Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.
Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
On olemassa nuorekkaita vanhuksia ja sitten teitä vanhekkaita nuoria
Vuosien kertymisessä on juuri sekin hyvä puoli, että omat tarpeet merkitsevät, eivät niinkään muiden turhat mielipiteet. Miksi rasittaa selkäänsä kantamalla raskaita ostoksia jos voi olla rasittamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä kärryjä säilytätte silloin, kun kierrätte kaupassa? EIkö niitä ole hankala vetää perässä ja toisella kädellä kantaa koria? Vai jätetäänkö ne kassojen taakse? Anteeksi, mutta en ole kiinnittänyt tähän huomiota ja siksi kysyn.
Sinne kassojen taakse, mihin laitetaan lastenrattaat ja vaunutkin, ettei niillä tukita hyllyjenvälejä.
Oon varmaan tyhmä, mutta en tajua "kassojen taakse" eli siis mihin?
Saksassa on lukittavat paikat kärryille/shoppereille, ja kärryjä käyttävät myös nuoret autottomat. Suomessa olen nähnyt vain matkakeskuksen marketissa, johon silloin laitoin matkalaukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä kärryjä säilytätte silloin, kun kierrätte kaupassa? EIkö niitä ole hankala vetää perässä ja toisella kädellä kantaa koria? Vai jätetäänkö ne kassojen taakse? Anteeksi, mutta en ole kiinnittänyt tähän huomiota ja siksi kysyn.
Sinne kassojen taakse, mihin laitetaan lastenrattaat ja vaunutkin, ettei niillä tukita hyllyjenvälejä.
Kertokaapa mihin lastenvaunut ja kärryt laitetaan teidän ruokakaupoissa? Minuakin kiinnostaa.
Mulla on termopussi pakasteille siellä kärryssä, ja huoneenlämpöisille ostan joskus muovipussin.
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä Pariisissa katsomassa, miten tyylikkäät naiset, ikään katsomatta, vetävät ostoskärryjään.
Täällä puhutaan edelleen mummokärryistä, huoh.
Minäkin näin ehkä ulkomailta tulleen tyylikkään naisen, joka veti isoa shopperkärryä. Suomessa myydään vaatimattomampaa mallia, ja aina mustana. Kärryhän on hyvä idea.
Suomessa ei viitsitä käyttää, en tiedä mihin se liittyy.
Mä työnnän ostokset lapsen rattailla, kaupassa siis ostoskärryllä suoraan autoon ja autosta kotiin sit lastenrattaiden alakorilla. Helppoa.
Yllättävän moni nuori hilaa ostoksiaan lentolaukulla. Aika hyvä idea, jos ns. mummokärry hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni nuori hilaa ostoksiaan lentolaukulla. Aika hyvä idea, jos ns. mummokärry hävettää.
Kärryistä voisi tehdä kauniita, kuten lentolaukut. Isot pyörät ovat asfaltilla ja maastossa paremmat kuin lentolaukun pienet pyörät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärryistä voisi tehdä kauniita, kuten lentolaukut. Isot pyörät ovat asfaltilla ja maastossa paremmat kuin lentolaukun pienet pyörät.
Aivan varmasti ovat.
Kannan kaiken repussa, vaikka voisin raahata kärryllä. Kotimatkalla on jyrkkä ylämäki, joten reppu on miellyttävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne kärryt kyllä niin seniorityyliä, että urheilullisena 58-v:na ottaisin mieluummin kauppareissulle vaikka päivärepun tai vaikka pulkan talvella kuin sellaista kärryä. 😂
Älä osta seniorityyliä! Osta vaikka teinityylinen jossa kuviointi on sarjakuvaa. Netistä vain etsimään ja valitsemaan mieluisa, valikoimaa riittää kotomaassa ja ulkomaankaupoissa.
Miksi helvetissä aikuisen pitäisi ostaa teinityyliä? Jotta olisi mahdollisimman naurettava, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on lukittavat paikat kärryille/shoppereille, ja kärryjä käyttävät myös nuoret autottomat. Suomessa olen nähnyt vain matkakeskuksen marketissa, johon silloin laitoin matkalaukun.
Mutta miten on Suomessa? Eikö sitä ostoskärryä pidä kuljettaa koko ajan mukanaan kaupassa? Ei sitä voi mihinkään jättää.
Ostin pari vuotta sitten saksalaisen "mummokärryn", mutta en ole vielä käyttänyt sitä, vaan sinikkäästi kantanut ostokset. Laukku on kätevä monella tavalla; isot renkaat, laukkuosan saa irti ja rengasosalla voi muutakin tavaraa kuljettaa, laukussa on myös osasto kylmille tuotteille, vedenpitävä, sivulokero ulkopuolella vaikka sateenvarjolle, edessä vetoketjullinen lokero vaikka lehdille, kärryssä koukut, joista sen voi nostaa kaupan ostoskärryyn ostostenteon ajaksi, on tilava.
Ennen 2000-lukua valmistuneiden asuntojen arvo ei enää nouse, joten menen autolla kauppaan, ei senkään arvo nouse.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs siitä sitten??? Senkus vetelet kärryjäsi, ei siihen mitään mummotteluja tarvitse lisätä. Itse näin nuorenpuoleisen mieshenkilön taannoin lähtevän asuintalostani tuollaisen kanssa ja palasi vain puolen kilometrin päässä olevasta kaupasta kärry täynnä tavaraa, että ei siinä mikään "mummo" kävellyt. Miksi pitää mummoista tehdä joku pilkka-asia joka käänteessä. Vanhat viisaat naiset ovat tämän maan vahvuus.
Niin just!!! Tää oli ihan paras kommentti.
Eikös Anna-Leena Härkönen ole sanonut käyttävänsä "mummokärryjä"?
Vaan minäpä ostin kauppa(ostos)kärryn mummon kuljettamiseen ,,,,niih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kans sellaisen tukevan ja jossa hieman isommat renkaat, mutta ruokaostoksiin en oo vielä käyttänyt. Mulla kauppaan noin kilometri ja kuljen sen kävellen reppuselässä. Ostoskärryä oon käyttänyt ilman sitä laukkua kun viime viikolla telkku meni rikki niin vein sillä risan telkun noin 2,5 km päässä olevaan eletroniikka liikeeseen ja toin uuden samalla käryllä kotiin. Siis kävellen. Tykkään kävellä enkä missään nimessa halua noin lyhyitå matkoja ajella autolla ja pyörällä ison telkun roudaaminen on hankalaa.
Kätevä peli 👍
Mulla on autottomana huonekalujen kuljetusta varten nokkakärry. Maksimissaan vein aikanaan 49kg televisiopaketin 7 kilometrin matkan kävellen kotiin kun en halunnut maksaa 50 euroa kuljetuksesta.
Tämä siis oli nokkakärryllä joka kestää 200kg. En suosittele yrittämään ottaa 49kg lastia tavalliseen ostoskärryyn.
Vastaus tulee vähän viiveellä kun nyt vasta taas hoksasin tämän ketjun.
Nyky televisot painaa niin vähän että huoleti niitä voi tuolla mun kärryllä roudata, paitsi jos ostaa jonkun jättimallin, joita itse en halua. Mun 50 tuuman tv oli varmaan maksimi minkä voi tuolla tavalla roudata kotiin. Mulla oli narua jolla sain sidottua mennen tullen telkun kärryyn kiinni että pysyy vauhdissa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten on Suomessa?
Ei tarvitse kuljettaa mukana. Ainakin meidän cittarissa voi sisällä seinässä olevaan metalliseen kaiteeseen lukita kärryn vaijerilukolla
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/vapaa-aika-ja-urheilu/pyoraily/…
Usein siinä on kerrallaan jopa neljä kärryä.
Myös kaupan ostoskärryssä on kärryn etuosassa koukku johon voi ostoskärryn ripustaa jos se ei ole jättikokoa. En tidä onko kaikissa kärryissä mutta meidän kaupassa on, ja siihen olenlaittanut esim tyynypussin roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mihin lastenvaunut ja kärryt laitetaan teidän ruokakaupoissa? Minuakin kiinnostaa.
Minua kiinnostaa tietää, mihin lapset laitetaan, jos ne otetaan omista vaunuistaan pois? Ainakaan ihan pienet eivät pysty istumaan kauppakärryjen istuimissa. Aika monella on lastenvaunut täynnä kaikenlaista vaippapakettia ja muuta lisätarviketta, joten niiden jättäminen valvomatta aiheuttaisi valitettavasti varastelua. Eikä tavaroita varmaan ole kovin kiva siirrellä edestakaisin.
Minä kerään kaupassa ostokset siihen kärryyn. Samalla näen paljonko sinne oikeasti mahtuu tavaraa. Kukaan ei katso tuomitsevasti niin kauan kuin myös tyhjennän ostokset kärrystä kassalle maksua varten. Ps. Prismassa myös on viivakoodinlukija ja voi pakata suoraan ostokset siihen omaan kärryyn ja hoitaa maksun kassalla.