Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityisten vuokranantajien ahneus puistattaa

Vierailija
22.08.2025 |

Toista ei nähdä ihmisenä vaan hyödykkeenä, jolta voi riistää rahat.

Kommentit (247)

Vierailija
21/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä aivan mahtava vuokraisäntä. Ei ole nostanut vuokraakaan kuuteen vuoteen, vaikka tiedän kustannusten nousseen taloyhtiössä. Ei kaikki ole sellaisia kuin AP vuokralordi.

Oletko ehkä vuokraisännän lapsi? Vai miksi juuri sinä olet tuollaisen pyytettömän hyväntekeväisyyden kohteena? Miksi vuokranantaja ei yksinkertaisesti lahjoita rahaa Pelastusarmeijalle, vaan harjoittaa hyväntekeväisyyttä vuokraamalla jollekin asuntoa alihintaan?

Mä en ole nostanut vuokraa jos vuokrat on tulleet säntillisesti ajallaan ja naapurit on olleet tyytyväisiä. Seinänaapuri on taloyhtiön pj, joten tulee juteltua.

Tässä on syy miksi ei  ole tarvetta nostaa vuokraa ja uskaltaa samalla investoida pikkuremontteihin ja varusteisiin.

Vierailija
22/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei tule koskaan vastaan semmoista hermoheikkoa, täysin kädetöntä ja munatonta vuokranantajaa kuin viimeksi. Ilmielävä J. Suoro Fingerporista.

Lisäksi on psykologinen valehtelija. Sanomiset täysin muuta kuin tapahtumien toteutus. Kämpässä vikoja, jotka helppo kenen tahansa korjata tai korjauttaa kiinteistöhuollolla. Tämä ukko vaan pällistelee ja vuokraa kämppää käsiään levitellen, että tämmönen tämä. On vielä kiinteistöalan ammattilainen olevinaan. Missähän pesemättömässä paxskaläävässä itse asuu. Myöhemmin kuulin, että tällä tapauksella viiraa päässä. 

Tommosen kannattaisi myydä kämppä, kämpät pois ja sijoittaa senttinsä. Ovat vain helvetillisesti vuokralaisen vahvoina, kun mitään ei osata hoitaa kuten asiaan kuuluu. Säälittävää ja naurettavaa toimintaa. 

Hyvähän tuo.  Mulla on Kalle Kehveli vuokranantajana.  Vesikin tulee sisälle vaan vuotavasta katosta sinkkiämpäreihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisäntä näkee vuokralaisen hyvin usein yhteiskunnan oleskelijana. Vuokraavat muka asunnon ja rahaa on kuukauden takuuvuokraan. Sitten vuokranmaksua ei kuulu. 2 kuukauden päästä vuokraisäntä huomaa vuokranneensa asunnon sosiaalitoimistolle. Sitten on näitä bilettäjiä ja paikalle on kutsuttu poliisi. Viikon päästä sain kirjeen taloyhtiöltä, että vuokralainen pitää vaihtaa. Älkää vuokratko asuntoanne alle 40-vuotiaille.

Vierailija
24/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen maksaa vuokraa 520€ josta minä maksan 250€ yhtiövastiketta ja 270 eurosta minä maksan veroja 81€ 

Lainan korkoihin menee 100€, voittoa jää 90€/kk eli vuodessa vähän päälle tonni. Tuosta summasta pitäisi sitten vielä laittaa säästöön osa jotta asunnon saa remontoitua kun vuokralainen lähtee (ja pitää vain toivoa että se riittää)

Samalla vuokralainen saa minun maksamista verovaroista n. 400€ asumistukea, eli hänelle itselle jää maksettavaksi 120€ ja silti nää lusmut kehtaa inistä että minä olen ahne.

Vierailija
25/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit asua teltassa metsässä niin ei tarvii maksaa vuokraa. Jos pyydän vuokraa 750 euroa kk niin siitä menee veroja 200 euroa, menee yhtiövastike 140 euroa joten ei paljon jää voittoa.

Vierailija
26/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä aivan mahtava vuokraisäntä. Ei ole nostanut vuokraakaan kuuteen vuoteen, vaikka tiedän kustannusten nousseen taloyhtiössä. Ei kaikki ole sellaisia kuin AP vuokralordi.

Oletko ehkä vuokraisännän lapsi? Vai miksi juuri sinä olet tuollaisen pyytettömän hyväntekeväisyyden kohteena? Miksi vuokranantaja ei yksinkertaisesti lahjoita rahaa Pelastusarmeijalle, vaan harjoittaa hyväntekeväisyyttä vuokraamalla jollekin asuntoa alihintaan?

Mä en ole nostanut vuokraa jos vuokrat on tulleet säntillisesti ajallaan ja naapurit on olleet tyytyväisiä. Seinänaapuri on taloyhtiön pj, joten tulee juteltua.

Yleensä vuokran nostamista perustellaan pakolla. Mutta tuohan kielisi siitä että sen voi jättää tekemättä fiilispohjalta, tai tehdä huvikseen, koska voi, ahneuttaan. Aika moni päätyy sitten jälkimmäiseen. Samalla systeemillä nousee ruoan ja muun hinta. Kestämätön systeemi.

Vierailija
27/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralainen maksaa vuokraa 520€ josta minä maksan 250€ yhtiövastiketta ja 270 eurosta minä maksan veroja 81€ 

Lainan korkoihin menee 100€, voittoa jää 90€/kk eli vuodessa vähän päälle tonni. Tuosta summasta pitäisi sitten vielä laittaa säästöön osa jotta asunnon saa remontoitua kun vuokralainen lähtee (ja pitää vain toivoa että se riittää)

Samalla vuokralainen saa minun maksamista verovaroista n. 400€ asumistukea, eli hänelle itselle jää maksettavaksi 120€ ja silti nää lusmut kehtaa inistä että minä olen ahne.

Ja sulle jää lopuksi vielä se asunto, josta et itse ole maksanut mitään, vaan maksattanut veronmaksajilla..

Vierailija
28/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä sulla että vuokralaisella pitäisi olla vakuutus, jos siellä muka on sellaisia tuhoja joita pitää rempata. Tavallisesti riittää loppusiivous jonka edellinen vuokralainen ilmaiseksi tekee.

Ei kannata tyhjätaskuna lähteä sijoitusasuntobisnekseen siinä luulossa että jollain paskaluukun vuokraamisella rikastuu.

Vierailija
29/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap ottaisit vuokraa, jos omistaisit rivitalokolmion, josta maksat vastiketta 465 €/kk?

Vierailija
30/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap ottaisit vuokraa, jos omistaisit rivitalokolmion, josta maksat vastiketta 465 €/kk?

Miksi pitäisi vuokrata? Myy pois jos ei ole kiva paikka elää itse ja kannattamaton vuokrata.

Vierailija
31/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni asuu vuokralla siksi, että ei kykene maksamaan omistusasuntoa. Ongelmahan poistuisi sillä, että ostaa oman, silloin kukaan ei riistä. 

Paitsi Pankki. Ahneet paskiaset!

Vierailija
32/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi asunto vuokralla hgissä. Molemmista maksan isoa putkiremonttia. Toisesta saan voittoa 200 e kk ja toisesta 60 e kk. Niistä rahoista sitten remontoin asuntoa ja vaihdan jääkaappia tms.

Jep, olen tosi ahne.

Vuokranantajan elämä on perseestä. Kunpa asuntojen hinnat nousisivat, niin viitsisi myydä ne ja saada sijoitettua rahat paremmin osakkeisiin.

Kuka sut on pakottanut ostamaan sijoitusasuntoja? Vai etkö ole ymmärtänyt sijoittajan riskiä?

Vierailija
33/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vuokraisäntä nostanut vuokraa kymmeneen vuoteen mitä asunnossa asuin, kunnes ostin oman ja muutin pois.

Vierailija
34/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ajattelin viimeyönä. Uusi kerrostalokortteli johon haluaisin muuttaa. Kaupungin asuntoja, yksiö 500€/kk ja kaksio 700€/kk. Vieressä identtinen talo jossa identtisiä sijoitusasuntoja, yksiö 700€/kk ja kaksio 900€/kk. Jos emme saa kaupungilta tiukasta tilanteesta huolimatta, joudumme joko muuttamaan johonkin läävään tai asumaan tuossa yksiössä koko perhe.

Jos sulla ei ole varaa asua siinä korttelissa niin älä muuta sinne. Varsin yksinkertaista. 

Vierailija
35/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitto 4 e/kk🤡

Vierailija
36/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ollu kyllä hyvä tuuri. Oma vuokranantaja päinvastoin laski vuokraa tuossa keväällä. Toki hän on kyllä aika varakas henkilö, ei mikään velkavivuttaja.

Vierailija
37/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan riippuu ihan sijainnista. Jossain lähiössä pks:lla tuo olisi ehkä 1200-1600€/kk, jossain pikkukaupungissa 600-800€.

-eri-

Vierailija
38/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vuokrata? Myy pois jos ei ole kiva paikka elää itse ja kannattamaton vuokrata.

Missä se vuokralainen asuu, jos vuokra-asunnot myydään pois rikkaille?

Vierailija
39/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiin tottuneille on kauhea paikka, kun asuminen maksaa.

Vierailija
40/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites auto- ja ruokakauppias tai vaikka vuokra-skuuti?