Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein lisätöitä osa-aikatyön päälle => Kela rankaisi vähentämällä asumituestani 5 e/kk

Vierailija
19.08.2025 |

Eli 5x12 = 60 euron vähennys vuodessa.

Ja aumistukeani jo muutenkin leikattu, koska olen osa-aikatyössä, ja työmarkkinatuesta suojaosa poistettu.

Taidanpa jäädä itsekin KOKONAAN työttömäksi, kun näin koko ajan vaan rankaistaan ahkeruudesta.

Kaikille ei riitä kokoaikatyötä, jonka palkalla pärjäisi ilman tukia ja osa-aikatöitäkin on vain tarjolla silppuna siellä täällä ympäriinsä, eli jo bussilippu nielisi niin paljon rahaa, ettei töihin kulkeminen kannata.

SUOJAOSAT TAKAISIN JA SASSIIN! Ja kaikkein mieluiten PERUSTULO. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
2/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannusta yhtään ahkeruuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen leikkaus tarkoittaa sitä että olet tehnyt melko paljon töitä enemmän kuin olet alunperin Kelalle ilmoittanut tukea hakiessasi. Itse asiassa asumistukeen vaikuttaa vasta jos olet yli kolme kuukautta yhtäjaksoisesti töissä tätä lyhyemmät työjaksot eivät yleensä vaikuta asumistuen määrään millään tavalla.

Vierailija
4/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait kyllä lisätyöstä varmaan hiukan enemmän palkkaa kuin tuon vitosen

Vierailija
5/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYHMÄ PALJON TYÖTÄ TEKEE, VIISAS PÄÄSEE VÄHEMMÄLLÄ.

Vierailija
6/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä sun ajattelutapaa. Ikäänkuin sulla olisi oikeus tietyn suuruiseen asumistukeen ja sen pieneneminen tulojen kasvaessa olisi rangaistus.

Kerronpa salaisuuden. Lähtökohta on se, että jokainen maksaa asumisensa ihan itse omilla tuloillaan. Tulivat ne sitten yhdestä tai useammasta työpaikasta. Ja ainostaan, jos ne jäävät jonkun sovitun rajan alle, voit saada tukea.

Vierailija
7/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait kyllä lisätyöstä varmaan hiukan enemmän palkkaa kuin tuon vitosen

Mutta bussissa kulkemiseen käytettävä kausikortti söi sen minkä ansaitsin, aikaa tuhlaantui ja lisäksi uuvuin paskan työnantajan sättimistä kuunnellessani.

Ap

Vierailija
8/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä sun ajattelutapaa. Ikäänkuin sulla olisi oikeus tietyn suuruiseen asumistukeen ja sen pieneneminen tulojen kasvaessa olisi rangaistus.

Kerronpa salaisuuden. Lähtökohta on se, että jokainen maksaa asumisensa ihan itse omilla tuloillaan. Tulivat ne sitten yhdestä tai useammasta työpaikasta. Ja ainostaan, jos ne jäävät jonkun sovitun rajan alle, voit saada tukea.

Minäpä kerron sinulle tosiasioita nyky-Suomesta:

Kaikille ei riitä kokoaikatyötä, jonka palkalla pärjäisi ilman tukia ja osa-aikatöitäkin on vain tarjolla silppuna siellä täällä ympäriinsä, eli jo bussilippu nielisi niin paljon rahaa, ettei töihin kulkeminen kannata. Kaikille ei myöskään riitä opiskelupaikkoja, koska niitä on hyvin rajattu määrä.

Lisäksi tekoäly, ulkomailta tuotava halpatyövoima, automatisaatio, tehostaminen ja robotit vievät koko ajan yhä enemmän töitä suomalsilta ja kaiken lisäksi yhä useampi TEMUTTAA eli suomalaisille kaupan alan työntekijöille entistä vähemmän töitä.

Ap

Vierailija
9/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti valittaa ja kannella. Ja soita asiakaspalveluun ja kysy että onko asiakaspalvelijalle ihan fine, että tukea leikattiin.

Vierailija
10/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saattaisi miettiä, että kaikenlainen ilkivalta saattaa lisääntyä, kun ihmisten mahdollisuuksia elättää itsensä edes tukien tuomalla lisäavulla osa-aikatyön ohessa koko ajan heikennetään. Kaupoissa näkyy rusennettuja suklaapatukoita ja kylmäaltaisiin viety semmoisia ruokia, jotka ei sinne kuulu. Ja joka paikassa graffitteja ja töherryksiä yhä vaan enemmän.

Vierailija
11/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä nämä hommat on hoidettava. 

Vierailija
13/13 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta kun otat lisää töitä ja alat kokopäiväisesti, niin ei tartte tukia ollenkaan. Rankaise sä kelaa, että et ole enää asiakas. Ei mua ainakaan Kela rankaise, teen töitä enkä kelaa tartte.