Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rutiineja teillä on?

Vierailija
30.05.2023 |

Minä pesen hampaat aamuin illoin. Siinä kaikki. 😀

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla in löysin sama.

Vierailija
2/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kakalla päivittäin. ja yleensä myös suihkussa. En aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamurutiinit ja iltarutiinit. Työpäivinä aina saman kaavan mukaan, muuten ei suju.

Vierailija
4/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiineja: syön illalla lautasellisen kaurapuuroa. Joka ilta.

Kun lähden ovesta ulos, tarkistan, onko roskia tarpeeksi kierrätyspisteisiin vietäväksi.

Petaan sängyn joka aamu heti vuoteesta noustuani.

Vierailija
5/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aamu-, aamupäivä-, päivä-, iltapäivä-, ilta- ja yörutiinit. Aika paljon rutiineja.

Vierailija
6/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäätte jos ei ole rutiineita??

Vierailija
7/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamurutiinit.

Herään, poistan korvatulpat, vetäisen muutamat henkoset sähköröökistä, nousen ylös, napsautan vedenkeittimen päälle, kömmin veskiin kustaalle, menen olkariin avaamaan tietokonee, otan aamulääkkeet jne.

Iltarutiinit.

Kymmenen aikoihin pesen hampaani, laittelen aamukahvin jauheet valmiiksi keittimeen, otan lääkkeeni 10.30 ja painun pehkuihin 11.00 :-)

Vierailija
8/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla runkkaan seni uneen, se on miehinen supervoima.

Vierailija
9/11 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rutiineista on se, että töistä tultuani käyn suihkussa ja vaihdan vaatteet. 

Vierailija
10/11 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kiinnostaa, koska monesti koen eläväni melko rutiinittomasti muihin verrattuna, enkä pysty sitoutumaan rutiineihin edes silloin kuin todella haluaisin. Teen asiat usein vasta, kun on pakko, tai toisaalta, jos olen jostain hyvin innostunut. Pelkästään tavan vuoksi en tee juuri mitään, vaan arvioin, tarvitseeko asiaa ylipäätään tehdä ja jos tarvitsee, voiko lykätä myöhemmäksi. Edes lasten ollessa pieniä ei ollut selkeää päiväjärjestystä, vaan syötiin ja nukuttiin, kun oli nälkä tai väsytti.

Oikeastaan ainoa rutiini tällä hetkellä on, että juon kahvia joka aamu. Mitään muuta rutiinia en keksi, ja aamukahvitapakin johtuu lähinnä fyysisestä riippuvuudesta. Joustavien työaikojen ansiosta menen nukkumaan ja herään epäsäännöllisesti, nukun päiväunia, liikuntaa en onnistu harrastamaan säännöllisesti, eikä mikään muukaan harrastus muodosta rutiinia, koska teen asioita silloin kun siltä tuntuu ja joskus voi mennä kuukausia tai vuosia ennen kuin haluan palata jonkin rakkaan harrastuksen pariin. Hampaat yritän hoitaa joka ilta ja aamu, mutta ei sekään rutiini ole, vaan ponnistelun ja pakottamisen tulos. Hiusten- tai ihonhoitorutiinia ei ole, meikit kylläkin pesen aina pois finnien pelossa. Siivoaminen ei ole säännöllistä vaan pakon sanelemaa - siivotaan, jos on vieraita tulossa tai jos sotku ahdistaa - tai jos joskus saan siivouspuuskan, jolloin nautin siivoamisesta. Ruoanlaitosta, pihatöistä ja ostosten teosta ajattelen samoin. 

Onko useimmilla muilla aikuisilla oikeasti rutiinit kaikelle? Ihmettelen, kun töissä muut tuntuvan tekevän kotiasiat niin vaivattomasti, ja itse koen ikuista anarkiaa. Kasvanko tästä vielä joskus yli.

Vierailija
11/11 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän