Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö menee mummolle kun ei ole kavereita

Vierailija
01.06.2025 |

Tytöllä 9v ei ole kavereita ja haluaa olla koko ajan mummolla eli minulla. Mitä tekisitte kun tyttö luulee että olen hänen kaveri. Tyttö vaan syö ja syö ja syö. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sitten ole?

Vierailija
2/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tytön kanssa kävelylle ja etsisin niitä kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on ongelma, kaverittomuus vai syöminen? Epäselvä aloitus.

Vierailija
4/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mummo voi hyvinolla myös kaveri. Eikö kotona ole tarpeeksi ruokaa? Yrittäkää nyt keksiä syömisen sijaan jotain muuta mukavaa tekemistä.

Vierailija
5/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää vaikka uimahallissa yhdessä 

Vierailija
6/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi voisi auttaa tyttöä saamaan kavereita tai harrastelemaan itse kotona, ulkona. Ennen oli kirjeenvaihto, mikä nykyään. Kaikki eivät viihdy kodin ulkopuolella harrastuksissa, jos on ihan erilaista porukkaa kuin itse on ja osa viihtyy kaksin jonkun kanssa jutellen.

Vierailija
7/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ilkeä ja pahantahtoinen mummo.

Vierailija
8/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten ole?

Mummo ei ole lapsenlapsensa kaveri. Hän on mummo.

Vierailija
9/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten ole?

Mummo ei ole lapsenlapsensa kaveri. Hän on mummo.

Mitä mummon tehtäviin sitten kuuluu? Ei ainakaan kurinpito ja muu "negatiivinen".

Vierailija
10/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että onpa kiva, että lapsella on mummo, jonka kanssa voi viettää aikaa, jos kavereita ei ole. Sitten luin aloituksen ja totesin, ettei mummo olekaan niin kiva.

Vierailija
11/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuossa iässä samanlainen ja menin mummolle tai tädille. Minulla ei ollut vapaa-ajalla oikein ikäisiäni kavereita. Koulussa muut tytöt ottivat leikkeihin vain jos erikseen pyysi tai opettaja huomautti, että kaikki pitää ottaa mukaan. 

Vierailija
12/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on nyt mummolla loistava tilaisuus lähteä lapsen kanssa katselemaan vaikka hieman kauemmas mistä niitä kavereita löytyisi! Leikkipuistot, ja uimarannat esimerkiksi, mikäli ei asuta aivan periferiassa. Leikkipuistoista yleensä ainakin löytyy kavereita. Mutta mikä on se pohjimmainen syy, ettei niitä kavereita ole? Se kannattaa selvittää myös.

Vierailija
13/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samassa iässä jonkin verran mummolla, koska olin pienellä kylällä yksinäinen. En pidä sitä mitenkään huonona vaihtoehtona (ja mielellään mummo minut otti luokseen), koska opin tuntemaan mummon ja meillä oli oma vahva suhteemme. Paljon mummon kanssa puuhasteltiin omiamme ja sitten saatettiin käydä kävelyllä ja juotiin kahvit ja mehut. Nautin myös siitä, kun mummon luona sai olla rauhassa, kun kotona oli hirveä härdelli. 

Vierailija
14/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ilkeä ja pahantahtoinen mummo.

Lystinpi on iloisena olla kun vanhana hapan-naamana.

Vierailija
15/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää terapiaa koko perhe, jos täytyy vauva palstalta tulla itkee että lapsenlapsi haluaa viettää aikaa mummonsa kanssa, kohta se on 18v eikä näy tai kuulu

16/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon kannattaisi ehkä keskustella lapsen tilanteesta vanhempien kanssa. Lapsella ei selvästikään ole kaikki hyvin. Miksi vanhemmat työntävät lapsen mummolle, sen sijaan että hankkisivat hänelle apua?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/17 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää terapiaa koko perhe, jos täytyy vauva palstalta tulla itkee että lapsenlapsi haluaa viettää aikaa mummonsa kanssa, kohta se on 18v eikä näy tai kuulu

voi olla että lapsenlasta näy, jos mummo ilkkuu vauvapalstalla