Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut vähemmän viehättävät kestätte omaa ulkonäköänne?

Vierailija
19.08.2025 |

Mulla tän surkuttelu on saanut ihan massiiviset mittasuhteet enkä välillä kykene poistumaan edes kotoa. Pahenemisvaiheen saattaa laukaista esim. valokuvaan joutuminen, josta seuraa aivan järjetön itseinho. Normaalistikin mietin jatkuvasti vain omaa rumuutta ja huonoutta.

Kommentit (296)

Vierailija
201/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsit ap kehohäpeästä. Siitä voi parantua. 

Minusta tämä vain pahenee ajan myötä.

Vierailija
202/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itsesi vertailu muihin.

En erityisemmin vertaa itseäni muihin, kun en katsele netissä muiden kuvia enkä käy juuri muualla kuin kaupassa.

Ap

Miten joudut valokuviin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta aloittajan kuvaamasta mielen sairaudestahan oli just juttua Hesarissa.

No kiva, että nyt sitten rumuuden lisäksi pidetään jo mielisairaanakin.

Vierailija
204/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sillä tavalla että elämässä muut asiat ovat paljon tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Elämä on sitä varten että eletään. Ulkonäkö on vain ulkonäkö ei mikään elinehto.

Ruma vaan ei saa niitä tärkeitä asioita, kuten puolisoa ja perhettä. 

Eikä työpaikkaa, koska itsetunto on nollassa rumuuden takia.

Eikä ystävyyssuhteita eikä voi harrastaakaan juuri mitään itseä kiinnostavaa, koska huono itsetunto torppaa tehokkaasti kaiken toteuttamisen vaikka suunnittelisi mitä. Toki rahattomuus estää jo lähtökohtaisesti suunnilleen kaiken, mutta yksinään lenkkeilyn kaveriksi voisi jonkun halvan maksullisen harrastuksenkin aloittaa etenkin kun sitä rahaa ei kulu sosiaalisten suhteiden ylläpitoon eikä baarielämään.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että tärkeintä ja parasta mitä vanhemmat voi lapselleen antaa on terve itsetunto. Ja se ei maksa mitään! Ei pidä nostaa jalustalle ihasteltavaksi eikä opettaa maailman pyörivän lapsen ympärillä, mutta ei myöskään kertoa mikä lapsen ulkonäössä on rumaa tai vertailla kuinka sillä sun serkullasikin on niin kaunis hymy ja ihanat hiukset eikä näitä sun itsepäisiä jouhia saa millekään letille jne jne.

Vierailija
205/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuin ihminen näyttää hyvältä hymyillessään.

Vierailija
206/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän entistäkin ääliömmältä.

Ap

Vierailija
207/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että pyöreys eli ihonalainen rasva näyttää helposti huonolta valokuvissa, ei aina livenä.

Kestän ulkonäköni ihan hyvin, mutta inhottaa että jänteviä tai rakenteeltaan hoikkia pidetään usein kiinnostavampina. Töissä tai muualla.

Joillain voi olla valju iho, finnejä tai tummat silmänaluset. Monet meikkaavat tuollaista piiloon. Siihenhän meikkiteollisuus perustuu.

Lohduttaa että Suomessa nenä harvoin on niin suuri että sitä pitäisi muotoilla varjostuksilla. Jotkut voivat tehdä sitäkin.

En ala contouringiin: posket, nenä, leuanalus, otsa ym. En myöskään käytä ripsiväriä päivittäin. Tarpeetonta ja silmäni ovat herkät.

Mieluummin annan ihon ja silmien hengittää.

En tajua miksi koko naama pitäisi peittää meikkivoiteella ja puuterilla. Levittääkö moni nykyään meikkiä koko kasvoille?

Vierailija
208/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kestäkään vaan pysyttelen omissa oloissani ja varon katsomasta kumpaankaan peiliin jotka kotonani on. En ikinä katso peiliin kun esim rasvaan kasvojani vaan joko olen sivuttain vessan peilin edessä tai sitten silmät kiinni. Meikkaamisen lopetin vuosikymmen sitten. Samoin hiukset vetäisen sotkunutturalle tai ponnarille ihan sokkona eli en katso peilistä yleensä edes lopputulosta tai jos katson niin kohdistan katseeni tarkasti vain hiuksiin.

Vierailija
209/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itsesi vertailu muihin.

En erityisemmin vertaa itseäni muihin, kun en katsele netissä muiden kuvia enkä käy juuri muualla kuin kaupassa.

Ap

Miten joudut valokuviin??

Mä olen päätynyt ylen uutiskuviinkin ihan vain kauppareissulla.

Vierailija
210/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät olevasi ruma? Jos katsot jostain instagramista ihmisten kuvia, malleja ja 'vaikuttajia', niin 99% niistä kuvista on muokattuja ja loput 1% vaan sopii 'kauniiseen' muottiin. Ajattele niin, että keskityt kivoihin juttuihin vaan. Ulkonäkö rapistuu kaikilla kuitenkin niin miksi sitä pitää surkutella. 

En kehtaa valokuvista edes katsoa itseäni...en ole ylipainoinen mutta ulkonäöltäni olen muuten epäsuhtsinen..

Vierailija
211/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä. Minulle on esim kerrottu että näytän vammaiselta kun hymyilen ja kysytty vittuuuks siinä virnistelet kun olen hymyillyt (nauranut). Lisäksi on kerrottu kuinka rumat hampaat mulla on ja että ienhymy on ruminta ikinä. 

ei ap

Vierailija
212/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kun ihmiset lopettaisivat ylipainoisuuden ja rumuuden luonnottoman yhteenliittämisen. Niillä ei ole mitään automaattista yhteyttä.

Moni ylipainoinen on kasvoiltaan nätti. Ylipainoinen voi sitä paitsi aina tarkistaa ravinnonhankintansa ja/tai laihduttaa.

Jos on oikein ruma kasvoiltaan, siinä ei mitkään meikit yms auta. Hiukset vielä heikot niin siinäpä elät saamillasi korteilla.

Vierailija
213/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä. Minulle on esim kerrottu että näytän vammaiselta kun hymyilen ja kysytty vittuuuks siinä virnistelet kun olen hymyillyt (nauranut). Lisäksi on kerrottu kuinka rumat hampaat mulla on ja että ienhymy on ruminta ikinä. 

ei ap

Ehkä olet herättänyt seksuaalisia tunteita vastapuolessa, jotka hän yrittää torjua. Samoin virnistelyn vastapuoli on kokenut viestiksi. Herätät siis reaktioita.

Vierailija
214/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva kun ihmiset lopettaisivat ylipainoisuuden ja rumuuden luonnottoman yhteenliittämisen. Niillä ei ole mitään automaattista yhteyttä.

Moni ylipainoinen on kasvoiltaan nätti. Ylipainoinen voi sitä paitsi aina tarkistaa ravinnonhankintansa ja/tai laihduttaa.

Jos on oikein ruma kasvoiltaan, siinä ei mitkään meikit yms auta. Hiukset vielä heikot niin siinäpä elät saamillasi korteilla.

Niinpä. Mulla ei ole grammaakaan ylipainoa eikä mun kasvoista saa meikilläkään kaunista. Pitäisi laittaa koko kallo vaihtoon.

Ap

Vierailija
215/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä keskustelussa ole puhuttu ylipainoisuudesta rumuutena.

Esimerkiksi plusmalleilla kasvot ovat usein normaalipainoisen näköiset ja hyvin muodostuneet tai meikillä varjostetut. Ei tarkoita mitään vartalon mittasuhteista.

Jos ihmisen naama on pyöreä, se on pyöreä vaikka vartalo ei olisi kovin ylipainoinen. Ja jos vaikka vatsassa on pyöreyttä, siinä on vaikka vaatekoko ei muuten olisi kovin suuri.

Netti on täynnä meikkivideoita joissa muutetaan kasvojen osien muotoja. Eri asia toimiiko livenä.

Hiuksiin on lisäkkeitä.

Vierailija
216/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä keskustelussa ole puhuttu ylipainoisuudesta rumuutena.

Esimerkiksi plusmalleilla kasvot ovat usein normaalipainoisen näköiset ja hyvin muodostuneet tai meikillä varjostetut. Ei tarkoita mitään vartalon mittasuhteista.

Jos ihmisen naama on pyöreä, se on pyöreä vaikka vartalo ei olisi kovin ylipainoinen. Ja jos vaikka vatsassa on pyöreyttä, siinä on vaikka vaatekoko ei muuten olisi kovin suuri.

Netti on täynnä meikkivideoita joissa muutet

Useammassakin kommentissa on tarjottu ratkaisuksi liikuntaa ja laihduttamista.

Vierailija
217/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kaikkein vaikein asia hyväksyä ulkonäössäni on todella ohuet hiukset naisena. Näitä ei millään konsteilla saa paksummaksi, mutta syö kyllä itsetuntoa. Paksuilla, pitkillä hiuksilla oma ulkonäkö olisi aivan toista luokkaa. Ja on ohuet sekä päälaelta että latvoista, niin ei näitä millään pidennyksillä korjaa.

Lisäkkeillä ei varmastikaan, mutta nykyisinhän on jo ihan hyvän- ja aidonnäköisiä peruukkeja eli voisitko sellaista harkita? Eihän se toki omia hiuksia muuksi muuta ja tietysti sen haluaa varmasti omana salaisuutena pitää, että käyttää peruukkia eli ei ehken mihinkään pariutumispuuhiin sopiva ratkaisu, mutta muuten sellaiseen normiarkeen ihmisten ilmoille voisi toimiakin.

Vierailija
218/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumuus on valinta. Normaalipainoinen ihminen, joka huolehtii hampaistaan, ihostaan ja hiuksistaan ja pukeutuu tyylikkäästi, eli ole ruma. Esim. Alexa Dagmar on esimerkki tästä. Ei naamasta kaunotar, mutta itsestään huolta pitämällä ja laittautumalla saanut itsestään muotibloggaajan veroisen. Sointu Borg ei myöskään ole kasvoistaan kaunis, ja silti tyylillään ja kropallaan todistaa sen vääräksi ja on kuuman naisen maineessa.

Alexa Dagmarin kasvot näyttävät pienillä kauneusoperaatioilla avustetuilta ja vahvasti meikatuilta. Muuten näyttää vähän tukevammalta kuin äitinsä, melko paljon samaa.

https://anna.fi/ihmiset/suhteet/somevaikuttaja-alexa-dagmar-ja-irene-ai…;

Pointti oli? Että on perinyt vähän kasvoistaan isältään? Että kannattaa käydä operaatioissa tai meikata vahvasti?

Vierailija
219/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vihannut ulkonäköäni ala-asteen alusta saakka. Silloin minulle tehtiin selväksi kuinka kammottava näky olen.

Mutta olen katsonut vanhoja koulukuvia ja näytin niissä ihan samanlaiselta lapselta kuin kaikki muutkin, en ollut mitenkään erikoisen ruma.

Nykyään olen ruma. Mutta en ole koskaan nähnyt ihmistä joka olisi mielestäni liian ruma (paitsi peilissä). Joten koska kaikki muutkin ovat ihan ihmisen näköisiä sellaisena kuin ovat, myös minun naamani saa kelvata. Vaikka onkin ihan virallisterveellisesti ruma, saisin julkiselta naaman ulkonäköön paljon vaikuttavan leikkauksen (leuansiirtoleikkaus) jos tahtoisin, mutta en tahdo. 

Vierailija
220/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ulkonäöltäni kouluarvosanalla about 8. Ulkonäköasiat ei hetkauta yhtään mitenkään. Olen sosiaalisesti todella sulkeutunut, joten veikkaisin että edes 9 ulkonäkö ei edistäisi yhtään mitään. Asun yksin aika erakkona. Käyn kyllä töissä. Tätä yksinäisyyttä on kestänyt 14 vuotta ja sama meno tulee jatkumaan todennäköisesti hautaan saakka. Semmosta täällä. Yksinäisyys syö mieltä ja kehoa, mutta en mahda mitään persoonalleni. Työnnän ihmisiä pois, enkä edes mieti miksi. Tämä nyt tiedoksi ihmisille, jotka kituvat yksinäisyydessä ulkonäkönstä takia. Samassa jamassa ollaan täälläkin ulkonäöstä huolimatta.

Oletko terapiassa? Persoonalle voi tehdä vaikka mitä jos haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi