Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut vähemmän viehättävät kestätte omaa ulkonäköänne?

Vierailija
19.08.2025 |

Mulla tän surkuttelu on saanut ihan massiiviset mittasuhteet enkä välillä kykene poistumaan edes kotoa. Pahenemisvaiheen saattaa laukaista esim. valokuvaan joutuminen, josta seuraa aivan järjetön itseinho. Normaalistikin mietin jatkuvasti vain omaa rumuutta ja huonoutta.

Kommentit (296)

Vierailija
181/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Jos ulkonäkösi todella vaivaa noin paljon, niin oletko harkinnut toimenpiteitä. Nykypäivän plastiikkakirurgilla saa itsensä vaikka minkä näköiseksi. Toki maksaa, mutta yksi elämä tässä vaan on!'

Ketju on överitrållausta, en muista montaa näin hassua täällä nähneeni. Kirurgiaa suosittelevat ei minulta,

vaikka toki kirurgisille toimenpiteille pelkästään esteettisistä syistä on niillekin paikkansa.

Miellyttävä ulkonäkö on tietysti jossain määrin eduksi sekä työhaastattelussa että parinvalinnassa. Tämä selvä.

Hyvää huomenta. 🙋

Vierailija
182/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se leuka pilaa elämäsi, niin mene plastiikkakirurgille ottamaan leukaimplantti.

Ei ole varaa. Lisäksi naama on muutenkin ruma (järkyttävän leveä, pienet tihrusilmät, epämääräisen pallon muotoinen, litteät poskipäät, perunanenä ym) ettei yhden kohdan korjaaminen mitään auta. 

Ehkä psykoterapia olisi oikea paikka.

Mitä se auttaisi? Siis, jos joku on oikeasti ruma ja häntä kohdellaan sen mukaisesti (haukutaan, syrjitään jne). - eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oon käynyt 2 kertaa Kelan kolmivuotisen psykoterapian, sillä ei ollut vaikutusta ulkonäkööni."

Tämän kommentoijan kommenttien perusteella olisi hänen ehkä aiheellista käydä laajat neuropsykiatriset testit. Epäilen, että jotain kognitiivista alenemaa saattaisi ilmetä, jos kerta kuudessa vuodessa ei tapahdu muutosta ja ajattelu on tuolla tasolla, mitä kommenteissa tuo ilmi.

Terapeuteilla ei ole mitään vastuuta? Terapian epäonnistuminen on aina yksin asiakkaan vika?

Vierailija
184/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumuus on valinta. Normaalipainoinen ihminen, joka huolehtii hampaistaan, ihostaan ja hiuksistaan ja pukeutuu tyylikkäästi, eli ole ruma. Esim. Alexa Dagmar on esimerkki tästä. Ei naamasta kaunotar, mutta itsestään huolta pitämällä ja laittautumalla saanut itsestään muotibloggaajan veroisen. Sointu Borg ei myöskään ole kasvoistaan kaunis, ja silti tyylillään ja kropallaan todistaa sen vääräksi ja on kuuman naisen maineessa.

Vierailija
185/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson ihmisiä silmiin ja arvotan muita käytöksen perusteella enkä ulkonäön. Uskoakseni suurin osa aikuisista ihmisistä toimii elämässään näin, silloin kuin ei ole esim. kumppanin haku päällä. Teinit on sitten asia erikseen.

Vierailija
186/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo koskaan jäänyt kotiin tuon ajatuksen vuoksi. Miten kukaan voi edes ajatella noin? Ei kait sinne asioille lähdetä ajatuksella, että mitä muut ajattelee. Tiedätkö, ne muut liikkujat ovat siellä ihan omien asioiden vuoksi, ei mahtailemassa muiden ulkonäköä.

Tarpeeksi monta kertaa kun nöyryytetään, niin siitä ne ajatukset tulee. Ole onnellinen, jos olet siltä helvetiltä säästynyt.

Vierailija
187/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin mikä on kaunis? Tajuatko, että valtaosa osa ns. kauniista ihmisistä on saanut kauneutensa meikkipurkkien kautta. Saunapuhtaat kasvot ovat ne mitkä olet saanut syntymälahjaksi. Rumia kasvoja ei ole olemassakaan. Meikkitehtailu on johtanut siihen, että ihmiset ei osaa arvostaa omaa synnynnäistä ulkonäköään. Jokainen on oman näköisensä, eikä kenelläkään ole oikeutta mollata ketään rumaksi. Se ken sellaista tekee kärsii itse ulkonäköongelmia ja yrittää haukkumalla muita esittää olevansa muka kaunis. Ihmiselämä on kaunista ja äärimmäisen hienoa, ettemme ole kaikki samannäköisiä vaan jokaisella on oma ulkonäkö. Itse en ole ikinä mitään meikkejä käyttänyt, enkä tule käyttämään, olen juuri siihen tyytyväinen mikä olen. Olen luonnollinen, en määrittele itseäni rumaksi enkä kauniiksi, olen se mikä olen ja nautin elämästä vailla mitään ulkonäköpaineita. Jos joku ei kestä katsella kääntäköön päänsä, minä kuljen selkä suorana onnellisena, että terveys on hyvä, en ole ylipainoinen vaan ihan normi 162 cm/ 48 kg itsestään huolta pitävä, ehjät ja puhtaat  vaatteet päälläni kulkeva iloinen ja aktiivinen nainen.

Vierailija
188/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten saa myös ns tavalliset tuntemattomat yhtäkkiä haukkumaan rumaksi jopa ihan sivumennen, jossain kaupassa tai torilla tai bussipysäkillä?

Sitä voi olla aamusta ihan hyvällä tuulella ja lähteä asioilleen mutta annas kun kulkee kodin ulkopuolella niin kyllä siinä usein päivän mittaan saattaa kerran tai useammankin kuulla joko suoraan tai muiden keskenään huomauttelevan kovaan ääneen, että katsopas kuin ruma akka tuossakin menee.

Ei se ainakaan mieltä ylennä, vaikka olisi kuinka hyvä itsetunto.

Sitä paitsi olen usein kokenut, että rumaa pidetään myös helposti tavallista tyhmempänä, tuosta noin vaan oletetaan. Minulla ainakin on hyvä koulutus, joten en aivan saapas kuitenkaan ole oikeasti.

Mutta ulkonäköni perusteella minua pidetään tyhmänä. Vitsillekään en saisi nauraa, koska enhän minä voi huumoria ymmärtää koska olen ruma ja tyhmä. Aika latistavaa kohtelua. Tätä on sattunut useammin kuin yhden kerran.

Joten siis, mikä saa ns tavikset kohtelemaan vähemmän onnekkaita niin huonosti? Ellei ulkonäöllä ole todellista merkitystä? Kohottaako toisen lyttääminen jotenkin heidän omaa elämäänsä ja itsetuntoaan? En ole koskaan ymmärtänyt tätä.

Olen nainen, 60+. Kaikenlaista tallaajaa on ehtinyt tähän ikään asti nähdä ja kuulla.

Vierailija
189/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Narsistisen persoonallisuushäiriön (NPD) ei aina tarvitse ilmetä "grandioosisena" käytöksenä, kuten liiallisena itsensä ihailuna tai muiden alistamisena. Yksi narsismiin liittyvä piirre onkin juuri se, että vaikka ulospäin voi vaikuttaa itsevarmalta ja ylimieliseltä, syvällä sisimmässään henkilöllä voi olla heikko itsetunto ja jatkuva pelko hylätyksi tulemisesta tai riittämättömyydestä. Tämä voi ilmetä nimenomaan itseinhona, häpeänä ja äärimmäisen herkkänä reaktiona kritiikkiin tai jopa neutraaleihin tilanteisiin, kuten valokuviin.

Narsismissa saattaa siis olla sekä "korkean" että "alhaisen" itsetunnon elementtejä. Narsistiset piirteet, kuten hyväksynnän ja arvostuksen hakeminen ulkopuolelta, voivat sekoittua itseinhon ja häpeän kokemuksiin, jolloin henkilö saattaa olla erittäin haavoittuva, mutta silti pyrkiä peittämään tämän haavoittuvuuden jollain tavalla.

Se, että henkilö kokee itsensä rumaksi ja huonoksi jatkuvasti, voi tosiaan olla osa tätä häpeän ja itseinhon kiertokulkua, joka voi liittyä narsistiseen häiriöön. Jos nämä tunteet näkyvät jatkuvana ahdistuksena, pelkona ja itsensä vähättelynä, voidaan se nähdä osana narsistisen persoonallisuuden piirteitä, erityisesti niin sanottua "haavoittuvaa" narsismia."

Nyt oli niin oppikirjaresimerkki gaslightauksesta että taitaa tuon kirjoittaja olla itse se narsisti.

Vierailija
190/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkonäkösi todella vaivaa noin paljon, niin oletko harkinnut toimenpiteitä. Nykypäivän plastiikkakirurgilla saa itsensä vaikka minkä näköiseksi. Toki maksaa, mutta yksi elämä tässä vaan on!

Mun viat on sellaisia, joihin ei oikein ole mitään toimenpidettä olemassa. Olisipa ongelmana pelkästään vaikka iso nenä, niin olisin onnellinen (ja kävisin nenäleikkauksessa)!

Ap

Vierailija
191/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut ensitereffit alttarilla Australia. Siellä on se Sara, jolla on pienet silmät, kapea leuka ja kasvon mittasuhteet aivan "väärät." Silti hän kantaa itseään ihan hyvin ja moni täällä on kehunut häntä kauniiksi. Kyse on monesti kuitenkin kokonaisuudesta. Hänellä ei edes ole paksuja hiuksia, vaan aikalailla se roikkuu aina ryhdittömänä. Kauneus siis todella on katsojan silmissä ja monesti siinä, kuinka löytää oman tyylin ja tavan olla. 

Siis tämä Sarahan on ihan superkaunotar. Jos tämä Sara on sinun esimerkki rumasta ihmisestä jonka mittasuhteet on väärät, niin sinulla ei ole mitään käsitystä mistä tässä ketjussa keskustellaan. Tai sitten tulit vitt**ilemaan tahallasi.

Vierailija
192/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät olevasi ruma? Jos katsot jostain instagramista ihmisten kuvia, malleja ja 'vaikuttajia', niin 99% niistä kuvista on muokattuja ja loput 1% vaan sopii 'kauniiseen' muottiin. Ajattele niin, että keskityt kivoihin juttuihin vaan. Ulkonäkö rapistuu kaikilla kuitenkin niin miksi sitä pitää surkutella. 

Hyi mitä vähättelyä. Kyllä nyt normaalijärkinen tietää onko kaunis, tavallisen näköinen vai ruma. 

Olen normaalijärkinen ja omasta mielestäni olen kaunis, osan ihmisistä mielestä olen kaunis, osan ihmisistä mielestä olen niin ruma että sitä pitää ihan kommentoida (jopa tuntemattomat ihmiset!), osa niistä jotka pitävät yleensä minua kauniina joskus sanovat minua rumaksi ja osa niistä jotka yleensä pitävät minua rumana sanovat minua joskus kauniiksi. Ylipäätään ulkonäköni on aina herättänyt runsaasti huomiota ja kiistelyä.

Omakuvani perustuu omalle käsitykselleni eli että olen kaunis. 

Vierailija
193/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo nätti. Mun vartalo ei oo sopusuhtainen, eikä kyse ole painoon liittyvistä ongelmista.

Mä en katso itseäni peilistä muuta kuin nähdäkseni, onko naamassa likaa/vaatteissa ei oo mitään kummaa.

Mä olen erittäin älykäs (tutkitusti) ja olen työssäni alan ammattilainen, varmaan 20-50 huipun joukossa. Mun alalla ei hyvä ulkonäkö tuo hyötyjä. Mä olen hyvä työssäni, ja esihenkilötkin tietää sen.

Mun kaverit/ystävät eivät olleet ulkonäkökeskeisiä nuoruudessakaan ( se oli helpompaa silloin 80-luvulla ennen somea). Löysin itselleni puolison, ja olisi kuulemma ollut vientiä enemmänkin - ei siksi, että olisin ollut "viehättävä", vaan siksi, että mun seurassa oli kuulemma kivaa.

Mun elämä pyörii mun ulkopuolella, ei mun navan ympärillä. Jos joku järkyttyy näkemästään, se ei oo mun omgelma.

Vierailija
194/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut ensitereffit alttarilla Australia. Siellä on se Sara, jolla on pienet silmät, kapea leuka ja kasvon mittasuhteet aivan "väärät." Silti hän kantaa itseään ihan hyvin ja moni täällä on kehunut häntä kauniiksi. Kyse on monesti kuitenkin kokonaisuudesta. Hänellä ei edes ole paksuja hiuksia, vaan aikalailla se roikkuu aina ryhdittömänä. Kauneus siis todella on katsojan silmissä ja monesti siinä, kuinka löytää oman tyylin ja tavan olla. 

Siis tämä Sarahan on ihan superkaunotar. Jos tämä Sara on sinun esimerkki rumasta ihmisestä jonka mittasuhteet on väärät, niin sinulla ei ole mitään käsitystä mistä tässä ketjussa keskustellaan. Tai sitten tulit vitt**ilemaan tahallasi.

En ole katsonut sarjaa enkä tiedä siitä mitään mutta siis tämä nainen vai on jonkun mielestä ruma?????????

https://share.google/R0ZGLosCFdKaet5Dy

Antakaa mun kaikki kestää...

Vierailija
195/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestän. Mua ei kiinnosta eli en vain välitä asiasta yhtään. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa se mitä muut minusta ajattelevat.

Vierailija
196/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava ja olen aina saanut kuulla siitä. En oikein tiedä, mitä hirveää siellä somessa voidaan sanoa, kun mun joka ruumiinosa on saanut arvostelua jo koulussa, kotona ja mummolassa silloin kun ei vielä somea ollut. 

Esim. jalat ovat lyhyet ja paksut, ei saa pitää hameita eikä tiukkoja housuja kun "joka makkara näkyy". Ranteet jo lähtevät paksunemaan. En tiedä olenko ainoa ihminen, joka häpeää ranteitaankin, mutta minä piilotan nekin. Perse on iso. Tai siis pylly, nämä sanottiin sellaisella lässyttävällä tavalla. 

Olin teininä vain lievästi ylipainoinen, nyt ihan kunnolla. Mutta rumaksi ei ole sanottu koskaan, en muista mitään siihen viittaavaakaan haukkumista. Kauniiksi kyllä sanottu, mutta en minä sitä usko. Ehkä olen läskiksi ihmisen näköinen.

Pointtini oli se, että kyllä se tuo toisten ulkonäkö vaan voi olla kiinnostava asia ja ihmiset luokitellaan sen perusteella. 

Vierailija
197/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsit ap kehohäpeästä. Siitä voi parantua. 

Tai sitten olen vaan ruma?

Ap

Voihan se niinkin olla, sehän on totta, että kaikki eivät ole kauniita, osa on jopa todella rumia. Näillä mennään, mitä on annettu, eli pitäisi ajatella, että mitä sitten, vaikka olenkin ruma!

Vierailija
198/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumalla on oikeus olla ruma ja elää ihan normaalia elämää. Se on jopa hieno vastalause kaikelle pinnalliselle ja muiden miellyttämiselle. Kenenkään ei tarvitse miettiä, mitä muut ajattelee, koska sillä ei ole mitään väliä. Kehittää älyään ja loistaa sitten vaikka sillä tai muulla taidolla. Ulkonäkö ei ole niin tärkeä asia kuin monet luulee. Minäkään en katsele yhtään ihmisiä kadulla tai jos katson jotakuta, en arvostele ulkonäköä. 

Vierailija
199/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava ja olen aina saanut kuulla siitä. En oikein tiedä, mitä hirveää siellä somessa voidaan sanoa, kun mun joka ruumiinosa on saanut arvostelua jo koulussa, kotona ja mummolassa silloin kun ei vielä somea ollut. 

Esim. jalat ovat lyhyet ja paksut, ei saa pitää hameita eikä tiukkoja housuja kun "joka makkara näkyy". Ranteet jo lähtevät paksunemaan. En tiedä olenko ainoa ihminen, joka häpeää ranteitaankin, mutta minä piilotan nekin. Perse on iso. Tai siis pylly, nämä sanottiin sellaisella lässyttävällä tavalla. 

Olin teininä vain lievästi ylipainoinen, nyt ihan kunnolla. Mutta rumaksi ei ole sanottu koskaan, en muista mitään siihen viittaavaakaan haukkumista. Kauniiksi kyllä sanottu, mutta en minä sitä usko. Ehkä olen läskiksi ihmisen näköinen.

Pointtini oli se, että kyllä se tuo toisten ulkonäkö vaan voi olla kiinnostava asia ja ihmiset luokitellaan sen perusteella. 

Eli sinä et ole ruma ja halutessasi voisit olla todella hyvännäköinen. 

Vierailija
200/296 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itsesi vertailu muihin.

En erityisemmin vertaa itseäni muihin, kun en katsele netissä muiden kuvia enkä käy juuri muualla kuin kaupassa.

Ap

Sama ja missään somessa en edes ole. Itse välttelen peilejä jo niin taitavasti, että sitten järkytyn joka kerta oikein kunnolla kun näen itseni peilistä jota en osannut varoa. Ja toimii lasipinnatkin eli edellisen kerran näin itseni peilautuneena edessäni olevista lasiovista enkä edes ensin tajunnut sen lyllertävän möhkiksen olevan minä. Mielessäni näen itseni aivan erinäköisenä vaikka en todellakaan minään missinä silloinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän