Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! 😍

Vierailija
19.08.2025 |

Kaipuu jatkukoon! 

Muut viestit omiin ketjuihinsa, jookos.

Kommentit (39606)

Vierailija
33601/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että oisit mun vastinkappale. Tuli vaan tuosta mieleen. En mä muista, että oisin näin tuntenu ketään kohtaan.

Mulla on sama tunne omasta kaivatusta. Sen jotenkin tiesi heti ensi näkemältä. Nyt haluaisin vaan että voitaisiin ottaa asiasta selvää ja tutustua. Ei ole ikinä ennen tuntunut samalta kun on tavannut jonkun ihmisen. Hän kiinnitti silloin heti huomioni jollain tavalla ja minäkin kai hänen.

Mulla on myös ja haluaisin tutustua. Jotenkin aina joka kerta, kun nähdään niin mulla lähtee ns. jalat alta. Meillä on jokseenkin samanlainen huumorintaju ja sekin on jo tosi harvinaista.

Vierailija
33602/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielenkiintoinen hetki tajuta, että meillä on samoja harrastuksia.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33603/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, olempa nyt haluttu. Näin ei ollut pitkän parisuhteen aikana. Meni totaalisti hukkaan ne vuodet.

Vierailija
33604/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihminen voi vaan kokea jonkun tunteen johonkin tiettyyn ihmiseen, ja se voi olla aivan yksipuolistakin. En tiedä mihin se oikein perustuu, ja miksi niin käy, mutta mihinkään ns. oikeaan ja molemminpuoliseen yhteyteen se ei välttämättä perustu.

Itse olen nuorena juminut jossain tuollaisissa "oikeaksi" kokemissani henkilöissä, jotka tuskin ovat edes muistaneet minun olemassaoloani - ja joiden kanssa minulla ei ollut oikeasti koskaan edes mitään puhuttavaa :D En ole edes inspiroitunut heistä mitenkään tai MITÄÄN. Tuntuu ihan hassulta jälkeenpäin, että sellasessa sitten juminut. 

Vierailija
33605/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taidan painua suihkuun.

Vierailija
33606/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vastinkappale ois mua älykkäämpi, hieman vanhempi kaunis nainen.

Aika ihanasti sanottu jollekin.

Vierailija
33607/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihminen voi vaan kokea jonkun tunteen johonkin tiettyyn ihmiseen, ja se voi olla aivan yksipuolistakin. En tiedä mihin se oikein perustuu, ja miksi niin käy, mutta mihinkään ns. oikeaan ja molemminpuoliseen yhteyteen se ei välttämättä perustu.

Itse olen nuorena juminut jossain tuollaisissa "oikeaksi" kokemissani henkilöissä, jotka tuskin ovat edes muistaneet minun olemassaoloani - ja joiden kanssa minulla ei ollut oikeasti koskaan edes mitään puhuttavaa :D En ole edes inspiroitunut heistä mitenkään tai MITÄÄN. Tuntuu ihan hassulta jälkeenpäin, että sellasessa sitten juminut. 

Ite en ainakaan jaksaisi kaivata kauaa sellaista mikä tuntuu yksipuoliselta. Onneksi omalla kohdalla ei ole sellaista tilannetta.

Vierailija
33608/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vastinkappale ois mua älykkäämpi, hieman vanhempi kaunis nainen.

Toivottavasti hän ajattelis näin

Vierailija
33609/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en ainakaan jaksaisi kaivata kauaa sellaista mikä tuntuu yksipuoliselta. Onneksi omalla kohdalla ei ole sellaista tilannetta.

Eihän se miltä sinusta tuntuu määritä onko se molemminpuolista. 

Vierailija
33610/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidäkään jaksaa, se mua huvittaakin että miten ihmeessä olen sellaista jaksanut ja juminut jossain ei-missään :D Naiivisti myös ajatellut, että näistä henkilöistä sitten tulisi *jotain* jne. Ja no, toki niistä olisi tullut enemmän kuin tuli, jos olisivat mun kanssa alkaneet. Luultavasti paljonkin enemmän ja parempia xD 

Mutta joo, onneksi minulla ei enää ole tuollaisia ihastustyylejä.

Vierailija
33611/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mielenkiintoinen hetki tajuta, että meillä on samoja harrastuksia.  

Ai niinku pitsin nypläys ja V8:t? 

Vierailija
33612/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se miltä sinusta tuntuu määritä onko se molemminpuolista. 

Ei niin mut kyllähän sen nyt siitä toisesta yleensä huomaa jos meidän välillä on jotain meneillään. Se on vaan ihan erilainen energia silloin kahden ihmisen välillä. Pitää osata lukea tilannetta ja ihmisiä. Yleensä itse en edes ihastu jos ei ole jotain merkkejä vastakaiusta. 

Vierailija
33613/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pari viikkoa🥳

Mihin? 

Vierailija
33614/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkki kaveria kaipaan 💞

Mihin mentäis lenkille?

Tuttuun paikkaan

Vanhoja aikoja muistelemaan?

Niin

Vierailija
33615/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se miltä sinusta tuntuu mä

Ei niin mut kyllähän sen nyt siitä toisesta yleensä huomaa jos meidän välillä on jotain meneillään. Se on vaan ihan erilainen energia silloin kahden ihmisen välillä. Pitää osata lukea tilannetta ja ihmisiä. Yleensä itse en edes ihastu jos ei ole jotain merkkejä vastakaiusta. 

Siis en mäkään ole koskaan ns. etäihastunut kehenkään. Mut ei se, että on jotain vastakaikua joskus ollut, tarkoita kuitenkaan sitä, etteikö tunteet olisi olleet yksipuolisia. 

Vierailija
33616/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh, olempa nyt haluttu. Näin ei ollut pitkän parisuhteen aikana. Meni totaalisti hukkaan ne vuodet.

Et ehkä enää, kun tutustuvat sinuun.

Vierailija
33617/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limerenssi on pakkomielteinen, intensiivinen romanttinen kiinnostus toiseen henkilöön, joka on voimakkaampi kuin normaali ihastuminen ja sisältää pakonomaista kaipuuta. Se voi muistuttaa riippuvuutta, ja siihen liittyy vahva tunnetaso ja toisen henkilön jatkuva ajattelu. Limerenssin taustalla voi olla tiedostamattomia tarpeita, kuten tarve turvalle tai tapo käsitellä vaikeita tunteita. 

Ominaispiirteet

Pakkomielteinen ajattelu: Limerenssiin kuuluu toisen henkilön ajatteleminen jatkuvasti, usein myös siinä määrin, että se alkaa haitata elämää.

Intensiiviset tunteet: Tilaan liittyy voimakkaita tunteita, kuten pakonomaista kaipuuta ja hullaantumista.

Riippuvuuden kaltaiset piirteet: Limerenssissä voi olla piirteitä, jotka muistuttavat riippuvuutta tai pakko-oireista häiriötä.

Fyysiset oireet: Ihastumisen tavoin siihen

Joo mulla tohon limerenssi-käytökseen on liittynyt ainakin toi "vaikeat elämäntilanteet" ja "välttely"

Vierailija
33618/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limersenssistä toipuminen voi tapahtua luonnollisesti ajan myötä, kun kemiallinen reaktio aivoissa rauhoittuu. Toipumisprosessi voi olla vaikea, koska limerenssiin liittyy voimakkaita tunteita, mutta yleensä se häviää itsestään. Toipumisajan tukemiseksi voi olla hyödyllistä keskittyä itsehoitoon ja omiin tarpeisiin. 

Hyväksy tunteet: Anna itsesi tuntea tunteet ilman tuomitsemista. Limersenssi voi olla sekä euforista että tuskallista, ja sen hyväksyminen on ensimmäinen askel toipumiseen.

Keskity itsehoitoon: Panosta uneen, terveelliseen ruokaan ja liikuntaan. Nämä auttavat vakauttamaan mielialaa ja fyysistä jaksamista.

Löydä uusia kiinnostuksen kohteita: Täytä aika ja ajatukset uusilla harrastuksilla tai sosiaalisilla suhteilla. Tämä auttaa etääntymään limerenssiin liittyvistä ajatuksista.

Etsi tukea: Puhu ystäville, perheenjäsenille tai ammattilaiselle. Tukihenkilön kanssa voi käsitellä tunteita ja saada ulkopuolista näkökulmaa.

Anna ajan kulua: Limersenssin kaltaiset tilat ovat usein väliaikaisia. Anna itsellesi aikaa ja kärsivällisyyttä, sillä toipuminen vie oman aikansa.

Harkitse ammattiapua: Jos limerenssi on erittäin tuskallinen tai häiritsevä, ammattilaisen (kuten terapeutin) puoleen kääntyminen voi olla hyödyllistä.

Vierailija
33619/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taidan painua suihkuun.

Tarvitsetko viilennystä kuumaan kaipaukseen?

Vierailija
33620/39606 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika klassinen jumimistilannehan on sellainen, että henkilöillä on jotain ns. juttua, harrastavat ehkä seksiä tmv. ja sitten toinen jää roikkumaan, ja toinen menettää kiinnostuksensa. Tuolla tavoin itselleni on käynyt useasti elämässä, molemminpuolin.