Miltä sinusta tuntuisi viedä perintö oman verisukulaisesi nenän edestä?
Tämä hlö on alkkis, eikä siksi saa perintöä, vaan se tulee minulle. Olenko velvollinen esimerkiksi avustamaan häntä alkohankinnoissaan, nyt kun vien hänelle kuuluvat rahat?
Kommentit (66)
Vierailija:
. Suomessa rintaperillisiä ei voi tehdä perinnöttömiksi vaikka kuinka olisi alkoholisti. .
Vierailija:
pitää olla vahvaa näyttöä, esim. väkivaltarikoksia, jotka ovat kohdistuneet vainajaanmuu ei kestä oikeudessa. vanhemmilla on enemmän velvollisuukisia lapsiinsa nähden kuin lapsilla vanhempiaan nähden
mikään kertomus siitä, että silloinkin se löi nyrkkiä pöytään ja nenään, ei päde
oikeus nojaa näyttöön, ei mielipidekysymyksiin
Vierailija:
että olisin itse viemässä toisille kuuluvaa perintöä
vaan vaatisin tasapuolisempaa jakoa
Vierailija:
aika yököttävää minusta
jos mulle olisi vanhana rahaa en tod antaisi niitä juopolle tai narkille ku sen tasan tietää mihin ne rahat menee. vaikka ois oma lapsi. testamentti on just sitä varten et voi tehä jonku perinnöttömäks.
antaisin rahat sille lapselle tai sukulaiselle joka hyötyy niistä
onko tää alkoholisti sen kuolleen henkilön lapsi? Tai kuolleen lapsen lapsi?
Onko heikompi osapuoli siis se, joka on hylännyt lapsensa, ahdistellut ja huijannut vanhempiaan rahan takia, tuhonnut toisen elämänsäästöt parissa kuukaudessa, ja sitten palannut takaisin ahdistelemaan toista vanhempaansa?
Kysyin lähinnä että mitä tehdä, rahaa en halua alkkikselle antaa, mutta väärältä tuntuu kaikki rahat itse käyttää..
ap
Vierailija:
onko tää alkoholisti sen kuolleen henkilön lapsi? Tai kuolleen lapsen lapsi?
Ei muista edes lastenlastensa nimia tai ainoan tyttärensä ikää ja asuinpaikkaa.
Vierailija:
Onko heikompi osapuoli siis se, joka on hylännyt lapsensa, ahdistellut ja huijannut vanhempiaan rahan takia, tuhonnut toisen elämänsäästöt parissa kuukaudessa, ja sitten palannut takaisin ahdistelemaan toista vanhempaansa?Kysyin lähinnä että mitä tehdä, rahaa en halua alkkikselle antaa, mutta väärältä tuntuu kaikki rahat itse käyttää..
ap
älä huijaa edes itseäsi
Tuhlaa vaan jo ne rahas, äläkä suotta ruikuta täältä sympatiaa omalle moraalittomuudellesi. Valintasi olet näemmä jo tehnyt, omatunnon itsesuggerointi lienee vielä vaiheessa. Puhdas omatunto maksaa nykymaailmassa mitättömän vähän.
Ihanko oikeasti olette kaikki sitä mieltä, että on parempi että hän rahoittaa toisten elämäntyöllä maksakirroosinsa, kuin että rahat menevät alkkiksen lapselle, ja siitä edelleen hänen lapsenlapsilleen. Siis pitäisikö luopua perinnöstä? Katsoa kuinka rahat palavat? Olisiko se oikein omia lapsiani kohtaan? Sekö omatuntoni puhdistaisi?
se, että sä korjaat sillä lattiaa, ei ole moraalisesti mitenkään parempi arvoista kuin se, että sillä ostaa sorbusta
Vierailija:
Täh?
Alkoholistikin on oikeutettu lakiosaan, jos perittävänä on vanhempi tms. lähisukulainen. Näin siis testamentista huolimatta.
Ja lapsenlapsella oikeus käyttää ne. Kompastut omaan nokkeluuteesi.
Ota rahat ja juokse! Etkä ole yksin moni muukin lusii elämänsä läpi ilman itsekunnioitusta.
Eli siis puolet kuolinpesästä on jaettava rintaperillisten kanssa tasan. Suomessa rintaperillisiä ei voi tehdä perinnöttömiksi vaikka kuinka olisi alkoholisti. Mut jos tämä henkilö ei ole rintaperillinen, vaan vaikka siskonpoika, niin hänelle ei ole perintöä pakko antaa, vaan omaisuuden voi testamentata jollekulle muulle.