Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Miten erityislapsen kanssa uimahalliin? Ei voi mennä yksin miesten puolelle

Vierailija
20.08.2025 |

Minulla on 8-vuotias autistilapsi. Hän ei voi mennä yksin miesten puolelle. Hänen autismi ei näy päällepäin eli näyttää tavalliselta lapselta, mutta ei millään selviydy yksin uimahallissa (eikä voi esim kulkea lyhyttäkåän koulumatkaa yksin tms). Miten voin mennä hänen kanssa uimahalliin, saako tällaisessa tilanteessa pojan ottaa naistenpuolelle?

Kommentit (233)

Vierailija
41/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan pojan isän pitäisi se lapsi viedä. Oletko edes kysynyt häneltä asiaa? Kuulostat vähän siltä että olet ominut lapsen itsellesi ja syrjäyttänyt ex-miehesi kokonaan.

Vai niin. Isä nyt ei vain vie, koska hän ei halua. Isä ei koe pärjäävänsä lapsen kanssa kaksin. Siksi tapaakin lasta vain minun luona. Jos sinulla ei ole autistilasta niin ei varmaan kannata kommentoida asiaa mistä ei ymmärrä mitään. Vai pitikö päästä ihan syyttämisen ilosta taas syyttämään äitiä isän tekemisistä? Ap

Voitteko mennä kolmisin? Otat uinnista vastuuta, mies auttaa pukuhuoneessa ja voi lillua uintiaikanne jossain poreissa?

Vierailija
42/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko poika sellainen, että voisi käyttäytyä tai muuten toimia häiritsevästi naisten puolella? Eli esim. ymmärtääkö, että vaikka tytöt kiinnostaisi niin niitä ei tuijotella. 8-vuotias on iän puolesta vähän siinä rajoilla. Jos ei esim. osaa oikein säädellä itseään ja joku tietty kehon toiminto lipsahtaa tyttöjen suihkussa esille niin se voi olla aika vaivaannuttavaa etenkin jos poika ei itse ymmärrä, että se ei kuulu muiden silmille.

Entä loppuelämä?

Loppuelämän aikana voi uida tuhansissa järvissä, joissa ja merissä täysin vapaasti mutta kullin seisottelu ja pimpsojen tuijottelu uimahallin naisten puolella kannattaa unohtaa, ei sinne kellään muullakaan miespuolisella taaperoiän jälkeen ole mitään asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä menee pojan kanssa uimaan ja äiti tytön.

Kaikilla ei ole isää. Tai äitiä. 

Kaikkien ei myöskään ole pakko mennä uimahalliin. Luonnonvedet ovat edelleen varsin lämpimiä, voi mennä rannalle uimaan.

Eli isättömät pojat saa uida vain kesäisin? 

Isättömät pojat saavat uida milloin vain, mutta pimppien katselu uimahallin naisten puolella ei ole mikään isojen poikien etuoikeus.

Onneksi me isot lesbot saamme tehdä sitä vapaasti. Koska mitään muuta pointtiahan ei uimahallissa käymisellä voi meilläkään olla.

Tajuavatkohan nuo vain itse katsovansa maailmaa joidenkin pervolasien läpi, sen sijaan että kaikki muut tekisivät niin.

Vierailija
44/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni isä ei mene hänen kanssaan uimaan (tapaa lasta vain satunnaisesti ja silloinkin vain minun luona). Pitääkö lapsen nyt jäädä ilman uimataitoa kun isää ei kiinnosta? Ei se lapsen vika ole. Ap

Nyt oot kyllä aika monta vuotta myöhässä, jos vasta 8-vuotiasta olet viemässä uimahalliin opettelemaan uimista.

Jo aloituksessa lukee, että lapsi on autisti. Hänellä on aistiyliherkkyyksiä eikä ole pienempänä kestänyt vedes kosketusta iholla. Kotona kylvyt ja suihkut ovat olleet todella vaikeita ja yhtä huutoa ja itkua. Nyt olen saanut hänet tottumaan veden tuntuun niin että voidaan kokeilla uimahallia. Miksi kommentoit noin tylysti kun tiedät, että ei ole kyse normaalista lapsesta? Ap<

Ei autismi ole mikään syy mennä vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneeseen. Samat säännöt koskevat kaikkia.

Ikävää että poikasi ei ole voinut suhtautua veteen normaalisti nuorempana. Se ei kuitenkaan ole kenenkään muun kuin hänen ongelmansa.

Vierailija
45/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei myöskään ole pakko mennä uimahalliin. Luonnonvedet ovat edelleen varsin lämpimiä, voi mennä rannalle uimaan.

Olisi kannattanut opettaa poika uimaan ja toimimaan uimahallissa jo alle kouluikäisenä.

Vierailija
46/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjolla oleva 53-vuotias mies, ymmärsinkö tästä ketjusta oikein että voin mennä uimahallissa jatkossa naisten puolelle? Tämähän on kiinnostava uutinen!

Vierailija
47/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellasta sitten. Ei avata tilannetta yhtään ja sitten kiukutellaan muille, kun "ette ymmärrä vesikammoa", josta ei ole mainittu halaistua sanaakaan aloitusviestissä. "Autisti" ei ole mikään yhtenäisten käyttäytymistapojen termi, joka riittää kertomaan, mikä se ongelma on.

Vierailija
48/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjolla oleva 53-vuotias mies, ymmärsinkö tästä ketjusta oikein että voin mennä uimahallissa jatkossa naisten puolelle? Tämähän on kiinnostava uutinen!

Kyllä voit, äitisi seurassa.

Vierailija
49/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 13v niin tällainen mamman autistinen lapsi ryntäsi lääppimään minua kun olin suihkussa. En todellakaan haluaisi että oma tyttäreni joutuisi kokemaan vastaavaa tai kukaan muukaan tyttö/nainen.

Vierailija
50/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjun tarkoitus on miesviha.

Inseli itkee kun ei pääse naisten pukkariin

Vierailija
51/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut opettaa poika uimaan ja toimimaan uimahallissa jo alle kouluikäisenä.

Ei millään ehtinyt kun oli liian kiire uhriutua ja syyllistää miestä kaikesta.

Vierailija
52/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellasta sitten. Ei avata tilannetta yhtään ja sitten kiukutellaan muille, kun "ette ymmärrä vesikammoa", josta ei ole mainittu halaistua sanaakaan aloitusviestissä. "Autisti" ei ole mikään yhtenäisten käyttäytymistapojen termi, joka riittää kertomaan, mikä se ongelma on.

En tajunnut, että minun olisi pitänyt aloitukseen kirjoittaa kaikki lapsen oireet. Kun tässä aloituksessa ei ole kyse niistä oireista vaan siitä, että mitä keinoja on käydä uimahallissa nepsylapsen kanssa, joka ei pärjää yksin. Ap

Vierailija
53/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Et ole. Olet nainen, joka tykkää trollata ketjua.

Vierailija
54/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjun tarkoitus on miesviha.

Inseli itkee kun ei pääse naisten pukkariin

Tänä päivänä sukupuolen voi vaihtaa täyttämällä yhden lomakkeen. Pukuhuoneessa nähdään, t: Arto

Vierailija
55/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 13v niin tällainen mamman autistinen lapsi ryntäsi lääppimään minua kun olin suihkussa. En todellakaan haluaisi että oma tyttäreni joutuisi kokemaan vastaavaa tai kukaan muukaan tyttö/nainen.

No ei tietenkään. Oma lapseni ei lääpi ketään. Hän on vaaraksi ja haitaksi vain itselleen. Ja minä vahdin koko ajan vieressä. Ap

Vierailija
56/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin 8-vuotiaan mukaan naisten puolelle, on vielä pieni poika. Ihmiset on turhan herkkiä, tuskinpa autistista 8v. poikaa alastomat naiset kiinnostaa. Olkaahan nyt nipottamatta.

Vierailija
57/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut, että minun olisi pitänyt aloitukseen kirjoittaa kaikki lapsen oireet. Kun tässä aloituksessa ei ole kyse niistä oireista vaan siitä, että mitä keinoja on käydä uimahallissa nepsylapsen kanssa, joka ei pärjää yksin. Ap

Oletko varma ettet ole itse autistinen? 

Vierailija
58/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajakortilla erillinen oma tila

Vierailija
59/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon taas meteliä tyhjästä. Miesten puolella on maailman sivu liikkuneet naissiivoojat, eikä kukaan ole moksiskaan. Jos lapsi osaa käyttäytyä, miksei voisi mennä naisten puolelle äitinsä kanssa, jos ei uiminen muulla keinoin järjesty?

Vierailija
60/233 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mennä niihin perhe/ryhmäpukuhuoneisiin?

En ole ap, mutta onko tuollaista muualla kuin Itäkeskuksen uimahallissa? Tuntuisi oudolta laittaa pieni lapsi yksin miesten puolelle. Ties mitä hiippareita siellä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä