Tiedättekö ketään joka olisi tehnyt itsarin? Mistä se johtui?
Minusta tuntuu usein, että vaikeat traumat saavat minut tekemään sen ratkaisun. En vain pysty elämään itseni kanssa.
Kommentit (294)
Tiedän. Käveli junan alle. Syytä en ymmärrä. Oli työpaikka, oli koti. Veli asui viereisessä asunnossa. Olivat kavereita ja istuivat toisinaan iltaa yhdessä.
Aivan liian nuorena lähti.
Kauheita asioita. Helvettiin ne menivät.
Kaksi perhetuttua päätyi lopulliseen ratkaisuun. Toinen oli jo suht iällä ja sairastunut vaikeaan sairauteen. Ei halunnut sellaista loppua jonka olisi sairauden myötä joutunut kärsimään. Toisen kohdalla taas täysi arvoitus miksi teki mitä teki. Oli hyvin vaikea ihminen ja sillain paskamaisesti vielä hoiti loppunsa, että jätti itsensä pää tohjoksi ammuttuna niin, että vaimo ja alakouluikäiset lapset löysivät hänet.
Mummin ystävä pariskunnan poika, oli jotain mt ongelmaa ja muita ongelmia joista mummi ei avautunut enempää, oli heidän ainoa lapsensa, löytyi kattoparruun hirttäytyneenä tapahtui joskus -80 luvulla.
Tiedän viisi. Syitä en voi varmasti sanoa, mutta yksi päätyi samaan ratkaisuun kuin lapsensa.
Tiedän/tunsin kolme: huumeista (2) ja alkoholista johtui.
Äitini teki. Syytä en varmaksi tiedä, mutta tuskin mikään yksittäinen vaan kokonaisuudesta johtuva. Hän kärsi mielenterveysongelmista. Itse olen kerran yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Käveli junan alle. Syytä en ymmärrä. Oli työpaikka, oli koti. Veli asui viereisessä asunnossa. Olivat kavereita ja istuivat toisinaan iltaa yhdessä.
Siskoni kaveri näki eikä ehtinyt edes huutaa kun joku nuori hyppäsi junan eteen, kuulemma ruumiinkappaleet lenteli ja käsivarsi mm tän siskon kaverin eteen, oli niin shokissa kun soitti hätänumeroon että toisteli vaan kun hätäkeskuspäivystäjä kysyi että mikä hätänä että hengailee vaan tästä,, näki todella pahoja painajaisia pitkään, itsekäs teko tuokin, että aiheuttaa muille traumoja mutta tuskinpa itsemurhan tekijät sitä miettii.
Vierailija kirjoitti:
Äitini teki. Syytä en varmaksi tiedä, mutta tuskin mikään yksittäinen vaan kokonaisuudesta johtuva. Hän kärsi mielenterveysongelmista. Itse olen kerran yrittänyt.
Ei munkaan serkku jättänyt mitään viestiä ei kirjettä miksi teki niin kuin teki mutta ilmeisesti jälkikäteen saatiin kuulla että taustalla koulukiusaamista ja erittäin rajuja juoruja.
Vierailija kirjoitti:
Liian monta. Mielenterveys ongelmat syynä kaikilla.
Kysyttiin syistä mielenterveysongelman taustalla. Ne juurisyyt.
Mielenterve ei tee itsemurhaa.
Kyllä mielenterveysongelmat on usein se pääasiallinen syy, vaikka voi olla lisäksi köyhyyttä ja velkoja.
Jos on hyvä relienssi, niin kestää vaikka miljoonavelat, kuten Jethro.
En. Tiedän par henkilöä jotka sitä ovat harkinneet ja he ovat olleet naisia väkivaltaisisa ihmissuhteissa: joko parisuhteessa tai perhesuhteessa. Siis syvästi kiintyneitä henkilöön, joka on sittemmin alkanut väkivaltaisesksi. Molempien näiden kohdalla itsetuhoisuus ja pahoinvointi on helpotanut lopulta eron myötä, joskin eroaminen on ollut vaikeaa ja raskasta. Usein jos suhde on tuossa vaiheessa että naiseen on kohdistettu vihaa ja väkivaltaa, he joutuvat pelkäämään sitä eroakin koston vuoksi, ihan tilastollisistakin syistä. Ja toksinen mies ei myöskään välttämättä kunnioita eropäätöstä, ihan niinkuin ei kunnioita naista muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan serkku jättänyt mitään viestiä ei kirjettä miksi teki niin kuin teki mutta ilmeisesti jälkikäteen saatiin kuulla että taustalla koulukiusaamista ja erittäin rajuja juoruja.
???
juoruja. millaisia.
The visitor wrote:
Terrible things. They went to hell.
Tai sitten lähtivät helvetitä.
Aika moni varmaan päättää päivänsä Rikun ja Petun takia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän/tunsin kolme: huumeista (2) ja alkoholista johtui.
Näissä se syy on kyllä yleensä esim. syömättömyys ja siitä seuraava krooninen mielialan lasku. Päihde ei itsessään aiheuta mielipahaa, mutta ravintoainepuutokset ja muu perustarpeiden laiminlyönti aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni kaveri näki eikä ehtinyt edes huutaa kun joku nuori hyppäsi junan eteen, kuulemma ruumiinkappaleet lenteli ja käsivarsi mm tän siskon kaverin eteen, oli niin shokissa kun soitti hätänumeroon että toisteli vaan kun hätäkeskuspäivystäjä kysyi että mikä hätänä että hengailee vaan tästä,, näki todella pahoja painajaisia pitkään, itsekäs teko tuokin, että aiheuttaa muille traumoja mutta tuskinpa itsemurhan tekijät sitä miettii.
Joo no eiköhän se ole niin päin että heitä ei ole kukaan miettinyt pitkään aikaan ja kuppi on ns tyhjä. Ja täällä sinä syljet haudalle. Häpeä.
Ainakin ne on sellaisia asioita joita ei kuulu juoruta esim työpaikoilla
syön melkein kaikkia noita, mutta silti tällä hetkellä olen pitkällä sairaslomalla masennuksen takia. Omalla kohdalla turvaton lapsuus ja nuoruus aiheuttavat masennuksen. Jos lasta jatkuvasti nöyryytetään, verrataan toisiin , väheksytään jne tuloksena on masennus. Toistuva väkivallanuhka tekee myös tehtävänsä