Mielestäni 3000e palkasta 1000e veroihin on ihan liikaa?
Mitä näiden verojen vastineeksi enää saa?! Palvelut viedään, tiestö on reikiä täynnä, säällistä sosiaaliturvaa ei enää ole. Sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eivät enää kuluta, kun keskiluokka on imetty tyhjiin?!
Kommentit (183)
Mulla palkka 3301, tilille tulee 2551 e.
On kyllä merkillisen suuri veropros jos kolmannes menee. Itselläni aika tarkkaan 6k brutto ja kyllä siitä 4k jää käteen. Tietysti riippuu asuinkunnasta matkakuluista ja kirkkoon ei kannata kuulua.
Jännä kyllä kun tähän asti on mielipuolista verotusta puolusteltu sillä että on sitten hyvät palvelut niin mitä nyt keksitään kun verotus on kireää mutta mitään palveluita ei ole tai jos on niin ne on maksullisia.
Olen iloinen, että saan rikastuttaa yksityisiä terveysjättejä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan että palkka n. 3500 ja käteen jää 2500. Ap
No tuo on aika eri asia kuin että kolmesta tonnista jäisi kaksi tonnia käteen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kohtuullinen verotus 3500 e palkasta olisi noin. 500e sisältäen eläkemaksut sun muut. Ap
Olisiko se kohtuullista jos sillä ei enää saisi vaikka ilmaista koulutusta?
Eli sulle jää noin 2000 €. Saadaksesi 2000€ tilille, työnantajalta on mennyt noin 4000€. Maan verotus on sairas.
Onneksi se raha minkä tilille lopulta saa kaikkien vähennysten jälkeen voi käyttää verottomiin ostoksiin. Heh, no ei tietenkään. Sillä pääsee maksamaan lisää veroja ja paljon.
Itse maksan veroja kyllä tosi mielellään vaikka niitä meneekin mulla vähän enemmän vielä kuin esimerkissäsi. Voin rehellisesti myöntää että käytän paljon verorahoilla osittain tai kokonaan kustannettuja palveluita, ja maksan siitä mielelläni.
- opinnot ja jatko-opinnot, hammashuolto, erikoissairaanhoito (perusterveydenhuolto tulee työpaikan kautta), synnytys ja lapsen sairausasiat, kelan terapia joskus muinoin, joukkoliikenne, moottoritiet, opiskelijaruokailu ja opintolaina, kirjastot, neuvola, leikkipuistot, maauimalat ja uimahallit...
Loppujen lopuksi tuntuu että kovin harva palvelu on yksityisten tuottamaa, ainakin omalla kohdalla näin
Vierailija kirjoitti:
Mulla palkka 3301, tilille tulee 2551 e.
Tuo on tosi hyvin ihme vinkujia nämä veroista valittajat.
Vierailija kirjoitti:
Eli sulle jää noin 2000 €. Saadaksesi 2000€ tilille, työnantajalta on mennyt noin 4000€. Maan verotus on sairas.
Nuo työnanatajan maksamat maksut eivät ole veroa vaan hänen osuutensa työntekijän eläkemaksuista työttömyysvakuutuksesta.
Ne ovat rahaa jonka joku maksaa aina joka tapauksessa. Maissa joissa noita ei peritä palkasta tai työnantajalta, ne maksaa työntekijä itse.
Vierailija kirjoitti:
Sori. Siis sun käteen jäävästä 2500 eurosta, työnantaja on maksanut lähemmäs 5000€.
Ja edelleen verotus on järjetön. Tuosta parista tonnista maksat vielä neljänneksen alvia, kun ostat jotain, ja ostosten mukana yrittäjän eläkkeet (yel), verot ja muut maksut.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen, että saan rikastuttaa yksityisiä terveysjättejä.
Demari valheet uppoo hienosti. Yksityisen lääkärin Kelakorvauksiin meni muutama kymmenen miljoonaa, soteen n 25 Mrd!
eli mihin rahasi tosiasiassa meni? siihen että sotepalveluissa sulle vastaataan puhelimeen ja kerrotaan että aikoja ei ole. Tästä maksat 25-27Mrd
Itse asiassa 3000€ palkasta ei mene veroa 1000€ vaan reilusti enemmän. Pitää muistaa että myös eläke- ja sairasvakuutusmaksut ovat käytännössä veroja, vaikka niillä onkin eri nimi. Joka tapauksessa kyse on rahasta jonka yhteiskunta ottaa sinun työsi palkkiosta. Esim eläkemaksua et saa takaisin omassa eläkkeessäsi kuin osittain.
3000€ palkasta menee yhteiskunnalle:
- työnantaja maksaa erilaisia sivukuluja 1350€
- ennakonpidätystä maksetaan 1000€ (tämä on se vero jonka näet palkkakuitilla)
- oletetaan että käytät käteen saamastasi 2000€ palkasta 500€ asumisiin, ja lopuista puolet ruokakauppaan (alv 14%) ja puolet muihin ostoksiin (alv 24%). Tällöin palkastasi imaistaan arvonlisäverona takaisin yhteiskunnan kassaan yhteensä noin 300€.
Yhteensä siis yhteiskunnan kassaan imuroidaan kolmen tonnin palkasta hulppeat 1350€ + 1000€ + 300€ =2 650,00 €.
Eli valtio tienaa palkastasi enemmän kuin sinä itse. Toki osan esim eläkemaksusta saa myöhemmin takaisin, mutta samaa argumenttia voi käyttää kaikkeen verotukseen: Saat sitten ilmaiset katuvalot kun maksat ensin tonnin kuussa veroja.
Saatu hyöty ei ole enää suhteessa maksettuun verorasitukseen.
Yhteiskunnan suuret menot ja liiallinen verotus on kuin kivillä täytetty reppu joka hidastaa ja vaikeuttaa kaikkien elämää ja estää tehokkaasti ihmisiä vaurastumasta omalla palkallaan.
Ei sulla tuosta palkasta mene veroihin kuin reilu 500 euroa, vajaa 300 euroa menee eläkkeeseen ja muihin maksuihin. Käteen jää noin 2.100 - 2.200 euroa riippuen asuinpaikasta ja erilaisista jäsenyyksistä.
Miksi peikko trollaa ja liioittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo työnanatajan maksamat maksut eivät ole veroa vaan hänen osuutensa työntekijän eläkemaksuista työttömyysvakuutuksesta.
Ne ovat rahaa jonka joku maksaa aina joka tapauksessa. Maissa joissa noita ei peritä palkasta tai työnantajalta, ne maksaa työntekijä itse.
Siinä on paljon muutakin kuin eläkkeet. Eläkkeen osuus on noin 25%, josta osan maksaa työntekijä ja osan työnantaja. Katson sen veroksi, sillä suurin osa rahasta on suoraa tulonsiirtoa eläkeläisille.
Rahastoon menee eläkemaksusta vain noin 20% ja on selvää etten itse saa aikanaan nauttia sellaisista eläkkeistä jota nää nykyiset eläkeläiset nauttii.
Onhan se ihan liikaa ja varsinkin kun et itse saa päättää, mihin haluat sen sijoittaa. Nytkin Zele taas innoissaan tästä USAn kanssa tehdystä turvatakuu -diilistä, missä EU-maat, Suomi etunenässä maksaa USAn toimittamat aseet Ukrainalle. Stubb ja Orpo käynyt vähän tekemässä diiliä suomalaisten rahoilla ja Valtonen yrittää vakuutella, että tämä on ihan sama kuin Suomelle niitä ostaisi.
Natolle maksetaan jäätäviä summia, samoin EU:lle, jotta köyhät maat rikastuisivat. Mitä me saamme vastineeksi? Emme yhtään mitään!
Polttoaineesta menee valtiolle joku 82%. Revi siitä kun tankkaat peltilehmää päästäksesi töihin. Käytännössä maksat valtiolle siitä että pääset kulkemaan duuniin. Yrittäjälle jäi hinnasta lopulta joku 5%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuserit haluavat elää laillisella varkaudella eli verorahoilla ja itkevät jos siihen puututaan, koska heistä ei ole elättämään itseään. Pauhaavat miten yritykset riistävät köyhää. Ehdota että hän perustaa yrityksen, niin juoksee karkuun, koska ei hänellä ole mihinkään osaamista ja vielä vähemmän halua opetella.
Näitä loiseläjiä kutsutaan demarisaatanoiksi.
Kuule sebun pelletrolli. Kyllä niitä työttömiä ja rikollisia on eniten juurikin siinä teidän junttilaumassa.
Miten pelle persu voikaan olla?
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan että palkka n. 3500 ja käteen jää 2500. Ap
Minkä verran saat palautusta?
Jos tienaa niin paljon että tulovero nousee johonkin 60 % niin mieti miten paljon veroja lopulta tuleekaan maksettua, kun kaikista ostoksista vielä pitää maksaa alvit, polttoaineverot, auton ostohinnasta puolet veroa yms. yms. Hyvä jos 25 % bruttopalkasta saa käytettyä johonkin muuhun kuin pelkkää veroon.
Se on sama kuin vuoden alusta tekisi 9 kk töitä niin että valtio ottaa 100 % ansiotuloistasi ja saat armollisesti pitää itselläsi vain vuoden kolmen viimeisen kuukauden aikana tienatun palkan. Kommunismia se on.