Mitä tekisit 2-vuotiaan kanssa, joka ei antaisi vaihtaa vaippaa, ei pestä käsiä, ei hampaita, ei pukea, ei riisua, kaikki on ei
Näiden asioiden tekeminen pitäisi suorittaa ilman lapsen suostumusta eli väkisin. Mutta eihän niin voi toimia. Kertokaa, miten selviätte pienen taaperon uhmasta.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi täytti muutama päivä sitten 2. Ei kai se nyt erikoista ole, että on vaippa. On ihan varmasti tavallista. Ap
Ei ole tavallista. Jo yksivuotias osaa istua potalla. Vanhemmista se on kiinni.
Osaa kyllä, mutta eri asia on että haluaako istua. Ei välttämättä pakottamatta onnistu sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi täytti muutama päivä sitten 2. Ei kai se nyt erikoista ole, että on vaippa. On ihan varmasti tavallista. Ap
On ihan tavallista.
Vanhempien laiskuutta. Terve lapsi oppii yksivuotiaana. Mutta tavallisistahan se laiskuus on, olet oikeassa.
Ok, no voitko sieltä etänä diagnosoida mun lapseni. He eivät oppineet yksivuotiaana, vaikka potalla käyminen aloitettiinkin jo ihan hyvissä ajoin. He ovat nyt 11 ja 14, enkä ole havainnut heissä sairauden merkkejä tai muita ongelmia. Ovat mukavia poikia, jotka pärjäävät koulussa ihan kivasti. Mutta varmasti sieltä osaat sanoa, että jotain piilevää vikaa on.
Et vain osannut, ei lapsissa ilmeisesti ollutkaan mitään vikaa.
Mutta et osaa mitenkään selittää, mitä minä en osannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsaa paljaalle takapuolelle ja lujasti. Aina ennenkin on lapset saatettu kuulemaan mitä on kuri.
Ja tulokset näkyy väkivaltarikollisuustilastoissa
Nuorten väkivaltarikollisuus on jatkuvassa kasvussa vaikka vitsan käyttö on kielletty. Eli ei ihan vaikuta kielto toimivan tarkoitetulla tavalla.
Ei muuten ole. Nuorten väkivaltarikollisuus on kaikkien aikojen minimissä, huonon aineksen tuntiyrityksistä huolimatta. 1970-luvulla oli iltaisin todella vaarallista olla iltaisin ulkona pienemmilläkin paikkakunnilla, ette edes tajua miten iso ero tässä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii taitoa pestä väkisin hampaat kaksivuotiaalta, niin ettei satuta. Toisella kädellä pitää otteessa ja toisella pesee rimpuilevaa, heiluvaa, huutavaa lasta?
Ehkä paras taktiikka tuossa on, että laittaa lapsen syöttötuoliin istumaan ja valjaat kiinni. Se estää enimmän rimpuilun, jolloin pystyy keskittymään siihen, että saa harjan suuhun.
Neuvoisitko siis työntämään harjan väkisin valjaissa rimpuilevan pienen lapsen suuhun? Itse en kyllä uskaltaisi noin toimia, saati toiselle neuvoa.
Paljon vähemmän se siinä rimpuilee kuin silloin jos yrität toisella kädellä pitää lasta sylissä otteessa ja toisella kädellä pestä sen hampaita.
Siis sinä et pelkään, että jos työnnät hammasharjan väkisin pienen rimpuilevan lapsen suuhun, voit vahingoittaa lasta sillä harjalla pahastikin?
Ei harjassa ole teräviä osia. Ja ne hampaat on nyt vaan pakko pestä, rimpuili lapsi tai ei. Jos rimpuilemalla vapautuu asioista niin kohta lapsi ei mitään muuta teekään kuin rimpuilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsaa paljaalle takapuolelle ja lujasti. Aina ennenkin on lapset saatettu kuulemaan mitä on kuri.
Tunnen vanginvartijan, vankilapastorin ja vankilapsykologin. Sanovat että nykyään nuoret vangit eivät ole enää juuri koskaan mitään lapsena hakattuja vaan niiden yhteinen tarina on se että ei ole asetettu rajoja. Ovat saaneet koko lapsuutensa tehdä mitä lystäävät kenenkään puuttumatta kunnes lopulta tullaan rikosvastuu ikään ja sitten poliisi ja tuomari puuttuvat viimein kun kukaan ei sitä ennen ole tehnyt mitään asialle.
Eli palsta mummojen kuritta kasvaneet pikku mussukat joilla on kaikilla nepsy tai muuta erityistä ovat tulevaisuuden vankilaväestöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tavallista. Jo yksivuotias osaa istua potalla. Vanhemmista se on kiinni.
Osaa kyllä, mutta eri asia on että haluaako istua. Ei välttämättä pakottamatta onnistu sekään.
Ja vaikka lapsi haluaakin istua potalla, se ei tarkoita, että hän olisi kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii taitoa pestä väkisin hampaat kaksivuotiaalta, niin ettei satuta. Toisella kädellä pitää otteessa ja toisella pesee rimpuilevaa, heiluvaa, huutavaa lasta?
Ehkä paras taktiikka tuossa on, että laittaa lapsen syöttötuoliin istumaan ja valjaat kiinni. Se estää enimmän rimpuilun, jolloin pystyy keskittymään siihen, että saa harjan suuhun.
Neuvoisitko siis työntämään harjan väkisin valjaissa rimpuilevan pienen lapsen suuhun? Itse en kyllä uskaltaisi noin toimia, saati toiselle neuvoa.
Minun lapseni rimpuilee sylissä ja työnnän kyllä harjan väkisin suuhun, jos suu ei muuten aukea. Ei ole monesti tarvinnut väkisin pestä, kun lapsi huomasi, että hampaita ei jätetä pesemättä ikinä. Minun vanhempani eivät pesseet hampaita väkisin ja kärsin siitä nyt aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten väkivaltarikollisuus on jatkuvassa kasvussa vaikka vitsan käyttö on kielletty. Eli ei ihan vaikuta kielto toimivan tarkoitetulla tavalla.
Ei muuten ole. Nuorten väkivaltarikollisuus on kaikkien aikojen minimissä, huonon aineksen tuntiyrityksistä huolimatta. 1970-luvulla oli iltaisin todella vaarallista olla iltaisin ulkona pienemmilläkin paikkakunnilla, ette edes tajua miten iso ero tässä on.
Rikollisuus laski vuoteen 2015 saakka. Viimeiset 10 vuotta rikollisuus on lisääntynyt erityisesti nuorisorikollisuus. Vapaan kasvatuksen hedelmät ovat mätiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähemmän se siinä rimpuilee kuin silloin jos yrität toisella kädellä pitää lasta sylissä otteessa ja toisella kädellä pestä sen hampaita.
Siis sinä et pelkään, että jos työnnät hammasharjan väkisin pienen rimpuilevan lapsen suuhun, voit vahingoittaa lasta sillä harjalla pahastikin?
En ole tuon kommentin kirjoittaja, mutta minä en pelkää tätä. Ainakin minun lapseni halmasharjat ovat olleet sellaisia, ettei niillä saa vahinkoa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähemmän se siinä rimpuilee kuin silloin jos yrität toisella kädellä pitää lasta sylissä ott
Ei harjassa ole teräviä osia. Ja ne hampaat on nyt vaan pakko pestä, rimpuili lapsi tai ei. Jos rimpuilemalla vapautuu asioista niin kohta lapsi ei mitään muuta teekään kuin rimpuilee.
Siis voi hyvänen aika! Ei siinä tarvitse mitään teräviä osia olla, kyllä tylpälläkin esineellä saa ihmisen vaikka hengiltä! Onnittelut, jos sulla ei ole koskaan mikään tökännyt kurkkuun, mutta on, ja muistan sen ikuisesti. Ei pienen lapsen hampaita voi pestä väkisin. Siinä voi saada aikaan vaikka minkälaista vahinkoa. Mun nuorempi lapsi ei olisi antanut pestä hampaitaan, vaikka harjoittelu aloitettiin heti, kun ensimmäinen hammas tuli. Lapsi sai katsoa kikattavaa kakkiaista hammaspesun ajan, kunnes vaihe meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valjaiden ansiosta pysyy peppu penkissä eli heilumista tapahtuu lähinnä sivusuunnassa.
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka lapsi on pasksessa vaipassa ja tappelee vastaan niin sulkisin sen vessaan ja sanoisin että voit viettää loppupäivän siellä jos haluat olla ällöttävä haisunäätä kakkahousu.
Lisäksi huutaisin lapselle todella vihaisesti päin naamaa. Sen sijaan en satuttaisi fyysisesti. Kyllä raudan luja voi olla ilman että lyö tai repii
Onpa todella huono ohje.
Minä taas totean että se nyt vaan vaihdetaan ja sitten se vaihdetaan. Ei mitään jossitteluja, ei mitään ehtoja, eikä turhanpäiväistä raivoamista lapselle. Vaan pakollinen homma tehdään rauhallisesti ja reippaasti. En ole KOSKAAN joutunut käymään samaa showta kovin montaa kertaa saman lapsen kanssa läpi. Lapset kun eivät ole tyhmiä, vaan tajuavat, että rimpuilusta draamailusta ei ole mitään hyötyä, vaan kannattaa tehdä homma valmiiksi, koska kun kaikki on kunnossa, aletaan tehdä yhdessä jotain kivaa. Kaiken lisäksi lapset arvostavat tämmöistä yllätyksetöntä käytöstä ja hakeutuvat mieluiten juuri minun seuraani. Siinä sitten toiset ihmettelevät, että millä sinä tuon teet, vaikka omasta mielestäni selkeän ja johdonmukainen oleminen on ihan normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähemmän se siinä rimpuilee kuin silloin jos yrität toisella kädellä pitää lasta sylissä ott
Millainen hammasharja ei aiheuta vahinkoa, jos se tökkää rimpuilevan lapsen kurkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valjaiden ansiosta pysyy peppu penkissä eli heilumista tapahtuu lähinnä sivusuunnassa.
Jos lapsi rimpoilee, miten pää pysyy paikallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka lapsi on pasksessa vaipassa ja tappelee vastaan niin sulkisin sen vessaan ja sanoisin että voit viettää loppupäivän siellä jos haluat olla ällöttävä haisunäätä kakkahousu.
Lisäksi huutaisin lapselle todella vihaisesti päin naamaa. Sen sijaan en satuttaisi fyysisesti. Kyllä raudan luja voi olla ilman että lyö tai repii
Siis olivatko nuo mielestäsi esimerkkejä raudanlujuudesta? Minusta nuo olivat esimerkkejä heikosta aikuisesta, jolla ei ole kykyä hillitä tunnereaktioitaan.
Kyllä, ja tuollaisen kanssa kiukutteleva lapsi lähtee mielellään huutokisaan.
Oman kokemukseni mukaan rauhallinen ja päättäväinen asioiden loppuun saattaminen toimii parhaiten. Ja sen jälkeen, ilman mitään uhkauksia tai lupauksia, ruvetaan tekemään jotain kivaa. Lapsi oppii aika äkkiä, että pääsee itse helpommalla kun on vain mukana eikä rimpuile.
Välillä pitää keksiä jotain hassutusta. Ai jaa, et halua vaippaa? No mummi laittaa sen sitten päähänsä.
Pitää olla kärsivällinen, jämpti ja vähän hassutella. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähemmän se siinä rimpuilee kuin silloin jos y
Siis voi hyvänen aika! Ei siinä tarvitse mitään teräviä osia olla, kyllä tylpälläkin esineellä saa ihmisen vaikka hengiltä! Onnittelut, jos sulla ei ole koskaan mikään tökännyt kurkkuun, mutta on, ja muistan sen ikuisesti. Ei pienen lapsen hampaita voi pestä väkisin. Siinä voi saada aikaan vaikka minkälaista vahinkoa. Mun nuorempi lapsi ei olisi antanut pestä hampaitaan, vaikka harjoittelu aloitettiin heti, kun ensimmäinen hammas tuli. Lapsi sai katsoa kikattavaa kakkiaista hammaspesun ajan, kunnes vaihe meni ohi.
Miten voimaton sinä oikein olet, jos et saa pestyä rimpuilevalta lapselta hampaita ilman, että tökit harjalla kurkkuun? Kyllä minä olen saanut harjattua silleen, ettei harja tunkeudu kurkkuun.
Näytä kuvia hammaspeikoista hakkujensa ja lapioidensa kanssa mellestämässä suussa. Näin kuuskytluvulla innolla pesimme hampaita ja ajattelimme ajavamme peikot pois. Ei kai hammadpeikot ole kiellettyjä nykyäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikollisuus laski vuoteen 2015 saakka. Viimeiset 10 vuotta rikollisuus on lisääntynyt erityisesti nuorisorikollisuus. Vapaan kasvatuksen hedelmät ovat mätiä
Niin, vuonna 2015:hän ei tapahtunut mitään erityistä, mikä olisi rikostilastot kääntänyt. Eihän?