Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSVÄEN-04 PÄÄSIÄISPINO**

06.04.2007 |

Moikka pitkästä aikaa!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vauvauutisia heti aamusta :-)

Herättii aamulla 8.55 ku pojan kaverit tuli hakemaan ulos!Ei ole ennen siihen aikaa kuka tullu..Poikahan herää ennen kasia mut jos typy nukkkuu ni meki nukutaa.Ei ole poika vieläkään ulos selvinnyt,syöty on mut pesut ja pukemiset odottaa..

Mies saa lähtä tänää kauppaa,mä en jaksa.Täytyy vaa lista miettiä,vaikeeta ku yleensä mä käyn kaupassa.Kotiäidin oma-aika ;-)))

En ole Idolsia seurannu,eilen kyllä katoin ja Arin puolella olin.Pitkätukat jyrää :-)

Mies tahtoo tähän...

jatu

Vierailija
42/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus katkesi sitten.

Oltiin poikien kanssa mummulassa yökylässä, kun tuo mies kävi illalla rasittavaksi. Nyt tultiin kotona ja tilanne onkin jo paljon parempi, joskus oma aika tekee hyvää, miehellekkin...

pittee mennä...

Mari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jotenkin yrittää liikkua ja toki koirakin sitä kaipaa. Ei ole vielä tullut ilmi mitään suuria traumoja puremisepisodista. Haavat on parantuneet tosi hyvin, tikithän sai pois maanantaina. Kaljut läntit enää kertoo, että jotain on ollut vialla.

Saamuska, hyviä uutisia:) En muista missä tarkalleen oletkaan töissä, mutta tullaan Hulluun Poroon vappuna. Koitetaan järkätä joku tapaaminen, laita vaikka jossain vaiheessa s-postia, kun se toimii taas. Miehen veli ja serkku on mukana, lapset ei:)

Sain kengät Sellosta! Ehkä lisää jotain itselleni sitten viikon päästä Allin seurassa. Esikoiselle saatiin myös kengät. Myyjäkin ihmetteli, että onpa todella kapea ja siro jalka. Sanoikin, että ikävästi silloin joutuu aina ottamaan ne kalleimmat kengät. Mieskin sai kengät itselleen, joten kenkävoittoiset ostokset oli:) Lapset pysyi joten kuten aisoissa, kun jatkuvasti muistuteltiin nätisti olemisesta.

Nyt sinne ulos,en muista pitikö jotain muutakin kirjotella.

T: Ynis

Vierailija
44/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vauvoja :))

Voih ja plää

Kirpulla korvatulehdus :(

Yö oli 45min unta 45min hereillä,aamulla mehiläiseen.

Lisäks sieltä tulehtuneesta korvasta vuotaa märkää

Pitää mennä korvalääkärille kattoo onko tärykalvossa reikä????

Mitä tää nyt meinaa???

Toine ei ole vielä edes 8kkta ja eka tulehdus.Voi mun pientä!

Sylissä vaan nukkui,tai mun päällä.

Halvan krapulan sain,olo on kauhea kun ei ole nukkunut!!!

Just mies tuli kotiin

Ihanaa nyt sillä on kaks vapaata!!

Ynis mää laitoin tohon rahkapulla juttuun siihe täytteeseen rusinoita.

Jotenkin musta pääsiäispullaa kuuluu,kantsii laittaa jos tykkää!

Nyt pikkupäivälevot ja sit kauppaa

kaapit iha tyhjät.

Ramika

Vierailija
45/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pihalla,typy unilla,mies Itiksessä-tuo kiinalaista sapuskaa tullessaa..nam!

Mun pitäs olla Enkelin kans shoppaamas mut kökin kotona..kiva!

Ärsytytä ilmassa-hyi mua!Mies tekee kauheesti kotona!!!!!Mut ku ne aamut kestää..tänääki ku läks ruokakauppaa,mä olisin siin ajas käyny jo 100 kertaa!!!!nyt sit on Itikses ja mä ootan nälkäsenä :-/

Meilläki lapset tarvis kenkiä,viimekesän lekkarit mahtuu mut on niin räsät!EN vaa tiiä millo täst pääsis ostaa?!

Poika lähtee mummoloihin ja viimekesänä tuli anoppilasta uudet lenkkarit jalassa ku vanhat oli hajalla..jospa nyt kävis samoin! ;-))

Kirpulle paranemista..voi pientä :-(

jatu

Vierailija
46/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aialle suuren suuret onnittelut!!! Niin niitä vauvauutisia vaan pukkaa:)

Aika kivuttomasti mennyt tää A-luokan löhöily:) Tai siis ettei tässä ole ikävää ollut silleen, että olis ihan toimintakyvyttömäksi lamaannuttanut;) Tosin mahassa on ollut torstaista asti semmonen vääntö, semmonen tunne kuin jännittäis jotain. Senpä vuoksi suoli on kyllä tyhjentynyt (ja istumalihakset vahvistuneet:D) kolmen päivän aikana melko tehokkaasti. Mistä sitä riittääkin...? No, se siitä sitten.

Eilen olin kolmeen asti kylillä. Kivaa oli, aamulla vähän sydän hakkas, ei sen kummempaa. Tänään oon saunonut ja ollut vaan. Meinannut siivota mutten sittenkään. Pyykkiä sentään olen eilen ja tänään pessyt. Vielä pitäs jaksaa kaverin luo illaksi juhlimaan toiseen kertaan huomisia 3-kymppisiä. Ja huomenna sitten mun miehet tuleekin. Kivaa!!!

Ollaan me Onnin kanssa juteltu puhelimessa, että vähän on saanut ikävää helpotettua. Tai no, jos ihan rehellisiä ollaan niin ei tässä kyllä ole ehtinyt sillain ikävöimään. Juu, lyökää mua, vuoden huonoin äiti oon kun en ikävöi lastani:)

Ohhoh, tulipas omaa napaa vaan mutta kun sitä on nyt vaan niin kiva jauhaa.

T-P

Vierailija
47/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja kodin anttilasta:) Kävelinkin sinne koiruuden kanssa. Reilu puoli tuntia suuntaansa. Vähän mukuloita ja siemeniä piti saada:)

Ramis, minä en taida laittaa rusinoita. Millonkohan leipois, vieläkö tänään, vai jättäisköhän huomiseen. Mieli kyllä tekis jo, mutta vähän pitää hengähtää lenkin jälkeen. Taidan tehdä ihan pienen taikinan, se 2,5dl vois olla ihan tarpeeksi.

TiPi, olen kade sun a-luokan kotonaolosta. Muista, että appivanhempien luona on varmasti erilaista kuin teillä kotona, eli älä hermostu kaikesta kuulemastasi, kun olet kuitenkin päässyt nauttimaan omasta ajasta. Kotiinpaluukin voi näkyä Onnin käytöksessä, jos appivanhemmat on hemmotelleet paljon. Etkä ole huono äiti, minä ainakin oisin innoissani yksin kotona:)

Kirpulle paranemista ja Jatulle kärsivällisyyttä jalan kanssa!

Vierailija
48/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on virittäydytty tunnelmaan, meikattu ja silleen. Ja ei kun menoksi.

Ynis; juu sen tiedän varmasti, että Onni käyttäytyy eri tavalla kunhan tulee kotiin. Jo ihan siksi, että koettelee sitten äitiä;) En usko, että kovin hirveästi sitä siellä on hemmoteltu. Mies tietää, mitä siitä olen mieltä ja on varmasti sanonut asiasta. No, en nyt tarkoita, että minä olen se, joka vaikuttaa 400 kilsankin päässä vaikken ole siellä. Mutta kuitennii. Ainahan se on mummulassakin (siis mun kotona) semmosta, että herkemmin ONni saa keksiä, pullaa tms. mitä ei kotona sais. Niin se vaan menee.

Nyt lähden pyöräileen kaverin tykö, en viitsi korkeilla koroilla kävellä tuota 3km matkaa.

T-P

Vierailija
49/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisesti alkanut pino meinaa hyytyä:) Vastaatteko galluppiin?

1. Mitä pääsiäistraditioita teillä on?

2. Onko jokin tietty ruoka pääsiäisenä?

3. Miten uskonnollinen merkitys pääsiäisellä on teille?

Omat vastaukset. Ei oikein ole vielä traditioita. Pitäisi ehkä yrittää enemmän. Vain joululle on tullut muutaman vuoden aikana omat jutut. Pääsiäisen perinneruokia oikeastaan vain mämmi joka on miehen ja esikoisen herkkua. Uskonnollinen tausta tiedetään, muttei oikein korostu meidän perheessä. Minä taidan olla se vähiten uskonnollinen meillä.

Kävin pihaa möyrimässä kävelylenkin lisäksi. Istutin päivänliljoja ja laitoin myös siemeniä itämään sisälle (saa nähdä onnistuuko vieläkään). Levitin myös kevätlannotteet, vaikken tiedä oisko talven yli maassa olleiden lehtien lisäksi ollut tarpeen.

Kysyin esikoiselta illalla, että mikä oli parasta päivässä. Vastaus: se muna (eli pääsiäismuna iltapäivällä). Ei mitään väliä uusilla kengillä tms. kun sai vähän suklaata:) Mutta eilen ei saanut mitään herkkuja, kun valitti ja huusi koko päivän. Tänään sai sitten illallakin pikkuisen suklaata yllärinä, kun oli käyttäytynyt ihan hyvin.

Pakko muuten kertoa. Lapset yhtäkkiä keksi leikin, että menevät kaverin luokse kylään. Kyselin ensin, että kuka on se kaveri ja tietty esille tuli päiväkotikavereita. Menivät lopulta ahtaaseen kodinhoitohuoneeseen ja laittoivat oven kiinni. Touhusivat siellä hetken aikaa kunnes menin katsomaan. Olivat unilelujen kanssa siellä lattialla vierekkäin makoilemassa (=yökylässä kavereilla). Hassu näky ja suloinen juttu. Leikkivät kyllä yhdessä, mutta tää oli niitä harvoja ja ihania kertoja, että sulassa sovussa ja jonkinlaista vuorovaikutusleikkiä (jonka puutteesta esikoista usein " moititaan" ).

Öitä ja pyhien jatkoja!

Vierailija
50/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tradioita, toisaalta meillä lapset vielä toi pieniä. Tänään oltiin pääsiäiskokolla (kahdessakin paikassa), siitä voisi tehdä perinteen. Huomenna mennään syömään lammasta mun vanhemmille niin että kaikki sisarukset lapsineen on siellä, kävisi myös perinteeksi tulevaiuutta ajatellen. Lisäksi kun pojat kasvaa haluan piilottaa niille munia.

Ruoka: Rahkajutut, mämmi, lammas ja tietty suklaa (onhan se ruoka?)

Uskonnollisuus: Korostuu hirmu vähän, olen suvun ainoita uskovia. Eekin on mielestäni vielä liian pieni että edes yrittäisin kertoa pääsiäisestä...

Tipi pidä rauhassa lomaa, hyväkin äiti sitä tarvitsee!!

Sänky kutsuu, menen katsomaan...

Mari ja uinuvat miekkoset (isoin lähti kyllä viihteelle)

Vierailija
51/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aialle ja perheelle onnittelut pikku nyytistä!

3. Miten uskonnollinen merkitys pääsiäisellä on teille

-Meillä ei oikein oo mitään pääsiäistraditioita. Veetin kanssa ollaan askarreltu oksia ja rairuohot jne. Nyt ekaa kertaa pääsiäsipupu yön aikana piilottaa Veetille suklaamunia. Ei malttanut millään nukahtaa kun puhui vaan pupusta.

-Meillä on lammasta, pashaa ja mämmiä ja suklaamunia tietenkin. Itse en mämmiä syö, mutta se on miehen herkkua. Vanhempani tulevat meille maanantaina syömään lammasta.

-Ei mitään uskonnillista merkitystä. Ei olla yhtään uskovaisia.

En oo taas jaksanut kirjoitella. Päivät on mennyt siivotessa ja levätessä. Vessan ja keittiön jynssäsin ihan urakalla. Pyykkiä on myöskin ollut kiitettävästi. Ihanaa on ollut päivisin levätä. Ollaan kaikki nukuttu parin tunnin päikkäreitä.

Nyt ei muista mitä piti kirjoittaa. Tuli vaan omaa napaa. Jos menis vaikka nukkumaan pikku hiljaa.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
52/57 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan ostaa Idan huoneeseen sopivat pimennysverhot, HETI! Ida nukku viime yönä 8½h, tää on nyt ollu taas jatkuvaa et yöt max 9h. Ihan sama vaikka päiväunia rajoittais, ei se nukahda illalla yhtään sen aiemmin.

Illalla katottiin miehen kans leffaa ym. menin nukkuu klo 1, Aaro heräs vähä ennen neljää, sit seitsemältä (Ida kans), Aaro nukahti uudestaan ja herää varmaan taas kymmeneltä... Pitäis lähteä mun vanhempien luo, mut on niin vaikeaa. Siel on ruoka valmiina joskus kahdelta, jollon Idan pitäis olla jo nukkumassa... eikä me päästä kuitenkaan lähtemään ennen kahtatoista täältä kotoa ku noi miespuoliset unikeot nukkuu. Tekis mieli viedä Ida yökylään et voisin Aaron kans sit nukkua. En osaa nukkua jos Ida on tääl kotona hereillä miehen kans, liian pieni asunto ja meteli häiritsee.

Ida jätti aamupalan syömättä, meidän piti maalata kananmunia, mut ei maalata ennenku tyttö syö edes jotain. Koko ajan pyytää mehua ym. mitä isovanhemmilta aina saa, ja riehuu ku en anna. Ihanaa :/

Ei vielä mitään, Ida kävi tänä vuonna virpomassa, mutta rairuohot jäi istuttamatta...

Lammas ja mämmi, ei tietenkään yhdessä :)

3. Miten uskonnollinen merkitys pääsiäisellä on teille

Ei minkäänlaista, kuten ei millään muullakaan juhlapäivällä tms.

Ida on näköjään levittäny kaikki sohvatyynyt lattialle... pitäis mennä taas kerran tiskaamaan aaron tuttipullot ja kaikki muutkin astiat. Miten niitä kertyy päivässä niin paljon?

Idan kummit oli eilen käymässä, tulivat kahdelta, joten ei päässy Ida heti päikkäreille. Syötiin suklaamoussea (Ida ei tykänny, ei kekseistäkään..), sit Ida katto hetken muumia, ja kolmen aikoihin meni oma-alotteisesti sänkyyn ja rupes nukkumaan! Me istuttiin keittiössä, joka on Idan huoneen vieressä ja metelistä (4 ihmistä samaan aikaan äänessä :)) huolimatta nukahti... Ihme tyttö!

Nyt hommiin...

Petra

Vierailija
53/57 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä nukuin huonosti Aa tosin heräsi vain kerran tai kaks. Ensin iltayöstä joku kävi kokeileen meidän ovea ja mies kun oli siellä viihteellä niin pelästyi tosissani. Soitin sit miehelle ja puhelin kädessä kävin kattomassa, mut ei siellä sittten enää ketään ollut. Miehen kaveri sit soitti mulle että jos tulee jotain niin soitto vain ja hän on heti paikalla. sit uskalsin nukkua (puhelin patjan alla). Sitten Aa heräs syömään joskus kolmen aikaan ja mies tuli hetken päästä kotiin ja jostain syystä innostuttiin jutteleen kello 5 kun aloin uudestaan nukkuun sit Aa heräs seitsemältä.

Tomerallekkin parempia unia toivoisin, saisitko Idan yökylään? yksikin paremmin nukuttu yö tekee uudeksi ihmiseksi!

Piti lähteä tänään aamusta kaverin kanssa lenkille, mutta taitaa jäädä - ei jaksa nyt mitään.

Mari ja Aa 9kk sekä nukkuvat isommat miehet

ps. Miehistä tuli mieleen: Mies leikki yksi päivä lattialla Een kanssa ja piti sitten eetä " tyynynään" Ee sitten sanoi miehelle " en mä oo mikään tyyny mä oon miäs"

Vierailija
54/57 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lukee Vennalle tuossa kirjaa norsunpoikasesta, kirja kertoo norsun kasvamisesta. Siinä oli tuo otsikon lause, jonka kohdalla mies repesi nauramaan. Niinhän meidänkin tyttösten vanhemmat toisensa kohtasivat :D

Eilinen meni ensin Sellossa - kengät minulle ja Vennalle, kevättakkia ei löytynyt. Pikku-Myy herätti pienuudellaan ihmetystä (kun kanniskelin sylissä hoitohuoneeseen ja sieltä pois, muuten oli toki vaunun suojissa nukkumassa). Illalla oltiin Vennan kummeilla kylässä. Venna pelkäsi ensin heidän kahta kultaista noutajaansa hirveästi, mutta kummitäti teki urotyön ja pikkuhiljaa sai tytön ensin samaan huoneeseen koirien kanssa ja lopulta silittämäänkin.

TP, nyt kaikki huonot omatunnot pois ja nauti lopustakin omasta ajastasi! Minulle tuollainen viikonloppu on vielä kaukainen haave...

Meidän pääsiäinen meinaa olla vähän tylsänpuoleinen, kun kotona enimmäkseen vaan ollaan. Ajattelinkin ryhtyä tänään tekemään ihan arkihommia, järjestämään komeroita ja sellaista mitä en saa tehtyä ilman miehen apua. Ei oo pääsiäisruokia eikä traditioita siis meillä. Aikaisemmin ollaan aina oltu mun vanhemmilla, mutta nyt ne mokomat ovat Lapissa hiihtämässä. Harmittaa, oisin voinut kyllä lentää typyköiden kanssa Lappiin myös, muttei sellaista uskaltanut ajatellakaan ennenkuin vauva oli syntynyt.

Kohta ulkoilemaan, mutta ensin odotellaan että vauva herää ja syö ja kakkaa jne jne jne. Nukahti aamukitinöiden jälkeen (meillä on aamukitinät, ei iltakitinät!!!) kahdeksalta ja nyt näyttää uni maittavan. Niin aamuvirkku tapaus (herää n. klo 6), ettei mitenkään päin ehditä ulos näille pitkille aamu-unille. Toiset unet on yleensä n. tunnin mittaiset ja ulkoilut jää sen takia lyhyiksi. Täytyy alkaa laittaa jo aamuvarhain parvekkeelle, niin saa sieltä napattua mukaan jatkamaan unia puistossa.

Pile, todella myöhästyneenä osanottoni!! Ja Otsolle pikaista paranemista, toivottavasti on jo alkanut helpottaa!

Leannalle ja Aialle SUURET ONNITTELUT!! Tulkaa kertomaan vauvaelämästä kun ehditte!

- tea, Venna ja Pikkumyy kohta 4 vkoa! -

Vierailija
55/57 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi aamu heti terveellisesti, kun lapset saivat hieman maistella suklaamunia, jotka " pupu oli jättänyt pöydälle koriin" . Tämä pääsiäispupuhomma on sellainen, että se on aina kerrottu pilke silmäkulmassa, eivätkä lapset ikinä ole oikeasti uskoneet pääsiäispupuun :) Antsakin söi kokonaisen Kinderin hyvällä ruokahalulla. Tämän jälkeen huomasinkin sitten tarkistaa, että ovathan syöneet jo aamiaista (heräsin näet vasta yhdeksältä, kun mies lähti töihin, mies jo seitsemältä lasten kanssa). Aamiaistahan ei oltu vielä syöty, joten terveellinen aloitus päivään siis...krmh...

Suklaamunat ovat siis eräänlainen tradition, palmusunnuntaina käyvät lapset useimmiten virpomassa, rairuohoja kasvatellaan vaihtelevalla menestyksellä ja mämmiä syödään (=lapset syövät mielihalulla, me miehen kanssa maistelemme muutaman lusikallisen). Koristeltuja pajunoksia on maljakossa, keltainen pöytäliinakin löytyy keittiönpöydältä (ja vaaleat verhot, joihin jouluverhot vaihdettiin runsas viikko sitten :)) Rahkapullia leivon. Lähivuosina olen tehnyt rahkamandariinipullia, joihin mies on tykästynyt (joten niitä sitten taas).

Pääsiäiskirkkoa tahi muuta uskonnollista traditiota ei pääsiäiseemme ole liittynyt. Voisi toki liittyä, olisi mukavaa käydä pääsiäiskirkossa lasten kanssa (meillä on kaikenlaisia mukavia tilaisuuksia läheisessä kappelissa), mutta silloin haluaisin lähteä koko perheenä ja useimmiten on mies pääsiäisenä töissä. Muutenkaan ei arkeemme liity uskonnollisia traditioita. Emme miehen kanssa ole " aktiivisesti uskossa" , mutta uskomme kyllä Jumalaan " suomalaisen luterilaisesti" .

Mietin tässä, että tuo on kai jokin mukavuudenhaluinen tapa ;) Jotta voisi saada kaiken hyvän joutumatta kuitenkaan luopumaan mistään. Mitäköhän sanoisi tähän Kukulus?

Näin pääsiäisen kunniaksi voisikin mietiskellä mielenkiintoisia tunteen, mielen ja uskon dilemmoja..? Jostain lähiaikoina luettua: Ihminen on onnellisempi, jos hänellä ei ole liikaa vaihtoehtoja. Kahdelle koeryhmälle ennettiin molemmille kaksi vaihtoehtoa jostain asiasta. Toiselle ryhmälle kuitenkin sanottiin, että heillä olisi mahdollisuus vaihtaa valintansa puolen vuoden päästä. Se ryhmä, joka oli joutunut tekemään lopullisen valinnan oli kysyttäessä runsaasti tyytyväisempi, kuin se ryhmä, jolla oli mahdollisuus perua valintansa. Tähän elämään tyytymistä ja tässä hetkessä olemista. Siinä saattavat olla onnen välineet.

Mukavaa Pääsiäistä Siskot!

Saamuska♥

Vierailija
56/57 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin lasten kanssa eilen junalla kotiin anoppilasta. Siellä oli aikas masentavat tunnelmat. Anoppi ei enää liiku sängystä mihinkään, ei syö kuin soseruokaa, ja on kovin kovin väsynyt. Appiukolla on kädet täynnä töitä kun hoitaa yötä päivää. Ihan virkeästi anoppi silti katseli meidän kanssa Idolsia ja rummutti sormilla musiikin tahtiin, ja ilahtui kovasti aina kun joku lapsista tuli sängyn äärelle juttelemaan.

Miehen veli vaimoineen on käynyt joka viikonloppu ja väliin viikollakin, heillä kun on vain reilun tunnin matka ja ovat lapsettomia. Kiva että appiukko saa hetken hengähdystaukoja hoitamisesta. Miehen veljen vaimo on lääkäri, ja arvioi kun kysyin että montaa viikkoa ei enää ole aikaa, hyvä jos viikko. Mutta eihän tuota varmasti voi sanoa, asia on kokonaan Korkeamman käsissä.

Junamatka meni lasten kanssa mukavasti, pojat pelasivat psp:tä koko matkan ja Lilli nukahti loppumatkasta. Väsyneitä oltiin kun päästiin kotiin, mutta ihan kunnialla selvittiin. Mies tulee autolla tänään illalla tai huomenna, sanoin kyllä että on niin kauan kuin tuntuu, meillä ei ole mitään hätää, ja jos ongelmia tulee niin minun vanhemmat on vain vartin matkan päässä ja pääsevät heti apuun.

Lilli yskii taas kovasti :-(. Onkohan tuo taas tulossa kipeäksi. Hö.

Aialle ja perheelle sylin täydeltä onnea pikkuisen syntymän johdosta!

Pile, iso kiitos tuosta keliakia-ajatuksesta. En ole osannut ajatellakaan, ja jos se on noin helposti testattavissa niin ilman muuta täytyy tarkistaa. Karellahan on ollut oikeastaan aina ongelmia vatsan kanssa, juuri että on enemmän tai vähemmän lievää ripulia ollut ilman järkevää syytä. Lisäksi Karella (meinasin kirjoittaa oikean nimen) on ollut iho-oireita, ihmeellisiä lehahteluita. Pyydänkin lääkäriltä keliakiatestauksen heti kunhan saan varattua ajan.

Otsolle parempaa vointia! Eikös se ollut korvien putkitus se operaatio, kukas sitä kysyikään? Tosi kurjaa että ottaa noin koville.

Kiva että Yniksen koiruus jo voi paremmin.

Sitten vielä galluppiin:

Rairuohot lapset laittaa päiväkodissa, itse en ole jaksanut pariin vuoteen laittaa. Muuten ollaan perinteisesti tavattu miehen vanhempia pääsiäisenä, heillä kun on synttäritkin pääsiäisen aikaan.

Munia syödään piilottamatta, sekä suklaisia että tavallisia maalattuja. Mies itsepäisesti laittaa lammasta joka pääsiäinen vaikka minä en tykkääkään. Lilli ja Milo tosin tykkäävät kovasti. Mämmistä tykätään kaikki ja pasha on suurta herkkua.

Minulle ja Milolle pääsiäinen on Kristuksen ylösnousemisen juhla. Muu perhe on skeptisempi. Kirkossa kävisin mielelläni, mutta yksin kolmen lapsen kanssa se on vähän turhan survival-henkistä. Katsoitteko joku muuten torstai-iltana kun neloselta tuli ohjelma Jeesuksen sukuhaudan löytymisestä ja tutkimisesta. Oli ihan hurjan mielenkiintoinen!

Huhhuh, tuleepas tästä romaani! Nyt lähetän, ja kopioin ennen lähettämistä. Siunattua Pääsiäistä kaikille!

Puss och kram och Hauskat Påsket!

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
57/57 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti en oo muuten vaan ehtiny ja nyt lähdetään reissuun. Palailen asiaan myöhemmin.

VOIMIA!

T@hti