Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.

Vierailija
18.08.2025 |

Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia. 

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat jo tarvitsevat apua kantamuksiin. Joskus vedettävä matkapaksi olisi hyvä, jos olisi lumessa vedettävä malli, ettei juutu lumeen ja loskaan. Reppu painaa myös, ehkä vähän saa sinne.

Vierailija
22/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kans sellaisen tukevan ja jossa hieman isommat renkaat, mutta ruokaostoksiin en oo vielä käyttänyt. Mulla kauppaan noin kilometri ja kuljen sen kävellen reppuselässä. Ostoskärryä oon käyttänyt ilman sitä laukkua kun viime viikolla telkku meni rikki niin vein sillä risan telkun noin 2,5 km päässä olevaan eletroniikka liikeeseen ja toin uuden samalla käryllä kotiin. Siis kävellen. Tykkään kävellä enkä missään nimessa halua noin lyhyitå matkoja ajella autolla ja pyörällä ison telkun roudaaminen on hankalaa.

Kätevä peli 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.

Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.

Siksi ihmeessä kun minusta on mukavaa käydä kaupassa. Jokainen omalla tavallaan, sinä voit huoleti tilata ja minä voin mukavasti kävellen käydä kaupassa. Ja kumpikin on tyytyväinen.

Vierailija
24/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kepeästi liikkuva mummokärry jo vuosikausia. Asvaltoiduilla katukäytävillä on mukava vetää painaviakin ostoksia, ei hävetä eikä nolota yhtään! Sitä paitsi, en kyllä pystyisi enkä jaksaisi käsissäni kantaa, kauppaan on kuitenkin 600 metriä ja minä olen vanha. 

Vierailija
25/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kärryt ovat trendikkäitä Pariisissa kaikenikäisillä ja nimenomaan ruokaostoksia tehdessä. Tyylikkäämpää kärryllä kuin selkä kumarassa kauppakasseja kantaen. 

Vierailija
26/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mummon vanha mummokärry ollu kaapissa jo varmaan yli kymmenen vuotta. En vielä kehtaa käyttää.

n42

Vierailija
27/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin oman "mummokärryn" jo nuorena, kun kannoin esikoista kantoliinassa ja koska lapsi vei repun tilan, piti keksiä muu ratkaisu. Ostoskassit oli hankalat, mutta mummokärry aivan ylivoimainen.

Saksassa on normaalia käyttää tuollaista vetokärryä nuoremmillakin.

Vierailija
28/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin 38 vuotiaana, kun rattaat jäi pois käytöstä, kun ei ollut enää matkustajaa ja tyhjllä kärryillä en rohjennut kulkea.

Ostoskärry tuli kuitekin edullisemmaksi kuin auto. :)

Nykyään tilaan kerran viikossa ruuat Cittarista.

Vierailija
29/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua, että pyörällinen kassi on nolo mutta pyörällinen matkalaukku ei.

Vierailija
30/164 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.

Arkiliikuntaa 

Vierailija
31/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin 45-vuotiaana myös. Kuljen toisinaan kauppaan yhteysaluksella. Mummokärryt on silloin todella näppärät. 

Vierailija
32/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ihmeessä kun minusta on mukavaa käydä kaupassa. Jokainen omalla tavallaan, sinä voit huoleti tilata ja minä voin mukavasti kävellen käydä kaupassa. Ja kumpikin on tyytyväinen.

No eihän se tilaaminen estä kaupassakäyntiä!

Kerään "pikkulistaa" puutteista, ja haen sitten kun huvittaa. Samalla hoituu apteekki tms.

ISOT ja PAINAVAT ja wessapaperit tulevat kotiin, ei tartte mummokärryä.

Vierailija
33/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua, että pyörällinen kassi on nolo mutta pyörällinen matkalaukku ei.

Minä olin pitkään reppureissaaja ja matkalaukku tuntui jostain syystä tosi nololta. Ostin ensimmäisen joskus nelikymppisenä ja tuntui että "kaikki näkee" etten ole ennen käyttänyt sellaista :D Matkalaukku oli mielessäni jotenkin pakettimatkoja käyttävien väline :D

Vierailija
34/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan ikätoverina katsellut sellaista tsuppareiden käyttämää tehdasfillaria, eli poljettavia maitokärryjä, missä on kahdet etupyörät ja iso etukori. Olen konepajoilla nähnyt niitä ja niillä voi kuskata isojakin kappaleita työpisteiden välillä.

Vierailija
35/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni kapasiteetti noissa mummovankkureissa.

Vierailija
36/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kätevä, että mietin, miksen aiemmin ostanut. 

Vierailija
37/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mummokärry alle 40-vuotiaana. Sillä oli kätevämpi kuljettaa lapsiperheen ruokaostokset. Asuttiin Viiskulmassa Helsingin kantakaupungissa. Kauppa oli parin kadunvälin päässä, joten sinne ei olisi ollut mitään järkeä mennä autolla.

Ostin mummokärryn appivanhemmille kultahäälahjaksi, mutta anoppi ei kehdannut käyttää sitä, koska pelkäsi että pikkukaupungissa olisi kommentoitu.

Vierailija
38/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tietysti apuvälineitä saa käyttää. Nuorilla näyttää olevan joku sellainen kurjuuden maksimointi että se on muka noloa, eivät kehtaa edes sateelta suojautua. Mieluummin rypevät märissä kamppeissa kuin ottaisivat sateenvarjon käyttöön, puhumattakaan että ostoskassia uskaltaisivat kuljettaa kärryllä. Mutta aikuistuessa voi jo tuollaisen teinihömpän unohtaa.

Vierailija
39/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsi sanoineilen että hän siirtyi nyt mummoaikasn kun osti läpällosen puhelimen suojakuoren😁 otse en ole koskaan voinut repoua käyttää selkäni vuoksi joten tuollainen kärrynolisi käyevä. Tosin en pysty käbelemäänkään kuin reilun kilstan

Vierailija
40/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mummon vanha mummokärry ollu kaapissa jo varmaan yli kymmenen vuotta. En vielä kehtaa käyttää.

n42

Kehtaatko vetää matkalaukkua? Vai kannatko mieluummin?

Viisas valinta rullien päällä kulkeva. On keksitty helpottaa tavaroiden kulkua ja nivelet säästyy. Pari kilsaa on pitkä matka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän