Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun ulkomaille lentäessä pitäisi olla jokainen lääkepakkaus alkuperäispakkauksessaan

Vierailija
23.08.2025 |

Olisi paljon helpompi kun voisin laittaa lääkkeet valmiiksi dosettiin. Mulla on siis sellainen kapea dosetti missä vain yksi lokero per päivä eli otan lääkkeet aamulla. Ei veisi paljon tilaa tuollainen verrattuna, että pitää ottaa paketit mukaan. 

Jos laittaa tuollaiset dosetit ruumaa menevään laukkuun, niin tarkistaako sitä kukaan? Toki astmasuihkeet käsimatkatavaroihin koska ilman niitä en pärjää, siis jos menisi laukku hukkaan. Ehkä viikon kaksi pärjäisin ilman kilpirauhasen lääkitystä ja migreenin estolääkitystä. Särkylääkkeet olisi kyllä pakko ottaa käsimatkatavaroihin migreenin varalta.

Thyroxia mulla on kahta eri vahvuutta eli onko kaksi aika pientä lasipurkkia. Migreenin estolääke on liuskoissa ja jos ottaa vain 1-2 liuskaa niin paketin kasaan painamalla menee pienempään tilaan. Burana ja Panado on kuitenkin purkeissa eikä niitä saa pienemmäksi. Minipillerit on liuskassa ja paketti aika ohut. Silti nuo kaikki vie tilaa enemmän kuin sellainen kapea dosetti. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseltänikään ei ole koskaan katsottu mutta varmuuden vuoksi otan nykyään mukaan Kannasta printtaamani reseptit, mutta dosetilla menen niiden tbl osalta joista ei ole "liuskoja", mitään purkkeja en ala raahaamaan mukanani. Sillä riskillä menen, ja koska matkavakuutus aina voimassa, hakeudun kohdemaassa sitten paikalliseen lääkäriin jos veisivät "dosettilääkkeeni". Ulkomailla yleensä kirjoitellaan reseptejä helpommin kuin Suomessa, jossa joutuu aina melkoiseen ristikuulusteluun kunkin lääkkeen osalta ja esim Kreikassa ja Espanjassa monenlaista lääkettä saa käsikaupasta ilman reseptiäkin (on tullut testattua mm kortisonia sisältävien lääkkeiden osalta). 

Vierailija
62/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burana on ibuprofeiinia ja samaa lääkettä saa Ibumax ja Ibusal nimisinä liuskoissa  20 ja  10 kpl pakkauksessa, osta niitä mukaan .    Sama Parasetamolissa, osta pahvipakkaus

Monesti olen matkustanut, enkä koskaan mitään reseptejä ole ottanut mukaan

Mulla on Burana 800 mg ja Panadol 1 g. En ala viikon tai kahden reissulle ostamaan pahvipakkauksia eri vahvuuksilla koska pitäisi sitten olla isompi satsi niitä. Ei mitään merkitystä silloin siis tilan säästämisen kannalta.

Ibusal 2x400mg = Burana 1x800mg ja Panadol 2x500mg = 1x1g eli tarvitset vain kaksinkertaisen määrän tabuja mukaan. Kuinka paljon oikein syöt noita, että yhdet pakkaukset miedompia ei viikoksi riitä? Ja silloin ei kai sitten enää sen koko purkin kantaminen vie enempää tilaa.

Itse ostan lisäravinteitakin liuskoina reissua varten. Kivempi pakata magnesium liuskoina kuin kantaa isoa purkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseltänikään ei ole koskaan katsottu mutta varmuuden vuoksi otan nykyään mukaan Kannasta printtaamani reseptit, mutta dosetilla menen niiden tbl osalta joista ei ole "liuskoja", mitään purkkeja en ala raahaamaan mukanani. Sillä riskillä menen, ja koska matkavakuutus aina voimassa, hakeudun kohdemaassa sitten paikalliseen lääkäriin jos veisivät "dosettilääkkeeni". Ulkomailla yleensä kirjoitellaan reseptejä helpommin kuin Suomessa, jossa joutuu aina melkoiseen ristikuulusteluun kunkin lääkkeen osalta ja esim Kreikassa ja Espanjassa monenlaista lääkettä saa käsikaupasta ilman reseptiäkin (on tullut testattua mm kortisonia sisältävien lääkkeiden osalta). 

Riippuu paljon kohdemaasta ja lääkkeistä. Kun sattuu olemaan harvinaisempi sairaus ja työmatka, ei mikään takaa, että reissun aikana edes ehtisi saamaan aikaa lääkärille, joka osaisi määrätä oikeat lääkkeet. Ja työmatkalla ei ole aikaa juosta lääkäreissä ja yrittää etsiä oikeaa lääkäriä. Saati kun sairaus on sellainen, että toimintakyky voi kärsiä nopeastikin ilman lääkettä, joten se lääkäreissä juokseminen oireiden pahetessa voi olla itsessään todella rankkaa.

Vierailija
64/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista haettu reseptikopiot ja lääkeet alkuperäisissä pakkauksissa useamman kuukauden matkalle. Olihan siinä reppu täynnä käsimatkatavaroissa sellaisia lääkkeitä, joita ilman ei olisi voinut olla. Lyhyelle lomamatkalle en ole ottanut, kuin osan lääkkeistä ja reseptin, eikä niistä koskaan ole kyselty mitään.

Vierailija
65/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin matkustaa. Usassa ovat tosi tarkkoja ja nykyään vielä enemmän koska MAGA.

Riippuu tosiaan. Mulla oli mukana ADHD-lääkkeitä. Eivät olleet yhtään kiinnostuneita, huitoivat vain eteenpäin, eivätkä halunneet tarkistaa mitään, vaikka sanoin että reseptilääkkeitä löytyy. Apteekin paperit oli mukana. Koskaan ei ole Euroopassakaan kyselty, ADHD-lääkkeistäkään, mutta niistä yleensä pidän tiukemmin paperit mukana, migreeni- ja astmalääkkeistä en edes, otan vaan migreenilääkkeitäkin yhden foliollisen matkaan.

Vierailija
66/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla oli vaan liuskat. Kaverihan tutki ne mutta ei sanonut mitään. Lukeehan niissäkin mitä ne on.

No oikeasti pitäisi olla alkuperäispakkauksissa ja vielä apteekista tulostetut tiedot näistä lääkkeistä.

Ap

Älä ole noin perkuleen sääntösuomalainen.  Odotat varmaan yöllä sateessa suojatien edessä odottamassa valon vaihtumista. 🤦🏻

Älä yritä USA:an ilman apteekin listausta epämääräisten, pakkaamattomien  pilleriväärennöstesi (= huumeiden) kanssa.

Vierailija
67/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin matkustaa. Usassa ovat tosi tarkkoja ja nykyään vielä enemmän koska MAGA.

Ei ole ikinä USAssa lääkkeistä kyselty mitään ja yli 30 vuotta sieltä ja sinne matkustanut vähintään kerran vuodessa.

Vierailija
68/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla oli vaan liuskat. Kaverihan tutki ne mutta ei sanonut mitään. Lukeehan niissäkin mitä ne on.

No oikeasti pitäisi olla alkuperäispakkauksissa ja vielä apteekista tulostetut tiedot näistä lääkkeistä.

Ap

Älä ole noin perkuleen sääntösuomalainen.  Odotat varmaan yöllä sateessa suojatien edessä odottamassa valon vaihtumista. 🤦🏻

Älä yritä USA:an ilman apteekin listausta epämääräisten, pakkaamattomien  pilleriväärennöstesi (= huumeiden) kanssa.

Kuka taukki matkustaa mihinkään pilleriväärennösten tai huumeiden kanssa?

Vierailija
69/69 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burana on ibuprofeiinia ja samaa lääkettä saa Ibumax ja Ibusal nimisinä liuskoissa  20 ja  10 kpl pakkauksessa, osta niitä mukaan .    Sama Parasetamolissa, osta pahvipakkaus

Monesti olen matkustanut, enkä koskaan mitään reseptejä ole ottanut mukaan

Mulla on Burana 800 mg ja Panadol 1 g. En ala viikon tai kahden reissulle ostamaan pahvipakkauksia eri vahvuuksilla koska pitäisi sitten olla isompi satsi niitä. Ei mitään merkitystä silloin siis tilan säästämisen kannalta.

Ibusal 2x400mg = Burana 1x800mg ja Panadol 2x500mg = 1x1g eli tarvitset vain kaksinkertaisen määrän tabuja mukaan. Kuinka paljon oikein syöt noita, että yhdet pakkaukset miedompia ei viikoksi riitä? Ja silloin ei kai sitten enää sen koko purkin kantaminen vie enempää tilaa.

Itse ostan lisäravinteitak

Ei jukolauta. Kai mä nyt tiedän, että kaksi Ibusalia 400 mg on 800 mg! Oletko ihan tollo! Niin ajatella, jotkut meistä joutuu syömään särkylääkkeitä erinäisistä syistä. Vituttaa tuollaiset stanan besserwisserit. Niin, mulla on muuten magnesium purkissa! Ajatella!