Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (966)

Vierailija
761/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri on ollut treffeillä 95 naisen kanssa 2011-2025. Eli vaikka nyt maha on mitä on, niin se selittää vain tämän ja ehkä viime vuoden menoa.

Naisista melko iso osa lähti toisillekin treffeille, taisi jutussa lukea 35 tai ainakin joku kolmosella alkava.

Laurin statistiikka on siis melko kunnossa.

Ei mullakaan 24-38-vuotiaana paljon enempää ollut treffattuja naisia, ehkä noin 150. Vaikka olin hoikka/urheilullinen.

Eli ongelma Laurilla on siis varmaan erilainen arvomaailma. Tai sitten Laurista tulee heti epätoivoinen ripustautuja. 🤷

Mä erosin kuusi vuotta sitten ja olen ollut sen jälkeen neljillä treffeillä. Nolla parisuhdetta, kaksi seksisuhdetta. En olisi enempää jaksanutkaan.

Vierailija
762/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista on naimisissa tai alle 18-vuotiaita.

Mutta 20-30-vuotiaista suomalaisista vain noin 30 % on suhteessa. Laurin ikäisistä varmaan jo yli puolet. Mutta siinä on siis mukana myös viikon ja kuukauden kestäneet suhteet jne. Ei Laurinkaan ikäisistä edes puolet ole vähintään vuoden kestäneessä suhteessa.

Useimmat 20-40-vuotiaiden suhteet kestävät nykyään 1-6 kuukautta.

Ne jotka on olleet naimisissa 1990-luvulta saakka ja haluavat osallistua tähän keskusteluun ovat kuin minä haluaisin tunkea mielipiteilläni ja näkemyksilläni osaksi jotain ydinfysiikkakeskustelua.

Lähde olisi hyvä näille sun väitteille. Mutta et voi laittaa, koska ne ovat bullshittiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Lauri ei ole ruma. Hän on melko keskitasoa ottaen huomioon iän ja kansalaisuuden. Ehkä jopa hieman yli keskitason.

Rinnalle pitäisi laittaa 38-vuotias hieman yli keskitason suomalaisnainen. Häntä varmaan melko harva sanoisi rumaksi.

Tai ottaisi puheeksi mahansa kokoa tms. Yleisin kuvailu olisi varmaan "ihan nätti".

Vierailija
764/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarina ei taida kertoa Laurin ulkonäkökriteereistä naisille. Lauri varmasti kelpaa samantyyppisille kuin itse on: tavallisille ehkä hieman pyöreille naisille, mutta ei välttämättä malleille tms.

Jaa, itse hoikkana, pitkänä ja urheilullisena miehenä olen saanut pakkeja pyöreiltä tavisnaisilta.

Johtuu varmaan siitä ettei ulkonäkö ole kuitenkaan ainoa kriteeri parinvalinnassa.

Vierailija
765/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Lauri ei ole ruma. Hän on melko keskitasoa ottaen huomioon iän ja kansalaisuuden. Ehkä jopa hieman yli keskitason.

Rinnalle pitäisi laittaa 38-vuotias hieman yli keskitason suomalaisnainen. Häntä varmaan melko harva sanoisi rumaksi.

Tai ottaisi puheeksi mahansa kokoa tms. Yleisin kuvailu olisi varmaan "ihan nätti".

Minusta Lauria vastaa pullea ihan ok nainen, ei nätti ei ruma. 

M34

Vierailija
766/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoiset miehet laittaa ihan liikaa painoa niiden naisten sanomisille, jotka ovat kommentoineet ettei miehen ulkonäkö kelpaa ja sitten ajan kanssa alkavat kuvitella, että se on näin jokaisen naisen tapauksessa. 

Vierailija
767/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista on naimisissa tai alle 18-vuotiaita.

Mutta 20-30-vuotiaista suomalaisista vain noin 30 % on suhteessa. Laurin ikäisistä varmaan jo yli puolet. Mutta siinä on siis mukana myös viikon ja kuukauden kestäneet suhteet jne. Ei Laurinkaan ikäisistä edes puolet ole vähintään vuoden kestäneessä suhteessa.

Useimmat 20-40-vuotiaiden suhteet kestävät nykyään 1-6 kuukautta.

Ne jotka on olleet naimisissa 1990-luvulta saakka ja haluavat osallistua tähän keskusteluun ovat kuin minä haluaisin tunkea mielipiteilläni ja näkemyksilläni osaksi jotain ydinfysiikkakeskustelua.

Saisinko tilastoa ja tutkimusta näihin lukuihin? Itse olen 25 vuotias ja tuttaviin kuuluu 18 vuotiasta 50 vuotiaisiin ja vanhempani. Kaikki yhtä lukuunottamatta parisuhteessa. Tuttavapiirini on laaja. Myös opiskeluryhmässäni on suurin osa parisuhteessa.

Vierailija
768/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehetkö raatorehellisiä kun kysymys on kumppanin löytymisessä ja kuvista ja tiedoista jolla itseään tykö tuodaan? niin ainakin joku tuolla väitti, mutta mitä olen kuullut, niin aika monella miehellä on mittanauha hukassa ja pituuteen tullut jotenkin ihan väärät lukemat :D

Vierailija
769/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteet väitteilleni löytää vaikka googlaamalla.

Esim. Väestöliiton sivuilta paljastuu, että 18-29-vuotiaista suomalaismiehistä 27 % on avo/avioliitossa, ja 30-39-vuotiaista 63 %. Tilastossa on myös vaihtoehto "muu suhde". Eli muiden suhteiden kestoa ei näe. Myös avoliitto saattaa olla suhde, joka on kestänyt alle puoli vuotta. Toki myös avioliitto.

Vierailija
770/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinoutuneesta ajattelusta on kyse, jos katkeroituu asiasta, joka ei koskaan itselle kuulunutkaan. Näillä miehillä on mielestään oikeus naiseen/parisuhteeseen, vaikka siihen vaaditaan sen toisenkin osapuolen suostumus. Ja se, että miehille kelpaa paremman puutteessa reikä kuin reikä, ei ole naisille mikään voitto eikä tällaisen "viennin" kuvittelisi olevan kateuden aihe kenellekään, mutta tätä eivät näköjään osa miehistä tule koskaan ymmärtämään.

Naisille on ylitsepääsemättömän vaikeaa asettua sellaisten miesten asemaan, joilla ei ole vientiä minkäänlaiten naisten parissa.

Mulla ei naisena ole koskaan ollut minkäänlaista vientiä minkäänlaisten miesten parissa. Ystäviä mulla on paljon, joten sosiaaliset taidot on kunnossa, ulkonäöltäni olen tavis ja normaalivartaloinen. En edes muista milloin olisi saanut minkäänlaista kohteliaisuutta mieheltä. Eli kyllä meitä naisia on ja me ymmärretään tuo tunne. Omaa tunnetta ei kuitenkaan paranna se, että alan dissata ja vihata miehiä.

Vierailija
771/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

epätoivoiset miehet laittaa ihan liikaa painoa niiden naisten sanomisille, jotka ovat kommentoineet ettei miehen ulkonäkö kelpaa ja sitten ajan kanssa alkavat kuvitella, että se on näin jokaisen naisen tapauksessa. 

Miesten tinderkokemus kertoo sen ettei ulkonäkö riitä tykkäykseen, ja jos vielä saa vahvistuksen livenä.. Pitäiskö mielummin elää mielikuvitusmaailmassa jossa keksitään erinäisiä tekosyitä, ettei vaan tarvitse kohdata todellisuutta?

Vierailija
772/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Väestöliiton sivuilta paljastuu, että 18-29-vuotiaista suomalaismiehistä 27 % on avo/avioliitossa, ja 30-39-vuotiaista 63 %. Tilastossa on myös vaihtoehto "muu suhde". Eli muiden suhteiden kestoa ei näe. Myös avoliitto saattaa olla suhde, joka on kestänyt alle puoli vuotta. Toki myös avioliitto.

Niin eli suurin osa miehistä on suhteessa 30-39-vuotiasta. Nuoremmat opiskelevat vielä eivätkä siten kaikki muodosta silloin pysyvää suhdetta. Tunnen vain näitä ikisinkku miehiä, jotka kuvittelevat liikaa itsestään ja ovat nyt siibä tilanteessa että eivät saa enää edes ikäisiään naisia.

Vierailija
773/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinoutuneesta ajattelusta on kyse, jos katkeroituu asiasta, joka ei koskaan itselle kuulunutkaan. Näillä miehillä on mielestään oikeus naiseen/parisuhteeseen, vaikka siihen vaaditaan sen toisenkin osapuolen suostumus. Ja se, että miehille kelpaa paremman puutteessa reikä kuin reikä, ei ole naisille mikään voitto eikä tällaisen "viennin" kuvittelisi olevan kateuden aihe kenellekään, mutta tätä eivät näköjään osa miehistä tule koskaan ymmärtämään.

Naisille on ylitsepääsemättömän vaikeaa asettua sellaisten miesten asemaan, joilla ei ole vientiä minkäänlaiten naisten parissa.

Mulla ei naisena ole koskaan ollut minkäänlaista vientiä minkäänlaisten miesten parissa. Ystäviä mulla on paljon, joten so

Tässä se naisen ja miehen ero onkin. Miehet syyttää aina naisia kun naiset keskittyvät johonkin muuhun asiaan elämässä jos ei miestä löydy.

Vierailija
774/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli heitit täysin hatusta sen, että useimmat ovat 1-6kk:n suhteissa. Idari.

Vierailija
775/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteet:

- Eveliina Padan juttu Kerrasta yhteen Ylen sivuilla ("Nuorten parisuhteet ovat nykyään lyhyempiä ja kevyempiä kuin ennen, vaikka halu sitoutua ja tulla rakastetuksi on pysynyt samanlaisena.")

- Väestöliiton Perhebarometri 2024

Kannattaa muistaa, että jos yhden suhde on kestänyt 5 vuotta ja toisen 2 kuukautta, ja tämän perusteella laskee, että suhteet kestää keskimäärin 2v 7kk niin se on melko simppeliä matematiikkaa. Jos samojen henkilöiden suhteita seuraisi kymmenen vuoden ajan, niin ehkö toisen suhde olisi kestänyt 15 vuotta, ja toinen olisi ollut 15 kertaa neljän kuukauden suhteessa ja kerran kahden vuoden suhteessa.

Parisuhteiden kestojen keskiarvo olisi täten 264kk/17=16kk. Mikä on aika kaukana siitä että laskee 15v+4kk ja jakaa kahdella.

Ylen juttu antaa jotain kuvaa siitä, että useimmilla on 6-7 lyhyehkoä suhdetta ennen kuin osuu pitkä suhde kohdalle.

Vierailija
776/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten tinderkokemus kertoo sen ettei ulkonäkö riitä tykkäykseen, ja jos vielä saa vahvistuksen livenä.. Pitäiskö mielummin elää mielikuvitusmaailmassa jossa keksitään erinäisiä tekosyitä, ettei vaan tarvitse kohdata todellisuutta?

Kannattas vaan suosiolla poistaa ne tinderit, kasvaa ihmisenä, liikkua erilaisissa kiinnostavissa ympyröissä ja siellä sitten voikin tavata jonkun. Monet tapaavat kumppaninsa kavereiden kautta tai harrastuksissa ihan yllättäen. Niin minäkin omani tapasin harrastukseni eräällä keskusteluforumilla. 

Vierailija
777/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteet:

- Eveliina Padan juttu Kerrasta yhteen Ylen sivuilla ("Nuorten parisuhteet ovat nykyään lyhyempiä ja kevyempiä kuin ennen, vaikka halu sitoutua ja tulla rakastetuksi on pysynyt samanlaisena.")

- Väestöliiton Perhebarometri 2024

Kannattaa muistaa, että jos yhden suhde on kestänyt 5 vuotta ja toisen 2 kuukautta, ja tämän perusteella laskee, että suhteet kestää keskimäärin 2v 7kk niin se on melko simppeliä matematiikkaa. Jos samojen henkilöiden suhteita seuraisi kymmenen vuoden ajan, niin ehkö toisen suhde olisi kestänyt 15 vuotta, ja toinen olisi ollut 15 kertaa neljän kuukauden suhteessa ja kerran kahden vuoden suhteessa.

Parisuhteiden kestojen keskiarvo olisi täten 264kk/17=16kk. Mikä on aika kaukana siitä että laskee 15v+4kk ja jakaa kahdella.

Ylen juttu antaa jotain kuvaa siitä, että useimmilla on 6-7 lyhyehkoä suhdetta ennen kuin osuu pitkä suhde kohdalle.

Niin aika monella on muutama lyhyt suhde ennen sitä pitkää. Sitten on näitä jotka löytävät heti sen ns. Oikean miehen tai naisen. Sitten on näitä jotka viihtyvät itsekseen, eivätkä halua suhteeseen.

Vierailija
778/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli heitit täysin hatusta sen, että useimmat ovat 1-6kk:n suhteissa."

En ole kirjoittanut useimmista. Vaan että suurin osa suhteista on alle puolen vuoden pituisia alle 30-vuotiailla.

Jos kirjoitan, että "naisilla on ollut 30-vuotiaana keskimäärin 12 seksikumppania" niin ei tämä tarkoita, että suurimmalla osalla naisista on ollut 12 seksikumppania. Suurimmalla osalla naisista on ollut 1-2 seksikumppania. Mutta joillakin naisilla on ollut satoja. He siis "painavat vaakakupissa" aika paljon. Sama ilmiö tässä suhteiden keskimääräisessä kestossa.

Vierailija
779/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian moni mies on sanonut minulle etteivät uskaltanee tlähestyä, koska suvussani on niin paljon menestyneitä miehiä, joten minulla varmasit hirveän korkeat vaatimukset miehille ja heitä pelottaa etteivät täytä niitä. Ja kun tietävät, tai ovat kuulleet, että viimeisemmät kaksi miesystävääni olivat myös raharikkaita, joten tietenkin minä katselen sitten vain raharikkaita.

Tai kun katson liian pitkään (olen likinäköinen, joten menee vähän enemmän aikaa hahmottaa asioita) ja se on pelottavaa.

Olen monesti miettinyt, että kun omat kriteerini miehille ovat lähinnä vain raittius (saa kyllä ottaa vaikka lasillisen viiniä, mutta humalahakuisuutta en jaksa, että siinä mielessä raitis), ja että minulla on hyvä ja turvallinen olo miehen lähellä, niin ei nuo nyt voi olla liiallisia vaatimuksia. Toki kommunikoinnin pitää myös sujua ja miehellä elämänhallinta kunnossa (mikä tarkoittaa lähinnä sitä, että pitää osata elää tulojensa mukaan). Suvussani tosiaan on paljon enestyneitä miehiä, miljonäärejä, mutta osa heistä on täysiä mlkkja, on käyhiäkin ja heistäkin osa on täysiä mlkkja. joten en ajattele yhtään, että rikkaus takaisi hyvän miehen, tai vähävaraisuus. Ymmärrän tosin sen, että köyhäkin voi säästää ja vaurastua. 

joskus olenkin harkinnut vakavast sukunimeni vaihtamista ettei se ole niin suurena esteenä miehelle, mutta toisaalta en halua sitä tehdä, koska se toimii myös eräänlaisena karsijana: en oikeasti jaksaisi elää sellaisen miehen kanssa, joka tekee ratkaisunsa toisen ihmisen suhteen olettamusten ja huhujen perusteella. Kun joku mies on rohkeasti tullut juttelemaan, niin siitä on mies saanut jo roimasti plussapisteitä ja olen siitä saanut signaalin, että tuo mies ei välitä puheista, vaan haluaa selvittää itse. 

Vierailija
780/966 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli suurin osa miehistä on suhteessa 30-39-vuotiasta. Nuoremmat opiskelevat vielä eivätkä siten kaikki muodosta silloin pysyvää suhdetta. Tunnen vain näitä ikisinkku miehiä, jotka kuvittelevat liikaa itsestään ja ovat nyt siibä tilanteessa että eivät saa enää edes ikäisiään naisia.

Ulkomailta onneksi saa nuorempia naisia.