MENE TÖIHIN! Yle: Nyt tuli karut luvut - avoimien työpaikkojen määrä väheni 38 prosenttia
Avoimien työpaikkojen määrä on vähentynyt voimakkaasti samaan aikaan, kun työttömyys on kasvanut kohisten kuluvan vuoden aikana.
Tilastokeskuksen mukaan avoimien työpaikkojen määrä väheni huhtikesäkuussa peräti 38 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Avoimia työpaikkoja oli toisella vuosineljänneksellä vain hieman alle 29 000, kun vielä vuotta aiemmin työpaikkoja oli avoinna 47 000.
Avoimien työpaikkojen määrä alittaa nyt siis jopa koronapandemian aikaisen sukelluksen.
Ja lisää halpatyövoimaa pitää ulkomailta tuoda ja toisaalta tekoäly ja robotit vie muut työt. Suojaosien poiston myötä osa-aikatyö ei kannata, eikä ihmiset uskalla kuluttaa ja käyttää palveluja työttömyyden pelossa.
Kommentit (170)
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Työllistäkää itse itsene, poimikaa marjoja, myykää itseänne ja tehkää muita hantihommia. Amerikassakin voi käydä jostain nurkalta aina muutaman Meksikkolaisen maalamaan taloa tai ajamaan nurmea. Ottakaa niistä mallia.
Typerä ehdotus! Marjojen keruulla voi tienata muutaman satasen ja riittää korkeintaan ehkä muutamaksi päiväksi ne tulot. Miten tyhmiä nää mee töihin huutelijat oikeesti on??
Vaikka kuinka yrittäisit keksiä jotain niin se on niin epämääräistä mutta kuitenkin aikaavievää että tulos on että 10 tunnin työstä (vaikkapa se mustikanpoiminta) tulee käteen ehkä 50 e. Ja riittää yhden viikonlopun ruokiin jos siihenkään riippuu perhekoosta ja syöjien määrästä.
Jotain muuta pitäis keksiä ja se pitäis olla jotain muuta kuin talouden kurjistaminen joka alalta. Pieniä firmoja mennyt ja menee koko ajan konkurssiin kun ihmisillä ei ole varaa ostaa juuri mitään.
Eli kun hallitus on tyrehdyttänyt kulutuksen firmat menee konkurssiin. Kuinka typerä on ihminen joka tuota ei tajua. Tämä töihin huutelija on varmasti eläkeläinen kukaan muu ei voi olla noin tyhmä.
Hän on varmaan myös niin iäkäs että ollut töissä silloin kun töitä oli tosiaan kaikille eli 1960-1980 luvuilla. Sitten tuli 90-luku ja sen jälkeen ja erityisesti EU:hun liittymisen jälkeen meillä on mennyt huonosti. Erityisesti velanotto on lisääntynyt hurjasti mutta työpaikat ovat vähissä.
Umpisurkea hallitus voisi nyt vaan erota.
Vierailija kirjoitti:
Eli vieläkin vapaita paikkoja löytyy. Miksi et edes hae?
Mulla on jo. Ei tartte.
Menkää töihin täältä kirjoittamasta!!!
Nykyhallitus on täynnä mielenhäiriöisiä retardeja, joita ei pitäisi päästää millekään vastuupaikalle. En mä yhtään ihmettele, että eduskunnassa(kin) kuolee nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Umpisurkea hallitus voisi nyt vaan erota.
#Peppukipu#Vasennus
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmaan koskaan ollut Suomessa yhtä umpisurkeaa hallitusta. Siis parissa vuodessa sekä Euroopan että maailman top kolmoseen peräpäästä työllisyydessä ja talouskasvussa. Tähän johtaa ahneus ja itsekkyys yhdistettynä vähäiseen ymmärrykseen yhteiskunnasta ja taloudesta. Persujen vähäinen / olematon koulutustausta ja kokoomuksen loputon ahneus ja muista piittaamattomuus on tuhoisa kombinaatio. Vielä kun nämä ihmisvihamieliset populistit antaa vaikka äitinsä, jos vastineeksi maahanmuuttajat pistetään kadulle.
Pähkinänkuoressa: mutulla tehdyt päätökset ilman minkäänlaista tutkimustietoa on johtanut siihen, että asioiden monimutkaisia kerrannaisvaikutuksia ei olla ymmärretty. Esimerkiksi kun on räiskitty miljoonat pörriäisille veroparatiiseihin ja leikattu kotimaisesta kulutuksesta, on potkittukin kokkarikamujen omaan nilkkaan, kun bisnekset eivät olekaan sujuneet niin hyvin enää. Samaten työttömien tukia leikkaamalla ja oikeuksia p
Mahtavaa lukea näin täysijärkistä tekstiä tällä palstalla. Kiitos.
Kyllä pimeitä töitä saa helposti. Menen huomenna ja lauantaina hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työllistäkää itse itsene, poimikaa marjoja, myykää itseänne ja tehkää muita hantihommia. Amerikassakin voi käydä jostain nurkalta aina muutaman Meksikkolaisen maalamaan taloa tai ajamaan nurmea. Ottakaa niistä mallia.
Typerä ehdotus! Marjojen keruulla voi tienata muutaman satasen ja riittää korkeintaan ehkä muutamaksi päiväksi ne tulot. Miten tyhmiä nää mee töihin huutelijat oikeesti on??
Vaikka kuinka yrittäisit keksiä jotain niin se on niin epämääräistä mutta kuitenkin aikaavievää että tulos on että 10 tunnin työstä (vaikkapa se mustikanpoiminta) tulee käteen ehkä 50 e. Ja riittää yhden viikonlopun ruokiin jos siihenkään riippuu perhekoosta ja syöjien määrästä.
Jotain muuta pitäis keksiä ja se pitäis olla jotain muuta kuin talouden kurjistaminen joka alalta. Pieniä firmoja mennyt ja menee koko ajan konkurssiin kun ihmisillä ei ol
Huomaan että työnteko ei kiinnosta sinua.
Vierailija kirjoitti:
Wolttikuskiksi vaan jos ei muuta löydy! Hop hop ylös sohvalta! Loppuu se loisiminen!
Woltilla alkoi muutosneuvottelut.
Hah. Niin kauan kun palkkaa tarjotaan sarjassamme Paskempi mitä mulla oli 15 vuotta sitten, niin en taatusti mene. Ennemmin elän tuilla köyhänä mutta onnellisena. Ei mitään järkeä tuossa, että halutaan osaamista ja koulutusta ja kielitaitoa ja sitten kun sulla on ne kaikki, niin JOO, tule töihin. 12€/h ilman etuuksia. No enpä tule.
Vierailija kirjoitti:
Wolttikuskiksi vaan jos ei muuta löydy! Hop hop ylös sohvalta! Loppuu se loisiminen!
Tuohonkin tarvitaan auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoja poimimallako saa maksettua laskut?? Miten sitten talvella??
Talvella voit tehdä lumitöitä.
Voi. Ongelma on, että idea työstä on saada siitä palkkaa. Ja sepä ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä hallitus saa jatkaa alisuorittamistaan? Ihan oikeasti kysyn.
Vaalikausi on 4 vuotta eikä se siitä pienene ellei hallitus päätä itse hajota
Tähän pitäisi saada muutos. Kansalla pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa jos hallitus on umpisurkea.
Miksi PersuPojat ulisevat täällä päivät pitkät.Miksi PersuPojat eivät mene töihin.
Jurttaryssäläiset siperianrikastukset ja muut vast. kehitysmaalaiset "suomalaiset" eivät kykene ylläpitämään hyvinvointiyhteiskuntaa, saati luomaan sellaista. Ei ole älyä ja innovaatiota. Ryvetään kuin apinat veronmaksajien rahoilla, vrt. lestojen, poliitikkojen yms. vokkibisnes. Tuodaan lisää kehitysmaalaisia, koska itse ollaan kehitysmaalaisia.
Pitäisi nähdä metsä puilta. Ei täällä ole alkuperäisiä suomeja, arjalaisia kuin n. 5% populaatiosta. Muut kutevat noiden kielellä, kulttuurilla ja identiteetillä selitellen vähä-älyisinä, että kongolainenkin on suomalainen. Kaiken lisäksi alkuperäisten identiteettiä sensuroidaan, koska itse ollaan mitä ollaan.
Mua henk. koht. ainakin oksettaa nykymeno.
Joko Purra on kommentoinut työpaikkojen vähyyttä ja että aikooko jatkaa entiseen malliin työlupien myöntöä?
Ei vaan mulla on yksi suosittelija entisestä kesätyöpaikasta, mutta se ei enää varmaan riitä joten täytynee kysyä toistakin.