Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSVÄEN-04 PÄÄSIÄISPINO**

06.04.2007 |

Moikka pitkästä aikaa!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kommentoi minulle eräs oppilaani eilen. Olivat sijaisen kanssa käyneet uskonnossa läpi pääsiäistä ja ajatteli mua briiffata jos oli oleelliset unohtuneet. Oli kyllä suloista. Hyväksyi sitten mun vastauksen ja totesi, ope sähän tiesit ilmn opetusta. Hmm. Joku tässä logiikassa hieman hymyilytti ;)

Muuten on ollut haipakkaa duunissa. Kaksi viikkoa poissa teettää kovasti hommia. Kirjatilaukset kämäsillä määrärahoilla tulee uniin ja lykättävien lasten vanhempien ilmeet mietityttää, eo-lapsien tilanteet sen kun mutkistuu mitä pidemmälle kevät venyy. Toisaalta oli niin liikuttavaa nähdä se ilo mikä lapsille tuli kun kerroin, että olen niiden ope ensi vuonnakin. Olivat pienet kirjoittaneet meidän postilaatikkoon opelle kasoittain kirjeitä kun olin poissa. Snif.

Pinot on lukematta, joten tarjoan vain omaa napaa. Palaan kyllä kommenteeraamaankin kun kerran on tämä loma, aah, loma!

pus pus

hk

Vierailija
22/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Leanna ja sissi! Onneksi kaikki päättyi hyvin! Pus.

Inhottavaa, etteivät nuo allergiaan viittaavat vaivat ota laantuakseen. Haleja Nöösälle ja Lillille!

Jaahas. Ovi kävi. Täytyy mennä jos haluaa välttyä huudoilta. Curl Curl.

hk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta vaan, nautittu ollaan omasta olosta. Nukuin jotain 10h viime yönä. Ja pääkivunhan siitä sai.

Eilen käytiin siis kaverusten kesken leffassa ja syömässä. Minä, serkkuni ja meidän yhteinen ystävä, me kaikki täytetään tänä vuonna 30 ja tämä ystävämme ehtii ensin. Sunnuntaina tulee se maaginen luku mittariin. Meillä oli aivan mielettömän kiva ilta. Leffa oli Hugh Grantin Sävel ja Sanat, ah niin ihanan itkettävä romanttinen komedia. Ja onhan tuo Hugh ihana!!! Sitten käytiin keilaamassa ja syömässä ja NAURAMASSA!!! Ihanaa, aivan ku ennen vanhaan. Ennen käytiin, joskus 15-v sitten kolmistaan pitsalla aina silloin tällöin. Tästä tavasta pitää nyt taas alkaa pitää kii. Nyt meillä kaikilla on jo lapsia ja siksi tietysti yhteisen ajan löytyminen on aina vaikeampaa mutta varmasti sen arvoista.

Miehelle just soittelin ja sekin ihan kysyi, että ihanko ilman viinaa teillä oli niin hauskaa:) No minä otin lasillisen viiniä, keilatessa yhden siiderin ja kotona lähtiessä yhden. Mutta serkkuni oli kuskina ja ystävämme on absolutisti.

Enpä oikein tiedä, mille tänään alkais. Siivota tekis mieli kyllä. Kaappeja vois vähän järkkäillä uudelleen ja heitellä turhaa tavaraa pois. Pitääpä miettiä ja suunnitella.

Kurjuus Jatun varvasta! Mulla on aikanaan murtunut nilkka pesistreeneissä ja kipsi oli jalassa yli kuukauden. Ja montakohan viikkoa sitä piti alussa olla varaamatta lainkaan jalalle. Kädet kyllä huusi hoosiannaa kepeillä kävelystä. Mutta eipä tuo haitannu menoa - teini kun olin niin piti sitä silti ryypätä vaikka jalka oli paketissa...

Enkelin kuulumisia oli kiva lukea. Tosin ei sitä tukistamiskohtaa. Mä varmaan hiiltyisin ihan täysin, jos omalle kohdalle sattuis moinen.

Jaahans, nyt katkes kyllä ajatus. MItähän sitä muuta olikaan niissä pinoissa.

Hilusta ei ole kuulunut aikoihin mitään! Huhuu!

Äh, pitää mennä katsoon kun yks palohälyttimistä on piippaillut aamusta asti. Patterit vähissä.

T-P

Vierailija
24/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä saako pitkänäperjantaina pestä pyykkiä sillä verukkeella, että se on ikävää puuhaa. En vielä aloittanut, ehkä kunnioitan naapureita ja pesen huomanna.

Olemme äidillä lomailemassa ja äiti puolestaan mökillä. Räntää tuiskutti. Velikulta on tulossa käymään, hauskaa nähdä. Taidamme istua, juoda kahvia ja puhua töistä.

Aallonpohjista, kultaisille kysyjille. Materiakriisi on herätellyt kaikki menneet, kuolleet ja kuopatut kriisit kavereikseen ja kamppailen erottamisongelmissa. Mikä kuuluu mihinkin ja kehenkin. Yhtäkaikki, jostain syystä kodin menettäminen tuntuu oksettavan pahalta ja se tunne iskee välillä käsittämättömällä voimalla. Eilisen auttavan keskustelun jälkeen olin niin suruinen, että piti iloita, hassua. Kaikenkaikkiaan, en tunne itseäni ollenkaan, ehkä se stunt on jo ottanut tarjouksen vastaan ja muuttanut minuun.

Teukalle pukemisjaksua. Nimimerkillä hirmuinen äiti.

Hurjaa, että Marin heinis kävelee! Mutta kyllä Kaunokainen tulee perässä, on hetkittäin ilman tukea. Kaunokaisella on hassua puhetta: kaakatikaakatikaa, hän mukeltelee kielen kanssa.

Kukkanen sen sijaan on oppinut sanan onks. Onks mummi kotona -tuli painokkaasti yhdessä muiden onks-aiheisten kysymysten kera.

Jatulle puhallus ja kivutonta paranemista. Ankkikselle voimia surulliseen odotukseen ja opiskeluun. Otsolle paranemista (meinattiin soittaa seuraa, mutta joku lapsi on tuhonnut sun puhelinnron Piletys. Mutta olette kipeitä siis?)

Kukkuu

Vierailija
25/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen huutaa ja kiljuu taas joka asiaa. Kysyin ruokapöydässä haluaako ruisleipää tai lisää kalaa, niin johan oli suu vääränä ja itkuhuudolla piti ilmoittaa, ettei halua lisää kalaa. Samanlaisia esimerkkejä ois koko päivältä. Joo, menee hermot jo vanhemmillakin ja huudettiin kumpikin ruokapöydässä täysillä. Kivaa pääsiäistä meille.

Kukkuu, meillä siivotaan, pestään pyykkiä jne. Näin fiiliksissä ollaan. Aikaisemmin ei olla ehditty, mutta kuitenkin haluais saada siistiksi kämpän pääsiäisenä. Sitä paitsi eipä tässä nyt muuta olekaan kuin aikaa. Onkohan tämä pyhäpäivien tarkoitus?

T: Ynis

Vierailija
26/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka äiti :(

Ja sit Kirpulla nukahtamisen tuskaa.

Hoh hoijaa tulispa mies jo.

Tehtiin pullia

hillitön litran taikina ois varmaan vähempikin riittänyt...

Kolmas pyykkikone menos,pakko pestä muuten jää rästii liikaa!!

Ehkä en viittis imuroida tänää,mut jotai pientä aina.

Hilma on kova pyyhkii pölyjä muute.

Ylpeys ja ennakkoluulo sarja tuli yleteemalta kokonaa.

Se on niin hyvä,on tos kovalevyllä-

Ja tänään idols ilta jeee :)

Saas nähdä kumpi voittaa.

Hilma huutaa vieläki Panu on paras!!!!

Kahvia ja sohval

Kohta Hilma herää ja aateltii vähä maalaa munia :)

Ramika again

Vierailija
27/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen täytteen teit pulliin? Mullakin on ollut mielessä tehdä rahkapullia, mutta netissä on tusina erilaista täyteohjetta. Jotkut aika monimutkaisiakin.

Ps. Meillä on petivaatteet parvekkeella tuulettumassa:)

Vierailija
28/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi tunnustan: Pyhitin aamupäivän siivoamiseen. Huusholli oli kamalassa kunnossa ja lasten kanssa siivosimme urakalla...Eikö tänään saanutkaan sitä tehdä..? Noh, nyt tuoksuu hyvältä, näyttääkin ihan pääsiäismäiseltä :) Antsa nukkuu päiväunia, kolmatta tuntia. Keskimmäinen on kaverinsa luona kylässä.

Juu, Ynis, kyllä meillä on vielä hyvin lunta :) Kyllä vappuna ainakin eturinne vielä on auki. Tuletteko junalla vai lentäen? Ja koska tulette? Täytyy nähdä sitten ehdottomasti! Lupauduin juuri osallistumaan vapunaattona päivällä vappuhulabaloo-kulkueeseen työporukan mukana, mutta muu ohjelma vielä aivan auki.

Uhmasta on varmaan ollut puhetta..Sitä meillä riittää. Antsa kuvittelee välillä, että karjumalla ja huutamalla saa tahtonsa läpi. Välillä poika raivostuu siitä, ettemme ymmärrä hänen kieltään. Antsahan ei puhu kovinkaan ymmärrettävästi, mutta koska näin on ollut myös molemmilla isommilla lapsilla, en ole kantanut asiasta huolta. Parin viikon päästä käymme Rovaniemellä lääkärissä pojan kanssa. Ajan saamiseen meni siis vain puolitoista kuukautta ;) Aika varattiin pojan poskien takia, jotka punoittavat useimmiten kovasti. Ovat kuivat, mutta Antsa ei anna rasvata niitä, vaan alkaa aina yskimään, rykimään, melkein oksentaa, jos niitä yrittää rasvata. Aika on näemmä sekä lastenlääkärille, sosiaaliohjaajalle, että psykologille, joten tarkkaan tulee varmaan poika tutkittua. Hetken aikaa mietin, mistä mahtaa johtua,että sosiaaliohjaajan ja psykologin tutkittavaksikin poika pääsee.

Piti muuten kommentoida Ankkikselle ajat sitten, että niin olivat jouluverhot pyykkikorissa vielä hetki sitten meilläkin :) Minulla on ollut jo muutaman vuoden " traditio" vaihtaa jouluverhot ennen pääsiäistä " kevätverhoihin" ...Onneksi jouluverhoissa ei sentään ollut joulupukkeja vaan ne ovat punaiset, koristeina kultaisia tähtiä.

Nyt heräsi uninen päiväunipoika, Palataan!

Saamuska

Vierailija
29/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekku yritti ulkoilla tänään miehen ja isovanhempien kanssa, tuli raekuuro niskaan ja Nea kirkui kauhusta.. Ihme tunne, Mini nukahti puol 2 ja nukkuu vieläkin!! Parin tunnin jälkeen mies juotti maidon ja ei oo herännyt! IHANAA!!!!!!!!!!!!! En osaa selittää, miltä tuntuu, ku ei tartte koko ajan vatkata vaunuja! Ja eilenkin illalla Mini nukahti, kun joi maidon! Mikä ihana tunne, kun ei tartte hyppiä kahta tuntia!!!!! :))))))

Ramika, oot ahkera! Mä siivosin lasten kans eilen. Nea hieman autto ja Mini seuras meidän touhuja, mut ei mikään nautinto siivota lasten kans.. Mäkin oottelen Idolsia!

Laitoin s-postiin kuvia tytöistä. Ihmeellistä, et on aikaa puuhailla koneella! Nekkukin nukku 2 tuntia, piti herättää. Ja kohta alkaa lasten ohjelmat. Eipä tässä kummempaa asiaa.

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
30/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä levähtämässä!Meki on siivottu,päivässä ehtii yhen asian,muu aika menee ihan arkeen vaan :-/ Mäki siivosin.pyyhin pölyjä ja luuttusin hienolla tekniikalla:istuin lattialla ja huiskin sen varren kanssa ;-)))

Luulen et se supistuksista johtuva " ei pysty tekemään" turhauttaa vielä enempi koska mä voin tehä minkä toinen jalka ja kädet kestää!

Yöllä kyllä heräsin siihen et toista jalkaa särkee,paljon kulen kotona kinkkaamalla et kädet on vapaat!

Ärsyttää pikkujutut mitä ei voi tehä..esim.en saa vesilasia ruokapöytään kun kädet kiinni kepeissä tai jos kinkkaan ni vedet ei ole lasissa kauaa ;-))

Kun mies lähtee töihin ni alkaa ärsyttä varmaa vähä useampi asia!En voi työntää rattaita eli ollaa typyn kans aikas jumissa!En uskalla edes puistoo mennä koska typy saattaa lähtä karkuu..tai jos ei suostu puistosta kotii ni mitäs teen?!Täytyy omalle pihalle vaa mennä ja toivoa et neiti ei karkaile ja on yhteistyössä kotiin lähdettäessä!

Nyt typy pyytää lattialle leikkimään...

jatu

Vierailija
31/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan jo perjantaina ja lähdetään vapunpäivänä. Lennetään Rovaniemelle ja sieltä bussilla, kun oli puolet halvempaa. Miehen serkkukin tulee Roi:sta meidän kanssa bussilla. Ei mitään suunnitelmia, paitsi rinteeseen tahdomme:)

Vierailija
32/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullataikina

2,5 dl maitoa

25 g tuorehiivaa tai pussi kuivahiivaa

0,5 tl suolaa

0,75 dl sokeria

1 tl kardemummaa

0,5 muna

6 dl vehnäjauhoa, noin

75 - 100 g margariinia

Täyte

1 prk maitorahkaa

0,5 muna

0,5 dl sokeria

1 tl vaniljasokeria

Laita rahka siivilään valumaan taikinan valmistamisen ajaksi. Jos käytät tuorehiivaa, murenna se kädenlämpöiseen nesteeseen. Kuivahiiva tarvitsee 42 asteisen nesteen ja hiiva lisätään jauhojen kanssa. Sekoita maitoon kananmuna, suola, sokeri ja kardemumma. Lisää suurin osa jauhoista ja alusta taikina tasaiseksi. Lisää pehmeä rasva ja loput jauhot. Alusta.

Kohota taikina liinan alla.

Kauli taikina isoksi levyksi. Levitä rahkatäyte taikinalevylle. Kääri levy löyhälle rullalle ja leikkaa rullasta viipaleita. Nosta pellille leivinpaperin päälle kohoamaan.

Voitele kohonneet pullat kananmunalla ja paista 225 asteessa n. 12 minuuttia.

Oli hyviä,kolmas menossa nam!!

Nyt pesulle Hyvikset!!!!!

R

Vierailija
33/57 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sais vaikka leivottua. Esikoinen on vaan ollut todella ärsyttävällä tuulella ja menettänyt tänään jo kaikki herkkunsa. Huomennahan on oikea namipäivä, mutta onpa tylsää, jos pääsiäisenä ei viitsi antaa mitään herkkuja, kun toinen vaan huutaa ja kiljuu.

En tykkää, Ari voitti Idolsin. Tylsä tyyppi!

Vierailija
34/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen häirikkö täällä:)

Enkeli, saatetaan lähteäkin koko perheen voimin Selloon. Ajasta ei tietoa, mies vielä makoilee sängyssä, lapset on syöneet ja kattoo lastenohjelmia.

Mies on taas kipeänä, tosi kypsää. Lapsetkin on vielä räkäisiä ja yskii, mutta eivätpä nuo itse siitä niin välitä. Mies on pahempi, kun reippaus puuttuu sitten kokonaan. Katotaan päästäänkö täältä oikeasti minnekään. Esikoinen tarvis kevätkengät, kun viime syksyisissä/kesäisissä kulkee ja ne taitaa olla jo aika pienet (ei tosin ole valittanut yhtään).

Ps. Yksi sinkkumiesnaapuri (uusi asukas) meni äskettäin pihan poikki kavereidensa kanssa ja olivat ihan kännissä. Että näin. Jos olivat menossa kaljaa ostamaan, niin pettymys voi olla paha, kun saavat myydä vasta klo 9 jälkeen:)

Vierailija
35/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aialle ja syysneidille syntyi viikko sitten käynnistyksen tuloksena rv 42+1 poika 3700g.

Synnytys oli lyhyt mutta tuskainen imukuppeineen jne. Mutta nyt piiiiiiiiiiiitkän sairaalassa olon jälkeen kotona ja hiljalleen jo pystyy kävelemään enemmän kuin yhden metrin kerrallaan

Aia syysneiti 2,5v ja poika 1 viikko

Vierailija
36/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se nyt ole?

AIALLE ja perheelle sylin täydeltä ONNEA uuden elämän johdosta!!!

Mies ja pikku-V kaupassa, pikkuisen laitoin pinnasänkyyn, jos vaikka nukahtais itsekseen, kuuluu loukkaantunutta kitinää.

Eilen ostin ristiäispöytiin seurakuntasalille kukkaisia pikkuiselle, pieniä sinisiä lemmikkejä ruukuissa, voi siten istuttaa kesällä johonkin.

tiivii ja pojut

Vierailija
37/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipumista ja mukavia hetkiä uuden tulokkaan kanssa!

Vierailija
38/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista toipumista ja ihanaa vauva-arkea!

Tulin niin iloiseksi ku luin Enkelin kuulumisia (paitsi se tukistaminen), toivottavasti nukutustanssit ja muut on nyt taaksejäänyttä elämää :) Ida haluais nostella Aaroa lattialta syliin ym. mut onneks tajuaa et ei jaksa, Aaro painaa yli 7kg ja Ida ite on vajaa 12kg. Kohta Aaro on isompi mitä Ida :) Paljon Mini juo maitoa päivässä? Parin vkon päästä me saadaan alottaa kiinteät. Aaro juo 1,3litraa maitoa päivässä! Toivottavasti Minillekin sit löytyy sopivia ruokia heti alkuun :)

Tiivii: meillä on kestoiltu ihan vaan harsoilla ja pul-kuorilla, nykyään oon laittanu harson ihan vaan pötköksi ja hyvin pysyy ku ei ole Aaro kovin liikunnallinen vielä. Taskuvaipoista tykkään kans, ens viikolla pitäis postissa tulla yks Mommy´s touch-taskuvaippa, se on yhdenkoon, et pitäis mennä koko vaippaikä. Idalle ajattelin hommata jotkut kuivaksopetteluhousut ulkoiluja ym. varten. Eilinen meni ilman vaippaa, yks vahinko sattui. Sit taas saattaa olla päiviä et ei millään muista mennä vessaan, eikä suostu tulemaankaan sinne vaikka miten houkuttelis.

Jee, onneks Ari voitti Idolsin, Annakin oli ihan hyvä, mut jotenkin vaisu... Se Still loving You oli Arilta kyllä niin hyvä!!!!!! Pitää mennä youtubeen kattomaan joko se olis siellä... *miten niin nörtti???*

En muistanu ti kattoo sitä kaikki kunnossa, mut se tunnusbiisi on vaivannu mua jo pitkään eikä kukaan muukaan oo sitä tunnistanu. Eilen sit keksin mikä se on, jo helpotti sekin piina :)

Me ei imuroitu eilen, tänään on pakko. Pyykkikone laulaa taas. Eilen kyl tiskasin ja pesin vessan, siivottiin myös Idan lelut. Ajattelin et pitkäperjantaina pitää tehdä jotain mistä ei tykkää, tämmönen ajatus mulle on jääny mieleen ala-asteen uskonnontunneilta, mistä lie opettaja moisen keksinyt? Tai on sillä varmaan jotkut perusteetkin...

Aaro heräs, nukku 23-7, ja sit söi, nukahti uudestaan puol kasilta... Ida tietty heräs kahdeksalta, vaik eilen jäi päiväunet väliin ja nukku yölläkin vaan 10h...

Kävin to kirppiksellä, mies oli ekaa kertaa lasten kans keskenään, aaro nukku koko sen 2h (ihme, ku ei se päivällä nuku!) ja Idakin nukku... no löysin kirppikseltä Idalle muumi-loton, oli kaikki osat tallella ja makso 2e. Ei Ida vielä pelin ideaa tajua, mut tykkää katella niitä muumikortteja.

pakko mennä, hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille!

Petra, Ida ja Aaro

Vierailija
39/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemista ja mukavia kotipäiviä :)

On se niin ihanaa, kun syysmammaperheet vain kasvavat *fiilistelee vauvantuoksun muistoissa* Minähän se olin meillä, joka ilmoitti, että tämä kolme sitten riittää. Mies olisi ollut valmis isompaankin perheeseen. Nyt sitten, kun on varmistettu, ettei mies enää enempää saa, tuntuu välillä hiukan haikealta (tämä on ihmisluonto).

Minäkin kyllä olin tyytyväinen Arin voitosta. " Still loving you" on tosin niiiin minun nuoruuteni kappale (ja tuo minulle miljoona asiaa mm. ensisuudelmani mieleen), että tuntui jo hiukkasen kuluneelta (ja hevikliseet välillä liiankin osoittelivia), mutta kokonaisuudessaankin Ari oli mieleeni. Kaikista kommenteistaan en toki pitänyt, mutta ei kai kukaan ole aina parhaimmillaan? Olisin vielä odottanut kuulevani " Silta yli synkän virran" , mutta kaikkea ei kai voi saada. Anna oli tietenkin myös aivan mahtava, pirteä, eloisa ja ikäisekseen todella valmis esiintyjä.

Ynikselle ja muille hiihtäjille lisää ilouutisia: Meillä sataa lunta koko ajan lisää :) Jostain syystä s-postipalvelimeni ei toimi, joten en voi dokumenttia siitä lähettää, mutta hyvältä näyttää.

Lankalauantain kunniaksi ompelin esikoisen ulkohousuista käsin reiän umpeen (minullahan on ompelukoneallergia ;))

Pääsiäisenjatkoja!

Saamuska♥

Vierailija
40/57 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatun varvas-onnettomuus oli kurja, pikaista paranemista!

Nauti TiPi vapaastasi nyt, olen hiukan kade vaikken Aaroa vielä voiskaan yökylään antaa... en edes miehen mukaan... mut ehkäpä sit vuoden päästä :) Idan voisin kyllä lähettää pariksi päiväksi, uhma on jotain ihan järkyttävää tällä hetkellä! Niin se tosin tuntuu olevan muillakin, Idan serkkutyttö (samanikäinen) on vielä vaikeampi tapaus, omii kaikki tavarat, huutaa ja puree, pääsi siitä jo eroon, nyt on taas idan kädessä hampaanjäljet muistona :(((((

Nyt imuroimaan...

Petra, taas