Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäjä, miksi et vain jätä suoraan?

Vierailija
20.08.2025 |

Jos tarvitsee pettää?

Kommentit (312)

Vierailija
281/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä joitain syitä, miksi pettäjä ei eroa:

- oman puolison kanssa on kaikki ok, on perhe, lapset, yhteinen koti ja yhdessä hankittu omaisuus. Ero tarkoittaisi perheen hajoamista, vuoroviikoin kahden kodin välillä vaeltavista lapsia, lapsista erossa olemista, mahdollisesti kodin myymistä ja taloudellisen tilanteen heikkenemistä, yhteisten ystävien menettämistä jne

-salasuhde on ehkä todennäköisesti vain (seksi)suhde, ei ole tarkoitus jatkaa mihinkään vakavampaan

-salasuhteen henkilö ei täytä sopivan puolison kriteerejä

- pettäjä haluaa syödä ja säästää kakun ja poimii molemmista suhteista rusinat pullasta. Miksi erota, jos voi pitää molemmat. Pettäjä luulee, ettei jää kiinni.

Miksi ajattelet, että pettäjä jäisi aina kiinni? Ei ole mikään luonnonlaki, että pettämiskuviot paljastuu aina lopulta.

Ei välttämättä, mutta pettäjän on hyvä olla tietoinen siitä, että sitä parisuhdetta ei sitten enää välttämättä ole, jos kiinni jää. Sitähän et voi varmaksi tietää, kumpaan porukkaan kuuluut. 

Toisinsanoen, pitää tietää, mitä sulla on pelissä, eikä auta itku markkinoilla enää sitten, jos käry käy.

Vierailija
282/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ollut seksisuhde varattuun mieheen. Tiedän ettei ole oikein miehen vaimoa kohtaa mutta siinä vaiheessa halu voitti järjen. 

Hänellä on omat syynsä pettää ja uskon kyllä vaimon tietävän, että viriili mies hakee muualta sen mitä kotoa ei saa. 

Meidän välillä oli huikeaa seksiä, yhteisiä öitä jolloin vain naitiin, pikapanoja autossa jne. Mies haki minulta sen mitä kotoa ei saanut = estotonta seksiä, suihinottoja ja uusien asioiden kokeilua. 

Niin. On se muakin harmittanut, että kun perheessä on pieniä lapsia niin tällainen spontaani seksi ei vaan enää ole samalla tavalla mahdollista.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Loukkaavaa, kun se mies pitää sitä vaimoaan "varalla"." Eräästä alkupään kommentista. Itse olen mies, ja jos kertoisin koko seksielämäni, niin palstan tuomio olis varmaan : selkärangaton mieslortto tms.

Itselle todellisen pettämisen raja menee tuossa lainatussa asetelmassa, ei siinä, että mies tai nainen lipsahtaa "huvittelemaan" satunnaisesti. Täysipainoinen kaksoiselämä vuosia salarakas ohella menee kanssa pettämisen kategoriaan ainakin, jollei varsinainen kumppani ja hänen tarpeensa ole aina ykkösprioriteetti. Harva salarakas kai tuota roolia noilla ehdoilla sietää pysyvänä. En tiedä kun moneksi on meitä, naisia ja miehiä.

Pettämisen määritelmää ei voi muodostaa yksin, koska pettäminen tarkoittaa sopimuksen rikkomista ja sopimus tehdään ainakin parisuhteessa sen toisen osapuolen kanssa. Jos osapuolet ovat sopineet että ei harrasteta seksiä muiden kanssa, s

Sen takiahan siitä ei puhuta vaimolle, koska jos vaimo "lipsahtaa huvittelemaan", niin silloinhan toki on kyse pettämisestä. :D

Otetaan itselle erivapauksia ja sitten valehdellaan itselleen, ettei tee mitään väärää. Käryn käydessä itketään, että "älä lähde!"

Vierailija
284/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itselläni menisi maku, jos pitäisi olla avoimessa suhteessa ja kertoa kokemuksia ja keskustella puolison kanssa muista kumppaneista. Juuri sitä jauhamista haluan karkuun kevyeen hauskanpitoon."

Avoimessa suhteessa oleminen ei tarkoita sitä, että omista kokemuksista täytyisi keskustella puolison kanssa. Se riippuu siitä, miten asia sovitaan. Ideana on, että molemmat tietävät pelin säännöt, eikä huijaaminen ole sallittua. 

Haiskahtaa nyt vaan siltä, ettet halua kumppanille samoja oikeuksia, mitä olet itsellesi ottanut. :)

Vierailija
285/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Opettele kirjoittamaan. Ei mulla ole raskasta. Se on vain sun kuvitelmaa."

On sulla raskasta koska sinä tulet käytetyksi ja vaimo on yhä se nro 1 jota rakastetaan.

No en kyllä kutsuisi rakkaudeksi sitä, että katsoo tarpeelliseksi "rakastaessaan" käydä paneskelemassa tätä luonnehäiriöistä pirkkoa.

En ole luonnehäiriöinen. Sulla ei ole mitään pätevyyttä antaa diagnooseja yhtään kenellekään ja todella huvittavaa kuvitella, että jonkun netin keskustelupalstan perusteella voisi diagnosoida yhtään ketään. Melkoisen suuret luulot sulla itsestäsi.

Täällä on aika moni jo todennut, että sä et ihan täysillä käy. :D

Vinkkinä siis, että tuo kommentti on tullut jo useammalta.

Sulla ei

No et sä itsekään täysillä ole matkassa.

- eri

Vierailija
286/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat sekä syödä kakun että säästää sen.

Tai toisena vaihtoehtona: salarakas ei halua parisuhdetta varatun kanssa, ja on pienempi paha jäädä näivyttleeseen suhteeseen kuin rikkoa perhe ja muuttaa yksin omilleen.

Vierailija
287/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettävien tuttujen naisten selitykset:

Ei halua erota koska raha ja omaisuus.

Haluaa olla haluttu ja ihailtu

Sivusuhteesta saa kuulemma iloa ja energiaa arkeen 

Samat naiset kuitenkin eroaisivat välittömästi, mikäli oma mies jäisi kiinni pettämisestä🙃

Vierailija
288/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei tarvitse. Ei vanhaa autoakaan hävitetä ennenkuin uutta on koeajettu. m38

Jahas !

Minä muuten ostin uuden auton koeajamatta, entisen myin sitten itse myöhemmin suoraan ostajalle

Vierailija
289/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Opettele kirjoittamaan. Ei mulla ole raskasta. Se on vain sun kuvitelmaa."

On sulla raskasta koska sinä tulet käytetyksi ja vaimo on yhä se nro 1 jota rakastetaan.

Mistä päättelet, etä vaimo olisi pettävälle miehelle nro 1 jota rakastettaisi?

Aika monella on lukuisia syitä pitää kulissit ylhäällä, vaikka rakkaus olisi aikaa sitten kuollut. Sikäli kun sitä on alunperin edes ollut. Moni mies on kertonut menneensä naimisiin vain, koska "niin kuului tehdä", tai koska seurustelukumppaniin oli iskenyt vauvakuume ja hän oli "unohtanut ottaa e-pillerin" ja mies luuli että hänen on kannettava vastuunsa astelemalla avioon lapsensa tulevan äidin kanssa, vaikka hänen elämänsä rakkaus saattoi tosiasiassa olla jossain aivan muualla.

Näitä tapauksia on surullisen paljon, ja ne aiheuttavat suuria ongelmia jossain vaiheessa. Yleensä viimeistään silloin, kun lapset ovat lentäneet pesästä. Tyhjä talo, joka pitäisi jakaa vieraaksi muuttuneen ihmisen kanssa, joka on täysin etäinen ja jonka kanssa ei ole enää mitään yhteistä.

Jos mies todella rakastaa vaimoaan, hänelle ei tulisi mieleenkään pettää tätä. Sanokaa mun sanoneen.

Vierailija
290/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mies jätti mut. Petti kyllä ilmeisesti kuukausia tai jopa vuosia sitä ennen, sillä eihän nyt sitä vaihdeta ihan hyvää naista toiseen naiseen koeajamatta sitä uutta naista. Kun koeajo oli onnistunut, ero olikin sitten vain lyhyt 10 minuutin muodollinen ilmoitus minulle. Jätti siis täysin puskista ja yhdessä olimme sentään 19 vuotta. Minultahan ei kysytty yhtään mitään. Minulle vain ilmoitettiin erosta. Eikä erosta keskusteltu edes tämän jälkeen. Kaikki vetäistiin vessanpöntöstä oikeastaan niinkuin tuosta noin vain. Mikään ei merkinnyt mitään. Ei edes lapset.

Moni ei ymmärrä omaa osuuttaan pettämiseen ja eroon. 

Vain pettäjällä on osuus pettämiseen. Ei petetyllä, ellei ole samanlainen itsekin.

Vierailija
291/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska perhe

Mutta ethän sä perheestä välitä, ainoastaan itsestäsi.

Perheestään juuri välittää, kun ei eroa. Lapsilla on molemmat vanhemmat.

Ei vaan perheestä välittävä ei petä. Jatka toki valehtelua itselleskin.

Vierailija
292/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on seksisuhde varatun vanhemman miehen kanssa. Ei miehellä ole mitään aikomusta erota. Me pidetään vain hauskaa ja nautitaan toisistamme. 

Ja tämä on ok miehen vaimolle?

Oletko tulevaisuudessa valmis sitten antamaan oman miehesi jollekin nuorelle naiselle?

Ei miehen vaimo tiedä. Ei mulla ole miestä enkä tiedä haluanko enää edes parisuhdetta. Jos joskus miehen vielä huolin parisuhteeseen, niin uskottomuutta en hyväksy.

Tekopyhä, kyllä se karma sut hoitaa.

Voi snif. Mua kuule kiinnostaa sun ulinasi yhtä paljon kuin kilo paskaa. Kyllä se karma sutkin hoitelee kun toisille toivot pahaa. Kestä se.

Ihan pakko kysyä, että alkaako nimes kenties J-kirjaimella ja tukkas on ainakin ollut kirkkaan punainen? 

Vierailija
293/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt, että aihe  nostattaa näin suuria tunteita. Olen ollut 2-naisena ja selvää oli alusta saakka, että suhde on vain seksuaalinen. Kumpikin oli puutteessa pitkässä avioliitossa. Tapaamisemme keskittyivät e.m .asiaan. En tiedä mitään miehen puolisosta paitsi etunimen. Hän ei kuulu kuvioon millään tavalla. Ehkä mies liioittelee, kun sanoo, että liitto on seksitön. En piittaa siitä ja olen suhteessa itseni vuoksi. Kumpikaan meistä ei suunnittele eroa. 

Jutellaan sitten, kun se matto vedetään sun omien jalkojen alta. :)

Tosin.. säälin sijaan mua naurattais, siitäs sait. :D

Vierailija
294/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilen että moni pettämiseen osallistuva on vaan älykkyysosamäärältään vajaa. Jos estoton seksi on sitä että saa antaa suihinottoja mitä kotona ei saa. Voiko hassumpaa olla kuullut että joku oikeasti uskoo ja varmaan seksin aikana on ylpeä itsestään sellainen "älykäs" ilme naamallaan ;)

Vierailija
295/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihmisiä jollain tasolla jotka pettävät, mutta eivät halua erota. Jos omaa elämää miettii, Ajattelen lapsia, haluan olla heidän elämässä joka päivä. Haluan että he saavat viettää lapsuuden tutussa paikassa eikä joutua reissaamaan kahden kodin väliä. Ja meidän tilanteessa vielä lapsilta vaihtuisi koulu ja kaverit. 

En haluaisi lapsilleni sellaista. Se on nimenomaan lasten ajattelemista, että ei heitetä heti kaikkea hukkaan.

Sitten taloudelliset asiat yms. Moni eronnut tuttavakin asuu lapsineen jossain yksiössä tai pikku kaksiossa. Onhan se tosi ihanaa lapsille, kun mitään omia huoneita ei ole kun vanhemmilla ei eron myötä ole enää rahaa.

Toiseksi, moni pettää ihmisen kanssa, josta ei välttämättä olisi parisuhteeseen. Ei uskalleta vaan irrottautua ja heittäytyä tyhjän päälle kun ei kuitenkaan ole varmuutta että uusi suhde kantaisi. 

syitä on monia, asiat ei ole niin mustavalkoisia. Oma mies/vaimo voi olla tunnekylmä, ja päädytään hakemaan lämpöä muualta. Jne

Vierailija
296/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ihmisiä jollain tasolla jotka pettävät, mutta eivät halua erota. Jos omaa elämää miettii, Ajattelen lapsia, haluan olla heidän elämässä joka päivä. Haluan että he saavat viettää lapsuuden tutussa paikassa eikä joutua reissaamaan kahden kodin väliä. Ja meidän tilanteessa vielä lapsilta vaihtuisi koulu ja kaverit. 

En haluaisi lapsilleni sellaista. Se on nimenomaan lasten ajattelemista, että ei heitetä heti kaikkea hukkaan.

Sitten taloudelliset asiat yms. Moni eronnut tuttavakin asuu lapsineen jossain yksiössä tai pikku kaksiossa. Onhan se tosi ihanaa lapsille, kun mitään omia huoneita ei ole kun vanhemmilla ei eron myötä ole enää rahaa.

Toiseksi, moni pettää ihmisen kanssa, josta ei välttämättä olisi parisuhteeseen. Ei uskalleta vaan irrottautua ja heittäytyä tyhjän päälle kun ei kuitenkaan ole varmuutta että uusi suhde kantaisi. 

syitä on monia, asiat ei ole niin mustavalkoi

Jos hän oikeesti ajattelisi niitä lapsiaan, ei päätyisi lainkaan pettämään. Pettäjä ottaa kuitenkin sen riskin, että jää kiinni. Hyvin usein petetty sitten ei halua jatkaa yhdessäoloa. Luottamus on yksi tärkeimpiä asioita suhteessa.

Vierailija
297/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettävien tuttujen naisten selitykset:

Ei halua erota koska raha ja omaisuus.

Haluaa olla haluttu ja ihailtu

Sivusuhteesta saa kuulemma iloa ja energiaa arkeen 

Samat naiset kuitenkin eroaisivat välittömästi, mikäli oma mies jäisi kiinni pettämisestä🙃

Niin se on jännä, että pettäjät puolustelevat omaa käytöstään. Puolisolle ei suoda samoja oikeuksia, vaan silloin se onkin rumaa ja ei hyväksyttävää. 

Vierailija
298/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän huono lähteä siinä aamuyöstä baarista tai jatkoilta soittelemaan, että hei kulta aion nyt panna toisen kanssa koska himottaa, eli jätän sinut nyt, hei hei. 

Mikäs siinä.  Kyllä mulle tuo kävisi paljon ennemmin kuin että kuukausia ja vuosia petettäisiin selän takana.

Ja toki tuollainen äijä saisi samantien poistuakin mun elämästäni jos ei yhtään kykene tilapäisiä himojaan vastustamaan.  Lähteköön vaan.

Vierailija
299/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt, että aihe  nostattaa näin suuria tunteita. Olen ollut 2-naisena ja selvää oli alusta saakka, että suhde on vain seksuaalinen. Kumpikin oli puutteessa pitkässä avioliitossa. Tapaamisemme keskittyivät e.m .asiaan. En tiedä mitään miehen puolisosta paitsi etunimen. Hän ei kuulu kuvioon millään tavalla. Ehkä mies liioittelee, kun sanoo, että liitto on seksitön. En piittaa siitä ja olen suhteessa itseni vuoksi. Kumpikaan meistä ei suunnittele eroa. 

Jutellaan sitten, kun se matto vedetään sun omien jalkojen alta. :)

Tosin.. säälin sijaan mua naurattais, siitäs sait. :D

Jaa ei vaimo kuulu kuvioon millään lailla?

Itse asiassa kyllä kuuluu.  Ja vahvasti kuuluukin.  Ei vain raukka tiedä sitä.  Hänen nimenomaan pitäisi tietää, että voisi tehdä omat siirtonsa siltä pohjalta. Jokainen meistä haluaa rehellisyyttä.  

Mikset kerro omalle miehellesi, että olet puutteessa?  

Puutteessa oleminen ei oikeuta toisen pettämiseen.  Jos siitä niin kovasti kärsii, on otettava ensin ero ja sitten voi korjata puutettaan niin paljon kuin lystää.

Vierailija
300/312 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pettää vaikka kotona olisi kaikki hyvin ja seksiä tulisi. Pettäjä vain haluaa jännitystä ja vierasta pillua tai kullia. Joitakin ei ole luotu yksiavioisiksi.

Tämä on totta.  Monilla ihmisillä on tällaisia narsistisia taipumuksia saada mahdollisimman montaa miestä tai naista.  Kai siinä sitten rinta röyhistyy.