Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni 3000e palkasta 1000e veroihin on ihan liikaa?

Vierailija
19.08.2025 |

Mitä näiden verojen vastineeksi enää saa?! Palvelut viedään, tiestö on reikiä täynnä, säällistä sosiaaliturvaa ei enää ole. Sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eivät enää kuluta, kun keskiluokka on imetty tyhjiin?!

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi 3100e:n bruttopalkasta käteen 2000e. Nyt palkka 2600e ja brutto 2100e. Kuulun kirkkoon.

Haluan pitää eläkemaksun mahdollisimman alhaisena, koska ei huvita maksaa tyhjästä. 

Et sinä voi palkansaajana itse vaikuttaa eläkemaksuun, koska se on lakisääteinen ja maksuprosentti vahvistetaan vuosittain. Vuonna 2025 eläkemaksu on 7,15% / 8,65 % bruttopalkasta - maksuprosentti riippuu työntekijän isästä. Lisäksi peritään lakisääteinen työttömyysvakuutusmaksu, joka on vuonna 2025 0,59% bruttopalkasta.

Kertoisitko muuten, miten 2600 € palkasta jää 2100 brutto, koska bruttosumma on se, josta ei ole vielä vähennetty lakisääteisiä maksuja?

3100 € bruttopalkasta jää netoksi 2000 € vain siinä tapauksessa, että ennakonpidätysprosentti on reilusti poskellaan eli liian korkea tai olet ulosotossa.

Vierailija
82/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen hallinnon alla mikä tahansa määrä veroja on liikaa. En halua sentilläkään rahoittaa esimerkiksi Suomen ma muinvaasiota, homopropagandaa, vieraiden maiden sotien rahoittamista, EU-rahoittamista yms. Jos verovarat menisivät oikeasti hyvään tarkoitukseen, olen toki valmis maksamaan reippaastikin niitä. Nyt tuntuu, että maksan siitä "lystistä", että valtio, jossa elän, aktiivisesti pyrkii tuhoamaan minua. Maksan siis omasta tuhostani. Vi tun kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen nationalismin muoto tämä on, jossa kansallisvaltio mielletään pelkäksi persaukisten elättäjäksi. Minulle suomalaisuus on ihan jotain muuta kuin olla jonkun koulunsa keskeyttäneen lonttopolven lypsylehmä. Suomalaisuutta on suomalainen kulttuuri, kirjallisuus, taide, teatteri. Suomalainen luonto ja suomalainen maanpuolustustahto. Suomi on itsenäinen maa, jossa heikoimmillakin on samat mahdollisuudet kouluttautua, tehdä töitä ja menestyä. Pelkkä rupusakin elättäjä Suomi ei koskaan saa ollakaan.

Nimenomaan, heikoimmillakin on mahdollisuus kouluttautua Suomessa, koska maksamme veroilla ilmaisen koulutuksen kaikille.

Valitettavasti kaikille kouluttautuneille ei Suomessa riitä töitä. Kaduilleko heidät pitäisi ajaa?

Vierailija
84/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi 3100e:n bruttopalkasta käteen 2000e. Nyt palkka 2600e ja brutto 2100e. Kuulun kirkkoon.

Haluan pitää eläkemaksun mahdollisimman alhaisena, koska ei huvita maksaa tyhjästä. 

Et sinä voi palkansaajana itse vaikuttaa eläkemaksuun, koska se on lakisääteinen ja maksuprosentti vahvistetaan vuosittain. Vuonna 2025 eläkemaksu on 7,15% / 8,65 % bruttopalkasta - maksuprosentti riippuu työntekijän isästä. Lisäksi peritään lakisääteinen työttömyysvakuutusmaksu, joka on vuonna 2025 0,59% bruttopalkasta.

Kertoisitko muuten, miten 2600 € palkasta jää 2100 brutto, koska bruttosumma on se, josta ei ole vielä vähennetty lakisääteisiä maksuja?

3100 € bruttopalkasta jää netoksi 2000 € vain siinä tapauksessa, että ennakonpidätysprosentti on reilusti poskellaan eli liian korkea tai olet ulosotossa.

&n

Korjasin viestin alle, että 2100€ netto.

Kyllä minä voin itse vaikuttaa eläkemaksun suuruuteen: mitä pienempi bruttopalkka, sitä pienempi eläkemaksu.

Suostun tekemään ainoastaan työtä, jossa netto on min. 2000€. Bruttopalkalla ei ole mitään merkitystä, koska nettopalkalla asuntolaina maksetaan. En usko eläkejärjestelmän pysyvyyteen, joten siksi mahdollisimman pieni eläkemaksu l. mahd. pieni brutto.

Vierailija
85/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen nationalismin muoto tämä on, jossa kansallisvaltio mielletään pelkäksi persaukisten elättäjäksi. Minulle suomalaisuus on ihan jotain muuta kuin olla jonkun koulunsa keskeyttäneen lonttopolven lypsylehmä. Suomalaisuutta on suomalainen kulttuuri, kirjallisuus, taide, teatteri. Suomalainen luonto ja suomalainen maanpuolustustahto. Suomi on itsenäinen maa, jossa heikoimmillakin on samat mahdollisuudet kouluttautua, tehdä töitä ja menestyä. Pelkkä rupusakin elättäjä Suomi ei koskaan saa ollakaan.

Nimenomaan, heikoimmillakin on mahdollisuus kouluttautua Suomessa, koska maksamme veroilla ilmaisen koulutuksen kaikille.

Valitettavasti kaikille kouluttautuneille ei Suomessa riitä töitä. Kaduilleko heidät pitäisi ajaa?

Koulutus ei ole ilmaista, jos sitä maksetaan veroilla. Ymmärrän toki pointtisi. Mutta ne kouluttautuneet kyllä joutuvat sitten loppuelämänsä maksamaan koulutuksestaan korkean verotuksen muodossa, koska kuitenkin tienaavat myös keskimäärin enemmän kuin vähemmän koulutetut. 

Vierailija
86/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nykyään työläisperheiden lapsillakin on mahdollisuus hankkia itselleen ilmaiseksi akateeminen tutkinto, mikäli näin haluavat. Onhan se vähän hassua. No, aikansa kutakin,

Vierailija
87/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuukausipalkkani on 3116,22 €. Siitä vähennetään eläkemaksu 7,15 %, työttömyysvakuutusmaksu 0,59%, ennakonpidätys 18% (veroprosentti on laskettu tarkaksi eli palautusta tulee yleensä n. 100-200 €). Bruttopalkasta 3116,22 € jää siten netoksi 2314,11. En kuulu kirkkoon, kotikuntani on "keskitason kunnallisverottaja".

Jos 3000 € bruttopalkasta menee tonni veroihin, niin jotain on pielessä.

Vierailija
88/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan veroja kyllä tosi mielellään vaikka niitä meneekin mulla vähän enemmän vielä kuin esimerkissäsi. Voin rehellisesti myöntää että käytän paljon verorahoilla osittain tai kokonaan kustannettuja palveluita, ja maksan siitä mielelläni.

- opinnot ja jatko-opinnot, hammashuolto, erikoissairaanhoito (perusterveydenhuolto tulee työpaikan kautta), synnytys ja lapsen sairausasiat, kelan terapia joskus muinoin, joukkoliikenne, moottoritiet, opiskelijaruokailu ja opintolaina, kirjastot, neuvola, leikkipuistot, maauimalat ja uimahallit...

Loppujen lopuksi tuntuu että kovin harva palvelu on yksityisten tuottamaa, ainakin omalla kohdalla näin

Käyn yksityisellä hammaslääkärillä ja työterveyshoidossa, loppu vakuutuksen kautta jos tarpeen. Synnyttänyt en ole, jää siis lapsen sairausasiat ja terapiatkin väliin. Turhat lapsettomuushoidot maksoin omasta pussista kun

Koska et itse käytä kyseisiä palveluita, olet sitä mieltä että ne pitäisi lakkauttaa? Minä en. Käytän itsekin välillä yksityisiä terveyspalveluita, mutta olisi TODELLA SYNKKÄÄ jos ne olisivat ainoa vaihtoehto.

Mikäli oikeisto saa tahtonsa läpi terveydenhuollon yksityistämisestä ja pakollisista terveysvakuutuksista, tulee meidän yksityisten palveluiden hinnat kohoamaan kymmenkertaisiksi, kun ei enää ole julkista puolta pitämässä maksuja kohtuullisena. Esimerkkinä Caruna, taksipalveluiden yksityistäminen ja kaikki saamarin muut palvelut joita joka kerta markkinoidaan "kilpailun vahvistamisella joka laskee hintoja" eikä niin ikinä käy.

Ainoa joka voittaa yksityistämisellä ovat rikkaat omistajat ja osakkaat. Kuluttaja EI VOITA, älkää pliis menkö tähän halpaan 

Vierailija
89/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et itse käytä kyseisiä palveluita, olet sitä mieltä että ne pitäisi lakkauttaa? Minä en. Käytän itsekin välillä yksityisiä terveyspalveluita, mutta olisi TODELLA SYNKKÄÄ jos ne olisivat ainoa vaihtoehto.

Tietääkseni en puhunut sanallakaan mitään palvelujen lakkauttamisesta. Totesin vaan että tällä hetkellä en koe saavani yhtään mitään vastinetta verorahoilleni. Kyllä se väkisin pistää miettimään miten pitkään haluaa täällä asua pelkkänä muiden hyvinvoinnin rahoittajana, varsinkin kun ne rahoituksen saajat eivät osaa muuta kuin haukkua, valittaa ja uhkailla niitä jotka heidät pitävät hengissä. 

Vierailija
90/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, meidän tulee elättää myös ne jotka eivät halua tehdä töitä, sekä tietysti rahoittaa muiden hyvinvointia.

Vierailija
91/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 7600 e/kk palkasta hujahtaa veroihin, työelämaksuihin ja työttömyysvakuutusmaksuihin n. 3200 e/kk ja jää käteen n. 4400 e/kk. 

Kirkollisveroa en maksa, kunnallisvero on keskisuuri. 

Tämä maa olisi tällä verotuksella paratiisi kaikille suomalaisille jos julkinen talous hoidettaisiin hölmöilemättä ja rahaa haaskaamatta. Mutta puoluepolitikoinnilla ja järjen sijaan ideologiaan perustuvilla ratkaisuilla kun mennään, niin tuo on täysin turha toivo. =D  

Jos saisin tuon kuussa nettona niin enpä viitsisi tulla tänne vinkumaan.

Vierailija
92/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulutus ei ole ilmaista, jos sitä maksetaan veroilla. Ymmärrän toki pointtisi. Mutta ne kouluttautuneet kyllä joutuvat sitten loppuelämänsä maksamaan koulutuksestaan korkean verotuksen muodossa, koska kuitenkin tienaavat myös keskimäärin enemmän kuin vähemmän koulutetut."

Ei koulutus nykyään takaa työpaikkaa. Itselläni on kolme koulutusta (yliopisto, amk ja amis), olen ollut pitkiä aikoja työtön, tehnyt osa-aikatyötä, nollasopparityötä, pätkätöitä. Tällä hetkellä teen määräaikaista työtä parin tonnin bruttopalkalla. Maksan mielelläni veroja olipa palkkani mikä tahansa, koska haluan että Suomi pysyy hyvinvointiyhteiskuntana, jossa jokaisella apua tarvitsevalla on mahdollisuus saada tukea, terveyspalveluja ja kouluttautua ja siten edes yrittää päästä pohjalta ylöspäin. En halua nähdä kodittomia kaduillamme.

Vierailija
93/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&n

Kerrankin asia tekstiä näille veroista kitisijöille varmaan tilipäivänä menevät töihin tekemään itkupotku raivarit kuin pahaset kakarat.

Vierailija
94/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

monikulttuuri ei ole ilmaista

käykää töissä ja maksakaa kiltisti veronne

Vierailija
95/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan niin, että mitä enemmän ihmisellä jää palkasta euroja käteen, sitä enemmän valitusta. On se elämä kurjaa hyväpalkkaisena.

Vierailija
96/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan niin, että mitä enemmän ihmisellä jää palkasta euroja käteen, sitä enemmän valitusta. On se elämä kurjaa hyväpalkkaisena.

Jos olet lukenut mitään lehtiä tässä viime vuosina niin tiedät varmasti itsekin olevasi väärässä. Joka päivähän on jossain valtakunnallisessa lehdessä joku itkuvirsi siitä miten joku vähätuloinen on elänyt yli varojensa ja nyt kerää säälipisteitä (ja mahdollisesti hiukan almuja) surkuttelemalla sitä miten yhteiskunta ei nyt tulekaan hätiin. 

Vierailija
97/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000€ tienaava ei ole lähelläkään keskiluokkaa.

Vierailija
98/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000€ tienaava ei ole lähelläkään keskiluokkaa.

Kukas siihen keskiluokkaan sitten kuuluu jos ei sellainen, joka tienaa lähes mediaanitulon verran?

Vierailija
99/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 3500e palkka ja ei mene tonnia veroihin. Tellit ja vellit + verot eikä nekään yhteensä tonnia. 

Palkkani on 3480 e/kk. Siitä menee ns. sivukuluihin 322 e ja veroihin 904 e. Minulle jää siten 2254 e/kk itselleni.

Jos pidät tarkoituksella liian korkeaa veroprosenttia, se vääristää. Jos pidät prosentin kohdallaan niin jää enemmän rahaa käyttöön, vaikka ei olisi mitään vähennyksiä. 

Vierailija
100/183 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulutus ei ole ilmaista, jos sitä maksetaan veroilla"

No tuolla kriteerillä mikään ei ole koskaan ilmasta. Kaikestahan aina joku maksaa.

Mutta ilmaiseksi koulutukseksi siis kutsutaan sitä että siltä koulutuksen saajalta ei itseltään veloiteta maksua koulutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi