Asuinmaani apteekeissa nämä olivat käsikauppatavaraa, Suomessa reseptilääkkeitä. Ostin vuosien tarpeen varastoon. Tämä ihan EU:n sisällä. 

No ei olisi kannattanut vuosien ajaksi ostaa lääkkeitä koska niissäkin on päiväykset.

Totta kai katsoimme apteekissa mahdollisimman pitkälle ulottuvat expiret.

Vierailija
42/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla oli vaan liuskat. Kaverihan tutki ne mutta ei sanonut mitään. Lukeehan niissäkin mitä ne on.

No oikeasti pitäisi olla alkuperäispakkauksissa ja vielä apteekista tulostetut tiedot näistä lääkkeistä.

Ap

Ei koskaan ole ollut ja tehty satoja matkoja. Arabimaihin mennessä pitäö olla vaam tarkkana mitä lääkkeitä on mukana. Säännöt on erit kuin muualla. 

Mitä lääkkeitä ei saa viedä arabimaihin? Saako niitä sieltä ostaakaan? Mites pärjäät, jos ei?

(Ei silti, pitäkööt maansa hyvänään ja pysykööt itsekin siellä!)

Voimakkaat kipulääkkeet ja jotkut ihan flunssalääkkeet. Mitääm missä on jotain "huumaavia" aineosia on yleensä kielletty ja olisin varovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT

Kun paluumuutin Suomeen vuosien jälkeen, toin kapsäkissä "muutaman" lääkepakkauksen.  Asuinmaani apteekeissa nämä olivat käsikauppatavaraa, Suomessa reseptilääkkeitä. Ostin vuosien tarpeen varastoon. Tämä ihan EU:n sisällä. 

No ei olisi kannattanut vuosien ajaksi ostaa lääkkeitä koska niissäkin on päiväykset.

Et sitten osaa kirjoittaa suomea.

Vierailija
44/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkari printtaa sulle nipun englanninkielisiä tulosteita

Vierailija
45/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana on ibuprofeiinia ja samaa lääkettä saa Ibumax ja Ibusal nimisinä liuskoissa  20 ja  10 kpl pakkauksessa, osta niitä mukaan .    Sama Parasetamolissa, osta pahvipakkaus

Monesti olen matkustanut, enkä koskaan mitään reseptejä ole ottanut mukaan

Vierailija
46/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT

^ vasta-argumenttien loppuessa käytetty fraasi. 🤭

P.s. pakkauksissa teksti "expire" 🥸

Vierailija
47/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän niiden nähdä, mitä reseptitarrassa ja ulkopakkauksessa lukee, kun tarkastelevat tuomiasi reseptejä.

Vierailija
48/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos on käsimatkatavaroissa dosetti lääkkeineen, niin voivatko ottaa sen pois?

Finavian kentillä turvatarkastajia ei kiinnosta kenenkään lääkkeet. 

Onko ulkomaillakin siis Finavia kentät?

Vierailija
49/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taas hokee että ei ole tarvittu, ei ole koskaan kysytty jne. 

Niinpä, mutta jos joku kerta kysytäänkin ja sulla ei ole alkuperäispakkauksia tai reseptejä, niin sitten olet pulassa jos kyseessä tärkeät lääkkeet.

Eri asia toki jos kyseessä vain krapulan hoitoon otettu Burana.

Vierailija
50/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  ole ikinä katsottu lääkkeitä. Mulla on liuskat mukana ja kilpparilääkettä mulla on aina laukussa ihan kotonakin. 

Vierailija
51/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT

Ei vaan en voi sietää tuota typerää ja lapsellista sekoittaa englantia suomeen. Niin paketissa lukee noin, mutta normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa käyttää silti suomen kielistä sanaa. Englannin kielisten sanojen lisääminen suomen kieleen ei tee susta parempaa ihmistä vaan antaa susta vain typerän kuvan ja vaikutat ihmiseltä joka haluaa päteä tyhjällä.

Vierailija
52/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla oli vaan liuskat. Kaverihan tutki ne mutta ei sanonut mitään. Lukeehan niissäkin mitä ne on.

No oikeasti pitäisi olla alkuperäispakkauksissa ja vielä apteekista tulostetut tiedot näistä lääkkeistä.

Ap

Kuka niin sanoo? Pakkaatko kumisaappaatkin mukaan etelän lennolle?

Vierailija
53/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei koskaan ole ollut ja tehty satoja matkoja. Arabimaihin mennessä pitäö olla vaam tarkkana mitä lääkkeitä on mukana. Säännöt on erit kuin muualla. 

Mitä lääkkeitä ei saa viedä arabimaihin? Saako niitä sieltä ostaakaan? Mites pärjäät, jos ei?

(Ei silti, pitäkööt maansa hyvänään ja pysykööt itsekin siellä!)

Voimakkaat kipulääkkeet ja jotkut ihan flunssalääkkeet. Mitääm missä on jotain "huumaavia" aineo

Ei myöskään hormonit käy, kuten estrogeeni vaihdevuosiin. En uskalla ollenkaan mennä esim. Dubaihin enää, kun lääkelistallani on pelkkiä kiellettyjä lääkkeitä.

Vierailija
54/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT

Mä olen kyllä samaa mieltä, että on typerää sekoittaa kahta kieltä tuolla tavalla. Huvittavaa suorastaan eikä kyllä anna ihmisestä mitään fiksua kuvaa.

- eri

Vierailija
55/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burana on ibuprofeiinia ja samaa lääkettä saa Ibumax ja Ibusal nimisinä liuskoissa  20 ja  10 kpl pakkauksessa, osta niitä mukaan .    Sama Parasetamolissa, osta pahvipakkaus

Ei ole vaan ibuprofeenia.

Vierailija
56/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Burana 800 mg ja Panadol 1 g. En ala viikon tai kahden reissulle ostamaan pahvipakkauksia eri vahvuuksilla koska pitäisi sitten olla isompi satsi niitä. Ei mitään merkitystä silloin siis tilan säästämisen kannalta.

Vierailija
57/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensimmäisellä USA:n matkalla toimittiin pilkulleen määräysten mukaan. Ketään ei kiinnostanut, vaikka sekä minulla että miehellä on useita säännöllisesti otettavia lääkkeitä.

Seuraavan kerran mentiin ilman pakkauksia ja tulosteita eikä mitään ongelmaa. 

Muihin maihin en ole edes harkinnut tuota virallista proseduuria.

Vierailija
58/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on dosetissa ja jos kysellään, avaan kanta.fi. Aina mennyt tuolla läpi. Tosin ilmoitan myös maahantulokortissa että mukana on lääkkeitä, joten tutkitaan aina jos ei todeta huumeiksi ja on selvästi omaan käyttöön (dosetti), niin ketään ei kiinnosta. 

Vierailija
59/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä ole noin perkuleen sääntösuomalainen.  Odotat varmaan yöllä sateessa suojatien edessä odottamassa valon vaihtumista. 🤦🏻

Jos on kyse kovin tärkeistä lääkkeistä, niin tuntuu turvallisimmalta mennä sen kaikkein sääntösuomalaisimman tulkinnan mukaan ja vielä vähän ylivarmistelua päälle. Ei voi ottaa sitä riskiä, että lääkkeet yhtäkkiä takavarikoitaisiin. Liian tiukasta sääntötulkinnasta seuraa pahimmillaankin vain ylimääräistä riesaa ja turvatarkastajien naurunaiheeksi joutumista, liian liberaalista pahimmillaan iso terveydellinen haitta.

Vierailija
60/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla alkuperäisessä pakkauksessa, en kuitenkaan ole kuin huumaavat lääkkeet (ja englanninkielisen reseptin) pitänyt alkuperäisessä pakkauksessa. Muuten liuska/dosetti. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Ruumassa ja käsi matkatavaroissa mennyt vaihtelevasti.