Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni 3000e palkasta 1000e veroihin on ihan liikaa?

Vierailija
19.08.2025 |

Mitä näiden verojen vastineeksi enää saa?! Palvelut viedään, tiestö on reikiä täynnä, säällistä sosiaaliturvaa ei enää ole. Sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eivät enää kuluta, kun keskiluokka on imetty tyhjiin?!

Kommentit (183)

Vierailija
101/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se olisi.  Mutta onneksi keneltäkään ei tuota mene.

Ei pelkästään veroihin, tuossa on lisäksi eläkemaksut. Joku 800-900 menee.

Niin?Jos käteen jää 2272 niin se ei ole sama kuin 2000.

Vierailija
102/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..

Taas näitä ihmisiä, jotka vaatisivat varmasti valtiolta jotain rahaa, vaikka verot olisivat melkein tai kokonaan nollassa. Jos ei näe mitä verovaroin tehdään, niin ei haluakaan nähdä. Keskustelun jatko tällaisen veropetturin kanssa on aika turhaa. Älyllinen laiskuus on asia sinällään, mutta tällainen epärehellisyys ei.

Koita kestää. Niin me kaikki, aivan joka ikinen teemme muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kukaan ei saa ennenkuin 45-vuotiaana maksettua omia verovaroin kulutettuja palveluita. Nettomaksajia on sen jälkeenkin hyvin vähän.

Vierailija
104/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi 3100e:n bruttopalkasta käteen 2000e. Nyt palkka 2600e ja brutto 2100e. Kuulun kirkkoon.

Haluan pitää eläkemaksun mahdollisimman alhaisena, koska ei huvita maksaa tyhjästä. 

Et sinä voi palkansaajana itse vaikuttaa eläkemaksuun, koska se on lakisääteinen ja maksuprosentti vahvistetaan vuosittain. Vuonna 2025 eläkemaksu on 7,15% / 8,65 % bruttopalkasta - maksuprosentti riippuu työntekijän isästä. Lisäksi peritään lakisääteinen työttömyysvakuutusmaksu, joka on vuonna 2025 0,59% bruttopalkasta.

Kertoisitko muuten, miten 2600 € palkasta jää 2100 brutto, koska bruttosumma on se, josta ei ole vielä vähennetty lakisääteisiä maksuja?

3100 € bruttopalkasta jää netoksi 2000 € vain siinä tapauksessa, että ennakonpidätysprosentti on reilusti poskellaa

Kyllä siitä nyt vaan jäi se 2000€ ja muutama kymppi päälle.

Kuulun kirkkoon. Se on vähän niin kuin pakollista, koska olen pappi.

Vierailija
105/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se olisi.  Mutta onneksi keneltäkään ei tuota mene.

Ei pelkästään veroihin, tuossa on lisäksi eläkemaksut. Joku 800-900 menee.

Niin?Jos käteen jää 2272 niin se ei ole sama kuin 2000.

Kenellä menee suoraan veroihin 1000€ 3000 eurosta?! Mulla oli 2 tulolähdettä. Molemmissa brutto 2700€ ja vero% 23. Lisäksi molemmista eläkemaksut. 

Vierailija
106/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin..

Taas näitä ihmisiä, jotka vaatisivat varmasti valtiolta jotain rahaa, vaikka verot olisivat melkein tai kokonaan nollassa. Jos ei näe mitä verovaroin tehdään, niin ei haluakaan nähdä. Keskustelun jatko tällaisen veropetturin kanssa on aika turhaa. Älyllinen laiskuus on asia sinällään, mutta tällainen epärehellisyys ei.

Koita kestää. Niin me kaikki, aivan joka ikinen teemme muutkin.

Voitko kertoa, mitä verovaroin tehdään? Lääkäriin/hammaslääkäriin et helpolla pääse, tiet ovat surkeassa kunnossa, koulut kriisissä, vanhukset jäämässä hunningolle, ja silti kuvittelet asuvasi paratiisissa?

Matkailu avartaa, näkisit että asiat voitaisiin tehdä paremmin.

Vierailija
107/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi on hyvä ja vaihtaa alaa, ei tartte maksaa kirkollisveroja. Muussa tapauksessa tyydy palkkaasi.

Vierailija
108/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero kirkosta ja muuta Kauniaisiin niin veroprosentti laskee. 30% tasavero pitäisi olla kaikille, ei tarvitsisi jokaista pieraisua varten perustaa yritystä.

Vierailija
109/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Sinun 1000€ ei ole pelkästään veroa. Mikäli näin väität niin alle 2000€ netto jää eläkevakuutuksien jälkeen käteen!

Vierailija
110/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ens kuussa 20000e veroja. Ei oo mukavaa.

Vierailija
111/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt vähintään kaksi kolmasosaa pitäisi palkasta mennä että riittää rahat kotona lepäilevälle luxustukipummieliitille. Mokomat valittavat että rahat ei riitä vaikka Kela maksaa sosiaalitukia 11 miljardia euroa vuodesa a mukana eivät ole sairauslomat tai lääkekorvaukset.

Minimivero palkasta voisi olla sam kuin yritysten maksama vero eli arvonlisävero 25,5 prosenttia + yrityksen tulovero 20 prosenttia + osinkovero 30 prosenttia eli yhtteensä 75,5 prosenttia ihan tasa-arvon nimissä.

Vierailija
112/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tienaa niin paljon että tulovero nousee johonkin 60 % niin mieti miten paljon veroja lopulta tuleekaan maksettua, kun kaikista ostoksista vielä pitää maksaa alvit, polttoaineverot, auton ostohinnasta puolet veroa yms. yms. Hyvä jos 25 % bruttopalkasta saa käytettyä johonkin muuhun kuin pelkkää veroon.

Se on sama kuin vuoden alusta tekisi 9 kk töitä niin että valtio ottaa 100 % ansiotuloistasi ja saat armollisesti pitää itselläsi vain vuoden kolmen viimeisen kuukauden aikana tienatun palkan. Kommunismia se on.

Ihan älytöntä myös se, että jos veroprosentti on yli 50 niin verottaja tienaa sun tekemästä työstä enemmän kuin mitä itse tienaat tekemästäsi työstä, kuullostaa ihan joltain pyramidihuijaukselta mutta näillä mennään.

Jossain toimivassa yhteiskunnassa noille verorahoille saisi jotain vastinetta mutta nykysuomessa noilla lähinnä tekohengitetään tätä kehitysmaata.

Vierailija
113/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla, eli mitä puhut on paskaa. Missään muussa maassa ei ole asiat niin hyvin ja turvallisesti kuin Suomessa. Amerikassa ei esim ole mitään vanheimpainvapaita tai ylipäätänsä maksettuja lomia. Lomat ja äitiysvapaat maksetaan omasta pussista, jos työnantaja edes suostuu antamaan vapaata. Halvimmat, pakolliset terveysvakuutukset ovat alkaen 800e kuussa, joka ei kata yhtään mitään.

Suomalaisilla ei tunnu olevan mitään hajua, liten hyvin asiat meillä täällä Suomessa on. Ei kai tätä osaa arvostaa, jos ei ole mitään vertauskohdetta. Olen itse asunut Sveitsissä ja Australiassa.

Vierailija
114/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovaroilla eläviä pummeja on liikaa ja näillä liikaa kaikennäköisiä tukia.

Vierailija
115/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt laskettu jotkut alvitkin mukaan? Itse sain 3399€ palkasta käteen 2500€+hilut Espoossa.

Vierailija
116/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se järkyttävän suuri osuus tuosta palkasta veroihin. Pitäisi ihmisten toden teolla herätä. 

Vierailija
117/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä menee veroihin noin 2800, palkka on toki iso mutta itse olen kotiäitinä ja teen välillä keikkatöitä, joten miehen palkka on lähes ainoa tulo. Perheverotus tarvittaisiin Suomeenkin, eli jos yhden palkalla elätetään koko perhe, niin veroprosentti alemmas. Ja ennen kuin lyttäätte, niin omaan tilanteeseen vaikuttaa paljon lapsen vammaisuus, voisin toki olla kokopäivätöissä, mutta tuolloin lapsen hoito olisi enemmän yhteiskunnan vastuulla ja oma jaksaminen ja omatunto huonompi. Ajattelen tilanteen niin, että olen töissä kotona, ilmaiseksi tosin. En ole edes työnhakijana, enkä miehen palkan vuoksi saa etuuksia, perheen tulot menee yli. 

Vierailija
118/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että Naton korotetut jäsenmaksut, valmiusjoukkojen ylläpito ulkomailla ja Naton 15 tukikohdan rakentaminen Suomessa pitää meidän kustantaa.

Vierailija
119/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto-yliopiston lukukausimaksut olis kandiin 15.000 vuosi ja maisteriin 17.000 vuosi, eli 79.000€ koko paketti, jos valmistuu 5 vuodessa. Siinä saa muutaman vuoden maksella veroina pelkkää tätä ilmaista koulutusta. Tähän lätkästään vielä opintotuet, kelan tukemat opiskeluruoka, niin siinä on jo 100.000€ rikki. Paljonko olet saanut aikanaan lapsilisiä? Noin 19.000€. Paljonko on sun ruoat maksanut peruskoulun aikana? Entä se koko peruskoulu+lukio/amis? Voit alkaa minun puolesta valittamaan veroista siinä vaiheessa kun olet maksanut vähintään sen 300.000€ ja siihen menee tovi.

Vierailija
120/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tienaa niin paljon että tulovero nousee johonkin 60 % niin mieti miten paljon veroja lopulta tuleekaan maksettua, kun kaikista ostoksista vielä pitää maksaa alvit, polttoaineverot, auton ostohinnasta puolet veroa yms. yms. Hyvä jos 25 % bruttopalkasta saa käytettyä johonkin muuhun kuin pelkkää veroon.

Se on sama kuin vuoden alusta tekisi 9 kk töitä niin että valtio ottaa 100 % ansiotuloistasi ja saat armollisesti pitää itselläsi vain vuoden kolmen viimeisen kuukauden aikana tienatun palkan. Kommunismia se on.

Ihan älytöntä myös se, että jos veroprosentti on yli 50 niin verottaja tienaa sun tekemästä työstä enemmän kuin mitä itse tienaat tekemästäsi työstä, kuullostaa ihan joltain pyramidihuijaukselta mutta näillä mennään.

Jossain toimivassa yhteiskunnassa noille verorahoille saisi jotain vastinetta mutta nykysuomessa noilla lähinnä tekohengitetään t

Olen hyväpalkkainen ja maksan veroja tai sen luonteisia maksuja 45 prosenttia. Marginaaliprosentti on 62 ja siksi en mitään ylimääräistä ole tehnyt enää vuosiin.

Onneksi työaikalain mukaisesti enää ei tarvitse tehdä niin pitkiä vuoroja ja palkat ovat nousseet vuosien mittaan niin tulot ovat samaa tasoa kuin aiemmin mutta tarvitsee tehdä vähemmän työtunteja. 

Marginaaliprosenttia jos laskettaisiin niin voisin tehdä töitä enemmän. Jos taas palkkaverotus kiristyy niin siirryn tekemään lyhennettyä työaikaa kun ei kannata tehdä töitä vain verottajan taskuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan