Miksi aina sanotaan tälläisen traagisen tapahtuman jälkeen, että apua on saatavilla?
Väite ei edes pidä paikkaansa, olen sen itse saanut omakohtaisesti kokea. Apua ei todellakaan ole saatavilla ja usein halutaan ihmisten ongelmat lakaista maton alle. Ei kukaan ole valmis kuuntelemaan toisia ihmisiä, ensimmäinen reaktio ihmisillä on mt ongelmien kohdalla hylätä ihmiset.
Tämähän on se oikea todellisuus Suomessa, josta kukaan ei halua puhua. Katsokaapa vain tämäkin avaus poistetaan, jälleen yksi yritys keskustella, kätevästi lakaistu piiloon maton alle niinkuin aina.
Kommentit (49)
Psykiatreja ja terapeutteja on aivan liian vähän ja siksi jonot on pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheiset, perhe ? Mitä taikatemppuja avulta odotetaan ?
Ei kaikilla ole läheisiä ollenkaan tai sellaisia joiden kanssa voisi järkevästi keskustella. Läheinen ei muutenkaan ole aina paras apu ja läheinen voi kuormittua ja sairastua itse. Joskus läheinen on se syy miksi apua tarvittaisiin.
Eikö vanhemman rooli ole juuri sitä että pitää huolta omista lapsistaan ? Selityksen makua liian paljon.
Oletpa naiivi. Ei kaikista vanhemmista ole vanhemmiksi, etkö ole lukenut uutisia koskaan? Vanhemmat saattavat olla jo kuolleetkin. Läheinen ei myöskään ole yhtä kuin vanhempi.
Alaikäisistä lienee suurin huoli, ja mihin vanhemman rooli myöhemminkään katoaisi. Kylmä on maailma. Sitä niittää, mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatreja ja terapeutteja on aivan liian vähän ja siksi jonot on pitkiä.
Samoin psykan osastopaikkoja
Vierailija kirjoitti:
Ja hallitus leikkaa vaan lisää näistäkin avuista!!
Mistä psykiatriaan liittyvistä avuista ?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa apua.
T: perheväkivallan takia eronnut narsistimiehestä, nyt olen masentunut yh...omat vanhemmat käytti ja myi huumeita ja isäpuoli käytti vuosia hyväkseen seksuaalisesti
Im mielessä usein mutta lapsen takia yritän.
Onko lähetteesi psykiatrian pkl:lle hylätty ?
Syy on aika selvä nyt kun asiaa mietiskelin. Ihmiset haluaa mielenrauhaa itse, nukkua yönsä paremmin. Omatunto on puhtaampi kun toistelee itselleen tuota valheellista mantraa kuinka apua on saatavilla.
Ihmisethän vain hylätään ongelmineen, se on yleisin ratkaisu. Mt ongelmaiset leimataan ties miksi, ei heidän kanssa kukaan halua olla missään tekemisissä, se on liian vaivalloista.
Tutkitusti itsemurhista uutisointi usein lisää itsemurhia. Tämä on nykyään hyvin toimittajien tiedossa. Siksi uutisointi pyritään pitämään niukkana. Tekoa ei romantisoida, syitä ei arvailla. Tekotapaa ei yleensä julkisteta. Lisäksi jutun yhteydessä kerrotaan, mistä voi ainakin teoriassa saada apua.
Kyse on hyvästä journalistisesta tavasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, muistattehan esim. Miki Liukkosen. Ei saanut apua, haki kyllä.
Kaikkea ei psykiatrian keinoin voida hoitaa.
Niin, muistattehan esim. Miki Liukkosen. Ei saanut apua, haki kyllä.