Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ketään joka olisi tehnyt itsarin? Mistä se johtui?

Vierailija
20.08.2025 |

Minusta tuntuu usein, että vaikeat traumat saavat minut tekemään sen ratkaisun. En vain pysty elämään itseni kanssa. 

Kommentit (294)

Vierailija
281/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian monta. 

Mielenterveys ongelmat syynä kaikilla.

Joo joo. Totta kai. Se on se viimeinen käytännöllinen syy, et mt prakaa.

Mitkä syyt ja tekijät tapahtumat siellä taustalla. Kiinnostaa ne.

Vierailija
282/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian monta. Mielenterveys ongelmat syynä kaikilla.

Joku tekee hienon biisin niistä aiheista joista toinen tappaa itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuveljeni. Sairastui masennukseen teininä jo, lääkkeillä sinnitteli opinnot läpi, mutta sitten masennus paheni. Kokeili terapiat ja sähköhoidon myös, lääkkeiden lisäksi. Ei mistään oikein apua, paitsi neurolepteillä zombieksi lääkitseminen lievitti tuskaa. Hän ei kuitekaan kokenut elämää sellaisena elämisen arvoiseksi - kun ei ollut työkykyinenkään, 32-vuotiaana päätyi eläkkeelle. 

Itse hyväksyin täysin veljeni päätöksen lähteä. Todennäköisesti olisin tehnyt itse saman samassa tilanteessa, jossa ei kerta kaikkiaan ole mitään hoitoa joka auttaisi riittävästi, että elämän tuntuisi elämisen arvoiselta. Vanhemmille oli vaikeampaa, heidän mielestään olisi vaan pitänyt roikkua kammottavassa, merkityksettömässä elämässä turraksi lääkittynä, ettei aiheita muille terveille ihmisille surua kuolemallaan. Usein itsarin tekijöitä sanotaan itsekkäiksi, mutta minä ajattelin että tuo jos mikä on itsekästä, että ajat

Mun mielestä ihminen, joka päätyy päättämään elämänsä, on tavallaan itsekäs. Mutta kun tilanne on se, että ihminen ei vaan näe muuta vaihtoehtoa kuin oman elämän päättämisen, niin ei siinä varmasti yksikään ole kykenevä ajattelemaan miten asia tulee vaikuttamaan lähipiiriin. 

Vierailija
284/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuveljeni. Sairastui masennukseen teininä jo, lääkkeillä sinnitteli opinnot läpi, mutta sitten masennus paheni. Kokeili terapiat ja sähköhoidon myös, lääkkeiden lisäksi. Ei mistään oikein apua, paitsi neurolepteillä zombieksi lääkitseminen lievitti tuskaa. Hän ei kuitekaan kokenut elämää sellaisena elämisen arvoiseksi - kun ei ollut työkykyinenkään, 32-vuotiaana päätyi eläkkeelle. 

Itse hyväksyin täysin veljeni päätöksen lähteä. Todennäköisesti olisin tehnyt itse saman samassa tilanteessa, jossa ei kerta kaikkiaan ole mitään hoitoa joka auttaisi riittävästi, että elämän tuntuisi elämisen arvoiselta. Vanhemmille oli vaikeampaa, heidän mielestään olisi vaan pitänyt roikkua kammottavassa, merkityksettömässä elämässä turraksi lääkittynä, ettei aiheita muille terveille ihmisille surua kuolemallaan. Usein itsarin tekijöitä sanotaan itsekkäiksi, mutta minä ajat

Ei se mitenkään itsekästä ole. Pahimmissakin olotiloissako pitäisi vain muita ajatella? Ei se itsemurhatilanne ole aina samanlainen. 

Vierailija
285/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hyväksyin täysin veljeni päätöksen lähteä. Todennäköisesti olisin tehnyt itse saman samassa tilanteessa, jossa ei kerta kaikkiaan ole mitään hoitoa joka auttaisi riittävästi, että elämän tuntuisi elämisen arvoiselta. Vanhemmille oli vaikeampaa, heidän mielestään olisi vaan pitänyt roikkua kammottavassa, merkityksettömässä elämässä turraksi lääkittynä, ettei aiheita muille terveille ihmisille surua kuolemallaan. Usein itsarin tekijöitä sanotaan itsekkäiksi, mutta minä ajat

Kiusaatte tarkoituksena vahingoittaa ja sitten itketään itsekkyyttä. Surullisia olette.

Vierailija
286/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tuore tilanne tämä on? Ei ne vaihdevuodet ole mikään pikaisesti tapahtuva asia ja siinä on keho ja mieli melkoisessa myllerryksessä. Meillä meni pari vuotta niin, että seksiä ei käytännössä ollut juurikaan, mutta nyt on vilkkaampaa kuin koskaan aikaisemmin. Meillä vaimo tarvi vaan aikaa ja suhde pidettiin hyvänä muulla läheisyydellä ja sillä, että olin vaimon tukena tuossakin isossa elämänmullistuksessa.

Vierailija
287/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tuore tilanne tämä on? Ei ne vaihdevuodet ole mikään pikaisesti tapahtuva asia ja siinä on keho ja mieli melkoisessa myllerryksessä. Meillä meni pari vuotta niin, että seksiä ei käytännössä ollut juurikaan, mutta nyt on vilkkaampaa kuin koskaan aikaisemmin. Meillä vaimo tarvi vaan aikaa ja suhde pidettiin hyvänä muulla läheisyydellä ja sillä, että olin vaimon tukena tuossakin isossa elämänmullistuksessa.

Voi jukolauta. Piti vastata tuohon seksi ja vaimon vaihdevuodet -ketjuun. En tiedä miksi tuli tällaiseen ketjuun, mutta hetken ajattelin, että nopeaapa se aloittajan tilanne sitten eskaloitui.

Vierailija
288/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jukolauta. Piti vastata tuohon seksi ja vaimon vaihdevuodet -ketjuun. En tiedä miksi tuli tällaiseen ketjuun, mutta hetken ajattelin, että nopeaapa se aloittajan tilanne sitten eskaloitui.

Vakava aihe ja surullinen ketju, mutta vähän kyllä nauroin kun pääsin tänne (toistaiseksi) viimeiselle sivulle asti.

Vierailija
289/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka melko varmasti teki sen masennuslääkkeiden aiheuttamana. Tekotapa oli niin älytön, että se viittaa lääkepsykoosiin. Tämä on asia, josta puhutaan ihan liian vähän. Tämä voi selittää myös monta täysin yllättävää tekoa. 

Vierailija
290/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin huonosti. Ajatuksena välillä. Köyhyys, ahdinko, ei vain jaksa ainaista köyhyyttä.

Apua ei saa mistään. Voimat mennyt ainaiseen stressiin selviytymisestä. Onko ruokaa, saako laskut maksettua. Tuleeko häätö jne. Ulkopuolinen olo normaalista elämästä. Missään ei voi käydä kun ei ole rahaa edes bussilippuun. Seuraa syvempi masennus. 

Onneksi on lapset, niin vielä elämä on voittanut. 

Mutta JOKAINEN päivä on taistelua. 

Yh äiti 45v. 

Vierailija
291/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen teki m, mutta ei tiedetä miksi. Kaveri teki ja sillä oli mielenterveysongelmana kai paranoidisuutta ja psykoosi.

Vierailija
292/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen teki m, mutta ei tiedetä miksi. Kaveri teki ja sillä oli mielenterveysongelmana kai paranoidisuutta ja psykoosi. Molemmat huippu älykkäitä. 

Vierailija
293/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin faija. Mielenterveysongelmia ollut jo pitkään ja yrittänytkin pariin otteeseen, kunnes lopulta (valitettavasti) onnistui. Ei saanut asianmukaista hoitoa ajoissa ja teki sitten oman ratkaisunsa 🥺

Vierailija
294/294 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja muut sairaudet on aiheuttaneet varmasti eniten miesten itsemurhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi