**SYYSVÄEN-04 PÄÄSIÄISPINO**
Kommentit (57)
Ankkikselle voimia! En osaa edes kuvitella tilannetta, vaikka voihan se meilläkin olla vielä edessä. Toivottavasti saatte myös mahdolliset allergiat selville. Yhdellä sukulaisella oli hirvittäviä nivelkipuja polvissa pitkään ja syyksi osottautui keliakia, paha sellainen. Diagnoosin myötä elämä helpottui huomattavasti.
Mulla ois kauhea puutarhavimma (heh, onko se uutta). Kevään tullen se aina iskee ja pisteenä I:n päälle syksyllä viimeiset vimmaiset istutukset:) Suunnitelmissa on kaukaisessa tulevaisuudessa istuttaa piha täyteen kasveja ja jättää vain kulkuväylät jäljelle. Siihen vaaditaan se, ettei lapset enää tarvi leikkimistilaa pihalla:)
Lapset meinaa olla vähän rasittavia, mutta sisällä ollaan kökitty taas monta päivää (paitsi eilen siellä Sellossa käytiin). Esikoisella vaan nenä vuotaa, pienempi inhoaa tuulta.
Jospa jo menisin kohta tekemään sen pullataikinan, kun en vieläkään ole saanut aikaseksi. Äsken köllin sohvalla pitkään, taisin vähän torkahtaakin. Ihanaa!
T: Ynis
Kohta, nimittäin tämä a-luokkaisuus:) No en tarkalleen tiedä poikien saapumisaikaa koska en ole halunnut masentaa itseäni enkä siksi ole kysynyt milloin tulevat. Mieheni tuntien lähtö on viivästynyt kun anoppi on tuputtanut vielä ruokaa yms. Vaikka yleensä tapana on pysähtyä sitten puolivälissä Kokkolassa lounastamaan. Mutta kaiketi parin tunnin sisällä ovat kotona. En osaa oikein tehdä mitään kun vaan odottelen.
En muuten oikeasti ole mistään huonosta omiksesta kärsinyt. Tämä virheellinen luulo korjattakoon;) Ihan olen kokenut ansainneeni tämän oman ajan.
Jospa Yniksen galluppiin sitten. Mitäs ne kyssärit olikaan... Meidän perheessä ei varsinaisia traditioita tän juhlan suhteen ole. Tai no, lapsuudenkodissani on AINA istutettu rairuoho isän aloitteesta joka vuosi. Joten meilläkin on tänä vuonna ruohoa, ollut jo 2 viikkoa melkein... Pajunoksat on koristeltu höyhenillä myös. Lapsuudessa joskus maalattiin munia isän kanssa, se puhalsi ne ensin tyhjiksi. Ja sitten jonain yönä (en muista mikä yö) kana kävi munimassa suklaamunia sängyn alle jätettyyn pipoon! Se oli jännää, sen vois ottaa ohjelmaan kunhan Onni kasvaa vähän vielä.
Mämmiä meillä on syöty pari rovetta jo, tykkään kyllä. Mitään muuta ruokia ei pääsiäiseen meillä liity. En voi sietää lampaanlihaa!
Ja uskonto... EIpä oikein liity meidän juhlaan. No kai se kävi selville jo siitä, miten minä olen tän pääsiäisen viettänyt. Mutta kyllä mä ainakin mielessäni mietin pääsiäiseen liittyvää kertomusta, nimenomaan ala-asteen koulukirjojen sivut ja kuvat tulee mieleen.
Viikon päästä olis aihetta juhlaan taas. Isä täyttää 60v mutta en kyllä tiedä juhliiko. Saattaa olla menossa matkoille, meillä kun ei turhaan asioista puhuta, joten en tiedä sitten. Mitenhän sitä muistais isää? Mitään suureellista on turha ostaa koska onhan sillä itselläänkin rahaa ostaa.
No nytpä jatkan poikien odottelua:)
T-P
Tuntuu et päässä ei liiku mitään,väsyttää ja särkee...
V***sta ilmassa,kypsyttää kun en pysty,enkä jaksa..taitaa tulla pitkät päivät!Tänään olen käynyt aamusuihkussa,puhunu pitkän puhelun ja tehny ruuan.Asken vähän leivoin mut tarvi huilia ennen sotkujen siivousta!
Eilen kävin ulkoilemassa,15min kävelin ja voimat loppu.Kylmäkin on ku ei tuohon koipeen mene ku sellanen schollin työkenkä..eli tuuletus pelaa ;-))
Aamulla typy huomasi pojan huoneessa pääsiäsimunan eli perinteiseti meillä käy kukko yöllä munimassa pääsiäismunia lasten huonesiin :-)
Ei muita perinteitä..yleensä kyläillään ja pääsiäispäivät on sellanen hengähystauko keväässä.nyt meni kyläilytki vähä pieleen :-(
huomenna onneks tulee kaverit,tehää ruokaa ja juhlitaa mun ja kaverin syttäreitä...myöhässä.
Pääsiäisenä " perinneruokia" vain munat..ei mämmiä,ei pashaa..TEkisin rahkapiirakkaa,mut ku juhlitaa ni teen mangojuustokakun.
Pääsiäisen sanoma on aivan uskomaton todistus Jumalan äärettömästä rakkaudesta ja armosta ihmille.Ikävä kyllä sanoma ei meillä juurikaan näy,toivottavasti päästään srk:aan kun nuo lapset alkaa pysyä jotenkin aloillaan!Mutta esim.joluna luetaan evankeliumi ja pojalle on puhuttu että joulupukki ja lahjat ei ole se tärkein asia joulussa.Jotenki pääsiäinen on jääny tälläseks suklaajuhlaks...
Täytyy jatkaa jos sais hommat selväks ennen iltapalaa....
jatu
Unohtu perinteistä että ruohoa laitetaan,kissa sen sitten syö.ruohon sekaan pari tipua ja nekin kissa yleensä raatelee ;-)) Ikkunaan myös pari tipua ja oksia koristellaan höyhenillä.Siinäkin perinteenä se että minä luulen että meillä on pajunoksia ja sitten todetaan että eipä ollu..
On tuo puu tuntemus vähän heikko..
jatu
Tavallaan alkaa jo kypsyttää vapaat, mutta onhan tää ollut kivaakin. Mies vaan oli eilen taas jo ihan kypsällä tuulella. Onneksi on taas 4-päiväinen työviikko edessä.
On tosi veltto olo, ei jaksais mitään ja voisin vaan torkkua koko ajan. Harkitsen uimaan menoa, jos se virkistäis vähän.
Oikeastaan ajattelin vaan nostaa pinoa, kun se alkoi olla lähellä pudota kakkossivulle:)
Veltto olo nimittäin. Viimeisen vapaapäivän tunnelma. Kurkkukin on kipeä ja olo vetämätön.
Antsa herää nykyään joka aamu tarkalleen seitsemältä (useimmiten kello näyttää 6.58). Tänään oli minun vuoroni herätä. Poika huutaa sängysään: " Hejätys! heJÄtys! Äiti, Isi, HEJÄTYS!" Yllättäin isommatkin lapset heräävät samalla. Viikolla elävä herätyskello on ihan kiva, vapaapäivinä taas, noh..onneksi mieskin herää usein.
Nyt HAluaa Antsa MAItoa, joten palataan..
SaaMari
Meidän eilispäivän ruoka: Linnunmunat pesässä.
Halusin tehdä pääsiäismäistä ruokaa, ja tein tuollaista... Keitin kymmenen kananmunaa, ja sekoitin jauhelihataikinan. Kuorin kaikki kananmunat ja " piilotin" ne jauhelihataikinaan, niin että näyttivät isoilta lihapullilta. Sitten annoin kypsyä uunissa. Lisäksi spagettia. Spagetti on se linnunpesä, jauheliha on munankuoret ja muna on muna. Pojat tykkäsivät ja keksivät että lisukkeena oleva maissi on auringonpaistetta, kurkku oli ruohoa jne. Ja kuka sanoi ettei ruualla saa leikkiä?
Lakkasin eilen illalla kynnet saunan jälkeen. Lilli tuli siihen viereen ja vaatimalla vaati että hänelle kans. Hellyin sitten laittamaan neidille kynsilakkaa. Nyt Lilli kulkee ympäriinsä ja esittelee kynsiään kaikille ketkä suostuvat katsomaan ;-) Joko muut syysneidit ovat kokeilleet kynsilakkaa?
Tomeralle ja Idalle mukavia pelihetkiä Muumiloton parissa! Se on meidän Lillin suosikkipeli, ainakin kerran päivässä pitää " pelaa muumia!" . Me pelataan sitä muistipeliversiona, ja ihan kivaa on.
Huomenna taas töihin, mitenkähän aamulla jaksaa herätä kun nyt on monta päivää saanut nukkua niin pitkään kuin unta riittää... Onneksi on nelipäiväinen viikko. Ja seuraavaankin ylimääräiseen vapaaseen on enää viisitoista työpäivää (ei, en toki laske, en...). Ja siitä seuraavaan on vain yksitoista työpäivää. Ja siitä kesälomaan on vaivaiset yksitoista työpäivää! Mihin tämä vuosi on kadonnut!
Hämmästellen,
Puss och kram ja hauskat påsket edelleen!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Lapsuudenkodissa muni pupu, mutta nyt kun olemme lukeneet noin triljoona kertaa pupu Tupunaa, jossa munat piiloihin hoitelee kukko, on lapseni fiksoitunut tähän skenarioon. Traditiomme ovat pinnallisia, raihruohoja, oksia, munia ja koristelua. Syödään hyvin, muttei lammasta. (johtuen mun ongelmista riistan ja villan makua kohtaan) Eilen olimme miehen siskon perheen luona. Oli oikein mukavaa. Tytöt, ikäeroa vuosi, vuoroin tappelivat ja vuoroin riehuivat. Tänä vuonna Kepsu sai ekaa kertaa sukkaata, ja nyt tätä sukkaata pitäisi sitten saada joka hetki. Mur. Olen entistä tyytyväisempi, etten ole tutustuttanut lastani vielä karkin saloihin.
Ankkiksen anopin tilanne koskettaa kovin täälläkin. Halauksia. Verbaalisesti en osaa tätä homma hoitmaan.
Meillä on lakattu kynsiä. Varpaankynsiä ahkerammin, mutta pari kertaa myös sormia. Edellinen kerta kun itse lakkasin molempien kynnet lähes mustalla duunin juhliin (oli vaihtohtolääketieteen edustaja sairaissa bileissä) toi traumoja. Tyttö ei tainnut oikein lämmetä niin tummille kynsille ja sitten huudon kanssa otettiin moiset pois.
Aialle superhyperonnittelut vauvaisen elämän alkutaipaleelle!
Itse olen lamaantunut. Liikaa asioita, liikaa pohdittavaa ja liian vähän aikaa, jonka senkin käytän tähän tekemättömyyden tilaan. Puuh. Ehkäpä kuppi kahvia auttaa. Vai saako joskus vain olla?
hk
Kävin uimassa, hyvä minä. Lounaan jälkeen asettauduin mukavasti sohvalle ja yritin torkkua, kun lapset leikki omituisia leikkejään (joo, kyllä ne leikit voi välillä olla outojakin). Mies teki rikosilmoitusta netissä, kun meidän taloyhtiön puuaita on viime yönä pistetty palasiksi yhdestä kohtaa ainakin 5-6m matkalta. Todistusaineistoakin löytyi, auton keulan palasia kera sumuvalon. Joillain taitaa pääsiäisen sanoma olla ihan tosissaan hukassa... :(
Meillä lapset kinastelee jatkuvasti jostain. Vähän alkaa jo ärsyttää. Välillä kyllä leikkivät ihan kivastikin, onneksi:) Pitäis kai keksiä jotain tekemistä, ettei menis ihan älyttömäksi. Aamulla mies ulkoili lasten kanssa, kun minä olin uimassa.
Hipsu, kyllä saa vaan olla! Mulla on sellanen olo, että ollaan saatu ihan hyvin tehtyäkin kaikkea pääsiäisen aikana, vaikka ollaan myös tosi paljon olla möllötetty kotona tekemättä juuri mitään.
Koko pääsiäinen menny vaan levätessä. Oon koko ajan tosi väsynyt johtusikohan siitä ettei tee mitään.
Vanhempani olivat meillä tänään syömässä ja ottivat molemmat lapsemme mukaansa isäni veljen luokse. Kohta tulevat takasin. Kyllä oli niin hiljaista ilman lapsia. Ekaa kertaa nyt olen Venlasta oikeastaan erossa. Toivon ettei Veeti ole kovin paljoa nukkunut autossa. Muuten voi yöunille meno vähän venyä. Ja on varmaan saanut kylässä vaikka kuinka paljon makeata. Ja Venlalle äitini taas yrittää koko ajan syöttää pulla yms, ei tajua että neidilla menee maha sekaisin. No ihanaa kun tarjoutuivat lapset ottamaan mukaan.
Meinaisin että olisin siirtänyt lapset tähän meijän nykyiseen makuuhuoneeseen joka on tosi paljon isompi kuin Veetin huone, mutta niin paljon ois seinille porattavaa yms, että teen sen joku toinen kerta. Ja haluan että Venla nukkuu vielä meidän huoneessa.
Nyt tuli vaan omaa napaa.
Öttis, Veeti ja venla
Aia. Onnea ja enkeleitä pienoiselle ja perheelle! Äidille pikaista toipumista.
Kyssäriin. Traditioina rairuohon laitto, pääsiäisoksien teko ; trullit käy lauantaina virpomassa. Alkaa tuo kokkokin olla jo perinne.
Ruokina mämmiä ja pashaa. Usein myös appelsiiniriisiä. Lammas ei maistu. Ja suklaata!
Pääsiäisellä on tärkeä uskonnolinen merkitys, muttei se kyllä meidän perheen arjessa nyt kovin paljoa näkynyt. Asiasisällön isommat on kuullu kerhossa, eskarissa ja pyhäkoulussa. Ovat myös halunneet laulaa lasten pääsäiäsvirsiä ja lasten Raamatustakin tyhjästä haudasta. Ja esikoisen kanssa puhuttiin, että hiljaiselle viikolle ei oikein tietokonepelit sovi. Miehen kanssa käytiin kumpikin yksin iltakirkossa. Itse pääsin menemään kiirastorstaina. Täällä oli vielä seurakuntatalolle tehty hieno näyttely, josssa oli aiheeseen liittyviä kuvatauluja ja tekstejä ja " hiljaisuuden keidas" . Tosn kauniisti, vaikka vähäeleisesti laitettu tila hiljentymistä ja mietiskelyä varten. Kyllä teki hyvää. Koko perheenä ei tullut mentyä, kun lähdettinkin kyläreissulle.
Tiivii.Koitan palata vielä vaippa-asiaan, kunhan löytäisin aivoni jostain. Noita liikkeitähän on vaikka kuinka paljon, mutta ajattelin, että voisit käväistä paikan päällä katsomassa ja kysymässä neuvoa.
Ankkiksen perheelle voimia raskaaseen aikaan.
Paranemisia sairastaville ja Jatun varpaaseen. Voimia kaikille!
T@hti
Ja arki lyö aamulla varmaan kasvoille ihan toisella tapaa ku yleensä maanataisin...
Eilen sitten mun miehet kotiutu viiden aikaan. Avasin ulko-oven ja odotin kun Onni käveli mua kohti. Ujosti katsoi mua ja suoraan käveli mun luo ja halasi pitkään! Ihana tunne, kieltämättä. Vaikkei muka suuren suuri ikävä mulla ollutkaan. Taisi sittenkin olla. Yöstä odotin jotain kauhean tai sitten vähän vähemmän kauheaa. Onni palkitsi väsyneen äidin 11,5h unilla ja herättiin tänään klo 9 heräämättä kertaakaan siinä välissä!!! Ihan loistavaa.
Minäpä en taas pinosta juuri mitään muista. Väsyttää. Menen katsomaan isoa rakkautta ja sitten sänkyyn.
Eilen vuokrattiin Borat -leffa. Oli kyllä hyvä vaikka ennakkokäsitys mulla oli jotain ihan muuta;)
T-P
Perinteinen märkä pääsiäiskeli ulkona, plääh. En oo jotenkin ehtinyt kirjotella, lukenut oon. Nyt yritän pikapikaa, kun kaikki nukkuu. Appivanhemmat tuli eilen ja Nea oli aivan ylikierroksilla, kuin täystuho!! Oli pinna hieman kireellä.. Mitään ei uskonut ja oli " hauska" katella isovanhempien naamaa, kun heidän lapsillaanhan ei mitään uhmaa ollut. Ja ilta huipentui siihen, kun Nekku kaato vesilasin ja appiukko tukisti!!!! :-O Kyllä otti päähän! Mies sanoi, et noin et oikeesti saa tehdä, appea tais ärsyttää ja häipy olkkariin! Mut oikeesti! Me ei tukisteta, ni ei kyl muutkaan! Viimeinen taistelu käytiin nukkumaan menosta, Nea vaan itku ku oli niiin väsyny ja yöllä muutamat kerrat kävi pissalla. Mun uni katkes puol 6, kun mies syötti Minin ja tulin sit kahvin keittoon nauttimaan rahkapiirakasta ja omasta rauhasta!
Meillä on menny paremmin! :-) (paitsi eilen..) Mutta siis viime su asti Mini on nukkunut paremmat päikkärit!!! Ekat päikit perinteiset puol tuntia ja sit kirkuu, ku ei viihdy puistos hereillä, ei kiva..ja puisto ei aidattu, on autotie, pyörätie ja keskuspuisto ojineen ja kauhee stressi kun se päättömänä säntäilee ja Miniä pitää rytkyttää.. No joo, mut seuraavat unet saattaa olla puoltoista tuntia katkeamatonta unta, juo maidon ja nukkuu vielä reippaasti päälle !!!!! IHMEELLISTÄ!!!! Ja kakankin teki ite yks pvä, löysän! Ja illalla nukahtanu maidolle, jihuu!!! En tiiä, pitäskö tuulettaa, mut pakko! :-) Ehkä tää pikkuhiljaa alkaa helpottaa, niin toivon..
Nea on kultainen siskonsa suhteen, haluaa naurattaa pikkuista. Sanoo, et kohta tulee hymy ja menee pelleilemään Minin eteen. Aamulla haluaa ensimmäisenä siskoaan katsomaan, kun se herää. Ja eilen sano, et haluaa Minin syliin ja et sit voit ottaa valokuvia. Sulosia kuvia tuli, pitäs vaik s-postiin laittaa. Muuten Nekulla KAMALA uhma, kaikki on ei, mitään ei usko ja huitoo/läpsii meitä! Huutaa päin naamaa ja jos jotain kieltää, sanoo mulle, et nyt loppu se komentaminen. Voi miten raivostuttavaa. Pitkään menikin seesteisesti, nyt taas riehutaan urakalla. Ei jaksais.
Ke oli kaveripariskunta hoitamas lapsia, käytiin miehen kans syömässä ja paris kaupassa, oli kivaa ja lapsil meni hyvin! Nea oli onnessaan hoitajista ja Mini tyytyväinen! Valvoi neljä tuntia hyvällä tuulella ennen yöunille menoa, jätti iltahuudotkin pois! Eilen oli sit pätkäunipvä, neuvola sotki loput unet ja väsynyt Mini ei ollu hauskaa seuraa illalla. Hyvin on kasvanut, 6650g ja 66,5cm. Monet 74cm bodyt sopivia! Suloinen on vauva, aina niin iloinen!
Mun pääsiäisruohot ei tainnu itää ollenkaan, onneks anoppi toi pienen ruukkunarsissin ja Nekun kans askarreltii pääsiäiskortteja. Huomenna varmaan Nekun ja appivanhempien kans Selloon.
Ynis, meetkö sä sinne myös Allin kans huomenna, monelta, jos tulisin moikkamaan?
Jatu, koita jaksella jalan kans! Ymmärrän niin tunteen, ku ite ei voi tehdä, vaik haluis ja ei oo kiva mieheltä koko ajan apua pyytää.. Viime kesän muistot palaa mieleen, ku sohvalla makoilin supistusten kans. On niin ikävä ja harmi, ku treffit meni pieleen, mut jos vaik Nekun kans pääsisin joku pvä käymään?
Ankkis, toivottavasti ripulin aiheuttaja pian selviää! Voimia yhä anopin tilanteeseen..
Lila, halauksia allergia ahdistusten keskelle, samoin Mimmulille!!
TiPille mukavaa omaa aikaa! :)
T@hti, onneks ei lampun kanssa käynyt huonosti kellekään!
Tea, ihanaa et Pikkumyy parempi nukkuja! Muakin harmittaa, kun välillä karjun ja se ei tod. auta.. Nyt oon tietosesti lyhytpinnaisena yrittäny opetella itsehillintää, mut se ei oo helppoa, koska pukeminen ei kiinnosta, pesut ja potalle meno ajoissa ei myöskään, vesilasi kaadetaan monta krt, mieluiten ruokalautaselle, murolautanen kaadetaan surutta lattialle ja nauretaan päälle, sokeria lastataan lusikalla lattialle, hankalaa on pysyä tyynenä..
Aivot tyhjeni tältä erää, mukavaa pääsiäisaikaa rakkaille mammoille! Palaan...
Enkeli1 ja Nea+Mini
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9997020&p=&mpage=1&tmode=…
Enkeli, ollaan Allin kanssa menossa vasta viikon päästä Selloon. Taisi Alli lähteä jonnekin pääsiäisreissuun nyt. Ois ollutkin kiva nähdä! Miehellä suunnitteilla jotain autonhuoltohommia, joten saattaa huomenna mennä niitä tekemään enkä voi edes itse lähteä minnekään.
Ei ilahduttanut muakaan lumi pihalla, mutta oneksi se sulaa saman tien. Suurin osa pihasta meillä jo sulanutkin.
Saamuska, vieläkö teillä on kunnolla lunta siellä? *haaveilee vappuna pääsevänsä rinteeseen*
Toivoin, että pääsiäisen aikaan oltais ulkoiltu ja tehty pihahommia, mutta taitaa olla liian kylmä tehdä mitään pihalla. Blääh.
Ramis, millaisia jalkahoitoja teet?
Ihan vaan ilmojen puolesta ;). Todellisuudessa itsellä melko hyvä olo, johtuen siitä että kävästiin ystävän kanssa siiderillä eilen illalla. Kummallisen hyvä vaikutus kun hetkeksi pääsee pois kotioloista. Istuttiin siellä muiden nuorten ja vapaiden kanssa samassa baarissa :).
Sairasrintamaa: Otso edelleen tosi kipeä. Lääkkeet tosin tehoaa, kunhan vaan saadaan ne aamulla menemään alas. Ruokaa menee minimalisesti ja poika on aika heikko. Jonkinmoinsta paranemista on nähtävissä. Operaatiosta on 9 päivää. Ei siis mikään pikkujuttu.
Valman kanssa käytiin lääkärissä ke, kun yöllä nousi korkea kuume ja hengitys oli aika haastavaa. No, spiralle jouduttiin ja täysin ei sekään auttanut. Päästiin kuitenkin kotiin lähete mukana ja käsky mennä päivystykeen, jos ei kotilääkkeet tehoa. Melko haastavaa arvioida tehoaako, mutta maha ei mene ainakaan hengittäessä kuopalla ja nukkuu yöt, joten tod. näk. tilanne ok. Lauantaina mennään joka tapauksessa näyttämänä toista korvaa, kun putki on tukossa. Huoh. Kaupunki ei todellakaan ole hyvä paikka näni keväällä, kesällä taäällä on helpompaa kun ei ole koivuja eikä heiniä, vain näin istutettuja jalopuita :). Sympatiat ja halaus kaikille allergia-, astma- ja sairasperheisiin :(. Mimmuli, Lila ja Aavis nyt etunenässä on mielessä.
Ankkis, onko pojalta otettu keliakiakokeet? Keliakia on luultua yleisempää ja oireet sopii aika hyvin. VAsta-aineet voidaan määrittää verestä ja sitten lopullinen diagnoosi tehdää tähystämällä. Jos lääkäri ei itse ehdota, kannattaa ottaa esille.
Kiva kuulla Enkeliltä iloisempi uutisia, vaikka tukistus vähän niitä varjostaakin. Melkoista käytöstä isovanhemmalta.
Tikru, mukavaa vapaa vkl.
Katoitteko muuten " Kaikki kunnossa" Neloselta viime keskiviikkona? Liian monta juttua siinä ohjelmassa " osu ja uppos" . Miehen kanssa katottiin ja aina välillä piti katsoa toista ja hymyillä. Niin tuttua. Onneksi on neljä päivää lomaa, ehkä se vähän helpottaa tätä elämää.
Mukavaa ja rauhallista pääsiästä!
Pilette
Että Minin kanssa ollut helpompaa :) ja kurja että Nean uhma sitten vastaavasti pahempi.
Meillä lapset vaihteeksi kipeinä eli yöt ollut tosi huonoja. Lisäksi tosi kova stressi kaikilla kun yhdellä firmalla, maksamattomia laskuja miehelle 1500 euroa eli parinviikon työt :(. Oli sanonut toiselle " velkojalle" ettei ole yhtään rahaa... Tarvittais nuo rahat nyt kipeesti että mies sais liikkeen auki ja pyöriin.
Aa oli kävellyt eilen yli kolme metriä :), olin saunassa ja oli suuttunut papalle, siis huutanut ja kävellyt. Oli muuten " hauska" kun tulin sit saunasta niin huusi vessan oven edessä, sinne se äiti yleensä katoaa!! MEidän pikku miehellä on tempperamenttia muille jakaa.
Pinot huonosti luettu, myönnän... mutta missä operaatiossa otso oli? Pikaista paranemista joka tapauksessa!
Mari ja pojat
Täällä ollaan toosi virkeinä.
Kun tytöt oli herännyt puoli kasin aikaan
laitoin Kirpulle leluja ja sänkyyn ja Hilmalle piirretyt.
Nyt on ihan pöllö olo kun ei heti herännyt vaan torkkui..
Kirppunen vähä heräili yöllä,nokka tukoss :(
Kiva lukea Enkelin kuulumisia :)
Ynis mulla on sellainen kone,sit on jalkakylpykuulia,raspeja yms :)
Kaikki kunnossa kovalevyllä pitäis kattoa!!
Mä alan ettiä rahkapullien ohjetta
Sit pitäis ulos vähä lähteä.
Jalat on niiiin kipeät siitä salilla käymisestä!Ihanaa!
Ill be back!!
Ramika ja Irmat
Vaikka kai kuuluisi hiljentyä näin pitkänäperjantaina on mun pakko teille kertoa, että porasin äsken akkuporakoneella hoitotason päälle lampun paikalleen!!!! Saa nähdä huomaako mies kun tulee kotiin, jätin valon päälle!!! Tuli ihan käsittämättömät fiilikset, uskotteko!!! (lamppu odottanut asennusta 2 kuukautta).
Tämän innoittamana pieni mietelause " Tyttöseni, pumpulinpehmeät pilvilinnat eivät saa korvata vahvaa selkärankaa" Clementine Paddleford
RAMIKA, hymyilytti sun jalkahoito. Mies joku ilta katsoi mun jalkapohjia ja sanoi että nuo on kuin vanhalla papalla, kauheet kovettumat ja halkeamat kehitttyy mulle tosi nopeesti jos en hoida koska iho on mulla sellanen koppura. Hain miehelle jalkavoidepurkin ja rasvas mun kaviot, vaan tarvis kai varata aika oikein jalkahoitajalle, omin voimin noita ei taida saada kuntoon.
Hienoa ENKELI et teillä sujuu paremmin, isovanhemille toivottavasti tuli selväksi teidän kasvatusperiaatteet. Meillä myös vauva on alkanut heräilemään puistoreissuilla, laitan rintarepun aina valmiiksi takin alle ja sit nostan siihen hetkeksi, rauhoittuu rintarepussa nopeesti, mulla on sellanen väljä takki, niin vedän sitten takin vauvan päälle vielä jos on kylmä. Liinailu ei meillä kummankaan kanssa ole onnistunut, mutta tämä tykkää olla repussa, repussa on vähän raskaampi selälle kantaa mutta se on niin paljon helpompi laittaa päälle kuin liina, huh. Jatkossa täytyy varmaan ostaa se ergo vai mikä se nyt oli, jossa voi kantaa isompaa lasta. Meillä on myös uhma pahenemaan päin, ilemee myös yleisenä levottomuutena sisätiloissa, paljon ulkoilua, paljon ulkoilua lääkkeeksi. Myös läpsimistä esiintyy, mutta väliin pikku-V on aivan ihana, halii ja pusuttelee kaikkia, 2 vuotias osaa todella olla maailman ihanin ja raivotutttavin.
HYvää pääsiäisenaikaa kaikille!!
tiivii ja pojut
Aamupalalla vasta,heräsin vaille 9,olen käyny suihkussa ja syöny-toivottoman hidasta kaikki!
Lunta ehkä tullu täälläkin,joku läntti näky pihalla mut onneks en ole ollu sadetta kattelemssa..aurinko paistanu kokoaamun :-)
Kiva kuulla Enkeliltä parempia kuulumisia :-)
MEilä uhma ilmenee niin ettei neitiä saisi komentaa,heti alkaa parkumaan tosi loukkaantuneena!Ja paljon kohdistaa veljeensä..VEikka ei anna joatin tavaraa,typy lyö heti ja toinen antaa takasin!Oon niin kypsä noiden kahden tappeluun!
Voi Otsoa :-( Meillä oireilee lasten ja mun iho..ja typyllä ehkä tuo ripuli liittyy siihen että jotkut sopivat ruuat ei nyt sovi..kuka tietää?!
Kivaa vapaata TiPille :-) Nauti!
EIlen jäi TEhis kattomatta,en jaksanu mut tuolla dvdllä odottaa...nessut siis viereen!
Mun jalat on aina ollu tosi korput ja isoilla haavoilla.Ei niitä saa kuntoon.
Täytyy yrittää jatkaa päivää...
jatu
Nousin just äsken nukkumasta. Ehei, meillä ei edelleenkään nukuta hyvin. Mutta oikea syy tähän on se, että olen tehnyt useamman yövuoron peräkkäin töissä, joten vuorokausirytmi on heittänyt sopivasti häränpyllyä. Nyt olisi sitten kolme vapaapäivää, jolloin rytmi pitäisi saada taas normalisoitumaan. Että näin meillä on vietetty tätä pääsiäistä!
Ankkikselle voimia kovasti. Tuo läheisen ihmisen poismeneminen ja varsinkin vierestä seuraaminen on raskasta. Miehen isä kuoli syöpään muutama vuosi sitten ja hänet hoidettiin kotona loppuun asti. Viimeiset kolme vuorokautta olivat melkoista tuskaa seurata vierestä ja pelätä onko tuo raskas hengenveto viimeinen.
Syyslapsosille paranemista kovasti. Paljon taas on ollut sairastamista. Meillä ollaan toistaiseksi terveitä, mutta - kopkop - koputan puuta, enkä maininnut tuota asiaa ollenkaan ääneen...
T-P, toivottavasti olet nauttinut täysin rinnoin a-luokan vapaasta!
Pääsiäisperinteistä. Rairuohoa kasvatetaan, pajunkissoja maljakkoon, suklaamunia syödään....lammasta tai mämmiä ei meidän perheessä näy. Uskonnolla on valitettavan vähän sijaa meidän pääsiäisen vietossa.
Aialle onnittelut vauvasta. Tulehan kertomaan miten arki rullaa ja miten synnytys meni, jos vain suinkin jaksat.
Mutta nyt yritän ottaa taas normaalirytmistä kiinni. Jos aloittaisi vaikka laittamalla päivävaatteet päälle... ;)
Voikaa hyvin!
Mimmu ja lapset x3