Yksityisten vuokranantajien ahneus puistattaa
Toista ei nähdä ihmisenä vaan hyödykkeenä, jolta voi riistää rahat.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap ottaisit vuokraa, jos omistaisit rivitalokolmion, josta maksat vastiketta 465 €/kk?
Miksi pitäisi vuokrata? Myy pois jos ei ole kiva paikka elää itse ja kannattamaton vuokrata.
Näsäviisastelijan päivän huippuhetki - pääsi vastaamaan näsäviisaasti! Tarkoitukseni oli kysymykselläni kartoittaa, että miten ap olisi itse valmis vuokraamaan asuntoaan tuolla vastikemäärällä. Sinä näsäviisastelija et selvästi ap ole, koska et vastannut kysymykseeni.
Se olikin looginen vastaus. Muka-nokkelaan kysymykseen. Sinä loit asetelman jonka lähtökohdat on sairaat: se että olisi pakko vuokrata jotain rötiskää ja sen lisäksi että maksattaa sen ylihintaiset peruskulut toisen henkilön selkänahasta niin siitä pitäisi saada vie
No kyllähän lähtökohta on että se joka asuu, maksaa ne kulut. Jos ei ole varaa omaan, maksaa myös pääomasta sille jolla sitä on, pankille tai vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi asunto vuokralla hgissä. Molemmista maksan isoa putkiremonttia. Toisesta saan voittoa 200 e kk ja toisesta 60 e kk. Niistä rahoista sitten remontoin asuntoa ja vaihdan jääkaappia tms.
Jep, olen tosi ahne.
Vuokranantajan elämä on perseestä. Kunpa asuntojen hinnat nousisivat, niin viitsisi myydä ne ja saada sijoitettua rahat paremmin osakkeisiin.
Olisin ikionnellinen jos mulla olis 2 omistuskömppää hesoissa.Voisin etsiä töitä kun olis kämppä.Matalapalkka alalla ei pysty asumaan sielä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi meillä on kunnalliset vuokratalot ja runsaasti erilaisten säätiöiden ja yhteisöjen tarjoamia vuokra-asuntoja. Ei ole tarpeen asua yksityiseltä vuokratussa asunnossa! Ainoa ongelma on se, että jos haluaa asua tietyssä korttelissa, niin siinä ei välttämättä ole tarjolla julkisin varoin ylläpidettyä asuntokantaa.
Eihän niihin kohtuuhintaisiin pääse kuin harvat ja valitut. Tavallinen töissä käyvä on Suomessa täysin yksityisten vuokramarkkinoiden armoilla ja jouttuu polttamaan palkkansa suurelta osin vuokraan jossain koirankopissa keskellä lähiötä. Sitten vielä ihmetellä, miksei omistusasunnoille löydy ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua puistattaa AP:n kaltaiset loiset. Itselläni on ihana vuokraisäntä ja omassa asunnossani luotettavat, vastuulliset vuokralaiset.
Eikö loinen ole ennemmin se joka maksattaa omistusasuntonsa yhteiskunnalla?
Ei se joka kysyy kohtuullisten vuokrien perään.
No en maksata, vaan mun vuokralaiset käyvät töissä kuten kunnon kansalaisten kuuluukin. Opiskelevat lisäksi siinä ohella.
Asuntotuellahan on enimmäismäärä, joten asuntojen hinnat pitäisi nostaa YLI SEN, jolloin ei tule tukielättivuokralaisia eikä tule loisittua myöskään vuokranantajana tukielättien varassa. Jos taas vuokraa liian halvalla, silloin vuokraisäntä on loinen, joka saa rahansa yhteiskunnalta tukielättisaastan kautta.
Jos ei vuokrasopimus kelpaa, sitä ei ole pakko vuokralaisen tehdä. Ei muuta ku mukavaan soluasuntolaan tai Tori.fi-ilmoitusta että etsitään kämppistä, jos haluaa kalliimman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän lähtökohta on että se joka asuu, maksaa ne kulut. Jos ei ole varaa omaan, maksaa myös pääomasta sille jolla sitä on, pankille tai vuokranantajalle.
Jos sulla olisi varaa omistaa talo/asunto (ilman että olisit pankin lainan kanssa noin kusessa), et ulisisi siitä että sen ylläpidon kulut ovat liian korkeat ja siitä että et voi pyytää siitä tuhansia euroja vuokraa (koska se asunto on paska, koska sulla köyhätaskuna ei ollut varaa ostaa oikeesti hyvää asuntoa jonka vuokraamisessa olisi edes jotain järkeä).
Miksi asunnoilla tehdään voittoa? En arvosta ihmisiä jotka ovat rikastuneet asuntojen vuokraustoiminnalla. Vähän sama kuin pyytäisi nälkään kuolemassa olevalta ihmiseltä " päivän hinnan" leivästä vaikka rahaa olisi vain eilisen hinnan verran.
Voit ratkaista asiaa osaltasi sillä, että ostan useita asuntoja ja laitat ne edullisesti vuokralle.
Meillä on kaksio, josta saamme vuokratuloa (vuokra - kulut (yhtiövastike&vakuutus)) 100 euroa. Tänä vuonna asuntoon on ostettu jääkaappipakastin, joka maksoi melkein vuoden tuotot.
Yksityinen vuokraaminen tulisi kieltää, koska se on yhteiskunnalle haitallista. Saisi omistaa vain yhden kodin. Valtio maksaa minimihinnan niistä sijoitusasunnoista ja muuttaisi ne kaupungin/kunnan asunnoiksi. Suomen asuntokriisi ja kallis asuminen ratkeaisi sillä, ei enää 10 vuoden jonoja kohtuullisen hintaisiin asuntoihin. Oman asunnon/talon saisi myydä valtiolle ja ostaa valtiolta uuden tai jäädä vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asunnoilla tehdään voittoa? En arvosta ihmisiä jotka ovat rikastuneet asuntojen vuokraustoiminnalla. Vähän sama kuin pyytäisi nälkään kuolemassa olevalta ihmiseltä " päivän hinnan" leivästä vaikka rahaa olisi vain eilisen hinnan verran.
Mun asunnon arvo on noin 250 000 €. Pitäisitkö itse tuollaista rahasummaa kiinni asunnossa jossa et itse asu, saamatta siitä minkäänlaista tuloa? Mieti vähän. Asun vuokralla asunnossa joka tällä hetkellä sopii itselleni paremmin. Jos en saisi omasta asunnosta kohtuullista vuokraa, asuisin siinä sitten itse.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksiko pitäisi saada paskoa toisen omistamassa asunnossa? Osta oma. Itse en vuokraa lainkaan millekään Kelan elätille. Asunto pysyy paremmassa kunnossa kun takuuvuokra on vuokralaisen omaa rahaa eikä mitään kelan takuuta.
Ihme ininää aloittajalta. Vuokra-asuntoja on runsaasti tarjolla. Välillä kannattaa vaihtaa niin voi saada halvemmalla paremman. Nyt on vuokralaisen markkinat. Kannattaa kilpailuttaa varsinkin jos vuokra loordi uhkaa eurollakaan nostaa vuokraa. Helsingissäkin on tyhjiä vuokra kämppiä tuhansia ja vuokrat yksityisillä vuokran antajilla vaan koko ajan laskee. Kun yksi vuokralainen lähtee niin seuraavalle joutuu vuokraamaan halvemmalla että kämppä ei jää tyhjilleen. Ei ole kenenkään tarvetta jäädä itkemään vuokraansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun asunnon arvo on noin 250 000 €. Pitäisitkö itse tuollaista rahasummaa kiinni asunnossa jossa et itse asu, saamatta siitä minkäänlaista tuloa? Mieti vähän. Asun vuokralla asunnossa joka tällä hetkellä sopii itselleni paremmin. Jos en saisi omasta asunnosta kohtuullista vuokraa, asuisin siinä sitten itse.
Miksi et asuisi asunnossa johon on laitettu paljon rahaa kiinni, on se kysymys. Eihän siinä ole mitään järkeä ottaa riski ja lähteä tekemään vuokrabisnestä, jos sen yhdenkin asunnon ostamisen jälkeen perse ei kestä yhtään merivettä. Vasta sitten tehdään bisnestä jos ollaan valmiita ottamaan takkiinkin, se ei kaada koko omaa taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi asunto vuokralla hgissä. Molemmista maksan isoa putkiremonttia. Toisesta saan voittoa 200 e kk ja toisesta 60 e kk. Niistä rahoista sitten remontoin asuntoa ja vaihdan jääkaappia tms.
Jep, olen tosi ahne.
Vuokranantajan elämä on perseestä. Kunpa asuntojen hinnat nousisivat, niin viitsisi myydä ne ja saada sijoitettua rahat paremmin osakkeisiin.
Olisin ikionnellinen jos mulla olis 2 omistuskömppää hesoissa.Voisin etsiä töitä kun olis kämppä.Matalapalkka alalla ei pysty asumaan sielä.
Mitä ihmettä selität? Mulla on hyväpalkkainen duuni Hesassa, mutta asun juurikin hintojen vuoksi Hesan ulkopuolella, eikä ole mikään ongelma!
Olen päättänyt, että säästän rahaa muuhun, ja Helsinkiin on niin uskomattoman hyvät kulkuyhteydet. Säästän myös siinä, ettei ole autoa, vaan julkisilla kuljen.
Siis minulle on asunto noin 700e, töihin silti vain 40min matka. Halvempiakin olisi löytynyt jos pienemmässä asuisin tai muuttaisin hieman syrjäisempään sijaintiin Tikkurilan keskustasta.
Mutta siis vaikka bruttopalkka olisi 2000e ja käteen jäisi verojen jälkeen 1300e, niin kyllähän sillä asuisi kevyesti ja jäisi vuokran jälkeen vielä huima summa käyttörahaa! Siis kuinka matalat palkat matalapalkka-aloilla sitten on? 1200e/kk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen tosi ahne.
Mitä ihmettä selität? Mulla on hyväpalkkainen duuni Hesassa, mutta asun juurikin hintojen vuoksi Hesan ulkopuolella, eikä ole mikään ongelma!
Olen päättänyt, että säästän rahaa muuhun, ja Helsinkiin on niin uskomattoman hyvät kulkuyhteydet. Säästän myös siinä, ettei ole
Koitappa sama temppu perheellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen tosi ahne.
Kyllä minä vain ensin etsin työn. Ei käynyt mielessäkään että muuttaisin turhaan Helsinkiin ilman työpaikkaa. Ja muutin vielä matkalaukku kainanossa ulkomailta työn saatuani. Helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraisitko muka itse oman asuntosi ilman että saisit siitä voittoa. Laittaisit asuntoon rahaa 250 000€. Vuokraisit sitä sillä hinnalla että juuri kulut peittyy. Sinulla on asunnon omistajana riski että asunnon arvo tippuu, siihen tulee remontteja joita vuokra ei kata, riski ettei vuokralainen maksa vuokraa tai kun vuokralainen vaihtuu niin et saa heti uutta. En usko että sinäkään olisit niin tyhmä. Minusta on muutenkin outo ajatus että verojen maksamisen lisäksi hyvin toimeen tulevien ihmisten pitäisi vielä mahdollistaa muiden edullinen asuminenkin.
Yksityisen vuokranantajan ongelma on usein se, että sitä vuokraustoimintaa tosiaan tehdään niin pienellä rahalla, että asuntoon ei pystytä (tai haluta) tehdä tarvittavia korjauksia/päivityksiä. Toinen ongelma on se, että se vuokranantaja on rakastunut siihen asuntoonsa ja vahtii sitä kuin haukka. Tästä syystä on omasta mielestäni parempi vuokrata joltain muulta kuin yksityiseltä vuokranantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et asuisi asunnossa johon on laitettu paljon rahaa kiinni, on se kysymys. Eihän siinä ole mitään järkeä ottaa riski ja lähteä tekemään vuokrabisnestä, jos sen yhdenkin asunnon ostamisen jälkeen perse ei kestä yhtään merivettä. Vasta sit
Tämä jolle vastasin oli sitä mieltä ettei asunnolla saisi yrittää tehdä voittoa ollenkaan. Minö teen voittoa sen verran että saan noin asumistuen verran tukea sopivammassa asunnossa vuokralla asumiseen. Voisin tietty myös myydä entisen ja ostaa tilalle sopivamman. Sitä en ymmärrä miten tämä vuokra-asujan tilannetta helpottaisi. Myymäni asunnon ostaisi joku joka muuttaa siihen itse -> vuokralainen saisi häädön. Tai sen ostaa joku joka asuu itse muualla -> vuokralaisen tilanne pysyy samana.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraisäntä näkee vuokralaisen hyvin usein yhteiskunnan oleskelijana. Vuokraavat muka asunnon ja rahaa on kuukauden takuuvuokraan. Sitten vuokranmaksua ei kuulu. 2 kuukauden päästä vuokraisäntä huomaa vuokranneensa asunnon sosiaalitoimistolle. Sitten on näitä bilettäjiä ja paikalle on kutsuttu poliisi. Viikon päästä sain kirjeen taloyhtiöltä, että vuokralainen pitää vaihtaa. Älkää vuokratko asuntoanne alle 40-vuotiaille.
Meillä suurin osa vuokralaisista on ollut alle 40-vuotiaita ja puolet miehiä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Vuokrat ovat tulleet ajallaan, ei ole ollut mitään häiriöitä ja asunnossa asuttu todella siististi.
Kaikenlaisia vammaisia se työ näköjään elättää.