Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien 70+ oudot jutut

Vierailija
20.08.2025 |

Olen päälle 40 ja olen jo hetken aikaa huomannut, että äitiki valehtelee ja muistaa asioita ehkä tahattomasti väärin ja väittää asioita, mitä ei ole tapahtunut. Manipuloi ja valehtelua on perheen sisäisissä asioissa ja itseäni tämä haittaa todella paljon ja vaikuttaa jopa omaan mielenterveyteeni.

Isä sitten taas kun kerroin huoliani hänelle alkoi kertomaan, kuinka tekee sitä ja tätä (edellwwn yrittäjänä) ja häntä ei haittaa vaikka tulisi jotain väärinkäytösten takia ongelmia. Toisin sanoen tarkoitti että jos sössii asioita yrittäjä häntä ei kuulemma haittaa vaikka tulis rikosasioita ja välirikkoja jne. Olin suu auki kun kuuntelin. On kova nostamaan itseään jalustalle ja haluaisi olla isompikin pohatto, mutta on ihan pikkutekijä yrittäjänä. Kaiken lisäksi tuli tunne, että käyttää meidän mummon varoja väärin..

Alkaako ikäihmisillä jotenkin viiraamaan päässä niin ettei lait ja säännöt enää tunnu koskettavan heitä. Riiteleemään en halua, mutta miten tällaiseen suhtautuu. Toki jos ei isä väitä vaikka joutuisi rikosprosessiin niin ei kai se sitten minun murhe ole?

Valehteleva äiti tosin rasittaa, en jaksaisi hänen kanssaan enää oikein mitään. Miten tässä pitäisi tehdä? Ei ole muita lapsia kuin minä, joten ei ole kenen kanssa näitä asioita päivitellä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän noi surkeat vanhemmat ovat onnistuneet kasvattamaan noin erinomaisen jälkeläisen?

Vierailija
2/7 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavat muistisairaus? Muistitestiin pitäisi molempien mennä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla alkavaa alzheimeria, kuulostaa anopiltani. 

Vierailija
4/7 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muistavat eri tavalla asioita menneisyydestä. Eihän se valehtelua ole. Tuttavani on poliisi ja kertoo usein miten ihmiset muistavat jos ovat esim. vaikka onnettomuuden nähneet ja toinen osapuoli paennut. Auto oli sininen sanoo yksi, toinee väittää vihreäksi ja kolmas sanoo että haistakaa... musta se oli. Veljeni myös muistelee lapsuudestamme aivan erilaisia asioita kuin itse muistan. 

Vierailija
5/7 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on aina olleet outoja. 

Vierailija
6/7 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelet sitten palstalla? Voi ...

Vierailija
7/7 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas peittelee keksimällä asioita kun ei muista.