Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni 3000e palkasta 1000e veroihin on ihan liikaa?

Vierailija
19.08.2025 |

Mitä näiden verojen vastineeksi enää saa?! Palvelut viedään, tiestö on reikiä täynnä, säällistä sosiaaliturvaa ei enää ole. Sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eivät enää kuluta, kun keskiluokka on imetty tyhjiin?!

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin monikaan äänestäjä olisi antanut lupaa käyttää maksamiaan veroja Ahmadi Rahmatien elättämiseen, joita on tullut 500 000 henkeä tänne, monen turvalliseen maan läpi.

Vierailija
62/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljonäärit maksaa murto-osan tuloistaan, jonka eteen ei ole tarvinnut mitään edes tehdä. Ovat myös isoimpia tukien saajia yhteiskunnalta. Eikö nämä yhtään kiukuta? Miksi näitä tuetaan??

Mistä alkaen peruskoulussa on opetettu, että 60% on vain murto-osa tuloista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi 3100e:n bruttopalkasta käteen 2000e. Nyt palkka 2600e ja brutto 2100e. Kuulun kirkkoon.

Haluan pitää eläkemaksun mahdollisimman alhaisena, koska ei huvita maksaa tyhjästä. 

Vierailija
64/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi 3100e:n bruttopalkasta käteen 2000e. Nyt palkka 2600e ja brutto 2100e. Kuulun kirkkoon.

Haluan pitää eläkemaksun mahdollisimman alhaisena, koska ei huvita maksaa tyhjästä. 

Siis NETTO nyt 2100e.

Vierailija
65/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kohtuullinen verotus 3500 e palkasta olisi noin. 500e sisältäen eläkemaksut sun muut. Ap

No millä täällä sitten kustannettaisiin ilmainen koulutus, kouluruokailu, päivähoito, hammashuolto lapsuudesta lähes aikuisuuteen, matalat sairaalamaksut ja lukemattomat muut palvelut, joihin ollaan niin totuttu ettei enää edes huomata, että ne ovat lähes kaikkialla muualla maksullisia palveluja. Ne kuuluu kaikille ja lisäksi ilmaista rahaa niille, joille ei työ maita. Heillekin kuuluu jonkinlainen elintaso. Sairaat ymmärrän, mutta lisäksi kaikenlaiset tekosairaat käyttävät lääkärien, psykologien jne palveluja kelan kustantamana hyvällä omallatunnolla. Kyllä verorahoille saa vastinetta, jos ei aina itse, niin joku muu. 

Kannattaa muistaa, että veronmaksaja ei välttämättä saa tuolta listalta maksutta montaakaan asiaa. Päivähoidosta joutuu aika ripeästi maksamaan täyden maksun (joka ei tosin kata palvelun todellista hintaa), kun osa porukasta saa saman palvelun maksutta. Lääkäriin ei pääse, on mentävä yksityiselle, ja kas, siellähän on lisää veroja maksamattomia, koska heillekin kuuluu ihmisarvoinen elämä.

Totta on, että verorahoille saa vastinetta ja yleensä saamapuolella on Minja Koskelan opstuslapsia eli niitä, joille hoetaan jatkuvasti, että töitä ei tarvitse tehdä, jos se ei ole kivaa. Yhteiskunnan kuuluu tarjota keskituloisen elintaso kaikille!

Vierailija
66/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on maksettu niin kiltisti veroja että vasemmisto on alkanut puhumaan jo että töitä ei tarvitse tehdä, jos ei tykkää työnteosta.

Vierailija
67/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa miten aikuiset terveet ihmiset laittavat suutaan valtion tissille ja heittäytyvät avuttomiksi pikkuvauvoiksi. Se selittää myös sen miksi he itkevät niin paljon milloin mistäkin.

Vierailija
68/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen käsitys ihmisillä nykyään.

Ei ole mitän hyötyä ylläpitää kansallisvaltiota, jos emme ole kansa, joka haluaa tukea myös heikoimpia kansalaisiaan ja tukemaan heitä. Pitäisi olla itsestään selvää, että tämä maa jossa ei ole mitään arvokasta (paitsi mineraalit, jotka nekin kokkareet antavat ilmaiseksi ulkomaisille yhtiöille) pyörii verovaroin.

Monissa tutkimuksissa suomi on valittu maialman onnistuneimmaksi ja onnellisimmaksimaaksi (tätä ei nykyhallituksen sekoilulla voi ymmärtää) mutta mitä enemmän itsekkäämpiä olemme, sitä huonommin tällä maalla menee. Tämä nähdää jo nyt; hallituksemme onnettomat päätökset ovat pahentaneet sekä työttömyyttä, uskoa tulevaisuuteen, lisänneet asunnottomuutta, pudottaneet investointeja, aiheuttaneet kahtiajakoa..ja päin persestä menee.

Pitäisi olla itsestään selvää, että se, että maksat palkasta veroa, on ainoa tapa pyörittää tätä maata. Jos kiinnosta

Mikä ihmeen nationalismin muoto tämä on, jossa kansallisvaltio mielletään pelkäksi persaukisten elättäjäksi. Minulle suomalaisuus on ihan jotain muuta kuin olla jonkun koulunsa keskeyttäneen lonttopolven lypsylehmä. Suomalaisuutta on suomalainen kulttuuri, kirjallisuus, taide, teatteri. Suomalainen luonto ja suomalainen maanpuolustustahto. Suomi on itsenäinen maa, jossa heikoimmillakin on samat mahdollisuudet kouluttautua, tehdä töitä ja menestyä. Pelkkä rupusakin elättäjä Suomi ei koskaan saa ollakaan. 

Vierailija
69/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 7600 e/kk palkasta hujahtaa veroihin, työelämaksuihin ja työttömyysvakuutusmaksuihin n. 3200 e/kk ja jää käteen n. 4400 e/kk. 

Kirkollisveroa en maksa, kunnallisvero on keskisuuri. 

Tämä maa olisi tällä verotuksella paratiisi kaikille suomalaisille jos julkinen talous hoidettaisiin hölmöilemättä ja rahaa haaskaamatta. Mutta puoluepolitikoinnilla ja järjen sijaan ideologiaan perustuvilla ratkaisuilla kun mennään, niin tuo on täysin turha toivo. =D  

Vierailija
70/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari vuotta sitten brutto vähän yli 3 tonnia ja käteen jäi 2500 euroa. En kuulu kirkkoon ja silloin oli vielä 1 alaikäinen lapsi. Vaikea uskoa tohon 2000 nettoon.

Vierailija
71/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tuota mieltä niin miksi kysymysmerkki lauseen lopussa?

Vierailija
72/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 3500e palkka ja ei mene tonnia veroihin. Tellit ja vellit + verot eikä nekään yhteensä tonnia. 

Vuosipalkka 3500e?

Vierailija
73/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen maksaa 3000€ palkasta veroa noin 30%, ja kun menet kauppaan joudut maksamaan veroa lisää 10-23% riippuen tuotteesta. Ei ihme jos Suomalaisten ostovoima on pohja lukemissa.

Vierailija
74/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mun vanhemmat jäi 55v eläkeputkeen ja maksoivat vain 5% eläkemaksua. 

Mun tavoitteellinen eläkeikä on nyt noin 68, maksan 25% eläkemaksua ja aivan varmasti nousee ennen kuin oon siellä asti.

Ei se ole vanhempieni vika tietenkään, mutta systeemi on ihan sairaan epäreilu meille jotka maksetaan nyt eläkkeellä olevien massit tietäen ettei meidän eläkkeelle ole maksajia. 

Vierailija
75/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se olisi.  Mutta onneksi keneltäkään ei tuota mene.

Ei pelkästään veroihin, tuossa on lisäksi eläkemaksut. Joku 800-900 menee.

Eli EI tonnia mene. 

Vierailija
76/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin monikaan äänestäjä olisi antanut lupaa käyttää maksamiaan veroja Ahmadi Rahmatien elättämiseen, joita on tullut 500 000 henkeä tänne, monen turvalliseen maan läpi.

Miljoona menee per ahmadi, ja näistä rahoista riittää poliitikkojen taskuun eri reittejä. 

Voin maksaa purnaten veroja tän päivän eläkeläisille, tietäen ettei mulle tule kukaan maksamaan vastaavaa kun on sen aika. Mutta Ahmeteille en. 

Vierailija
77/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kohtuullinen verotus 3500 e palkasta olisi noin. 500e sisältäen eläkemaksut sun muut. Ap

No millä täällä sitten kustannettaisiin ilmainen koulutus, kouluruokailu, päivähoito, hammashuolto lapsuudesta lähes aikuisuuteen, matalat sairaalamaksut ja lukemattomat muut palvelut, joihin ollaan niin totuttu ettei enää edes huomata, että ne ovat lähes kaikkialla muualla maksullisia palveluja. Ne kuuluu kaikille ja lisäksi ilmaista rahaa niille, joille ei työ maita. Heillekin kuuluu jonkinlainen elintaso. Sairaat ymmärrän, mutta lisäksi kaikenlaiset tekosairaat käyttävät lääkärien, psykologien jne palveluja kelan kustantamana hyvällä omallatunnolla. Kyllä verorahoille saa vastinetta, jos ei aina itse, niin joku muu. 

Kannattaa muistaa, että veronmaksaja ei välttämättä saa tuolta listalta maksutta

Pieni korjaus tähän eli päivähoidostakin maksaa nykyään yhä harvempi kun minimimaksun raja nostettiin niin ylös. Eipä siis ihme, että valtion kassan pohja näkyy ja se on tyhjä. 3 hengen perheen (esim. äti + 2 lasta) bruttotulojen pitäisi olla 5200 euroa, jotta joutuisi maksamaan edes minimihoitomaksun mikä on 18 euroa.

Vierailija
78/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se olisi.  Mutta onneksi keneltäkään ei tuota mene.

Kaikkien vähennyksien (tyel, tyva, verot...) takia menee juurikun about tonni pois palkasta. Minulla muutama satasen korkeampi palkka ja tonni menee vähennyksissä. Verojen ja tyelin osuus aika kova.

Vierailija
79/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tukien nostajia tuodaan maahan, sitä enemmän verot nousevat.

Tätä faktaa ei voi kauniimmaksi selitellä jotain viherpiiperryksellä.

Vierailija
80/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa 3000€ palkasta ei mene veroa 1000€ vaan reilusti enemmän. Pitää muistaa että myös eläke- ja sairasvakuutusmaksut ovat käytännössä veroja, vaikka niillä onkin eri nimi. Joka tapauksessa kyse on rahasta jonka yhteiskunta ottaa sinun työsi palkkiosta. Esim eläkemaksua et saa takaisin omassa eläkkeessäsi kuin osittain.

3000€ palkasta menee yhteiskunnalle:

- työnantaja maksaa erilaisia sivukuluja 1350€

- ennakonpidätystä maksetaan 1000€ (tämä on se vero jonka näet palkkakuitilla)

- oletetaan että käytät käteen saamastasi 2000€ palkasta 500€ asumisiin, ja lopuista puolet ruokakauppaan (alv 14%) ja puolet muihin ostoksiin (alv 24%). Tällöin palkastasi imaistaan arvonlisäverona takaisin yhteiskunnan kassaan yhteensä noin 300€. 

Yhteensä siis yhteiskunnan kassaan imuroidaan kolmen tonnin palkasta hulppeat 1350€ + 1000€ + 300€ =2 650,00 €. 

Eli valtio tienaa palkastasi enemmän kuin sinä itse. Toki osan esim eläkemaksusta saa myöhemmin takaisin, mutta samaa argumenttia voi käyttää kaikkeen verotukseen: Saat sitten ilmaiset katuvalot kun maksat ensin tonnin kuussa veroja.

Saatu hyöty ei ole enää suhteessa maksettuun verorasitukseen.

Yhteiskunnan suuret menot ja liiallinen verotus on kuin kivillä täytetty reppu joka hidastaa ja vaikeuttaa kaikkien elämää ja estää tehokkaasti ihmisiä vaurastumasta omalla palkallaan.

Demarisyöpää sen saastaisimmassa muodossa. Kuten hyvin näkyy, niin demarisaatanoihin ja niiden väyläämään sosiaalikommarointiin kiteytyy kaikki suomen ongelmat. Niin mennee, nykyiset kuin tulevatkin.

Ja kaikki vain siksi, että tuo helvetin syöpäläisrälssi saa lojua verovarat-nimisellä lihapalla varmistamassa itselleen vaalikarjan sen vaalikarjan omilla rahoilla, joka toistuvasti äänestää samat syöpäläiset ryöstämään itsensä.

Saisi vttu jo se sota tulla että noista päästäisi eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi