Mitä tekisit 2-vuotiaan kanssa, joka ei antaisi vaihtaa vaippaa, ei pestä käsiä, ei hampaita, ei pukea, ei riisua, kaikki on ei
Näiden asioiden tekeminen pitäisi suorittaa ilman lapsen suostumusta eli väkisin. Mutta eihän niin voi toimia. Kertokaa, miten selviätte pienen taaperon uhmasta.
Kommentit (281)
Älä kysy, vaan sano jämäkästi että nyt tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi alkaa huutaa ei, ei, ei, ei... entä sitten, miten edetään?
Asiat mitä pitää tehdä, tehdään. Eihän nyt pikkulapsi määrää.. mutta eri lähestymistapaa voi kokeilla:
Anna taaperon pestä kädet ensin yksin. Peskää käsiä yhdessä ja lopuksi tarkotte yhdessä.
Hampaat sama homma. Anna "pestä" ensin itse, sitten tarkot. Lopuksi taapero voi pestä vaikka pehmolelun "hampaat" vielä. Näytä esimerkkiä että peset itsekin hampaitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taapero ei päätä, että vaihdetaanko vaippa. Haloo.
Jospa te besserwisserit veetuilijat vastaisitte? Voisi tulla hyvä vertaistukiketju. Mutta ei, ei enää mahdollista täällä.
Hyvänen aika, "valjasta" se lapsi mukaan "hommiin"!
NYT mennään vessaan, otappa housut pois, aukaise vaippa, laita se tuohon ota sukat pois, kummat sukat laitetaan, nämä vai nuo...sun pitää "huijata" lasta "auttamaan". ÄLÄ vänkää vastaan äläkä komentele!
Kun on valmista, niin "Nyt sitten mennään leikkimään, hienosti tehty, oletpa taitava" jne jne!
Älä lähde väittelyyn mukaan. Yhden kerran napakasti sanominen riittää. Nyt tehdään näin ja voi kertoa miksi. Sitten teette, vaikka väkisin. Lapsi oppii nopeasti ettei vastaan taistelu tämän henkilön kanssa kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin lapsen adotioon, jos en kykenisi vanhemmuuteen.
Olen isovanhempi.
Jos lapsenlapsi on tuollainen niin mites meni sen oman lapsen kanssa?
2 vuotiaalla vaippa? Potalle se muksu pitää jo opettaa.
Opeta pentu tavoille. Kumpi teistä määrää? Älä kasvata narsistia. Kyllä on vaikeeta, ei sille jää traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taapero ei päätä, että vaihdetaanko vaippa. Haloo.
En tarkoita, että päättää. Mutta miten edetä tilanteessa, kun onhan parivuotias jo fyysisestikin vaikea hallita esim. kakkavaipan vaihdossa, jos ei anna vaihtaa. Hammasharjalla voi vahingossa sohia vaikka minne. Jne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen isovanhempi.
Siinä tapauksessa tee lasu. Lapsi on kasvatettu väärin menetelmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen isovanhempi.
Jos lapsenlapsi on tuollainen niin mites meni sen oman lapsen kanssa?
Olin paljon töissä, en osallistunut niin paljon, täytyy myöntää. Ap
Tuon ikäinen ei voi päättää tehdäänkö noita asioita vai ei. Eli väkisin sitten. Ole jämäkkä ja määrätietoinen ja vie asiat loppuun kun aloitat. Samalla kun teet voit myös kertoa lapselle miksi nämä asiat on tärkeä tehdä (likaisista käsistä voi saada pöpöjä ja sairastua, jos hampaita ei pese niin hammaspeikko tulee ja tekee reiän ym. Eli "pelottelisin" hieman lasta seurauksilla). Jos tässä vaiheessa annat lapsen päättää ja valita niin olet k*sessa hänen kanssaan myöhemmin. Tiettyjä asioita lapsi voi päättää ja valita mutta hyvinvointiin ja terveyteen ja turvallisuuteen liittyvät asiat eivät ole sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuivaksi opettaminen ole mikään yksittäinen tapahtuma. Mun molemmat lapset alkoivat käydä potalla alle 1-vuotiaana, mutta kyllä heillä vaippoja käytettiin vielä 2-vuotiaana.
Hyi hyi nyt kakka haisee mistähän se paha haju tulee? Ihmetelkää tätä yhdessä ja anna lapsen keksiä itse, että sieltä omista housuistaan se haju tulee. Kysy sitten, että pitäisiköhän vaippa vaihtaa niin tulisi vähän raikkaampi tuoksu kämppään.
Vierailija kirjoitti:
En ole yllättynyt, jos kasvatus on noin pahasti muutenkin menny pieleen.
Jos lapsi on erityisherkkä, niin voi yrittää hänen antaa tehdä hampaiden pesut yms. itse. Hauska hammasharja ja saippuapullo auttoi meillä. Vaippoja kyllä ihmettelen kaksivuotiaalla. Nykyään kuulee, että vaippoja pidetään jopa kolmivuotiailla, vanhempien laiskuutta?
Olen isovanhempi.