Help! Miten erityislapsen kanssa uimahalliin? Ei voi mennä yksin miesten puolelle
Minulla on 8-vuotias autistilapsi. Hän ei voi mennä yksin miesten puolelle. Hänen autismi ei näy päällepäin eli näyttää tavalliselta lapselta, mutta ei millään selviydy yksin uimahallissa (eikä voi esim kulkea lyhyttäkåän koulumatkaa yksin tms). Miten voin mennä hänen kanssa uimahalliin, saako tällaisessa tilanteessa pojan ottaa naistenpuolelle?
Kommentit (233)
Aloittajalla ei ole empatiakykyä.
En jaksa nyt koko ketjua lukea, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla onnistuu niin, että varaat invasaunan - näitä on ainakin joissain uimahalleissa. Olen itse ollut siellä pojan kanssa, eikä ollut edes mikään erityislapsi. Itse tarjosivat tätä vaihtoehtoa lipunmyynnistä kun kyselin, onko perhepukuhuonetta.
Toinen vaihtoehto on tietysti sitten unisex-pukuhuoneet - niissä EI vaihdeta vaatteita toisten nähden, vaan niissä on jotain yksityisiä vaatteiden vaihtokoppeja, jotka muistuttavat varmaan uimakoppia - kaapit ovat sitten yhteistilassa.
Naisten puolelle voi ottaa alle kouluikäisen pojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä menee pojan kanssa uimaan ja äiti tytön.
Lapseni isä ei mene hänen kanssaan uimaan (tapaa lasta vain satunnaisesti ja silloinkin vain minun luona). Pitääkö lapsen nyt jäädä ilman uimataitoa kun isää ei kiinnosta? Ei se lapsen vika ole. Ap
Ei ole myöskään kenenkään muun uimahallissa käyvän naispuoleisen henkilön vika, että et ole järjestänyt lapsellesi miespuoleista tukea esim. uimahallissa käyntiä varten. Valoja päälle nyt. Tuon ikäisellä ei ole mitään asiaa naisten puolelle, oli kuinka "erityinen" tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen ilkeitä vastauksia. 8-vuotias on vielä pieni. En usko, että olisi kiinnostunut alastomista naisista seksuaalisessa mielessä. Minä kyllä sallisi hänet äitinsä mukana naisten puolelle.
Jep jep. Sinä olt just niitä mammoja, jotka imettääkin tuon ikäistä, kun se on pieni.
Missään tapauksessa 8 v ei ole mitään asiaa naisten puolelle, oli mikä vamma tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä menee pojan kanssa uimaan ja äiti tytön.
Lapseni isä ei mene hänen kanssaan uimaan (tapaa lasta vain satunnaisesti ja silloinkin vain minun luona). Pitääkö lapsen nyt jäädä ilman uimataitoa kun isää ei kiinnosta? Ei se lapsen vika ole. Ap
Isällä on tiettyjä velvollisuuksia, vaikka ei kiinnosta. Voisi tehdä hyvää isälle ja tuon ikäiselle pihalle käydä yhdessä uimassa. Ettet vain itse yritä omia poikaa kokonaan itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta näitä isoja erityispoikia naisten puolelle.
Kysy vapaaehtoisjärjestöistä jos olisi vapaaehtoista tukihenkilömiestä käyttämään poikaa uimahallissa, jos sinulla ei ole isää, veljeä tai muuta läheistä joka voisi pojan kanssa käydä uimassa.
8 v ei ole iso poika!
Meillä uimahallissa sääntö, että 7v eteenpäin ei saa mennä vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneisiin.
Juuri peruin kaverin kanssa uimahallitreffit kun sanoi ottavansa tokaluokkalaisen pojan mukaan, kun onkin äitiviikko. Poika käy hitailla ja on äitinsä kanssa saunoja.
Vierailija kirjoitti:
Juuri peruin kaverin kanssa uimahallitreffit kun sanoi ottavansa tokaluokkalaisen pojan mukaan, kun onkin äitiviikko. Poika käy hitailla ja on äitinsä kanssa saunoja.
Kai kerroit syyn, miksi peruit?
Vierailija kirjoitti:
Äitinsä kanssa saunoja?
Mä saunoin lapsena äitini kanssa ja 40 vuotta myöhemminkin ne saunotaan toisinaan.
Mikä siinä on väärin?
No kyllä todellakin saa mennä. Pidä vaikka kädestä kiinni ja sano ääneen ohjeita, niin muut tajuavat, että lapsella on erityispiirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti tuossa käy hitaalla, kun ei tiedä aikatauluaan.
Olit varmaan outo eli poikkeus sääntöön. Ihan eskarilaisesta alkaen tytöt eivät halua olla samanikäisten poikien kanssa alasti. He kokevat tilanteen äärimmäisen noloksi, jos ovat kehittyneet normaalisti.