Help! Miten erityislapsen kanssa uimahalliin? Ei voi mennä yksin miesten puolelle
Minulla on 8-vuotias autistilapsi. Hän ei voi mennä yksin miesten puolelle. Hänen autismi ei näy päällepäin eli näyttää tavalliselta lapselta, mutta ei millään selviydy yksin uimahallissa (eikä voi esim kulkea lyhyttäkåän koulumatkaa yksin tms). Miten voin mennä hänen kanssa uimahalliin, saako tällaisessa tilanteessa pojan ottaa naistenpuolelle?
Kommentit (233)
Saako mennä niihin perhe/ryhmäpukuhuoneisiin?
Asia selviää uimahallista kysymällä. Jos mahdollista, sieltä voi järjestyä avustaja tai sitten kehoittavat teitä ottamaan oman miespuoleisen aikuisen mukaan. Et voi roudata kouluikäistä enää vastakkaisen sukupuolen tiloihin, vaikka miten olisi erityinen. Voi olla, että ette pääse uimahalliin.
Ei saa ellei ikäistään nuoremman oloinen. Joissain halleissa on perhekoppeja tällaisia tapauksia varten. Muutoin on löydettävä joku mies viemään poikaa. Jossei suvussa ja ystävissä löydy, niin löytyisikö mieskaveritoiminnasta?
Isä menee pojan kanssa uimaan ja äiti tytön.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni isä ei mene hänen kanssaan uimaan (tapaa lasta vain satunnaisesti ja silloinkin vain minun luona). Pitääkö lapsen nyt jäädä ilman uimataitoa kun isää ei kiinnosta? Ei se lapsen vika ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole isää. Tai äitiä.
Naisten puolelle ei ole enää asiaa. Perhepukuhuone tai miespuolinen kaveri / saattaja / tukihenkilö mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta näitä isoja erityispoikia naisten puolelle.
Kysy vapaaehtoisjärjestöistä jos olisi vapaaehtoista tukihenkilömiestä käyttämään poikaa uimahallissa, jos sinulla ei ole isää, veljeä tai muuta läheistä joka voisi pojan kanssa käydä uimassa.
8 v ei ole iso poika!
Kysyt vaikka sieltä uimahallista, löytyisikö sellaista pesutilaa, missä voitte olla yhdessä. Monesta löytyy esimerkiksi erilliset pesutilat pukuhuoneineen liikuntaesteisille ja muille erityisryhmille. Ja tarvitseeko siihen jotain "todistuksia".
Jos lapsi saa jotain kelan vammaistukea, niin silloin hakea EU-vammaiskorttia ja jollain korotetulla tuella saa A-merkintäisen, joka tarkoittaa avustajan tarvitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ei myöskään ole pakko mennä uimahalliin. Luonnonvedet ovat edelleen varsin lämpimiä, voi mennä rannalle uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ei myöskään ole pakko mennä uimahalliin. Luonnonvedet ovat edelleen varsin lämpimiä, voi mennä rannalle uimaan.
Eli isättömät pojat saa uida vain kesäisin?
Vaihdat kätevästi sukupuolta. Oletko elänyt tähän asti tynnyrissä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni isä ei mene hänen kanssaan uimaan (tapaa lasta vain satunnaisesti ja silloinkin vain minun luona). Pitääkö lapsen nyt jäädä ilman uimataitoa kun isää ei kiinnosta? Ei se lapsen vika ole. Ap
Nyt oot kyllä aika monta vuotta myöhässä, jos vasta 8-vuotiasta olet viemässä uimahalliin opettelemaan uimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tulee varmaan kohta kertomaan, että heillä ei ole luonnonvesiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä järviä. Oletko itse autistinen vai jotenkin muuten hidas?
Ei naisten puolelle! Ärsyttää tollaset. Minä en halua mitään pikkupoikia tirkistelemään. Jos on tollanen ongelma, uimahalliin ei mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivasti saatiin miesviha pirskahtelemaan tähänkin ketjuun. Painoin tämänkin nettivinkkaukseen vihapuheena.
Kyllä se nyt vaan pojan isän pitäisi se lapsi viedä. Oletko edes kysynyt häneltä asiaa? Kuulostat vähän siltä että olet ominut lapsen itsellesi ja syrjäyttänyt ex-miehesi kokonaan.
Ei haluta näitä isoja erityispoikia naisten puolelle.
Kysy vapaaehtoisjärjestöistä jos olisi vapaaehtoista tukihenkilömiestä käyttämään poikaa uimahallissa, jos sinulla ei ole isää, veljeä tai muuta läheistä joka voisi pojan kanssa käydä uimassa.