Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäihmiset ei juo vettä?

Vierailija
20.04.2026 |

Vierailin tuossa yhden jo melko iäkkään sukulaisen luona ja hän kovasti ihmetteli kun otin ruokajuomaksi vettä. Ja kun janoon myöhemmin otin hanqsta vettä, hän kiiruhti sanomaan että on jääkaapissa mehuakin...Ei kuulemma itse ikinä juo vettä, ruokajuomana maitoa, janojuomana mehua... Sitten tajusin että ei omatkaan 50-luvulla syntyneet vanhemmat juo vettä. Aina kannetaan kaupasta mehuja, kaljaa, maitoa, piimää. Kun janottaa, niin mehupurkkiin tartutaan..

Saisin nestehukan tuolla menolla, hampaat menis pilalle ja ennen kaikkea tulisi kalliiksi.

Itse en juuri arkena koskaan juo muuta kuin vettä (ja kahvia). No ravintolassa joskus viiniä ruuan kanssa mutta silloinkin se vesikannu pitää olla.  

Onko muiden vanhuksilla samaa "vesikauhua"?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina pitää karieksen loitolla ja siivoaa hammasvälit.

Vierailija
2/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja moni on sitä mieltä, että ei sitä vettä erikseen tarvitse juoda, kun kyllähän hän juo kahviakin (muutaman pannullisen päivässä). Kahvihan on tunnetusti diuretti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhukset juo vettä. Törmään tähän kotihoidossa joka päivä. Ylipäätään ruoka-aikojen välillä ei juoda.

Vierailija
4/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne juo vettä. Kaksi 9-kymppistä, kahvia ja pullaa menee. En ole koskaan nähnyt heidän juovan vettä.

Vierailija
5/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon pävittäin 2 litraa jääkaappikylmää vettä ja en ole aikonut lopettaa tätä tapaa. Mutta mä en ilmeisestkään ole vielä vanhus. N60+

Vierailija
6/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijohtovesi on usein pahaa. Ei sitä tee mieli juoda. Ymmärrän oikein hyvin sen, jos ei halua juoda vettä. Sitten laitetaan mehua sekaan.

Vierailija
7/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon vain olutta.

Vierailija
8/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon pävittäin 2 litraa jääkaappikylmää vettä ja en ole aikonut lopettaa tätä tapaa. Mutta mä en ilmeisestkään ole vielä vanhus. N60+

Itse juon 5-6 litraa vettä päivässä ja kesällä enemmän.

Vierailija
9/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesijohtovesi on usein pahaa. Ei sitä tee mieli juoda. Ymmärrän oikein hyvin sen, jos ei halua juoda vettä. Sitten laitetaan mehua sekaan.

Sitten on putkissa vikaa jos on pahaa, veden ei kuulu maistua miltään.

Vierailija
10/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka on suurin aivosairauksien syy. 

Vierailija
11/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karita Tykkä oletko se sinä? 

Vierailija
12/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin vesimuki vieressä.

Vierailija
13/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ruokajuomana juo vettä. Koko ruoka maistuu samalta kuin ilman mausteita jos veden kanssa syö. Maito ruoalla, vesi janoon. Tottakai. 40v

Vierailija
14/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma janota niin paljon. Aikoinaan äidille +80 v tuli rähjätyksi asiasta. Suostui sitten laittamaan vesikannun jääkaappiin. Luulen, että osittain oli siitä kyse, ettei raaskinut laskea hanasta vettä jokaiselle lasilliselle. Taloyhtiöön tuli näet vesimittarit ja vettä piti käyttää sen verran, että sai aina palautusta. Tulihan siinä hupaisiakin piirteitä. Ei käynyt omassa suihkussa vaan kävi ilmaisessa lenkkisaunassa ja läheisessä uimahallissa, koska vanhukset saivat sinne ilmaiskortin. Ennen mittareita hän oli kovin tuhlaileva vedenkäyttäjä kuten arvata saattaa.

Vierailija
15/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksien kuten vauvojenkaan ei kuulu juoda vettä.

Vain vähän,iso määrä vettä on heille pahaksi.Suolatasapaino on tärkeä pysyä soluissa.

Eivät he hikoilekaan tai urheile,että veden tarve olisi mitenkään iso.

Kyllä ihmisen luontainen vietti kertoo,tarvitseeko hän vettä.

Jos on jano,tarvitsee vettä,mutta ei ikinä turhan paljon eikä liikaa kerralla.

Ihmisiä on kuollut liikaan vedenjuomiseen.Aivosolut turpoavat,josta puhutaan solujen hukkumisena.

Vierailija
16/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on putkissa vikaa jos on pahaa, veden ei kuulu maistua miltään.

Tuo ei pidä paikkaansa. Helsingissä vesi ei ole missään hyvää. Meiltä kun Pohjanmaalta lähdetään maailmalle (on erinomainen vesi), kotipuolessa käydessä kysytään oliko vesi hyvää. Helsingissä sitä hanavettä ei kyllä juo elukkakaan.

Vierailija
17/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat kyllä ravata wessassa vatkuvasti ja ei tee hyvää vatsalaukun koolle.

Vierailija
18/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ruokajuomana juo vettä. Koko ruoka maistuu samalta kuin ilman mausteita jos veden kanssa syö. Maito ruoalla, vesi janoon. Tottakai. 40v

Tuo ruoan maistuvuus on tasan päinvastoin. Maidon kanssa ruoka kuin ruoka maistuu maidolta, veden kanssa se maistuu sille, mille pitääkin.

Vierailija
19/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään juo "pelkkää" vettä kuin ehkä lasillisen päivässä. Pitää vähintään olla kuplavettä. Ylipäänsä juon liian vähän nesteitä, jää yleensä alle litraan/vrk

Vierailija
20/44 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän suvun 99-vuotias vanhus juo vettä ja vichyvettä. Itse ostin just hiilihapotuslaitteen, kun juon vettä 2 litraa päivässä ja se on vähän alkanut nyt tympiä.

N65

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi