Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.

Vierailija
18.08.2025 |

Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia. 

Kommentit (248)

Vierailija
201/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan ikätoverina katsellut sellaista tsuppareiden käyttämää tehdasfillaria, eli poljettavia maitokärryjä, missä on kahdet etupyörät ja iso etukori. Olen konepajoilla nähnyt niitä ja niillä voi kuskata isojakin kappaleita työpisteiden välillä.

Pyöräkelkka eli potkupeli eli rollaattori on suotta jätetty vanhojen ihmisten kulkupeliksi. Oletteko koskaan koittaneet sellaista? On aivan älyttömän näppärä tavaroiden kuljettamiseen mukana ja kulkee kevyesti. 

Pyörillä varustettu potkukelkka ei ole sama asia kuin rollaattori.

Vierailija
202/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletteko katsoneet näiden ostoskärryjen malleja? Eivät ne niin mummomaisia ole, joukossa on ihan tyylikkäitäkin vaihtoehtoja.

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, missä monesti kauppaan kävellään tai mennään julkisilla, on kärryt hyvä vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummokärryt parhaat, hiljainen mummokerrostalo paras 😊

Vierailija
204/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletteko katsoneet näiden ostoskärryjen malleja? Eivät ne niin mummomaisia ole, joukossa on ihan tyylikkäitäkin vaihtoehtoja.

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, missä monesti kauppaan kävellään tai mennään julkisilla, on kärryt hyvä vaihtoehto.

Olen tänään viimeksi katsonut kun etsin sitä Lidl-ostoskärryä. Ei löydy, en keksi kai oikeaa hakusanaa. Löysin mm. kivan näköisen punaisen shopperin eikä hintakaan ole paha. Aion poiketa kaupungilla käydessä vielä laukkukaupassa tarkistamassa valikoimaa. 

Vierailija
205/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mies voi olla niin tyhmä, että hän halveksuu kätevää, loogista ja ergonomista ostoskärryä. Hän haukkuu sitä "mummokärryksi" ja niin tehdessään purkaa naisvihaansa. Tuollainen mies on huvittava reppana. 

Ostin itselleni "mummokärryn" kun oli 17-vuotias. Muutin pois vanhempien luota ja asuin Helsingin kantakaupungissa vuokralla parin muun opiskelijatytön kanssa. Ei tulisi mielenkään kantaa jotain painavia ostoksia kädessä tai repussa, kun ne voi tuoda kärryllä. Kärryssä on isot pyörät, joten se kulkee kätevästi myös huonolla säällä. Vesisade, lumisade, räntäsade. Helsingissä harvoin näkee kunnollista talvea (metrin kerros kuivaa pakkaslunta) joten jalkakäytävät ovat paljaat (asvaltti näkyy) melkein aina. 

Vierailija
206/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mies voi olla niin tyhmä, että hän halveksuu kätevää, loogista ja ergonomista ostoskärryä. Hän haukkuu sitä "mummokärryksi" ja niin tehdessään purkaa naisvihaansa. Tuollainen mies on huvittava reppana. 

Ostin itselleni "mummokärryn" kun oli 17-vuotias. Muutin pois vanhempien luota ja asuin Helsingin kantakaupungissa vuokralla parin muun opiskelijatytön kanssa. Ei tulisi mielenkään kantaa jotain painavia ostoksia kädessä tai repussa, kun ne voi tuoda kärryllä. Kärryssä on isot pyörät, joten se kulkee kätevästi myös huonolla säällä. Vesisade, lumisade, räntäsade. Helsingissä harvoin näkee kunnollista talvea (metrin kerros kuivaa pakkaslunta) joten jalkakäytävät ovat paljaat (asvaltti näkyy) melkein aina. 

Fiksu veto. Voisin ostaa myös. Olen harkinnut hankkia myös rollaattorin. Siitä saisi tukea liukkaalla kelillä ja siinä voisi istuskella vaikka puistossa, koska puistonpenkit on kuitenkin aina varattuja ja nurmokko on kostea. Ei se niin voi olla, että kaikki näppärät ja kivat vempaimet on vain mummoille varattu. 

Vierailija
207/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tänään viimeksi katsonut kun etsin sitä Lidl-ostoskärryä. Ei löydy, en keksi kai oikeaa hakusanaa. Löysin mm. kivan näköisen punaisen shopperin eikä hintakaan ole paha. Aion poiketa kaupungilla käydessä vielä laukkukaupassa tarkistamassa valikoimaa. 

Kirjoita hakusanaksi Rolser. 

Vierailija
208/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä mummokärryä pidetään siellä kaupan sisällä kun tuotteita valikoidaan ja kädessä kori tai ostoskärry?

Vierailija
209/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rollaattori ostoskärrynä. Sain sen ilmaiseksi tuttavalta, joka ei enää pysty kävelemään (joutui pyörätuoliin). Rollaattori antaa minulle paljon erivapauksia arkielämässä. Kun menen bussiin, raitiovaunuun tai lähijunaan, minun ei tarvitse seistä. Voin istua alas. Kohteliaat nuoret miehet tarjoavat apua kynnyksellä, kaupan ovella, yms

Terveisin,

N28v, kolme lasta, akateeminen koulutus, kokopäivätyö, velaton asunto 

Vierailija
210/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sitä mummokärryä pidetään siellä kaupan sisällä kun tuotteita valikoidaan ja kädessä kori tai ostoskärry?

Vedetään mukana

Vierailija
211/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavarikoin mummolta rekisteröimättömän mummokärryn ja nyt on sapuskaa kun rahat ei riitä siihen kun alfa pv maksaa niin paljon.

Jamppa pöllyssä

Vierailija
212/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitaan tukeva kaksipuolinen koukku, joka kiinnitetään ostoskärryyn eteen tai taakse. Mummokärry ripustetaan koukkuun ostosten tekemisen ajaksi. Hyvin toimii. Itse pihistin idean toiselta mummolta.

Vierailija
213/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa esim on kaupan aulassa kärryn pitopaikka ostosten ajaksi.Lukollinen ketju pitää sen siinä. Kauppa ei haluaniitä sisälle koska varkauksia kun paljon ihmisiä. 

Siellä käytetään paljon. Kuka niitä ostoksia kädessään kantaa. Tyhmä haukkuu meillä. Meillä monet ei hoksaa ei osaa ostaa niitä. 

Vierailija
214/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari päivää sitten Tokmannilla ostamassa vaatteita. Huomasin ihan sattumalta, että siellä on "mummokärryjä" myynnissä. Useita eri värivaihtoehtoja. Myös muita pyörällisiä laukkuja oli tarjolla runsaasti. Lentolaukkuja (käsimatkatavaraksi hyväksyttävä koko), isoka matkalaukkuja (lentokoneen ruumaan menevät laukut), kaljakärrejä, pyörillä varustettuja duffelikasseja. 

Suomi taitaa olla ainoa maa, missä pyörällisiä ostoskärryjä haukutaan "mummokärryiksi". Missä ovat "pappakärryt"? Vai onko niin, että suomalainen mies on niin heikko (lasinhauras maskuliinisuus) että hän tuntee kivestensä putoavan kun hän katselee ostoskärryjä?   :D 

Vierailija
215/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu veto. Voisin ostaa myös. Olen harkinnut hankkia myös rollaattorin. Siitä saisi tukea liukkaalla kelillä ja siinä voisi istuskella vaikka puistossa, koska puistonpenkit on kuitenkin aina varattuja ja nurmokko on kostea. Ei se niin voi olla, että kaikki näppärät ja kivat vempaimet on vain mummoille varattu. 

Minäkin häpesin että ilkeääkö sitä rollaattoria hommata (olen 58-vuotias, lihava ja muutenkin kömpelö) mutta perhe usutti hankkimaan ja niinpä olen nykyään voinut käydä paikoissa, joihin en ennen pystynyt menemään.

Ja se istuinosa on todella kätevä!

Tuosta "mummokärrystä" mieleen tuli, että kun meidän mummulle ostettiin 70-luvun lopulla juuri sellainen kärry.

Hän häpesi sitä niin paljon, ettei koskaan käyttänyt kärryä. Suorastaan loukkaantui verisesti.

Vierailija
216/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja ostin juuri itselleni mummokärryn. Minua ei ainakaan hävetä sitä vetää perässä. Maailman paras ostos ikinä! Ei tarvitse kantaa painavia ostoksia enää. Autottomalle tosi hyvä. Kesällä pehmeä kylmälaukku sisään, niin saa pidettyä tietyt elitarvikkeet kylmänä. Isosta marketista isot ja painavat ostokset mummokärryllä, ja lähikaupasta satunnaisesti jotain pientä reppuun tai kassiin.

Vierailija
217/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyötykäytän isoa matkalaukkani.

Vierailija
218/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on käyttänyt "mummokärryä" jo yli 40 vuoden ajan. Päätin itsekin ostaa samanlaisen kärryn kun asuin tädin luona jonkin aikaa (opiskeluaika). En saanut heti vuokrakämppää Helsingin keskustasta, joten päätin "loisia" tädin nurkissa pari kuukautta. 

Vierailija
219/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polkupyörässä on suora ohjaustanko, sen molemmille puolille voi laittaa muoviset ruokakassit ja lisäksi juomat (maidot, tuoremehut, limpparit) voi laittaa selkäreppuun. Tuolla systeemillä saa helposti kuljetettua 3 kassia ruokaa ilman että niitä tarvitsisi kantaa käsin pitkiä matkoja. Polkupyörässä pieni etupaino vain  eduksi, sillä polkupyörän istuin on aina vähän taaempana.

Vierailija
220/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään siroa "mummokärryä", joka olisi kätevä ihmispaljoudessa? Käyn vuosittain kirjamessuilla ja ostan niin paljon kirjoja, etten jaksa kantaa niitä. Liikun muutenkin kävellen, niin onhan se kätevä kauppaankin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä