Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.

Vierailija
18.08.2025 |

Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia. 

Kommentit (248)

Vierailija
221/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörällä kauppaan? Ei kiitos. Käytän julkisia ja menen kaupungin suurimpaan hypermarkettiin, missä on halvimmat hinnat. Ruokaostokset majtuvat kätevästi "mummokärryyn" ja tarvittaessa voin panna muut ostokset (esim. iso paketti vessapaperia) ihan kylmästi suureen IKEA-kassiin jota kannan selässä kuin reppua. 

Vierailija
222/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesta kaupasta saa tilatuksi ostosten kuljetuksen kotiovelle. Siitä vain latomaan jääkaappiin.

Mutta olenkin jo 74 v mummeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.

Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.

Minä en tykkää kun vieraat ihmiset käy ovella, ja joutuu päivystää toimituksia.

Ei joudu päivystämään kuin sen ajan , minkä on itse valinnut. Tyyliin klo 14.00-17.00 ja sit tulee vielä tekstari ” olette vuorossa seuraavana” . 10 min kuluttua ovikello kilahtaa ja monen viikon ruuat on jo keittiössä, + pesuaineet , wc ja keittiöpaperit ym kaappeihin ym,,,jk/ pakkaseen laitettavana. Aivan valtavan hyvä palvelumuoto ,jossa säästää rahaa ja vaivaa. Sopii ainakin tällaiselle ikääntyneelle. 
Koskaan ei mene ruokaa hukkaan, eikä vanhene.

Vierailija
224/248 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä malli ja systeemi millä saan kiinni alepapyörän istuintankoon ja tulee perässä kun ajaa maltilla. Isot pyörät must tuossa. Kannattaa satsata laatuun ja kantokykyyn. 50 kg tuli juomia viime Tallinnan reissulla. Ja samanverran kantamuksia kun mentiin julkisilla (mm. lauttamatkoja) kavereiden mökille. Vaatteista tuli kevyt kassi päälle. Yksi niksi on kassalla pakata ostokset ensin normisti muovikasseihin ja ne nostaa sitten kärryyn, niin ei tarvi pohjalta koukkia kotona. Olen lihaksikas karpaasi, mutta ei olisi tullut mieleen 12 kg postilähetystä hakemaan kantokasseilla taannoin. Hesan ytimessä tämä, hieman kuin olisi kiinnittänyt huomiota. Vaimo ei "kehtaa" yksin käyttää oikein.

Hyvä  sinä lihaksikas karpaasi 💪💪💪😅!! 

Vierailija
225/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.

Tai se kärry kauppareissu käy myös ihan liikkumisen ilosta. Miksi maata soffalla ja odottaa ostoksia kotiin. ( vähän kuin se mainos rouvasta ).

Vierailija
226/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää kun vieraat ihmiset käy ovella, ja joutuu päivystää toimituksia.

Ei joudu päivystämään kuin sen ajan , minkä on itse valinnut. Tyyliin klo 14.00-17.00 ja sit tulee vielä tekstari ” olette vuorossa seuraavana” . 10 min kuluttua ovikello kilahtaa ja monen viikon ruuat on jo keittiössä, + pesuaineet , wc ja keittiöpaperit ym kaappeihin ym,,,jk/ pakkaseen laitettavana. Aivan valtavan hyvä palvelumuoto ,jossa säästää rahaa ja vaivaa. Sopii ainakin tällaiselle ikääntyneelle. 
Koskaan ei mene ruokaa hukkaan, eikä vanhene.

Ei kävisi minulle 3 tunnin odotus.

Vierailija
227/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on polkupyörä ja siinä kori. Reppu selässä ja siinä kevyet ostokset ja painavammat korissa. 

Vierailija
228/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mielelläni itse kaupassa. Valitsen tavarat itse, luen minulle vielä tuntemattomien tuotteitten esitteistä, mitä tuote sisältää. Juuri tämä on allergikolle tärkeää. Käytän kaupan kotiinkuljetusta, jos olen liian sairas liikkuakseni kuten vaikka silloin kun loukkasin jalkani.

Vierailija
229/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii toistaiseksi reppu, näin työttömänä ei ole varaa isoihin ostoksiin (ei edes kaikkiin tarpeellisiin). Mutta jos ajat paranee niin oon harkinnu ostaa rollaattorin, siinä saa paljon painavaa kamaa kotio ja tarvittaessa voi istua lepäämään.

Vierailija
230/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa nuorekkaita vanhuksia ja sitten teitä vanhekkaita nuoria

Ranskalaiset naiset ei kanna tavaroita. Kaupassa käydessä on nuo mummokärryt iästä riippumatta ja muuten miehet kantaa.

Vierailija
231/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan auto tuota varten.

M58

Niin on minullakin mutta kaupat kävelymatkan päässä joten ok

N 61

Mulla 200m. Meen pyörällä. Saa samalla liikuntaa ja pysyy kunnossa.

Vierailija
232/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai se kärry kauppareissu käy myös ihan liikkumisen ilosta. Miksi maata soffalla ja odottaa ostoksia kotiin. ( vähän kuin se mainos rouvasta ).

Kauppareissuko on ainut liikuntamuoto?

Miksi muuten sitä kotiin kuljetettavaa ruokakassia pitäisi sohvalla maaten odottaa?

Vierailija
233/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutaman vuoden, Prismasta ostettu. Se muuntuu kaljakärryksi, kun nostaa kassin pois rungon päältä. Haen sillä välillä 24 packin Cocista, jolloin irroitan kassin. M70

Vierailija
234/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa voi käydä monella tapaa, Polupyörällä, etu ja takakori tai peräkärry tai laatikkopyörä. Reppu selässä tai autolla. Voi mennä myös bussilla tai taksilla. Tai voi tilata ruuat kotiin. Konstit on monet. Aika suosittu näyttää olevan tuo mummokärryä vetäen. Paremmin se tulee perässä kuin matkalaukku lomareissulla.

Vierailija
235/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin sopivaa kärryä. Selän vuoksi en pysty vetämään kärryä perässäni. Tarvitsisin hyvin korkean kärryn, jota voisi työntää edessä päin.  Olen etsinyt sopivaa kärryä jo vuosia. Koirakärryjä, 3-pyöräisiä lasten rattaita jne. Kärryissä saisi olla isot hiljaiset kumipyörät, hyvin korkea kahva ja keveys. Osaan kyllä tuunata koppaa, mutta en korkeutta ja pyöriä. Valmis korkeuden säätövara ei riitä minulle. Osaisitko antaa jotain vihjettä, mistä etsiä kuljetus kärryä, pidemmillekin reissuille? 

Vierailija
236/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kolmekymppisenä vanhempieni vanhat kärryt ja jatkuvasti olen niitä käyttänyt muutaman vuoden. En halua raahata painavia tavaroita kauppakasseissa, reppua en käytä.  Ehdottoman järkevää, suosittelen jokaiselle. 

Vierailija
237/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että kotiin tilaaminen säästää rahaa. Miten niin? Itse käyn kaupassa kävellen ja pakkaan ostokset vedettävään ostoskärryyn. Maksaa vain ostosten hinnan. Jos tilaan samat ostokset kotiin, tulee hintaa lisää kuljetuksen verran. Jos menen bussilla kauemmas isoon markettiin, on lipun hinta pienempi kuin kotiinkuljetuksen. Missä siis säästö?

Vierailija
238/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi noin kauas kaupasta. Aina asunut ja tulen asumaan ihan ytimessä jossa lähin kauppa tien toisella puolella.

Vierailija
239/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankitaan tukeva kaksipuolinen koukku, joka kiinnitetään ostoskärryyn eteen tai taakse. Mummokärry ripustetaan koukkuun ostosten tekemisen ajaksi. Hyvin toimii. Itse pihistin idean toiselta mummolta.

Toinen vaihtoehto kiinnittää pyörän mustekaloilla.

Vierailija
240/248 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan auto tuota varten.

M58

Minä olen mummokärrylläni säästänyt parin Mersun hinnan ja ostanut kaksi sijoitusasuntoa auton sijaan.

N53

Kuskasitko mummokärryllä sijoitusasuntojen remppavälineet, maalipurkit ja keittiönkaapit ym.

Entäs uusi vessanpönttö ja pesuallas, menikö samalla kyydillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi