Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.

Vierailija
18.08.2025 |

Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia. 

Kommentit (248)

Vierailija
181/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.

Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.

Minä en tykkää kun vieraat ihmiset käy ovella, ja joutuu päivystää toimituksia.

Vierailija
182/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kärryä lähes aina ruokakaupassa käydessäni. Minulla on kärryn sisällä valmiina muovipusseja ja iso pakastinpussi.Tavarat kulkevat näin siististi ja pakasteet säilyvät hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.

Koska oon ihan helevetin pihi, enkä halua maksaa siitä että joku kantaa mun ruuat mulle kotiin

Mutta se aika, etkö arvosta sitä? Menee pari tuntia matkoineen suurille ostoksille marketissa ovelta ovelle. Tuotteiden etsiminen, kärrääminen kassalle ja sitten kotiin. Käytän tuon ajan mieluimmin muuhun ja eneriaa ei mene ruokakaipassa notkumiseen. Reilu kymppi on pieni hinta maksaa kotiinkuljetuksesta.

Vierailija
184/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut jo pari vuotta. Tv. Nelikymppinen.

Nuori kaveri alkoi käyttää myös Helsingin paikallisjunissa kulkiessa. Pitkät matkat raahata ostoksia. Omalla paikkakunnalla miehilläkin on kärryjä.

Vierailija
185/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kärryä lähes aina ruokakaupassa käydessäni. Minulla on kärryn sisällä valmiina muovipusseja ja iso pakastinpussi.Tavarat kulkevat näin siististi ja pakasteet säilyvät hyvin. 

Sama. Ei tarvi edes ostaa kallista pakastekärryä, kun pussin saa jotain eurolla. 

Vierailija
186/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummokärry? Ehei,  omani on pikku Porche:) Hyvin kulkee, suosittelen.

Onhan siinäkin pyörät alla. Saa sen käsityksen, että et pysy enää pystyssä omilla jaloilla. 

Sekoitat nyt rollaattoriin? Nyt puhutaan kassista. 

Vierailija
187/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni nuori hilaa ostoksiaan lentolaukulla. Aika hyvä idea, jos ns. mummokärry hävettää. 

Kärryistä voisi tehdä kauniita, kuten lentolaukut. Isot pyörät ovat asfaltilla ja maastossa paremmat kuin lentolaukun pienet pyörät. 

Ja talvella hangessa. Ja portaissa. 

Lentolaukku paras lentokentillä sileällä alustalla. 

Vierailija
188/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt erään mummon kärryä, kun käymme ostamassa hänelle ruokaa kaupasta. Ovat kyllä näppärät, ostokset kulkee kevyesti, mutta on ne kyllä niin mummovankkurit, etten kehtaisi omilla kauppareissuilla käyttää.

Vierailija
189/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä " pappakärryn"  Renaultin. Osuuskauppaan ees-taas 48,8 km.

Vierailija
190/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää kun vieraat ihmiset käy ovella, ja joutuu päivystää toimituksia.

Se päivystäminen on rasittavaa vaikkei olisi kiireitäkään.

Vierailija
191/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen jätettiin vauvanvaunut kaupan eteen pihalle. 

Nyt varastetaan Kaikki

Vierailija
192/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias autoton, en myöskään kulje julkisilla. Olen usein miettinyt sellaista vetokärryä. Sillä saisi helposti kissanhiekat, eläintenruoat, hankalat paketit ja ihan ruokaostokset kuljetettua. Silti siinä on vahvasti sellainen mummoviba joka on ihan typerää. Raahaan painavia ostoksia kestokasseissa joissa olkaimet surkeat, painautuvat ihoon tai valuvat koko ajan. Tyhmää.

Olen reumaatikko 49v, ja käyttänyt mummokärryä jo 4v. Suosittelen, kepeästi käy kaikki.

Vierailija
193/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan auto tuota varten.

M58

Ja sen kyllä sinusta näkee.

Vierailija
194/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen jätettiin vauvanvaunut kaupan eteen pihalle. 

Joo, 70-80-luvulla oli pienen lähikaupan edessä rivi lastenvaunuja odottelemassa. Jos joku vauva heräsi kesken äidin kauppareissun, jäätiin vaunuja hytkyttämään ja rauhoittavasti juttelemaan tuntemattomillekin itkijöille, kunnes äiti ehti sieltä kaupasta hätiin. :)

Nykyisin hyvä, kun uskaltaa lukitun polkupyörän jättää kaupan pihaan hetkeksi.

Ja menepäs hyssytteleen jonkun lasta, poliisit hälyytetään ja pedofiiliksi epäillään. Ei nykyään uskalla edes lapsia katsoa, yleensä he kyllä ovat verhoilla ym suojattuja.

Vierailija
195/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne kärryt kyllä niin seniorityyliä, että urheilullisena 58-v:na ottaisin mieluummin kauppareissulle vaikka päivärepun tai vaikka pulkan talvella kuin sellaista kärryä. 😂

Älä osta seniorityyliä! Osta vaikka teinityylinen jossa kuviointi on sarjakuvaa. Netistä vain etsimään ja valitsemaan mieluisa, valikoimaa riittää kotomaassa ja ulkomaankaupoissa. 

Katselin niitä netistä, eikä tullut yhtään tyylikästä tai edes sporttista vastaan. Mutta jos tämänlaisten kärryjen suosia alkaa tulevaisuudessa kasvaa, niin sitten tulee varmasti valikoimaan hienompiakin.

Meillä on Reisenthel merkkinen carrycruiser,  matala neliönmuotoinen. Ei perinteinen pitkulamalli. Ulkomailta tilataessa saa modernejä versioita. Omani on pysynyt hyvänä jo viisi ahkeraa vuotta.

Vierailija
196/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä kärryjä säilytätte silloin, kun kierrätte kaupassa? EIkö niitä ole hankala vetää perässä ja toisella kädellä kantaa koria? Vai jätetäänkö ne kassojen taakse? Anteeksi, mutta en ole kiinnittänyt tähän huomiota ja siksi kysyn.

Minä laitan kassan päätyyn missä pakataan, sinne alle, mulla saa vetokahvan taitettua. 

Mulla on sellainen kärry, jonka voi taitella kauppaan tullessa lippikseksi ja laittaa päähänsä ostosten teon ajaksi ja kassalla sitten taittaa takaisin kärryksi. Juu, se on semmonen muuntuva, että kolmella taitolla menee kärrystä lippikseksi ja yhdellä nykäsyllä taipuu takaisin kärryksi. Se on kätevä. 

Minun kärryni muuntuu ulkona potkulaudaksi.

Vierailija
197/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon nähnyt et jotkut autottomat ihmiset on tuunannu lastenvaunoista jonkun laatikollisen kuljettimen jos täytyy ostaa isompi satsi. haluaisin sellasen olisi kätevä. vetokasseja oon kattelut kirppiksellä.

Vierailija
198/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaimoni täti kuoli takavuosina niin meille jäi sitten hoitaa kaikki asiat. Suurin osa kaatopaikalle mutta mummokärryn otimme talteen. Kun teemme suuremmat, painavat ostokset kuten sixpack- ja 24pack-juomat niin kärry on verraton apu kun niitä  ei tarvitse kantaa.

Vierailija
199/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan ikätoverina katsellut sellaista tsuppareiden käyttämää tehdasfillaria, eli poljettavia maitokärryjä, missä on kahdet etupyörät ja iso etukori. Olen konepajoilla nähnyt niitä ja niillä voi kuskata isojakin kappaleita työpisteiden välillä.

Pyöräkelkka eli potkupeli eli rollaattori on suotta jätetty vanhojen ihmisten kulkupeliksi. Oletteko koskaan koittaneet sellaista? On aivan älyttömän näppärä tavaroiden kuljettamiseen mukana ja kulkee kevyesti. 

Vierailija
200/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko nahkatakkisi selässä Harley-Davidson?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi