IL: Käteisen käyttö päättymässä
Käteisen merkitys vähenee koko ajan jyrkästi ja on pudonnut jo lähes olemattomiin. Digitaalinen maksaminen tulee korvaamaan käteisen pikemmin kuin kukaan osasi odottaa. On jo aikakin luopua käteisestä joka on enää lähinnä huijareiden ja muiden rikollisten työkalu.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/4d6e9096-111c-4aeb-8a91-c3809703…
Kommentit (15)
Minä käytän käteistä enkä ole kumpikaan noista.
No ei ole. Venäjä varmisti käteisen pysymisen reilut neljä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Seniilit vanhukset toki käyttävät vielä myös
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hieno uutinen.
On se siihen asti kun tulee laajempia sähkökatkoksia. ;)
Käteisen käyttö ei todellakaan ole loppumassa vaikka se vähentymään päin onkin.
onhan siinä tiettyä hankaluutta ollut, kun on pitänyt laittaa lompakkoon 10000 euroa sadan euron seteleinä.
Miksi sinun piti tähänkin jankkaukseen lisätä oma paskavalehtelusi!?
Jutussa sanotaan:
"Käteisen merkitys vähenee, mutta ei katoa"
Eli ei loppumassa!
Vierailija kirjoitti:
Omapa on häpeäsi.
Käteinen on lähinnä rasite. Itselläkin on käteistä joka on pitänyt yrittää kuluttaa pois mutta ei vaan saa menemään kun lipsahtaa helposti kortin kautta aina. Lisäksi kun maksaa käteisellä pitäisi aina olla laskeskelemassa että kassahenkilö on osannut antaa oikean määrän takaisin, sekään kun ei ole nykyään enää mikään varma.
Ainoa sivistysmaissa... Saksassa on yhä lähes puolet liikkeistä, jotka eivät edes hyväksy korttia... puhumattakaan, Kreikasta, Japanista tai Islannista. Ymmärtävät pikkaisen paremmin käteisen tärkeyden ja omat kansat ovat jopa äänestäneet sen säilyttämiseksi.
Suomessa yksi iso sähkökatko niin koko talous kaatuu.
"Uskomme, että käteinen säilyttää asemansa osana suomalaista maksumaisemaa vielä pitkään"
Aloittaja on näköjään näitä jotka eivät kykene lukemaan kuin otsikon :)
Ihanko oikeasti kuvittelet, että suurrikolliset kanniskelevat rahalaukkuja ympäriinsä? Kryptovaluutalla pelataan ja siinäpä onkin jäljittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seniilit vanhukset toki käyttävät vielä myös
Ei pidä paikkaansa, esim. minä olen korkeakoulutettu kolmekymppinen.
Loppuu se kolikoiden etsiminen kukkarosta kassalla!