Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MENE TÖIHIN! Yle: Nyt tuli karut luvut - avoimien työpaikkojen määrä väheni 38 prosenttia

Vierailija
20.08.2025 |

Avoimien työpaikkojen määrä on vähentynyt voimakkaasti samaan aikaan, kun työttömyys on kasvanut kohisten kuluvan vuoden aikana.

Tilastokeskuksen mukaan avoimien työpaikkojen määrä väheni huhtikesäkuussa peräti 38 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Avoimia työpaikkoja oli toisella vuosineljänneksellä vain hieman alle 29 000, kun vielä vuotta aiemmin työpaikkoja oli avoinna 47 000.

Avoimien työpaikkojen määrä alittaa nyt siis jopa koronapandemian aikaisen sukelluksen.

https://yle.fi/a/74-20178422

Ja lisää halpatyövoimaa pitää ulkomailta tuoda ja toisaalta tekoäly ja robotit vie muut työt. Suojaosien poiston myötä osa-aikatyö ei kannata, eikä ihmiset uskalla kuluttaa ja käyttää palveluja työttömyyden pelossa.

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kuulitte menkää töihin-huutajat.

Mene töihin!

Vierailija
82/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE  T  Ö  I  H  I  N !!!!!!!

Ja lopeta ulinasi, saatana! Teillä punikeilla on aina joku tekosyy minkä varjolla pitäisi pystyä välttelemään sitä töihinmenoa.

No minä(en ole punikki) olen mennyt moneen työaikkaan. Mut ei ne muo ole niihin huolinut. Eivätkä edes palkkaa maksanut,  vaikka kuin moneen oon mennyt.

Sitten olet toivoton luuseripaska. Miksi muiden velvollisuus olisi tuollaista hapentuhlaajaa elättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vieläkin vapaita paikkoja löytyy. Miksi et edes hae?

Haen mutta en pääse työhaastatteluihin.

Perusta sitten firma.

Vierailija
84/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttikuskiksi vaan jos ei muuta löydy! Hop hop ylös sohvalta! Loppuu se loisiminen!

Vierailija
85/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aika perustaa työttömien puolue.

Siis luuserien puolue.

Vierailija
86/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarinpaskojen lokoisat kissanpäivät on ohi nyt. OHI! Ei kertakaikkiaan enää siedetä teidän rottien loisimista nurkissa.

Vierailija
87/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistäkää itse itsene, poimikaa marjoja, myykää itseänne ja tehkää muita hantihommia. Amerikassakin voi käydä jostain nurkalta aina muutaman Meksikkolaisen maalamaan taloa tai ajamaan nurmea. Ottakaa niistä mallia. 

Marjoja poimimallako saa maksettua laskut?? Miten sitten talvella??

Talvella voit tehdä lumitöitä. 

Vierailija
88/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kuulitte menkää töihin-huutajat.

Mene töihin.  

Vierailija
89/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
90/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vieläkin vapaita paikkoja löytyy. Miksi et edes hae?

Haen mutta en pääse työhaastatteluihin.

Mulla on omalta alalta runsaasti työkokemusta ja oon päässyt pariin vuokrafirmojen alkukartoitukseen. Koko ajan tulee kuitenkin hylkyjä. Ilmoittauduin sitten avoimeen amkiin opiskelemaan toista alaa, mutta odotan tuleeko työkkäriltä puolto. Nyt haen myös osa-aikatöitä. Vaikeat ajat. 

Vierailija
91/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa on varmaan kiire, en ole saanut mistään rahaa heinakuussa enkä elokuussa. 

Vierailija
92/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet tulisi lakkauttaa kokonaan pitkäaikaistyöttömiltä.

Haluat että varkaudet ja murrot lisääntyy entisestään? 

Haluan pidemmät vankeusrangsitukset. 

Vierailija
93/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolttikuskiksi vaan jos ei muuta löydy! Hop hop ylös sohvalta! Loppuu se loisiminen!

Sinne ei taida päästä, jos nimi on suomalaisperäinen. Mun hakemukseen eimitään kuulunut, vaikka hain pari vuotta sitten.

Vierailija
94/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelassa on varmaan kiire, en ole saanut mistään rahaa heinakuussa enkä elokuussa. 

Olen hakenut heinakuun ensimmäiseltä parilta viikolta rahaa eikä olla vielä käsitelty. On jo kuusi viikkoa työmarkkinatukea sisällä, mutta kun ensimmäistäkään hakemusta ei ehditä käsittelemään. 

Vierailija
95/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut heinakuun ensimmäiseltä parilta viikolta rahaa eikä olla vielä käsitelty. On jo kuusi viikkoa työmarkkinatukea sisällä, mutta kun ensimmäistäkään hakemusta ei ehditä käsittelemään. 

Säästäkää rahaa työttömyyttä varten, jos tulee noita kahden kuukauden jaksoja ettei tule rahaa mistään. 

Vierailija
96/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. 

On siinä ihmettelemistä monella, kun viimeisen palkan jälkeen ei tule rahaa mistään, kun tukien käsittely kestää kaksi kuukautta. 

Vierailija
97/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta elokuu loppuu enkä ole saanut heinäkuussa ja elokuussa euroakaan mistään rahaa. 

Mutta hei, tämä on tätä työttömän elämää. 

Vierailija
98/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa on jonoa,ei ole tullut tukipäätöstä vaikka käsittelyaika piti olla 16 päivää. No maksetaan laskut perintätoimistoon ainakin norjalaiset rikastuu mun viivästysmaksuista. Köyhillä on kurittajansa.

Vierailija
99/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta elokuu loppuu enkä ole saanut heinäkuussa ja elokuussa euroakaan mistään rahaa. 

Mutta hei, tämä on tätä työttömän elämää. 

Kelassa on varmaan kiire opiskelijoiden asumislisä siirron takia, ei ne varmaan ehdi työttömien tukia käsittelemään. 

Vierailija
100/170 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minnekään töihin mene. Olen opiskelija. Ja se saa riittää ahneelle yhteiskunnalle. 

Miksi elättäisin Suomeen tulleita ulkomaisia opiskelijoita ja heidän perheitään? Hehän voivat ottaa myös Suomessa opintolainaa.

Niinkuin suomalaiset opiskelijat joutuvat ottamaan.